Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344411 ganger)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #375 : 07. januar 2009, 20:40 »
Men hvorfor har han ikke gjort det enda da? Er det noe vits i å utsette det uunngåelige (å utslette satan), når en utsettelse kun vil føre til mer ondskap? Det er en ganske stor logisk brist spør du meg.

Hadde en evt. Gud vært allmektig ville han vel funnet en måte å stoppet Adolf Hitler på uten å krenke hans hellige rett til fri vilje. Få ham til å bli dødfødt, og fjerne prolemet ved roten for eksempel. For Gud har jo ikke akkurat vanskelig for å ta livet av folk..

Jeg er ikke Gud, våres hjerner er litt for små til og fatte alt. Hadde vi kunnet forstå alt å kunne svart på alt, da hadde vel ikke Gud vært allmektig som han er:) Uansett Gud er god, og han elsker alle mennesker uansett hva de gjør og har gjort.

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: allmektig Gud
« #376 : 07. januar 2009, 20:44 »
En ting er dere religiøse gode til: bortforklaring.
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #377 : 07. januar 2009, 20:45 »
kan jeg spørre deg om en ting?

Gud er en abstrakt "vesen", eller hva dere kallern. Det å da tro på en gud som gjør ting folk ikke kan tenke seg. Hva hadde du tenkt vis jeg fortalte deg at min tro baseres på en liten hagenisse som står i nabonens hage, den kan også skaffe meg så mye jenter,øl og penger jeg bare ønsker!? Dette tror jeg blindt på, det finnes ingen ting som kan gjøre at jeg bytter mening.

Virker dette rart eller virkelighetsfjernt?

Det virker for meg som om du ikke har empati nok til å forstå synspunktene til folk som mener noe annent enn deg?

Da er du egoistisk! du og dere som følger eventyr som feks Åpenbaringen, dere trur dere er bedre enn andre. Ikke nok med det nei! Vi ikketroende skal brenne i evig tid i samme slengen..!

Kvalmt er det med mennesker som trur dem er mere verdt enn andre!

Venter spent på åpenbaringen fans! Wink

Selv om dette var ment mot 007, så vil jeg bare si noe. Vi kristne er de, eller de som BØR forstå at vi ikke er bedre enn vanlige mennesker, for vi er ikke bedre enn vanlige mennesker i DET HELE TATT! Kristne som tror de er bedre enn vanlige folk bør tenke seg om! Jesus døde ikke for noen spesielle, men for ALLE mennesker, så alle som vil tro kan bli frelst. eneste forskjell på oss kristne er at vi er frelst og tror, og vi bør heller ikke tvinge andre til tro, men bare forkynne om det så kan mennesker selv velge om de vil tro eller ikke.

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #378 : 07. januar 2009, 20:49 »
Selv om dette var ment mot 007, så vil jeg bare si noe. Vi kristne er de, eller de som BØR forstå at vi ikke er bedre enn vanlige mennesker, for vi er ikke bedre enn vanlige mennesker i DET HELE TATT! Kristne som tror de er bedre enn vanlige folk bør tenke seg om! Jesus døde ikke for noen spesielle, men for ALLE mennesker, så alle som vil tro kan bli frelst. eneste forskjell på oss kristne er at vi er frelst og tror, og vi bør heller ikke tvinge andre til tro, men bare forkynne om det så kan mennesker selv velge om de vil tro eller ikke.

Men likevell finnes det misjonærer :S
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #379 : 07. januar 2009, 20:52 »
hva mener du?Smiley  de er jo bare til for å hjelpe folk å til og forkynne/fortelle om troen sin. De skal aldri tvinge noen til tro.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #380 : 07. januar 2009, 20:57 »
Han skapte menneskene for de ligner på ham, Gud ville ikke være alene, eneste forskjell på oss er at vi er syndige.

Makan til anti-menneskelig holdning. Denne konstante nedverdigelsen av mennesket er noe av det jeg liker aller minst med kristendommen.


For Gud har jo ikke akkurat vanskelig for å ta livet av folk..

"Deaths in the Bible. God - 2,270,365 not including the victims of Noah's flood, Sodom and Gomorrah, or the many plagues, famines, fiery serpents, etc because no specific numbers were given. Satan - 10"
— Anonym


Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #381 : 07. januar 2009, 21:01 »
hva mener du?Smiley  de er jo bare til for å hjelpe folk å til og forkynne/fortelle om troen sin. De skal aldri tvinge noen til tro.

Jeg ser heller på dem som kyniske mennesker som prøver å omvenne fattige og vannskligstilte folk. Har faktisk hatt dem på døra selv, ikke gøy! Tongue


Det er gjernevasking, bare tenkt deg at i steden for å bli født i norge, blir du født i Pakistan. Vilke tro ville du da praktisert?  kristendommen, som du nå tror blindt på?  Bor ikke så mange kristene i pakistan nei..

Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #382 : 07. januar 2009, 21:12 »
Jeg ser heller på dem som kyniske mennesker som prøver å omvenne fattige og vannskligstilte folk. Har faktisk hatt dem på døra selv, ikke gøy! Tongue


Det er gjernevasking, bare tenkt deg at i steden for å bli født i norge, blir du født i Pakistan. Vilke tro ville du da praktisert?  kristendommen, som du nå tror blindt på?  Bor ikke så mange kristene i pakistan nei..




Jeg vet ikke hva jeg hadde trodd på vist jeg hadde vært født i pakistan,,,selv er det bare jeg å bestemødre å fedre som er kristelige i familien, ingen i klassen min er heller kristelig, men jeg velger å tro for det...
Sikker på at du ikke har fått jehovas vitne på døra istedenfor misjonærer?Smiley
uansett vist de var kristelige misjonærer og ikke jehovas vitne er det bare for de bryr seg om deg å vil at du skal tro så du kan komme til himmelen. Jeg tror ikke på Gud bare for å tro, feks når jeg ber, og når jeg får det jeg ber om(nei, ikke en ny bmw eller noe sånn) så får jeg en utrolig bra følelse inni meg. Trenger ikke be heller, men jeg klarer ikke å forklare det helt, men det er en helt utrolig opplevelse av og til.
For og si det sånn: i bibelen står det: smak og se, at Herren er god! me detta meine det: koss kan du veta at kristendom ikkje e noge for deg vist du aldri har prøvd eller bedd eller snakt me Gud?  Det e akkuratt likt så du ikje har smakt et proteinpulver å seie at d smake drit før du har smakt det.

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: allmektig Gud
« #383 : 07. januar 2009, 21:14 »

Jepp Smiley tror på åpenbaringen ja Smiley
Altså, jeg tror på hele Bibelen.. er liksom ikke "deler" man tror på og "deler" man kaster..
Enten, eller!


Så det å spise skalldyr skal da altså straffes med døden?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #384 : 07. januar 2009, 21:18 »

Så det å spise skalldyr skal da altså straffes med døden?

hva er dette egentlig?
Når Jesus døde på korset ble all mat god å spise,,,ingenting er urent av mat!  gamle testamentet er gammelt, nye testamente er gjeldene....gammle testamente er jo også gjeldene men regler åsånn som står der fordi vi skal få en innsikt om hvordan det var i gammle dager å hvordan jødene levde+GT er til for at vi skal forstå forskjellige lignelser/historier i bibelen og om Gud.

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #385 : 07. januar 2009, 21:19 »
Det er fordi jeg tror på meg selv, jeg stortrives med det! Jeg forholder meg til fakta og virklighet. Virkligheten er meg og sinnet mitt. Det du snakker om er ditt eget sinns verk, ikke gud!
Du aner ikke hvor sterk man kan vere, uten å tro på en gud. Jeg mener at religiøse er svake, da di må søke støtte i noe som er helt absurd! Kan dere ikke tro på det dere ser?  
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #386 : 07. januar 2009, 21:21 »
Så i GT så var Gud slem, men han byttet personlighet etter att Jesus døde på korset?
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #387 : 07. januar 2009, 21:21 »
En ting er dere religiøse gode til: bortforklaring.

"Faith does not give you the answers, it just stops you asking the questions."
— Frater Ravus

For og si det sånn: i bibelen står det: smak og se, at Herren er god! me detta meine det: koss kan du veta at kristendom ikkje e noge for deg vist du aldri har prøvd eller bedd eller snakt me Gud?  Det e akkuratt likt så du ikje har smakt et proteinpulver å seie at d smake drit før du har smakt det.

Hvordan kan du vite at kristendommen er den rette troen for deg, hvis du aldri har "prøvd" noen av alle de andre trosretningene?

Hvordan kan du ens vite at akkurat den varianten av kristendommen du tror på er den "rette"?

La meg gjette: du bare "vet"? (akkurat som alle andre som tror på andre "guder" eller varianter av den gamle jødiske stammeguden du tror på)



"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
—  Stephen Roberts


Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: allmektig Gud
« #388 : 07. januar 2009, 21:25 »
Så i GT så var Gud slem, men han byttet personlighet etter att Jesus døde på korset?


Spaltet personlighet. Ikke en fyr jeg vil ha noe med å gjøre når han har sånne voldsomme svingninger.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #389 : 07. januar 2009, 21:27 »

Så det å spise skalldyr skal da altså straffes med døden?

What? haha, hvor står det i åpenbaringen?
hehe, ikke fått med deg at Jesus kom med nåden for å oppfylle disse ting.

Grunnen til at Gud var slik før i tiden var ganske enkelt fordi folk var sinnsyk!! De drepte og plyndret og voldtok og alt hele tiden, så Gud måtte lage regler for å prøve å være på "deres nivå" og holde litt kontroll..
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!