Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 341723 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #210 : 04. januar 2009, 20:06 »
Du liker å spille martyr ser jeg.

For øvrig: ja, jeg ateist så det holder, og tror ikke på noen form for "høyere makt". Jeg sier imidlertid ikke at det med automatikk gjør meg glupere enn noen som tror på Jehova, julenissen, Vamanavataram, eller hvilken fantasifigur man nå velger å tro på.

What can I say. I'm the funny man.

Ja, mennesker med en religiøs overtygelse pleier jo som regel å lytte og ta til seg argument som motsier det de tror på...

Jeg argumenterer for øvrig ikke mot kristendom, jeg argumenterer mot alle religioner.

Vanskelig å unngå. Hvis det er til noen trøst så latterliggjør jeg gjerne voksne mennesker som tror på julenissen like mye som jeg gjerne latterliggjør de som tror på det som står i bibelen, koranen eller mahabharata.

Har du glemt at vi blir matet med kristendom og "gud" fra fødselen i dette landet? Tror du at noen som blir født i et land hvor man tror på noe annet skylder på den stakkars kristne "guden" hvis noe "går trasig"?
Er det sånn å forstå at du da enkelt og greit har et behov for å flire av folk som tror på noe annet enn deg?

Hvilket land man vokser opp i og hvilken gud dette landet måtte tro på er jo underordnet. Poenget var å understreke at det er like lite logisk å skylde på en gud de ikke tror på som å tro i utgangspunktet.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #211 : 04. januar 2009, 20:18 »
Sitat
Så de ba og kjente en ekstremt kraft over meg og vipps så var jeg helt fin..
Legene skjønte ingenting.. de hadde jo ikke gjort noe.. og bra timing da..
Har du det på tape!  >Cheesy

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #212 : 04. januar 2009, 20:22 »
Har du det på tape!  >Cheesy
Hehe taper er vel enkle å forfalske og.. Dessuten har mange vanskelig for å tro sine egne øyne om de ser det på tape; er jo mange som ikke tror det når de ser det "live" en gang.. Naturlig nok.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: allmektig Gud
« #213 : 04. januar 2009, 20:29 »
vet ikke om noen har svart dette, men det første spørsmålet som står her om Gud fins eller virkelig er god siden det skjer så mye ondt her i verden, så har jeg et svar på det.

Gud er god og rettferdig. Menneskene har fått fri vilje og vi kan gjøre hva vi vil uten at Gud griper inn, hadde han grepet inn hadde vi ikke hatt fri vilje. Så alt de onde som skjer i verden er menneskenes feil, de som ikke gjør det rette. Alle regler som står i bibelen bør følges for å få et godt liv(du må ikke følge dem, men det er absolutt til å anbefales)
Kan ikke bevise at Gud fins eller ikke fins, men kan si at mye av det som har skjedd å som vi ser på nyhetene står i bibelen at det ska skje.
Vist noen har problemer med å forstå alt det med Gud å Jesus kan jeg forklare det på en forenklet måte:

Tenk dere at du er tatt i en forbrytelse og du er i retten. Forbrytelsen du har gjort fører til dødsstraff eller du kan betale 500000kr som du ikke har.
Dommeren er rettferdig å uansett om du er sønnen hans eller en god venn som han elsker kan han ikke si: du er fri fra forbrytelsen din, for da hadde dommeren vært en dårlig dommer eller korrupt, sant?
Så han må dømme deg til dødsstraff siden du ikke kan betale 500000kr.
Men så kommer det en fyr inn i rettsalen og sier: han skal ikke få dødsstraff, jeg har betalt alt han skylder!.

i Denne historien er Gud, dommeren. og Jesus er fyren som kommer inn og sier at han har betalt alt du skylder.
Siden du er så høyt elsket av Gud lot han sin sønn(Jesus) bli pint og døde på korset for alle dine synder (alt d gale du har gjort)
For Gud er god å vil ikke ha noen som er onde eller gjør galt, Gud tåler med andre ord ikke synd.
Det eneste du trenger og gjøre er å tro på Jesus at han er Guds sønn å hva han har gjort for deg så vil du bli frelst. Vist du sier ved din munn at Jesus er herre, og tror i ditt hjerte hva han gjorde for deg så er du reddet fra fortapelsen.


Jepp, det er av fri vilje 4-åringer koste med Lommemannen.
Støttes av Lånekassen

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: allmektig Gud
« #214 : 04. januar 2009, 20:29 »
Rart det der med gud gitt, man kan lese om i "gamle eventyr " og diverse verker at før i tida skjedde det mirakel her og der og opp i mente. Etter teknologiens inntog med mms telefoner, kamera osv osv er det dårlig med deling av hav i to, busker som tar fyr, spedalske som helbredes av skjeggete gubber med gardiner hengende på kroppen (selv om noen later til at de har gudegitte gaver på gospel channel og visjon norge, har jeg sett, btw, heeelt syk tv).
 Hva har det seg?

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: allmektig Gud
« #215 : 04. januar 2009, 20:35 »
Rart det der med gud gitt, man kan lese om i "gamle eventyr " og diverse verker at før i tida skjedde det mirakel her og der og opp i mente. Etter teknologiens inntog med mms telefoner, kamera osv osv er det dårlig med deling av hav i to, busker som tar fyr, spedalske som helbredes av skjeggete gubber med gardiner hengende på kroppen (selv om noen later til at de har gudegitte gaver på gospel channel og visjon norge, har jeg sett, btw, heeelt syk tv).
 Hva har det seg?

Hallo! Har du ikke hørt om Snåsakailln??
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #216 : 04. januar 2009, 20:37 »
Jepp, det er av fri vilje 4-åringer koste med Lommemannen.

Det var satans verk

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: allmektig Gud
« #217 : 04. januar 2009, 20:37 »
Hallo! Har du ikke hørt om Snåsakailln??

Hehe.. selvsagt, er jo fra Nord-trøndelag selv. Snåsakailln er sikkert så rå at jeg rett og slett ikke turte å nevne han her. Tror ikke på gud, tror på Snåsakailln. Tha Man

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: allmektig Gud
« #218 : 04. januar 2009, 20:41 »
Det var satans verk

Oooog satan er en viktig del av kristendommens eksistens...
Støttes av Lånekassen

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #219 : 04. januar 2009, 20:47 »
Har du blitt mer nøytral sprøsomkjeks? Cheesy Husker sist gang denne diskusjonen kom opp, da fikk mesteparten av hobby-ateistene som ørene flagret  Grin
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #220 : 04. januar 2009, 20:52 »
Er det sånn å forstå at du da enkelt og greit har et behov for å flire av folk som tror på noe annet enn deg?

Et slikt behov har jeg ikke, og jeg "tror" ikke på noe som helst. Jeg forholder meg til fakta.

Hvilket land man vokser opp i og hvilken gud dette landet måtte tro på er jo underordnet.

Greit, men det var et svar på dette som du skrev dette for ikke lenge siden:

Videre er det jo også (tilsynelatende) den kristne guden som får "gjennomgå" når ikke-religiøse er sinna; er lengre mellom å høre "hvor var Vishnu", liksom. Eller "hvor var Allah".. Tongue


Poenget var å understreke at det er like lite logisk å skylde på en gud de ikke tror på som å tro i utgangspunktet.

Det ligger vel i menneskets natur å ville skylde på noe man kjenner til når man møter motgang. Politikere, staten, utlenninger, andre trafikanter, "gud", osv. Hvis et menneske aldri blitt introdusert for det abstrakte konseptet "gud", tror du fortsatt at dette mennesket skulle anklaget "gud" for at hunden dør, bilmotoren streiker eller akjsekursene faller?

Hvilken side er du på igrunn sprøsomkjeks? Cheesy Husker sist gang denne diskusjonen kom opp, da fikk mesteparten av hobby-ateistene som ørene flagret  Grin

Hva er en hobby-ateist?


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #221 : 04. januar 2009, 22:06 »
Det ligger vel i menneskets natur å ville skylde på noe man kjenner til når man møter motgang. Politikere, staten, utlenninger, andre trafikanter, "gud", osv. Hvis et menneske aldri blitt introdusert for det abstrakte konseptet "gud", tror du fortsatt at dette mennesket skulle anklaget "gud" for at hunden dør, bilmotoren streiker eller akjsekursene faller?
Retorisk spørsmål, ettersom man ikke kan skylde på noe man aldri har hørt om. Behovet for å skylde på noe er dog forståelig, men hvorfor skylde på en gud, spesielt når man ikke tror på denne? Bare fordi man har hørt om den? "Jeg tror ikke på noen gud, men vil gjerne skylde på en når ting går galt."

Har du blitt mer nøytral sprøsomkjeks? Cheesy Husker sist gang denne diskusjonen kom opp, da fikk mesteparten av hobby-ateistene som ørene flagret  Grin
Langt der i fra, jeg er bare drita lei av de samme gamle diskusjonene som ender på akkurat samme måte hver gang. Er jo nesten slik at man bare kunne linket til en åregammel tråd hver gang emnet hadde dukket opp, fordi utfallet er omtrent det samme i dem alle. "Emnet tatt opp før. Se her *link*"

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #222 : 04. januar 2009, 22:21 »
Hva er en hobby-ateist?

Ble nok litt feil, mente mer de som fant ut igår kveld at de er ateister, eller de som tror på begge deler. Religion og Evolusjon.
Tusen takk for at du fikk retta meg før det blei for seint Cheesy

Langt der i fra, jeg er bare drita lei av de samme gamle diskusjonene som ender på akkurat samme måte hver gang. Er jo nesten slik at man bare kunne linket til en åregammel tråd hver gang emnet hadde dukket opp, fordi utfallet er omtrent det samme i dem alle. "Emnet tatt opp før. Se her *link*"

Så sant. Hver eneste tråd som har noe med: "Våre nye landsmenn," "Kriminalitet" eller "Religion" ender på samme måte.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #223 : 04. januar 2009, 22:24 »
Men er jo litt arti læll.... Grin Er bare ikke fult så innbitt som jeg (kanskje) var en gang i tida..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #224 : 04. januar 2009, 22:36 »
vet ikke om noen har svart dette, men det første spørsmålet som står her om Gud fins eller virkelig er god siden det skjer så mye ondt her i verden, så har jeg et svar på det.

Gud er god og rettferdig. Menneskene har fått fri vilje og vi kan gjøre hva vi vil uten at Gud griper inn, hadde han grepet inn hadde vi ikke hatt fri vilje. Så alt de onde som skjer i verden er menneskenes feil, de som ikke gjør det rette. Alle regler som står i bibelen bør følges for å få et godt liv(du må ikke følge dem, men det er absolutt til å anbefales)
Kan ikke bevise at Gud fins eller ikke fins, men kan si at mye av det som har skjedd å som vi ser på nyhetene står i bibelen at det ska skje.
Vist noen har problemer med å forstå alt det med Gud å Jesus kan jeg forklare det på en forenklet måte:

Tenk dere at du er tatt i en forbrytelse og du er i retten. Forbrytelsen du har gjort fører til dødsstraff eller du kan betale 500000kr som du ikke har.
Dommeren er rettferdig å uansett om du er sønnen hans eller en god venn som han elsker kan han ikke si: du er fri fra forbrytelsen din, for da hadde dommeren vært en dårlig dommer eller korrupt, sant?
Så han må dømme deg til dødsstraff siden du ikke kan betale 500000kr.
Men så kommer det en fyr inn i rettsalen og sier: han skal ikke få dødsstraff, jeg har betalt alt han skylder!.

i Denne historien er Gud, dommeren. og Jesus er fyren som kommer inn og sier at han har betalt alt du skylder.
Siden du er så høyt elsket av Gud lot han sin sønn(Jesus) bli pint og døde på korset for alle dine synder (alt d gale du har gjort)
For Gud er god å vil ikke ha noen som er onde eller gjør galt, Gud tåler med andre ord ikke synd.
Det eneste du trenger og gjøre er å tro på Jesus at han er Guds sønn å hva han har gjort for deg så vil du bli frelst. Vist du sier ved din munn at Jesus er herre, og tror i ditt hjerte hva han gjorde for deg så er du reddet fra fortapelsen.

Dette resonementet forutsetter at den allmektige, allstedsnærverende guden tenker og handler sånn som et menneske med mye makt ville opptre.  Hvorfor skulle synderen ellers måtte betale 50000 kroner?  Hvorfor skulle dommen ellers være noe så barbarisk som dødsstraff?  Du kan sikkert omgå disse spørsmålene ved å omforme resonementet litt, men historiens form og innhold avslører uansett at den tenkte guden føler, tenker og handler som en menneskelig makthaver.  Det er verd å ha i mente religionen som mystifisert politikk her.  Om gud er en større og mektigere versjon av kjente menneskelige makthavere, så blir samfunnet styrbart for de styrenede og til å holde ut for de undertrykte.

Forresten er ikke Jesus som vikarierende mottaker av straff for andres synder spesiell for kristendommen.  Oldtidens jøder hadde et rituale ved Yom Kippur der alle jøders synder ble lesset over på en syndebukk, som så ble jaget ut i ørkenen.  Den døde og gjenoppståtte Osiris er en liknende myte.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!