Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 342061 ganger)

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #240 : 05. januar 2009, 17:53 »
Sitat
UNNSKYLD MEG!!!
Hva i all verden har jeg sagt som er usaklig og støtende!!!
Av alle innlegge mine har jeg talt ut ifra BIBELEN så godt jeg har kunnet.

bibelen er usaklig og støtende, så innleggene dine blir da det samme

Edit: Jeg har ingenting imot deg eller din tro, men dette blir for dumt imo.
http://www.liveleak.com/view?i=009_1198085630

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #241 : 05. januar 2009, 18:32 »
Hvorfor har temaet dreid over til "å skylde på en gud man ikke tror på om noe skulle gå galt"? mulig jeg har falt av litt, men hvor fremkommer det at dette er helt vanlig å gjøre?
Hvorvidt noe er vanlig eller ikke kommer vel an på øyet som ser; for noen er det uvanlig å feks prate med en kristen, mens det for meg er helt vanlig. På samme måte synes jeg det er både ulogisk og overraskende vanlig å skylde på en gud man ikke tror på.

http://aftenbladet.no/kultur/film/396244/Hvor_var_Gud_da_hutuene_drepte_tutsier_i_Rwanda.html
http://blogg.sol.no/node/2635081
http://www.kverulanten.com/?p=1806
Anbefaler å lese den neste. Skrekkeksempel på hva noen kristne driver med i Jesu navn. Men "i Jesu navn" og "i Jesu ånd" er to vidt forskjellige ting.
http://www.sfm.no/Arkiv-2006/Art-Jan-06/09.01.2006-Fange-i-fortid.htm
http://yvonnew.blogg.no/ (Diktet Tanker fra Polen litt nede på siden]
http://www.dikt.no/utskrift.php?TekstID=223065

Bare noe jeg raka sammen kjapt.

Kan for øvrig bare kjøre tråden inn på rett spor igjen for min del. Var vel jeg som tok opp dette først. Er det jo litt meningsløst å gnage når man ikke får noen svar...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #242 : 05. januar 2009, 19:11 »
Bryr meg midt i brunøyet.
Men du klarer å se forskjellen mellom å skylde på en gud man tror på og å skylde på en gud man ikke tror på? Blir jo fastslått med jevne mellomrom hvor ulogisk det er å tro, mens å skylde på en gud man ikke har noen som helst tro på er helt ok, fordi det er ?

Nå begynner du å dra dette litt vel langt syns jeg. Er dette et stort problem her i verden? Skjer det veldig ofte at ikke-troende på fulleste alvor skylder på "gud" hvis de møter motgang?

Næh, du har kanskje ikke brukt ordet "fjott", men man trenger jo bare å lese det du skriver for å skjønne at du ser ned på alle som tror på noe som helst.

Bare fordi jeg ikke respekterer din, eller noen annens, tro på fantasifigurer betyr det ikke at jeg med automatikk ser ned på deg. Imidlertid liker jeg ikke folk som krever at man respekterer deres tro på fantasifigurer over andres tro på andre fantasifigurer.

Kan for øvrig bare kjøre tråden inn på rett spor igjen for min del. Var vel jeg som tok opp dette først. Er det jo litt meningsløst å gnage når man ikke får noen svar...

Hva er det du gnager og vil ha svar på? Spørsmålet om det gigantisk store dilemmaet med "alle de ikke-troende som skylder på gud hver gang de møter motgang"?


Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #243 : 05. januar 2009, 19:27 »

UNNSKYLD MEG!!!
Hva i all verden har jeg sagt som er usaklig og støtende!!!
Av alle innlegge mine har jeg talt ut ifra BIBELEN så godt jeg har kunnet.
De evt 2 små kommentarene MINE som har vært støtende BA JEG OM UNNSKYLDNING FOR!

Enhver som skal kalle seg en mann må kan ta ansvar og be om unnskyldning og det gjorde jeg..
Men ærlig talt gutta... kan finne 50 innlegg her som er støtende\missvisende og USAKLIG!

Så hvorfor angripe meg med evt mine 2 kommentarer som var litt på kanten?

Ærlig talt.
Jeg må si at jeg synes oppriktig synd på slike som deg som virkelig klarer og få seg til å tro at bibelen er skrevet av gud.
Til din info kan jeg fortelle deg at bibelen er skrevet av MENNESKER og REDIGERT KLIPPET OG LIMT I I TO TUSEN ÅR og det at en kar som deg tydeligvis tar alt som står i denne eventyrboka som den evige og ene sannhet er faktisk ganske skremmende,det er vel ingen annen bok i verden som har fått flere mennesker torturert lemlestet og drept som din hellige bibel...et lite tankekors kanskje?Huh
Men det er vel fortsatt håp med tanke på din unge alder, og en dag forstår du kanskje at religion generellt er verdens største bløff....det er intet annet et et middel for å kontrolere folk deriblant DEG Shocked

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #244 : 05. januar 2009, 19:31 »
sprøsomkjeks-0 beefcake-57

og hvem faen er det som ikke trur på gud, men skylder på han når noe vondt skjer? ingen..
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #245 : 05. januar 2009, 19:33 »
Jeg må si at jeg synes oppriktig synd på slike som deg som virkelig klarer og få seg til å tro at bibelen er skrevet av gud.
Til din info kan jeg fortelle deg at bibelen er skrevet av MENNESKER og REDIGERT KLIPPET OG LIMT I I TO TUSEN ÅR og det at en kar som deg tydeligvis tar alt som står i denne eventyrboka som den evige og ene sannhet er faktisk ganske skremmende,det er vel ingen annen bok i verden som har fått flere mennesker torturert lemlestet og drept som din hellige bibel...et lite tankekors kanskje?Huh
Men det er vel fortsatt håp med tanke på din unge alder, og en dag forstår du kanskje at religion generellt er verdens største bløff....det er intet annet et et middel for å kontrolere folk deriblant DEG Shocked

bra skrevet, helt enig.. honnør Smiley
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #246 : 05. januar 2009, 19:48 »
sprøsomkjeks-0 beefcake-57

og hvem faen er det som ikke trur på gud, men skylder på han når noe vondt skjer? ingen..
Skjønner det kan være vanskelig for deg, men du er mer enn velkommen til å se på linkene jeg la inn i en tidligere post.

Hva Beefcake angår; man kan jo faktisk bli lei av hans kvalme ovenfra og ned-holdning når han skriver, samt at han unngår spørsmålet i hvert bidige innlegg. Er jo verken et vanskelig eller viktig spørsmål i så måte, jeg spør jo bare om han synes det er mer logisk å skylde på en gud man ikke tror på, enn det er å faktisk tro. "Man skader da ingen", var svaret han så belelig kom med, uten å faktisk svare på spørsmålet. Noe som da fortsatt også er den _eneste_ grunnen til at jeg maser, fordi han faktisk ikke er gira på å svare på det jeg spør om.
Og at folk skylder på en gud som i følge dem selv ikke finnes, skjer med gjevne mellomrom, til dømes under/etter naturkatastrofer, ved personlige tragedier etc. Og selvfølgelig uavhengig av hva whey% her måtte mene.. Tongue

For min del kan vi bare droppe hele greia, fordi det på grunnlag av det jeg alt har skrevet da faktisk er meningsløst å diskutere; dog forventer jeg nok et moro-innlegg fra Beefegutten i nærmeste fremtid. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #247 : 05. januar 2009, 20:05 »
jeg er atheist. Vis jeg vinner i lotto takker jeg ikke gud av den grunn! knekker jeg beinet, så skylder jeg heller ikke på gud!

"Hvor var Gud da hutuene drepte tutsier i Rwanda?" bruker du som referanse! du må jo se at dette er retorikk som noen bruker, ofte media. trur du virklig at ikke troende tenker på den måten generelt?
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #248 : 05. januar 2009, 20:14 »
den som skrev dette på side 15:Hvorfor skulle synderen ellers måtte betale 50000 kroner?  Hvorfor skulle dommen ellers være noe så barbarisk som dødsstraff?

så vil jeg si: synderen måtte jo ikke betale, Gud lot sin sønn dø for deg på korset

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #249 : 05. januar 2009, 20:19 »
Hva Beefcake angår; man kan jo faktisk bli lei av hans kvalme ovenfra og ned-holdning når han skriver,

Jeg begynner å bli lei din stakkarslige martyrholdning.

samt at han unngår spørsmålet i hvert bidige innlegg. Er jo verken et vanskelig eller viktig spørsmål i så måte, jeg spør jo bare om han synes det er mer logisk å skylde på en gud man ikke tror på, enn det er å faktisk tro. "Man skader da ingen", var svaret han så belelig kom med, uten å faktisk svare på spørsmålet. Noe som da fortsatt også er den _eneste_ grunnen til at jeg maser, fordi han faktisk ikke er gira på å svare på det jeg spør om.

Du har helt rett. Jeg er ikke gira på å svare på ditt i mine øyne totalt meningsløse spørsmål. Hvis noen sier "why me god!" når bilen deres går i stykker, så er det kun språklig sjargong på lik linje med andre meningsløse uttrykk uten dypere mening som "det var spritens feil", "blame it on the boogie", osv. Hva er "logikken" i dem?

Og at folk skylder på en gud som i følge dem selv ikke finnes, skjer med gjevne mellomrom, til dømes under/etter naturkatastrofer, ved personlige tragedier etc. Og selvfølgelig uavhengig av hva whey% her måtte mene.. Tongue

Hvem skal man ellers skylde på?

For min del kan vi bare droppe hele greia, fordi det på grunnlag av det jeg alt har skrevet da faktisk er meningsløst å diskutere; dog forventer jeg nok et moro-innlegg fra Beefegutten i nærmeste fremtid. Tongue

Såpass.


Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #250 : 05. januar 2009, 20:19 »
http://www.youtube.com/watch?v=2KxHD6o259I se den og related vids




say no more!
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #251 : 05. januar 2009, 20:21 »
Vist noen har problemer med å forstå alt det med Gud å Jesus kan jeg forklare det på en forenklet måte:

Dommeren er rettferdig å uansett om du er sønnen hans eller en god venn som han elsker kan han ikke si: du er fri fra forbrytelsen din, for da hadde dommeren vært en dårlig dommer eller korrupt, sant?
Sitat

Problemet med denne sammenligningen er at det her er snakk om en allmektig gud, som har laget reglene og kan endre de uten å måtte ta standpunkt eller hensyn til noe eller noen. Han er Gud og vil alltid være Gud, så hvorfor skal han tenke: hmm om jeg sparer denne mannen vil  folk bli sinte på meg, ja ja jeg kan heller stanseen epedemi i Afrika og gaine noen points der. Boooooring, jeg dømmer heller denne mannen til døden så er jobben min gjort.  Huh

Mulig jeg legger litt meer i allmektig enn enkelte andre, men av de religiøse jeg har snakket med så har i hvertfall disse tilegnet Gud uendelig makt over alt , tid, rom osv.
Har dessuten merket at til vanlig oppegående mennesker, går fra å virke normale til looney med engang en kommer innpå deres tro.  what


men jeg sier jo at Gud er allmektig å kan gjøre hva han absolutt vil,,,,men han gjør ikke noe imot det menneskene gjør når de har fri vilje som Gud har lovt dem. Skulle han ha grepet inn vist jeg feks ville stjålet en tyggis å puttet meg i fengsel eller hjernevasket meg så jeg aldri stjal igjenn  hadde jeg ikke hatt fri vilje. dette var et eksempel, stjeler ikke, men jeg har glemt og betalt noen ganger før i tiden:)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #252 : 05. januar 2009, 20:45 »
Og jeg bare lurer på en ting. Hvordan tror dere menneskene ble til egentlig? fra apene? hvor ble apene til da? kan stille sånn spørsmål hele tiden helt fram til..Hvor kom Gud ifra?
Siden vi alle ser at ting og levende skapninger må komme fra noe. enten det er en ape som blir født eller den første planeten som ble til.
Det må nesten si seg selv at det finns en høyere makt som alltid har fins. Og det er Gud.
Og de menneskene som skrev bibelen har jo fortalt 1000-2000år siden om ting som har skjedd bare for noen år tilbake i tid. Å det som står i bibelen som ikke har skjedd heller jo på og skje nå, feks jødene som nå reiser tilbake til israel, krigen å kriger som har pågått å går.

Uansett vil jeg bare si lykke til med å finne veien, sannheten og livet som er Jesus for meg. Vil bare si Gud velsigne dere og stå på med treninga til alle sammen! vil ikke krangle eller noe om kristendom, tro vist du vil eller ikke tro, jeg har iallefall fått oppleve at livet er mye bedre ved å tro. Jeg hører jo på hard rock, rock, rap musikk å ser action filmer for det, jeg gjør jo alt mulig en vanlig person gjør bare jeg tror og prøver så godt jeg kan å ikke lyve, å osv....uansett så er livet mitt bedre nå enn før.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #253 : 05. januar 2009, 21:08 »
Og jeg bare lurer på en ting. Hvordan tror dere menneskene ble til egentlig? fra apene? hvor ble apene til da? kan stille sånn spørsmål hele tiden helt fram til..Hvor kom Gud ifra?

Inget menneske, som ikke er totalt retardert, hevder eller har hevdet at menneskene "ble til fra apene". Imidlertid deler vi forfedre med dem.

Det må nesten si seg selv at det finns en høyere makt som alltid har fins. Og det er Gud.

Hvilken gud? Marduk, Zevs, Oden, Allah, Brahma, Baal, John Frum?


Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: allmektig Gud
« #254 : 05. januar 2009, 21:13 »

Det må nesten si seg selv at det finns en høyere makt som alltid har fins. Og det er Gud.


Beef, du glemte da den mest innlysende, den som har mest tilhengere av alle guder i Midt-Norge, og trolig den sterkeste: Olaf Dahl.
Støttes av Lånekassen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!