Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 341840 ganger)

Utlogget fredderen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 619
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 619

  • Tempus fugit
Sv: allmektig Gud
« #225 : 05. januar 2009, 00:57 »
www.godisimaginary.com 50 Gode grunner til å ikke tro på gud.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: allmektig Gud
« #226 : 05. januar 2009, 01:07 »
www.godisimaginary.com 50 Gode grunner til å ikke tro på gud.

Skjønner ikke hva du skal med 50 grunner, hvis du ikke tror på Guds eksistens er vel det grunn god nok.
Finn fem feil.

Utlogget fredderen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 619
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 619

  • Tempus fugit
Sv: allmektig Gud
« #227 : 05. januar 2009, 01:09 »
Skjønner ikke hva du skal med 50 grunner, hvis du ikke tror på Guds eksistens er vel det grunn god nok.
Det er morsom lesing.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #228 : 05. januar 2009, 01:36 »
Men alle vet jo at Olaf Dahl er allmektig? Diskusjon over...

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #229 : 05. januar 2009, 07:08 »
Retorisk spørsmål, ettersom man ikke kan skylde på noe man aldri har hørt om. Behovet for å skylde på noe er dog forståelig, men hvorfor skylde på en gud, spesielt når man ikke tror på denne? Bare fordi man har hørt om den? "Jeg tror ikke på noen gud, men vil gjerne skylde på en når ting går galt."

Hvorfor ikke? Rammer det noen? Uansett så synes jeg at èn fjær blir til fem høns her. Hvis du opplever det som et stort problem at mange ikke-troende i din omgangskrets skylder sin motgang på fantasifiguren "gud" så får du vel ta det opp med dem.

Ble nok litt feil, mente mer de som fant ut igår kveld at de er ateister, eller de som tror på begge deler. Religion og Evolusjon.

Du mener altså at religiøsitet og tro på evolusjon ikke hører sammen, og at alle som ikke er kreasjonister er "hobby-ateister"?


Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #230 : 05. januar 2009, 11:34 »
forskjell på gamle og nye testamente... i gamle testamentet ble dyr ofret for synd,,,,i det nye testamente Jesus for all synd som var, å kommer.
Gud er ikke menneskelig, men føler jo. det står jo i bibelen han er en nidkjær Gud(altså: han blir sjalu, kan bli sint, lei seg, osv)
Det med lommemannen som "koste med 4 åringer har ingenting med Gud å gjøre siden han griper ikke inn i menneskers handlinger, for da bryter han løftet sitt om at mennesker an få gjøre hva de vil, som de kan. Det er forskjellige mennesker sin feil det som skjer. Mange velger og ikke tro på Gud fordi en person liker heller å feks stjele, voldta eller hva som helst som ikke er bra.
Men ingen tvinger noen som helst til og bli kristelige, de som gjorde det gjorde noe veldig galt igrunn. Så alle mennesker velger selv om de vil tro eller ikke, jeg for min del vil tro. De som ikke tror når de dør ser jo hva som er sant uansett, selv om det er grusomt. God bless!

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #231 : 05. januar 2009, 11:53 »
Vist noen har problemer med å forstå alt det med Gud å Jesus kan jeg forklare det på en forenklet måte:

Dommeren er rettferdig å uansett om du er sønnen hans eller en god venn som han elsker kan han ikke si: du er fri fra forbrytelsen din, for da hadde dommeren vært en dårlig dommer eller korrupt, sant?
Sitat

Problemet med denne sammenligningen er at det her er snakk om en allmektig gud, som har laget reglene og kan endre de uten å måtte ta standpunkt eller hensyn til noe eller noen. Han er Gud og vil alltid være Gud, så hvorfor skal han tenke: hmm om jeg sparer denne mannen vil  folk bli sinte på meg, ja ja jeg kan heller stanseen epedemi i Afrika og gaine noen points der. Boooooring, jeg dømmer heller denne mannen til døden så er jobben min gjort.  Huh

Mulig jeg legger litt meer i allmektig enn enkelte andre, men av de religiøse jeg har snakket med så har i hvertfall disse tilegnet Gud uendelig makt over alt , tid, rom osv.
Har dessuten merket at til vanlig oppegående mennesker, går fra å virke normale til looney med engang en kommer innpå deres tro.  what

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #232 : 05. januar 2009, 14:36 »
Hvorfor ikke? Rammer det noen? Uansett så synes jeg at èn fjær blir til fem høns her. Hvis du opplever det som et stort problem at mange ikke-troende i din omgangskrets skylder sin motgang på fantasifiguren "gud" så får du vel ta det opp med dem.
Du synes mao det er helt ok å skylde på en gud man ikke tror på om noe skulle gå galt, men at man er en fjott om man faktisk tror på denne guden?
Opplever det ikke som et problem i det heletatt, jeg uttrykker blott min mening rundt det jeg ser på som like lite logisk som ateister mener det er å tro.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #233 : 05. januar 2009, 14:47 »
Du synes mao det er helt ok å skylde på en gud man ikke tror på om noe skulle gå galt, men at man er en fjott om man faktisk tror på denne guden?

Bryr du deg om noen skylder sin motgang på Zevs? Selv driter jeg fullstendig i hvis noen skylder på noe så abstrakt som "gud". Bedre at man gjør det enn at man skylder på noen som faktisk kan rammes av det. Eller mener du at din gud blir lei seg eller noe hvis noen skylder på ham?

Jeg har aldri sagt at man er en fjott kun fordi man tror på en eller annen gud, har jeg vel? Det eneste jeg sier er at jeg ikke respekterer troen på f.eks. "jehova" mer enn jeg respekterer troen på andre fantasifigurer.



Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #234 : 05. januar 2009, 15:06 »
Du mener altså at religiøsitet og tro på evolusjon ikke hører sammen, og at alle som ikke er kreasjonister er "hobby-ateister"?

Som jeg allerede har skrevet kom "hobby-ateister" ut litt feil. Kommentaren var meint for sprøsomkjeks, der jeg ville fram til at han var mer hyppig i diskusjonen med ateister i eldre tråder, feks Evolusjon vs skapelse.

Men ja du har litt rett, jeg synes ikke at religiøsitet og tro på evolusjon passer så veldig bra isammen. Et kreasjonistisk syn er vanskelig å forene med vitenskapelige funn og en vitenskapelig metode: Den motsies blant annet av fysikkens funn om universets opphav, geologiens funn om jordens alder, og biologiens funn om artenes dannelse.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #235 : 05. januar 2009, 15:19 »
Bryr du deg om noen skylder sin motgang på Zevs? Selv driter jeg fullstendig i hvis noen skylder på noe så abstrakt som "gud". Bedre at man gjør det enn at man skylder på noen som faktisk kan rammes av det. Eller mener du at din gud blir lei seg eller noe hvis noen skylder på ham?

Jeg har aldri sagt at man er en fjott kun fordi man tror på en eller annen gud, har jeg vel? Det eneste jeg sier er at jeg ikke respekterer troen på f.eks. "jehova" mer enn jeg respekterer troen på andre fantasifigurer.

Bryr meg midt i brunøyet.
Men du klarer å se forskjellen mellom å skylde på en gud man tror på og å skylde på en gud man ikke tror på? Blir jo fastslått med jevne mellomrom hvor ulogisk det er å tro, mens å skylde på en gud man ikke har noen som helst tro på er helt ok, fordi det er
Sitat
bedre at man gjør det enn at man skylder på noen som faktisk kan rammes av det.
?

Næh, du har kanskje ikke brukt ordet "fjott", men man trenger jo bare å lese det du skriver for å skjønne at du ser ned på alle som tror på noe som helst.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #236 : 05. januar 2009, 15:52 »
Hehe poenget her er vel bare at man skal kunne forvente bedre av dere glupe ikke-kristne(?).

grattis. du er herved på samme nivå som jokkemann.


nei forresten.

litt under.


poenget mitt var å sette folkene du beskriver litt på spissen, samtidig som jeg også prøvde å gjøre et poeng ut av at det faktisk ikke er mange ikke-kristne som skylder på gud når ting går galt.

men hva så? det er vell isåfall bare et utrykk som så mye annet, uten at de faktisk mener det.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #237 : 05. januar 2009, 16:06 »
Akkurat hvordan er jeg på jakt etter sympati? Du må gjerne sitere hvor jeg har skrevet noe sånt.

Forresten, lykke til med å komme på argumenter sjøl. Ser du er fan av å resirkulere setninger som noen andre alt har skrevet. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #238 : 05. januar 2009, 17:04 »
grattis. du er herved på samme nivå som jokkemann.


nei forresten.

litt under.


poenget mitt var å sette folkene du beskriver litt på spissen, samtidig som jeg også prøvde å gjøre et poeng ut av at det faktisk ikke er mange ikke-kristne som skylder på gud når ting går galt.

men hva så? det er vell isåfall bare et utrykk som så mye annet, uten at de faktisk mener det.



UNNSKYLD MEG!!!
Hva i all verden har jeg sagt som er usaklig og støtende!!!
Av alle innlegge mine har jeg talt ut ifra BIBELEN så godt jeg har kunnet.
De evt 2 små kommentarene MINE som har vært støtende BA JEG OM UNNSKYLDNING FOR!

Enhver som skal kalle seg en mann må kan ta ansvar og be om unnskyldning og det gjorde jeg..
Men ærlig talt gutta... kan finne 50 innlegg her som er støtende\missvisende og USAKLIG!

Så hvorfor angripe meg med evt mine 2 kommentarer som var litt på kanten?

Ærlig talt.
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: allmektig Gud
« #239 : 05. januar 2009, 17:22 »
Hvorfor har temaet dreid over til "å skylde på en gud man ikke tror på om noe skulle gå galt"? mulig jeg har falt av litt, men hvor fremkommer det at dette er helt vanlig å gjøre?
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!