Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344797 ganger)

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #270 : 06. januar 2009, 17:19 »
Å si at alt skjer av en grunn og at Gud har styringa og en plan med ALT som skjer, det blir for dumt. Derimot kan det skje onde ting i Guds "fravær", i mangel på et bedre ord, og han kan snu det onde til noe godt. Det er dog IKKE det samme som å si at det onde skjer fordi Gud har en plan med det.

Jokkemannj, du diskuterer på et helt annet nivå enn det ateistene her gjør. Det jeg da mener er at det er meningsløst å møte vitenskapelige argument ved å prøve å bevise noe fra Bibelen med vitenskap.

Så derfor er jeg usaklig og diskuterer på et lavt nivå? Er du gammel? 15?
Jeg sa Gud hadde kontroll og planlagt alt når det kom til "sin utgivelse av boka si" Bibelen!!
Gud vet alt og vet alt som skal skje ja.. Har du ikke lest noe i Bibelen du?
Jeg sier det en gang til: Jeg tror det onde skjer pga menneskers frie vilje som Gud ga dem.. men det onde stammer fra Satan.. så hvorfor folk blir sinte på Gud når noe skjer, forstår jeg ikke.. Jeg blir sint på Satan Smiley Og ber til Gud om å gi meg styrke osv.. Og det hjelper! For Gud er med uansett Smiley
Slik som Job gjorde i bibelen.. du kan vell den historien håper jeg.
Men igjen; vi mennesker har verken kontroll, makt eller noe form for forståelse for verden\universet og eller Gud. Så dette er vanskelige tema.

-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: allmektig Gud
« #271 : 06. januar 2009, 17:31 »
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................
................................................................

.
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #272 : 06. januar 2009, 17:54 »
Så derfor er jeg usaklig og diskuterer på et lavt nivå? Er du gammel? 15?
Jeg sa Gud hadde kontroll og planlagt alt når det kom til "sin utgivelse av boka si" Bibelen!!
Gud vet alt og vet alt som skal skje ja.. Har du ikke lest noe i Bibelen du?
Jeg sier det en gang til: Jeg tror det onde skjer pga menneskers frie vilje som Gud ga dem.. men det onde stammer fra Satan.. så hvorfor folk blir sinte på Gud når noe skjer, forstår jeg ikke.. Jeg blir sint på Satan Smiley Og ber til Gud om å gi meg styrke osv.. Og det hjelper! For Gud er med uansett Smiley
Slik som Job gjorde i bibelen.. du kan vell den historien håper jeg.
Men igjen; vi mennesker har verken kontroll, makt eller noe form for forståelse for verden\universet og eller Gud. Så dette er vanskelige tema.



når du leser hans innlegg tror jeg de har en standard litt over den gjennomsnittlige 15åringen =)

dine derimot..

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: allmektig Gud
« #273 : 06. januar 2009, 18:03 »
når du leser hans innlegg tror jeg de har en standard litt over den gjennomsnittlige 15åringen =)

dine derimot..

I say 13.
Støttes av Lånekassen

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #274 : 06. januar 2009, 18:14 »
hei hei, lykke til du og da. i livet ditt:)

og hvis du finner Gud en dag, så vill du skjønne d.
Takk for det Wink
Et lite tankekors til deg: hva slags allmektig skikkelse er det som skaper en verden med tilsynelatende uendelig lidelse bare for under trussel av evig pinsel tvinge mennesker til å tilbe han??Altså "tro på meg"ellers skal du brenne i helvete for evig tid, ser ikke du at dette bare er en måte for en i alle tiders regjerende elite(presteskapet i tidligere tider fex) til å kontrolere og utnytte den uvitende lettlurte massen???Tror du jesus ser på deg med imponerende øyne når du  tilber han med allsang og tårer samtidig som han ser stygt på 1,3 milliarder indere fex som han bare gleder seg til å sende til helvete???
Jeg sier lykke med litt opplysning til deg også.....

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #275 : 06. januar 2009, 18:23 »
Så derfor er jeg usaklig og diskuterer på et lavt nivå? Er du gammel? 15?
Jeg sa Gud hadde kontroll og planlagt alt når det kom til "sin utgivelse av boka si" Bibelen!!
Gud vet alt og vet alt som skal skje ja.. Har du ikke lest noe i Bibelen du?
Jeg sier det en gang til: Jeg tror det onde skjer pga menneskers frie vilje som Gud ga dem.. men det onde stammer fra Satan.. så hvorfor folk blir sinte på Gud når noe skjer, forstår jeg ikke.. Jeg blir sint på Satan Smiley Og ber til Gud om å gi meg styrke osv.. Og det hjelper! For Gud er med uansett Smiley
Slik som Job gjorde i bibelen.. du kan vell den historien håper jeg.
Men igjen; vi mennesker har verken kontroll, makt eller noe form for forståelse for verden\universet og eller Gud. Så dette er vanskelige tema.



Hehe. Er ihvertfall underholdene å lese postene dine Cheesy Alt er så greit i din verden.
"Ahh, jeg fikk 5+ på matte prøven. Tusen takk gud."
" Navla, jeg mistet et glass med tomatjuice på gulvet. GI DEG A SATAN"
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #276 : 06. januar 2009, 18:24 »
bare hyggelig:9
fin kropp btw Tongue

Rolig nå. Vi er ikke på deiligst.no
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #277 : 06. januar 2009, 18:31 »
Hehe. Er ihvertfall underholdene å lese postene dine Cheesy Alt er så greit i din verden.
"Ahh, jeg fikk 5+ på matte prøven. Tusen takk gud."
" Navla, jeg mistet et glass med tomatjuice på gulvet. GI DEG A SATAN"
biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #278 : 06. januar 2009, 18:47 »

men jeg sier jo at Gud er allmektig å kan gjøre hva han absolutt vil,,,,men han gjør ikke noe imot det menneskene gjør når de har fri vilje som Gud har lovt dem. Skulle han ha grepet inn vist jeg feks ville stjålet en tyggis å puttet meg i fengsel eller hjernevasket meg så jeg aldri stjal igjenn  hadde jeg ikke hatt fri vilje. dette var et eksempel, stjeler ikke, men jeg har glemt og betalt noen ganger før i tiden:)

Fri vilje er en utopi dersom du tror på en allmektig gud. Har du hørt om butterfly effekten? Små hendelse = store konsekvenser. Den minste ting Gud tok for seg under skapelsen førte frem til at akkurat du sitter der, og han visste på forhånd alt som ville skje. HGadde han forandret litt på skaperverket sitt kunne det resultert i noe helt annet. Han visste på forhånd hvem som handler i helvete og himmelen. Hvem som kommer til å tro på han og hvem som ikke vil det. Han vet ALT.

Hvor blir det da av den frie viljen når alt allerede er forutsett?

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #279 : 06. januar 2009, 19:39 »
Takk for det Wink
Et lite tankekors til deg: hva slags allmektig skikkelse er det som skaper en verden med tilsynelatende uendelig lidelse bare for under trussel av evig pinsel tvinge mennesker til å tilbe han??Altså "tro på meg"ellers skal du brenne i helvete for evig tid, ser ikke du at dette bare er en måte for en i alle tiders regjerende elite(presteskapet i tidligere tider fex) til å kontrolere og utnytte den uvitende lettlurte massen???Tror du jesus ser på deg med imponerende øyne når du  tilber han med allsang og tårer samtidig som han ser stygt på 1,3 milliarder indere fex som han bare gleder seg til å sende til helvete???
Jeg sier lykke med litt opplysning til deg også.....

hei!
jeg tror ikke på noe "evig brinnende helvette". jeg vet at det er mange som gjør det. men jeg har ikke et sånt bilde av Gud.
Hvis Gud er kjærlig, vil han da at menneskene skal pines i all evighet?? det er en grotesk tanke for meg .. Jeg er ikke katolikk, men adventist Smiley

det var satan (som en gang ble kalt Lucifer og var en vakker engel i himmelen) som ble misunnelig på Gud. sånn startet allt. da ble han kastet ut av himmelen og ned på jorden som Gud hadde skapt. [Du kan jo slå opp i Bibelen og lese på den første siden] der fristet han Eva og Adam og di falt i synd. sånn var det synden kom inn i verden. og siden den gang, (som er ca. 6000 år siden) har det vært synd og elendighet på jorden. det er ikke Guds skyld! det var menneskene som valgte det, og vi må leve i en trist verden p.ga at de første mennesken valgte feil.
og det er jo ganske ille å tenke på. men ... da kommer Jesus inn i bildet Smiley

For Gud hadde en frelsesplan for menneskene - han ville redde dem fra denne ondskapen. så derfor sendte han Jesus, sin sønn til jorden for å dø i vårt sted (det lille barnet i betlem. og jesus som korsfestes). (for det er egentlig vi som fortjener å dø).

så jeg tror at hvis man tror på Gud, og bekjenenr han i sitt liv - så vil man bli frelst.
Altså Gud kommer igjen.. og jeg vet at det ikke er så lenge til (kanskje ikke en gang 100 år(!) hvem vet..?) Da vil han ta med seg alle som er rettferdige (tror på han) og de som døde i troen på han, opp til himmelen. 

Og så vil det bli en dom. og alle skal dømmes etter sine gjærninger. og de som er onde, de blir igjen her og fortæres av ilden - Obs! men kun til de har brent opp seff.

så vil Gud gjenskape jorden, og alle skal leve lykkelig tilsammens med han og de andre som tror på han.  såkladt - paradis Smiley


ja det var en kort oppsummering på det jeg tror! =) håper det kunne være til noen hjelp.
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #280 : 06. januar 2009, 19:40 »
Psa 115:16  The heaven, even the heavens, are the LORD'S: but the earth hath he given to the children of men.

Gitt er gitt, sagt er sagt. Har han først gitt det til menneskene, kan han ikke gjøre det om. Da ville han bryte sitt ord, og det kan han ikke, siden det står at Gud ikke kan lyve.

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #281 : 06. januar 2009, 19:43 »
Rolig nå. Vi er ikke på deiligst.no

hahah! It's close Wink
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #282 : 06. januar 2009, 19:44 »
Sitat
det var satan (som en gang ble kalt Lucifer og var en vakker engel i himmelen) som ble misunnelig på Gud. sånn startet allt. da ble han kastet ut av himmelen og ned på jorden som Gud hadde skapt.
Noe av det dummeste jeg har hørt i dag.!

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #283 : 06. januar 2009, 19:45 »
Psa 115:16  The heaven, even the heavens, are the LORD'S: but the earth hath he given to the children of men.

Gitt er gitt, sagt er sagt. Har han først gitt det til menneskene, kan han ikke gjøre det om. Da ville han bryte sitt ord, og det kan han ikke, siden det står at Gud ikke kan lyve.


ja! jorden skulle menneskene bo på..?   og hva med d? Smiley
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #284 : 06. januar 2009, 19:46 »
Noe av det dummeste jeg har hørt i dag.!

javel, det synes du. men har du hørt om det med å respektere det andre tror på...? (det er jo ren folkeskikk..)
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!