Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344611 ganger)

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #360 : 07. januar 2009, 16:21 »

Jepp Smiley tror på åpenbaringen ja Smiley
Altså, jeg tror på hele Bibelen.. er liksom ikke "deler" man tror på og "deler" man kaster..
Enten, eller!

Så du mener at dommedagen kommer og gud vill hente de "gode" kristene? Mens vi "uvitende" blir stående og er dømt til et liv i evig smerte og lidelse? Når trur du antikrist vil ta turen a?
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #361 : 07. januar 2009, 18:23 »
Altså, jeg tror på hele Bibelen.. er liksom ikke "deler" man tror på og "deler" man kaster..
Enten, eller!

Du tror på en noe du knapt har lest?:

Nyttårsforsettet mitt må være å lese ferdig Bibelen Smiley har nesten gjort det, men mangler endel av det gamle Tongue

Det er jo fantastisk.

Eller hvis han visste på forhånd at menneskene kom til å bli onde og drepe hverandre, hvorfor skapte han dem i det hele tatt da? Eller hvorfor skapte han f.eks. Adolf Hitler osv.?

"Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?"
— Epicurus


Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #362 : 07. januar 2009, 18:32 »
Må bare gi en honnør til biffkaken Tongue Koser meg virkelig med dine glimrende sitater Cheesy:D
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #363 : 07. januar 2009, 19:38 »
Hvis Gud finnes å han hadde talt til mennesker, så tror jeg han ville ha gjort et ganske annerledes utrykk, enn alt oppstyre de ekstremt kristne tror.  Tror han er litt lik morgan freeman i bruce allmighty   just like us, with more power :p hehe

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #364 : 07. januar 2009, 19:49 »
NEI! det finnes ingen gud Tongue
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #365 : 07. januar 2009, 19:55 »
NEI! det finnes ingen gud Tongue

Hvis du ikke har sett at han har gått bort, u cant know Wink

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #366 : 07. januar 2009, 19:57 »
Eller hvis han visste på forhånd at menneskene kom til å bli onde og drepe hverandre, hvorfor skapte han dem i det hele tatt da? Eller hvorfor skapte han f.eks. Adolf Hitler osv.?

Hvordan er det i det hele tatt mulig å være allmektig og samtidig allvitende?

Allmektig: Kan han lage en stein som er så tung at han ikke greier løfte den?`

Allvitende: Hvis han viste alle lidelsene som foregår, hvorfor stopper han dem ikke?Hvorfor tar han ikke livet av Satan?`

Burrhus

Han skapte menneskene for de ligner på ham, Gud ville ikke være alene, eneste forskjell på oss er at vi er syndige. Gud skal utslette Satan, Han har vel ikke gjort det enda fordi han liker ikke å utslette ting for alltid, men han skal gjøre det.
Å jeg sier det igjenn: Gud HAR IKKE stoppet adolf hitler fordi han hadde fri vilje til og gjøre hva han ville akkuratt som alle andre mennesker. Gud ville ikke styre oss som roboter eller tvinge oss til å tro på ham, derfor stoppet han ikke adolf hitler for da hadde Gud brytt det han lovet menneskene med fri vilje.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #367 : 07. januar 2009, 20:02 »
Hvis Gud finnes å han hadde talt til mennesker, så tror jeg han ville ha gjort et ganske annerledes utrykk, enn alt oppstyre de ekstremt kristne tror.  Tror han er litt lik morgan freeman i bruce allmighty   just like us, with more power :p hehe

Gud skapte oss i sitt bilde=Gud er lik oss, bare allmektig å ikke-syndig.
Hvorfro lot han de onde, feks adolf hitler skade menneskene? det er urettferdig ja, men hadde adolf hitler og soldatene blitt stoppet ved og drepe jøder hadde fri vilje vært en løgn, fordi hitler ville ikke ha kunnet drepe dem som han ville...

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #368 : 07. januar 2009, 20:10 »
Gud skapte oss i sitt bilde=Gud er lik oss, bare allmektig å ikke-syndig.
Hvorfro lot han de onde, feks adolf hitler skade menneskene? det er urettferdig ja, men hadde adolf hitler og soldatene blitt stoppet ved og drepe jøder hadde fri vilje vært en løgn, fordi hitler ville ikke ha kunnet drepe dem som han ville...

Er da man lar det gå som en "hvit løgn" :p

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #369 : 07. januar 2009, 20:14 »
Er da man lar det gå som en "hvit løgn" :p

Smiley Tongue vil ikke si det finnes noen form for løgn som ikke er løgn

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #370 : 07. januar 2009, 20:16 »
Han skapte menneskene for de ligner på ham, Gud ville ikke være alene

Stakkars ensomme gud. Det høres litt ut som filmen Cast Away, hvor Tom Hanks maler et fjes på en volleyball for å ikke føle seg så alene.


Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #371 : 07. januar 2009, 20:17 »
Stakkars ensomme gud. Det høres litt ut som filmen Cast Away, hvor Tom Hanks maler et fjes på en volleyball for å ikke føle seg så alene.

hehe, det er faktiskt en bra film!

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: allmektig Gud
« #372 : 07. januar 2009, 20:18 »
hæ hmm JESUUUUUUUSS?[/glow]
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: allmektig Gud
« #373 : 07. januar 2009, 20:32 »
Han skapte menneskene for de ligner på ham, Gud ville ikke være alene, eneste forskjell på oss er at vi er syndige. Gud skal utslette Satan, Han har vel ikke gjort det enda fordi han liker ikke å utslette ting for alltid, men han skal gjøre det.
Å jeg sier det igjenn: Gud HAR IKKE stoppet adolf hitler fordi han hadde fri vilje til og gjøre hva han ville akkuratt som alle andre mennesker. Gud ville ikke styre oss som roboter eller tvinge oss til å tro på ham, derfor stoppet han ikke adolf hitler for da hadde Gud brytt det han lovet menneskene med fri vilje.

Men hvorfor har han ikke gjort det enda da? Er det noe vits i å utsette det uunngåelige (å utslette satan), når en utsettelse kun vil føre til mer ondskap? Det er en ganske stor logisk brist spør du meg.

Hadde en evt. Gud vært allmektig ville han vel funnet en måte å stoppet Adolf Hitler på uten å krenke hans hellige rett til fri vilje. Få ham til å bli dødfødt, og fjerne prolemet ved roten for eksempel. For Gud har jo ikke akkurat vanskelig for å ta livet av folk..
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #374 : 07. januar 2009, 20:37 »
Hvis du ikke har sett at han har gått bort, u cant know Wink

kan jeg spørre deg om en ting?

Gud er en abstrakt "vesen", eller hva dere kallern. Det å da tro på en gud som gjør ting folk ikke kan tenke seg. Hva hadde du tenkt vis jeg fortalte deg at min tro baseres på en liten hagenisse som står i nabonens hage, den kan også skaffe meg så mye jenter,øl og penger jeg bare ønsker!? Dette tror jeg blindt på, det finnes ingen ting som kan gjøre at jeg bytter mening.

Virker dette rart eller virkelighetsfjernt?

Det virker for meg som om du ikke har empati nok til å forstå synspunktene til folk som mener noe annent enn deg?

Da er du egoistisk! du og dere som følger eventyr som feks Åpenbaringen, dere trur dere er bedre enn andre. Ikke nok med det nei! Vi ikketroende skal brenne i evig tid i samme slengen..!

Kvalmt er det med mennesker som trur dem er mere verdt enn andre!

Venter spent på åpenbaringen fans! Wink
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!