Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 341801 ganger)

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #315 : 06. januar 2009, 21:08 »
siden du spør, så skal jeg prøve å svare. forresten skrev jeg det i det lange innlegget lenger oppe.

de som ikke er på Guds side, er på Satans side. sånn er det. finnes ikke noe i mellom.
og de som ikke vil blir med Gud, blir utselettet gjennom ild her på jorden, når alle de rettferdge er tatt opp til himmelen. men de skal ikke brenne "i all evighet". det er helt umulig, med hensyn til at Gud er en kjærlig Gud, som bare vil det beste for sine barn. for noen, så kan det være vanskelig å skønne.. og det er ok.

(uansett så ville de som hatet Gud vantrives i himmelen.)

det er det jeg tror.


Altså de som ikke tror på gud, er med satan? Tror du ikke på det gode i mennekset?, de som er midt i mellom?

Du har han kriminelle som er pedofil  hardt kriminell gjort så mye elendighet i verden som du ikke klarer å tenke deg, torurert små barn, han har bedt om tilgivelse, å vil bli frelst

Så har du han som ikke tror på noe,  han står opp lager seg en god frokost til barna sine, passer godt på de, kjører de i barnehagen, er hyggelig å snille mot folk, aldri gjort noe kriminelt.


Du mener Gud vil at de skal tryggle for å "slippe unna" samtidig som han får "æren" av å bli hyllet,  enn at folk oppfører seg, å er gode mot folk?



Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: allmektig Gud
« #316 : 06. januar 2009, 21:09 »
ja hva tror du da?  og btw, kan du motbevise det?
tror det er bedre at du bare er stille hvis du ikke kan komme med noe saklig..

Man trenger ikke motbevise noe som ikke er bevist med det første. Hva hvis jeg sa at det fantes 30meter høye rosa kaniner på en meteor som vil treffe jorden om 100 år og ødelegge menneskeheten og disse kaninene vil ta over jorden og bygge brurgersjapper over alt?

Hadde du da trengt å motbevise det for meg eller hadde det rett og slett ikke vært noen bevis for det med det første og du hadde sluppet?

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #317 : 06. januar 2009, 21:12 »
Nei det er for det du er blind og brainwashed!
Hva skal du bedrive tiden din med i himmelen egentlig? Hva gjør dere der?

hva jeg kommer til å gjøre vet jo ingen selvfølgelig. det jeg vet, er at det kommer til å bli overmåte godt. mye bedre en vi mennesker kan drømme om.

men Ryu Hayabusa, kenboy og 007, ser ingen vitså i å fortsette noen diskusjon med dere. Gå heller tilbake til arbeidet deres! Wink
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #318 : 06. januar 2009, 21:14 »
Litt passende lesestoff for de her som behersker engelsk:


"Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?"
— Epicurus


"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful."
— Lucius Annaeus Seneca

"A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties and needs. No religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by fear of punishment and hope of reward after death."
— Albert Einstein

"I am patient with stupidity, but not with those who are proud of it."
— Edith Sitwell

"I refuse to believe in a god that would send me to hell just for not believing in him."
— Bob Snuka

"Doesn't it bother you that you put more logical thought into choosing a car than you do in choosing a god?
— Anonym

"The beauty of religious mania is that it has the power to explain everything. Once God (or Satan) is accepted as the first cause of everything which happens in the mortal world, nothing is left to chance...logic can be happily tossed out the window"
— Stephen King

"Praying is like a rocking chair-- it'll give you something to do, but it won't get you anywhere"
— Gypsy Rose Lee

"Believing there is no God gives me more room for belief in family, people, love, truth, beauty, sex, Jell-o, and all the other things I can prove and that make this life the best life I will ever have."
— Penn Jillette

"Deaths in the Bible. God - 2,270,365 not including the victims of Noah's flood, Sodom and Gomorrah, or the many plagues, famines, fiery serpents, etc because no specific numbers were given. Satan - 10"
— Anonym

"Religion is unusual among divisible labels in being spectacularly unnecessary. If religious beliefs had any evidence going for them, we might had to respect them in spite of their concomitant unpleasantness. But there is no such evidence. To label people as death-deserving enemies because of disagreements about real world politics is bad enough. To do the same for disagreements about a delusional world inhabited by archangels, demons and imaginary friends is ludicrously tragic."
— Richard Dawkins

"Faith does not give you the answers, it just stops you asking the questions."
— Frater Ravus



Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #319 : 06. januar 2009, 21:15 »
Sitat
hva jeg kommer til å gjøre vet jo ingen selvfølgelig. det jeg vet, er at det kommer til å bli overmåte godt. mye bedre en vi mennesker kan drømme om.
Nevn en ting du kommer til å gjøre da?  Cheesy

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #320 : 06. januar 2009, 21:16 »
hva jeg kommer til å gjøre vet jo ingen selvfølgelig. det jeg vet, er at det kommer til å bli overmåte godt. mye bedre en vi mennesker kan drømme om.

men Ryu Hayabusa, kenboy og 007, ser ingen vitså i å fortsette noen diskusjon med dere. Gå heller tilbake til arbeidet deres! Wink

Med meg jeg har ikke sakt noe galt jeg. Du vil ikke diskutere fordi saken er tapt, du vet jeg hadde rett i det jeg sa.  Eller tenkte du å svare Herrensveier er uranskalig ?

Du krangler mer enn du diskuterer, må du heller svare når jeg kommer med et synstpunkt spørsmål.

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #321 : 06. januar 2009, 21:16 »
Altså de som ikke tror på gud, er med satan? Tror du ikke på det gode i mennekset?, de som er midt i mellom?

Du har han kriminelle som er pedofil  hardt kriminell gjort så mye elendighet i verden som du ikke klarer å tenke deg, torurert små barn, han har bedt om tilgivelse, å vil bli frelst

Så har du han som ikke tror på noe,  han står opp lager seg en god frokost til barna sine, passer godt på de, kjører de i barnehagen, er hyggelig å snille mot folk, aldri gjort noe kriminelt.


Du mener Gud vil at de skal tryggle for å "slippe unna" samtidig som han får "æren" av å bli hyllet,  enn at folk oppfører seg, å er gode mot folk?




selvfølgelig ser Gud de som gjør godt. (og kanskje ikke vet at Gud finnes)
Gud er en rettferdig dommer. han ser allt som skjer på jorden godt og ondt.
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #322 : 06. januar 2009, 21:17 »
Med meg jeg har ikke sakt noe galt jeg. Du vil ikke diskutere fordi saken er tapt, du vet jeg hadde rett i det jeg sa.  Eller tenkte du å svare Herrensveier er uranskalig ?

Du krangler mer enn du diskuterer, må du heller svare når jeg kommer med et synstpunkt spørsmål.

hm, så du kan litt om bibelen ser jeg Smiley
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #323 : 06. januar 2009, 21:19 »
hm, så du kan litt om bibelen ser jeg Smiley


Jeg er født i norge, å registert i statskirken, så barne bibelen å kristendommen på skolen har jeg vært gjennom ja.  Hva jeg tror det er litt i mellom fisk å fugler

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: allmektig Gud
« #324 : 06. januar 2009, 21:22 »
Du vil ikke diskutere fordi saken er tapt, du vet jeg hadde rett i det jeg sa.

Jeg er ikke ute etter bråk, men sannsynligvis er dere det.. så derfor vil jeg ikke diskutere mer.
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #325 : 06. januar 2009, 21:24 »
Jeg er ikke ute etter bråk, men sannsynligvis er dere det.. så derfor vil jeg ikke diskutere mer.

Ute etter bråk? Det er en diskusjon, da kan folk gå over streken noen ganger, du har selv gjort det, vi er trosalt bare mennesker (som du forøverig sa selv)

At du vil trekke deg fordi du ser at du kommer ingen vei  greit nok
Men å legge "skyld" på andre fordi du skal trekke deg, det er synderlig gjort.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #326 : 06. januar 2009, 22:16 »

"I am patient with stupidity, but not with those who are proud of it."
— Edith Sitwell


denne her er så sinnsykt bra at jeg ble nesten litt satt ut.
snakk om å ha ordet i sin makt =)

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: allmektig Gud
« #327 : 06. januar 2009, 22:20 »
Men hvorfor er Kristendommen det som er "riktig" da?

Muslimer mener jo de har rett, Buddister mener det samme. Scientologikirken mener de har rett..
Og alle har jo forskjellig syn på hva som er sant og usant..
Så er det jo mange forskjellige måter å være "kristen" på, innen forskjellige bedehus og sekter og sånt..

Så forklar meg gjerne det.. Hvorfor er denne "Gud" den eneste?
Hvis det i det hele tatt er noen..
Konebanker og totalonanist

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: allmektig Gud
« #328 : 06. januar 2009, 22:29 »
Den eneste forklaringen på det er vel at Gud har åpenbart seg i forskjellige skikkelser for forskjellige folkegrupper da, og samtidig kommandert de fleste av dem til å drive misjon og i Islams tilfelle hellig krig. Gud skjønte jo tidlig at dette var den mest fredlige måten å skape et verdenssamfunn på.
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #329 : 06. januar 2009, 22:57 »
Gud skjønte jo tidlig at dette var den mest fredlige måten å skape et verdenssamfunn på.
rofl rofl rofl
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!