Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 342295 ganger)

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #285 : 06. januar 2009, 19:48 »
Noe av det dummeste jeg har hørt i dag.!

ja hva tror du da?  og btw, kan du motbevise det?
tror det er bedre at du bare er stille hvis du ikke kan komme med noe saklig..
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #286 : 06. januar 2009, 19:53 »
ja! jorden skulle menneskene bo på..?   og hva med d? Smiley
Det er ordet "given" som er sentralt. Hvis du har fått noe av far din, er det da ditt eller faren din sitt? Wink

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #287 : 06. januar 2009, 20:05 »
Sitat
javel, det synes du. men har du hørt om det med å respektere det andre tror på...? (det er jo ren folkeskikk..)

ja hva tror du da?  og btw, kan du motbevise det?
tror det er bedre at du bare er stille hvis du ikke kan komme med noe saklig..

Jeg respekterer at andre tror på noe jeg ikke tror på,
men det som står i bibelen er jo bare sykt! Skjønner ikke hvordan dere kan tro på noe sånt!
Noah's ark, rødehavet som deler seg, at satan var en engel. For meg er det uforståelig, men ok

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #288 : 06. januar 2009, 20:06 »
Det er ordet "given" som er sentralt. Hvis du har fått noe av far din, er det da ditt eller faren din sitt? Wink

ja men hva er poenget ditt?
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #289 : 06. januar 2009, 20:08 »
javel, det synes du. men har du hørt om det med å respektere det andre tror på...? (det er jo ren folkeskikk..)

Når ble det ren folkeskikk å respektere DET folk tror på. Jeg kan respektere at folk tror. Men det de tror PÅ føler jeg det blir litt vanskelig å respektere.
Jeg tror at bordet mitt straffer meg med impotens, om jeg ikke alltid har 2 tomme Jack Daniel's flasker ståendes der.
Respekterer du det jeg tror?
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #290 : 06. januar 2009, 20:11 »
Jeg respekterer at andre tror på noe jeg ikke tror på,
men det som står i bibelen er jo bare sykt! Skjønner ikke hvordan dere kan tro på noe sånt!
Noah's ark, rødehavet som deler seg, at satan var en engel. For meg er det uforståelig, men ok

det er greit. helt greit at du ikke tror på det.. men du trenger ikke si stygge ting til andre fordeom! "det er dt dommeste jeg har hørt" osv. det er helt unødvendig, det sårer.

Det som jeg synses er sykt - er hvordan folk kan tro på evolusjon - big bang osv. Man må jo ha MYE strekere tro for å tro på det! det er min mening.. Smiley
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #291 : 06. januar 2009, 20:13 »
Når ble det ren folkeskikk å respektere DET folk tror på. Jeg kan respektere at folk tror. Men det de tror PÅ føler jeg det blir litt vanskelig å respektere.
Jeg tror at bordet mitt straffer meg med impotens, om jeg ikke alltid har 2 tomme Jack Daniel's flasker ståendes der.
Respekterer du det jeg tror?

ja seff respekterer jeg det! hva skal jeg ellers gjøre? det er opp til deg hva du tror på ..
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #292 : 06. januar 2009, 20:15 »
VIDAR1: skal jeg liksom flyge på deg, eller banke deg opp fordi du tror på det !? hallo..!
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #293 : 06. januar 2009, 20:22 »
hei!
jeg tror ikke på noe "evig brinnende helvette". jeg vet at det er mange som gjør det. men jeg har ikke et sånt bilde av Gud.
Hvis Gud er kjærlig, vil han da at menneskene skal pines i all evighet?? det er en grotesk tanke for meg .. Jeg er ikke katolikk, men adventist Smiley

det var satan (som en gang ble kalt Lucifer og var en vakker engel i himmelen) som ble misunnelig på Gud. sånn startet allt. da ble han kastet ut av himmelen og ned på jorden som Gud hadde skapt. [Du kan jo slå opp i Bibelen og lese på den første siden] der fristet han Eva og Adam og di falt i synd. sånn var det synden kom inn i verden. og siden den gang, (som er ca. 6000 år siden) har det vært synd og elendighet på jorden. det er ikke Guds skyld! det var menneskene som valgte det, og vi må leve i en trist verden p.ga at de første mennesken valgte feil.
og det er jo ganske ille å tenke på. men ... da kommer Jesus inn i bildet Smiley

For Gud hadde en frelsesplan for menneskene - han ville redde dem fra denne ondskapen. så derfor sendte han Jesus, sin sønn til jorden for å dø i vårt sted (det lille barnet i betlem. og jesus som korsfestes). (for det er egentlig vi som fortjener å dø).

så jeg tror at hvis man tror på Gud, og bekjenenr han i sitt liv - så vil man bli frelst.
Altså Gud kommer igjen.. og jeg vet at det ikke er så lenge til (kanskje ikke en gang 100 år(!) hvem vet..?) Da vil han ta med seg alle som er rettferdige (tror på han) og de som døde i troen på han, opp til himmelen. 

Og så vil det bli en dom. og alle skal dømmes etter sine gjærninger. og de som er onde, de blir igjen her og fortæres av ilden - Obs! men kun til de har brent opp seff.

så vil Gud gjenskape jorden, og alle skal leve lykkelig tilsammens med han og de andre som tror på han.  såkladt - paradis Smiley


ja det var en kort oppsummering på det jeg tror! =) håper det kunne være til noen hjelp.
Kjære deg dette er bare fullstendig sinnsykt og det vet du selv innerst inne...,du veit jo selv at jorden er flere millioner år gammel...ex: hva slags far hadde jeg vært dersom jeg til stadighet hadde fristet sønnen min til å synde for  å deretter straffe han brutalt og umenneskelig for noe jeg selv hadde inisiert??gud må jo være en fullstendig pervers sadist dersom man skal ta bibelens måte og forklare verden og gud på til grunn??skjønner du ikke at dette er bare sprøyt som er skrevet i en annen kulturell verdensbetraktning??det er jo ikke så lenge siden vi brant kvinner på bål,de gjorde jo ikke det for moro skyld,de trodde nok oppriktig på at de var hekser o.s.v.
bibelen er en eventyrbok fra en  svunnen tid og det at "oppegående" gutter og jenter tror blindt på dette i år 2009 er intet annet enn et bevis for at VERDEN VIL BEDRAS.......
Jeg synes synd på dere.. what

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #294 : 06. januar 2009, 20:30 »
det er greit. helt greit at du ikke tror på det.. men du trenger ikke si stygge ting til andre fordeom! "det er dt dommeste jeg har hørt" osv. det er helt unødvendig, det sårer.

Det som jeg synses er sykt - er hvordan folk kan tro på evolusjon - big bang osv. Man må jo ha MYE strekere tro for å tro på det! det er min mening.. Smiley

Du har ikke så mye rett til å kritisere andres syn, når du er like flink selv.


VIDAR1: skal jeg liksom flyge på deg, eller banke deg opp fordi du tror på det !? hallo..!

Vet du hva respekt er? Vi er ikke en gjeng med innvadrere (>Cheesy) her.

Sitat
eller banke deg opp fordi du tror på det !? hallo..!
Sitat
det er dt dommeste jeg har hørt
Sitat
ja seff respekterer jeg det

Orker ikke å diskutere mer med deg når du skriver som ei fjortiss jente på msn.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #295 : 06. januar 2009, 20:30 »
Kjære deg dette er bare fullstendig sinnsykt og det vet du selv innerst inne...,du veit jo selv at jorden er flere millioner år gammel...ex: hva slags far hadde jeg vært dersom jeg til stadighet hadde fristet sønnen min til å synde for  å deretter straffe han brutalt og umenneskelig for noe jeg selv hadde inisiert??gud må jo være en fullstendig pervers sadist dersom man skal ta bibelens måte og forklare verden og gud på til grunn??skjønner du ikke at dette er bare sprøyt som er skrevet i en annen kulturell verdensbetraktning??det er jo ikke så lenge siden vi brant kvinner på bål,de gjorde jo ikke det for moro skyld,de trodde nok oppriktig på at de var hekser o.s.v.
bibelen er en eventyrbok fra en  svunnen tid og det at "oppegående" gutter og jenter tror blindt på dette i år 2009 er intet annet enn et bevis for at VERDEN VIL BEDRAS.......
Jeg synes synd på dere.. what

tja og du er blitt tankeleser nå ? så du vet hva jeg tenker innerst inne?
det står her svart på hvitt Smiley

jeg tror du burde være forsiktig med å være så kjapp i  kjeften. tenk etter litt..  for alt du vet, så er det du som blir bedratt!
jeg synes virkelig snd på deg - helt ærlig!

nei, jeg tror ikke at jorden er flere millioner år gammel. og hvem tror du at du er, unskyld meg, siden du tror du vet best her.

jeg sier det jeg tror, og jeg respekterer det andre tror.

Smiley
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #296 : 06. januar 2009, 20:34 »
Når ble det ren folkeskikk å respektere DET folk tror på. Jeg kan respektere at folk tror. Men det de tror PÅ føler jeg det blir litt vanskelig å respektere.
Jeg tror at bordet mitt straffer meg med impotens, om jeg ikke alltid har 2 tomme Jack Daniel's flasker ståendes der.

"When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called a Religion."
— Robert M. Pirsig


Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #297 : 06. januar 2009, 20:35 »
Du har ikke så mye rett til å kritisere andres syn, når du er like flink selv.


Vet du hva respekt er? Vi er ikke en gjeng med innvadrere her.

Orker ikke å diskutere mer med deg når du skriver som ei fjortiss jente på msn.


unskyld meg, du var bra lite sakelig her altså.
ja, jeg ber om unskyldning - vet jeg ble bare så frustrert. siden jeg sa d var sykt å tru på evolusjon. beklager alle sm gjør det. men jeg er bare et menneske. gjør feil jeg og Smiley

sa aldrig "det er det dommeste jeg har hørt" det var det noen andre jeg sisterte fra. (følg med!)

nei du trenger ikke diskutre mer. helt greit Tongue
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #298 : 06. januar 2009, 20:37 »
"When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called a Religion."
— Robert M. Pirsig
Må vel kanskje være tidenes sitat den der Smiley
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #299 : 06. januar 2009, 20:39 »
tja og du er blitt tankeleser nå ? så du vet hva jeg tenker innerst inne?
det står her svart på hvitt Smiley

jeg tror du burde være forsiktig med å være så kjapp i  kjeften. tenk etter litt..  for alt du vet, så er det du som blir bedratt!
jeg synes virkelig snd på deg - helt ærlig!

nei, jeg tror ikke at jorden er flere millioner år gammel. og hvem tror du at du er, unskyld meg, siden du tror du vet best her.

jeg sier det jeg tror, og jeg respekterer det andre tror.

Smiley
Du synes ikke bibelen er noe enkel i sin primitive måte og forklare verden på  i forhold til hva man i dag kan bevise vitenskapelig??
Jeg gidder ikke skrive mer om dette tullet for nå skal jeg gå og snakke litt med hagenissene og trollene som bor i skogen utenfor, for de tror nemlig jeg på  woot Help rofl

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!