Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344812 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #255 : 05. januar 2009, 21:59 »
Å det som står i bibelen som ikke har skjedd heller jo på og skje nå, feks jødene som nå reiser tilbake til israel, krigen å kriger som har pågått å går.



den første er jo en selvoppfyllende profesi.
den andre kan alle tippe. mennesker har alltid kriget.

ingenting overbevisende her =)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #256 : 05. januar 2009, 22:04 »
Akkurat hvordan er jeg på jakt etter sympati? Du må gjerne sitere hvor jeg har skrevet noe sånt.

Forresten, lykke til med å komme på argumenter sjøl. Ser du er fan av å resirkulere setninger som noen andre alt har skrevet. Smiley

virker jo som det må hamres inn =)

etter alt tullet ditt vet jeg ikke hva vi diskuterer lengre engang..

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #257 : 06. januar 2009, 00:36 »
Jeg må si at jeg synes oppriktig synd på slike som deg som virkelig klarer og få seg til å tro at bibelen er skrevet av gud.
Til din info kan jeg fortelle deg at bibelen er skrevet av MENNESKER og REDIGERT KLIPPET OG LIMT I I TO TUSEN ÅR og det at en kar som deg tydeligvis tar alt som står i denne eventyrboka som den evige og ene sannhet er faktisk ganske skremmende,det er vel ingen annen bok i verden som har fått flere mennesker torturert lemlestet og drept som din hellige bibel...et lite tankekors kanskje?Huh
Men det er vel fortsatt håp med tanke på din unge alder, og en dag forstår du kanskje at religion generellt er verdens største bløff....det er intet annet et et middel for å kontrolere folk deriblant DEG Shocked

VET alle bøkene i Bibelen ble skrevet av Mennesker, fordi Gud ba dem om det!!
Og jeg tror at uansett hvor mange ganger bibelen er forandret så hadde GUD en plan med det og alt som står der IDAG står av en grunn.. Gud planla dette og.. Han har kontroll..
Det er GUD, han er ikke dum.. han har skapt en sinnsykt avangsert natur som fungerer perfekt sammen som et system Smiley Han skapte alt, så da tror jeg han kan passe på boka si...

Var ikke til deg dette spm`et.. det var til Sprøsomkjeks, som har sagt at jeg diskuterer på lavt nivå...

Har fått masse hån fra folk her på forumet.. og tåler det Smiley Gud i meg er sterkere enn menneskers døde ord Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: allmektig Gud
« #258 : 06. januar 2009, 01:06 »
Skjønner det kan være vanskelig for deg, men du er mer enn velkommen til å se på linkene jeg la inn i en tidligere post.

Hva Beefcake angår; man kan jo faktisk bli lei av hans kvalme ovenfra og ned-holdning når han skriver, samt at han unngår spørsmålet i hvert bidige innlegg. Er jo verken et vanskelig eller viktig spørsmål i så måte, jeg spør jo bare om han synes det er mer logisk å skylde på en gud man ikke tror på, enn det er å faktisk tro. "Man skader da ingen", var svaret han så belelig kom med, uten å faktisk svare på spørsmålet. Noe som da fortsatt også er den _eneste_ grunnen til at jeg maser, fordi han faktisk ikke er gira på å svare på det jeg spør om.
Og at folk skylder på en gud som i følge dem selv ikke finnes, skjer med gjevne mellomrom, til dømes under/etter naturkatastrofer, ved personlige tragedier etc. Og selvfølgelig uavhengig av hva whey% her måtte mene.. Tongue

For min del kan vi bare droppe hele greia, fordi det på grunnlag av det jeg alt har skrevet da faktisk er meningsløst å diskutere; dog forventer jeg nok et moro-innlegg fra Beefegutten i nærmeste fremtid. Tongue


Å la det gå person i slike diskusjoner er totalt meningsløst. Det er like meningsløst å la seg involvere i noen særlig grad emosjonellt hverken ene eller andre veien. "Troende" surrer rundt de samme uverifiserte standpunktene sine som de alltid har gjort. Intet nytt.

Jeg betviler det er et utpreget fenomen at ikke-troende i stort antall oppriktig beskylder en gudsentitet for å stå bak enhver ulykke de opplever i livet sitt. Det som nok er mer vanlig er å bruke religiøst relaterte uttrykk i språket slik som "Herregud!" eller "Faen!". En kan i mine øyne like gjerne rope "Julenissen!". Du kan forvente like mye svar fra den kanten som fra de to førstnevnte. Ikke ser jeg heller verdien i å kverulere så mye over hvorvidt det sorterer under rasjonell tankegang å skylde på en Gud som ikke eksisterer. Det sier seg selv at dette ikke er særlig rasjonellt. Når sant skal sies så er logisk og rasjonell dømmekraft en egenskap som svært få mennesker besitter (i det minste _viser_ at de besitter). De fleste opptrer irrasjonellt og har et slutningsmønster som en ikke kan annet enn å trekke på skuldrene av.

Tråden beveger seg ikke forbi følgende:

Gud eksisterer ikke!

(Akkurat som ethvert menneske som har prøvd å sannsynliggjøre denne påstand opp gjennom tusener av år har feilet, så er det heller ingen i denne tråden som har klart å underbygge kvalitativt utsagnet om at det eksisterer noen gudsentitet. Dermed er det eneste korrekt å forkaste påstanden. En må gjerne skrive om sin personlige tro så lenge en samtidig påpeker at det dreier seg om tro og ikke viten. Hevder noen de _vet_ Gud eksisterer, så kan de ikke forvente annet enn å bli arrestert for slike utsagn, med påfølgende ordvekslinger frem og tilbake til den ene eller begge parter surner og går lei.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: allmektig Gud
« #259 : 06. januar 2009, 01:21 »
Har fått masse hån fra folk her på forumet.. og tåler det Smiley Gud i meg er sterkere enn menneskers døde ord Smiley

Å håne noen eller å begynne med personangrep og usakligheter kan en holde seg for god til. Det bærer ingen positive frukter med seg. Men en kan også diskutere et tema som dette, respektere andre menneskers rett til å tro og mene hva de vil (ubestridelig grunnfundament), samtidig som motparten må tåle å høre at en selv ikke deler hans/hennes syn og hvorfor så er tilfelle.

Så lenge en diskuterer sak og ikke person og etter beste evne argumenterer for eget ståsted, så bærer de fleste meningsutvekslinger noe positivt med seg.

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #260 : 06. januar 2009, 09:40 »
Og jeg bare lurer på en ting. Hvordan tror dere menneskene ble til egentlig? fra apene? hvor ble apene til da? kan stille sånn spørsmål hele tiden helt fram til..Hvor kom Gud ifra?
Siden vi alle ser at ting og levende skapninger må komme fra noe. enten det er en ape som blir født eller den første planeten som ble til.
Det må nesten si seg selv at det finns en høyere makt som alltid har fins. Og det er Gud.
Og de menneskene som skrev bibelen har jo fortalt 1000-2000år siden om ting som har skjedd bare for noen år tilbake i tid. Å det som står i bibelen som ikke har skjedd heller jo på og skje nå, feks jødene som nå reiser tilbake til israel, krigen å kriger som har pågått å går.

Uansett vil jeg bare si lykke til med å finne veien, sannheten og livet som er Jesus for meg. Vil bare si Gud velsigne dere og stå på med treninga til alle sammen! vil ikke krangle eller noe om kristendom, tro vist du vil eller ikke tro, jeg har iallefall fått oppleve at livet er mye bedre ved å tro. Jeg hører jo på hard rock, rock, rap musikk å ser action filmer for det, jeg gjør jo alt mulig en vanlig person gjør bare jeg tror og prøver så godt jeg kan å ikke lyve, å osv....uansett så er livet mitt bedre nå enn før.

Du skjønner virkelig ikke at du skyter deg selv i foten med det argumentet der?

Spørsmål om hvor vi kommer fra, og hva som gjør at vi er her sier seg aldri selv. Å sette en fiktiv person på slutten av en tankerekke er ikke en forklaring, med en ikke-forklaring, en avsporing og bare tullball.

Burrhus

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: allmektig Gud
« #261 : 06. januar 2009, 09:44 »

Har fått masse hån fra folk her på forumet.. og tåler det Smiley Gud i meg er sterkere enn menneskers døde ord Smiley

Du får sagt det!!! Støtter deg 100% Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #262 : 06. januar 2009, 10:11 »
 >Cheesy

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #263 : 06. januar 2009, 10:31 »
Du får sagt det!!! Støtter deg 100% Smiley

Enig, støtter Jokkemannj=) synes du skriver bra, og du har respekt for andre(Y) Honnør:) keep it up!
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #264 : 06. januar 2009, 12:20 »
Du får sagt det!!! Støtter deg 100% Smiley


Takk takk Smiley godt å høre alle ikke syntes jeg er "usaklig" Smiley hehe Smiley
God bless Cheesy
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #265 : 06. januar 2009, 12:21 »
Enig, støtter Jokkemannj=) synes du skriver bra, og du har respekt for andre(Y) Honnør:) keep it up!

Takk Takk Smiley Betyr utrolig mye Smiley
God bless Cheesy
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #266 : 06. januar 2009, 16:17 »
VET alle bøkene i Bibelen ble skrevet av Mennesker, fordi Gud ba dem om det!!
Og jeg tror at uansett hvor mange ganger bibelen er forandret så hadde GUD en plan med det og alt som står der IDAG står av en grunn.. Gud planla dette og.. Han har kontroll..
Det er GUD, han er ikke dum.. han har skapt en sinnsykt avangsert natur som fungerer perfekt sammen som et system Smiley Han skapte alt, så da tror jeg han kan passe på boka si...

Var ikke til deg dette spm`et.. det var til Sprøsomkjeks, som har sagt at jeg diskuterer på lavt nivå...

Har fått masse hån fra folk her på forumet.. og tåler det Smiley Gud i meg er sterkere enn menneskers døde ord Smiley
Jeg håper du innerst inne ser det absurde med svaret ditt, altså ("gud plala dette han har kontroll" ) HuhUndecided jeg tror ikke noe på at selv fanatiske kristne som deg er så uendelig naive.
Uansett lykke til med fremtidig opplysning , det mener jeg faktisk....
mvh Kent

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #267 : 06. januar 2009, 17:13 »
Å si at alt skjer av en grunn og at Gud har styringa og en plan med ALT som skjer, det blir for dumt. Derimot kan det skje onde ting i Guds "fravær", i mangel på et bedre ord, og han kan snu det onde til noe godt. Det er dog IKKE det samme som å si at det onde skjer fordi Gud har en plan med det.

Jokkemannj, du diskuterer på et helt annet nivå enn det ateistene her gjør. Det jeg da mener er at det er meningsløst å møte vitenskapelige argument ved å prøve å bevise noe fra Bibelen med vitenskap.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #268 : 06. januar 2009, 17:15 »
Takk Takk Smiley Betyr utrolig mye Smiley
God bless Cheesy

bare hyggelig:9
fin kropp btw Tongue
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #269 : 06. januar 2009, 17:18 »
Jeg håper du innerst inne ser det absurde med svaret ditt, altså ("gud plala dette han har kontroll" ) HuhUndecided jeg tror ikke noe på at selv fanatiske kristne som deg er så uendelig naive.
Uansett lykke til med fremtidig opplysning , det mener jeg faktisk....
mvh Kent

hei hei, lykke til du og da. i livet ditt:)

og hvis du finner Gud en dag, så vill du skjønne d.
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!