Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344745 ganger)

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #390 : 07. januar 2009, 21:35 »
Jokkemannj? Kan du svare meg på spørsmåle mitt?
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: allmektig Gud
« #391 : 07. januar 2009, 21:39 »
Siden disse anti-homofiligreiene til kristendommen ennå står nokså sterkt (dessverre) og både forbud mot homofili og skalldyr står i samme mosebok (3. mosebok) så bør vel disse være like gjeldende? Eller er homofili plutselig like godtatt som skalldyr?

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #392 : 07. januar 2009, 21:42 »
Siden disse anti-homofiligreiene til kristendommen ennå står nokså sterkt (dessverre) og både forbud mot homofili og skalldyr står i samme mosebok (3. mosebok) så bør vel disse være like gjeldende? Eller er homofili plutselig like godtatt som skalldyr?

Niks fordi Paulus i NY-testamentet snakker igjen om at det er unaturlig for en mann å ligge med en mann.. det er jo sykelig logisk da.. krever ikke my for å skjønne at MANN og MANN ikke er naturlig.. + og + funker ikke.. må ha en minus.. må ha en kvinne for å fortsette verden... for å si det slik: vagina er laget for å bli intrenget av en penis!
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: allmektig Gud
« #393 : 07. januar 2009, 21:43 »
Grunnen til at Gud var slik før i tiden var ganske enkelt fordi folk var sinnsyk!! De drepte og plyndret og voldtok og alt hele tiden, så Gud måtte lage regler for å prøve å være på "deres nivå" og holde litt kontroll..

De aktivitetene du nevner finner jo aldri sted i dag. Så man kan jo trygt si at det var en suksess.
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #394 : 07. januar 2009, 21:43 »
Jokkemannj? Kan du svare meg på spørsmåle mitt?

Kan du spørre igjen?.. finner ikke innlegg fra deg hvor du spør meg personlig om noe?...
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: allmektig Gud
« #395 : 07. januar 2009, 21:45 »
Grunnen til at Gud var slik før i tiden var ganske enkelt fordi folk var sinnsyk!! De drepte og plyndret og voldtok og alt hele tiden, så Gud måtte lage regler for å prøve å være på "deres nivå" og holde litt kontroll..

Haha. Der nådde du offisielt bunnen. Den store gud som har en plan for alt, måtte faktisk unvike planen et par år for å holde kontroll på de ville folka? Slutt å skriv som om du har alle svarene. Du dikter jo opp ting etter hvert som du forstår at du faktisk ikke har hatt 1 bra argument i hele denne tråden.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #396 : 07. januar 2009, 21:48 »
Grunnen til at Gud var slik før i tiden var ganske enkelt fordi folk var sinnsyk!! De drepte og plyndret og voldtok og alt hele tiden, så Gud måtte lage regler for å prøve å være på "deres nivå" og holde litt kontroll..

Så nå i moderne tid har menneskene blitt såpass siviliserte att han ikke trenger å være så streng lenger?

Du kan da ikke på fullt alvor mene det?
Menneskene er like grusomme som de alltid har vært.
Vi har bare blitt mer effektive etterhvert som teknologien utvikler seg.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #397 : 07. januar 2009, 21:51 »
Så nå i moderne tid har menneskene blitt såpass siviliserte att han ikke trenger å være så streng lenger?

Du kan da ikke på fullt alvor mene det?
Menneskene er like grusomme som de alltid har vært.
Vi har bare blitt mer effektive etterhvert som teknologien utvikler seg.

Så vi er de samme idag som for 5000 år siden?
Så det finnes plutselig ikke utvikling?
.....evolusjon....?
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #398 : 07. januar 2009, 21:54 »
Kan du spørre igjen?.. finner ikke innlegg fra deg hvor du spør meg personlig om noe?...


Beklager, så nå at den ikke var rettet direkte til deg. Men det var ment som et oppfølgnings inlegg, etter at jeg spurte deg om du trodde på åpenbaringen..

Jeg lurer på om du trur at ikke troende kommer til å brenne i helvette i evig tid? Mens dere sitter trygt og godt i himmelen? Er jeg mindre verdt enn deg Jokkemannj?
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: allmektig Gud
« #399 : 07. januar 2009, 21:54 »
Niks fordi Paulus i NY-testamentet snakker igjen om at det er unaturlig for en mann å ligge med en mann.. det er jo sykelig logisk da.. krever ikke my for å skjønne at MANN og MANN ikke er naturlig.. + og + funker ikke.. må ha en minus.. må ha en kvinne for å fortsette verden... for å si det slik: vagina er laget for å bli intrenget av en penis!

Det er registrert homofili både blant hunder og delfiner, er dette også unaturlig? Finnes vel ikke noe mer naturlig enn dyr som lever i naturen?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #400 : 07. januar 2009, 21:58 »
Niks fordi Paulus i NY-testamentet snakker igjen om at det er unaturlig for en mann å ligge med en mann.. det er jo sykelig logisk da.. krever ikke my for å skjønne at MANN og MANN ikke er naturlig.. + og + funker ikke.. må ha en minus.. må ha en kvinne for å fortsette verden... for å si det slik: vagina er laget for å bli intrenget av en penis!

Synes du skal lese denne tråden fra start til slutt: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=62280.0

Bibelen, og bibeltroende kristne slik som du er kvinnediskriminerende.

Forresten syns jeg kvinnene her i verden skal være veldig stolte over at inget som står i bibelen har blitt skrevet av en kvinne.


Så vi er de samme idag som for 5000 år siden?
Så det finnes plutselig ikke utvikling?
.....evolusjon....?

Ja, genetisk sett er vi stort sett de samme. Det burde vel du vite som "har studert både mikro- og makroevolusjon"..?

Les den her tråden også du: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=61623.0


Utlogget Pagan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: allmektig Gud
« #401 : 07. januar 2009, 22:07 »
Mennesket skapte gud i sitt bilde.

Mennesker har skapt gud i sitt bilde.
Mennsker skaper gud i sitt bilde.
Let's not bicker and argue over who killed who.

Utlogget JERNKJEMPEN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 42

Sv: allmektig Gud
« #402 : 07. januar 2009, 22:10 »
  
Bra skrevet, delvis sant.

1: Gud er rettferdig. "Alle skal få ta sitt valg".
Det betyr at de som ikke fikk sjansen på jord, skal få sjansen til å tro på han og få evig godhet i himmelen der man kan gjør hva man vil, når man vil Smiley
Dette foregår sikkert etter døden og der har ikke vitenskapsfolk og vi så mye kontroll eller makt over.. der er det KUN GUD som har makt.

2: Gud er ikke homofob! Han ELSKER homser! Han bare vet at det er unaturlig og han mener at det kan skade og såre og vil ikke at vi skal alle bli homser for da stopper menneskeheten opp.

3: Han har gitt menneskeheten fri vilje, som betyr at han kan ikke stoppe Hitler i å drepe folk fordi hitler har fri vilje.. men hvor er den frie viljen til de som blir drept? Dette er vanskelige spm og har en bok om det, men har ærligtalt ikke gidda å lest det Tongue er meget komplisert opplegg.

4: Ondskapen stammer fra Satan og det største trikset Satan har gjort mot denne verden, var å overbevise verden om at han ikke finnes...

5: Derfor sier Jesus hele tiden: VEND OM OG TRO! Smiley

[/quote]  hehe mye bra i denne tråden feks dette over her og flere innlegg fra den karen ..

Må bare slenge inn meningen min her: Det bør ikke finnes statkirke i dette landet...bør greie seg selv som andre trosrettninger må gjøre ..istedet for og melke ut statskroner ved og jukse på medlemstallet ...Kristendom bør ut av skole og barnehager mer en det er idag og ved relgions lære  må det innprentes at dette er en tro som noen mennesker velger og tro på og ikke sannheter .  Føler at troende er svake mennesker som må ha noe og tro på da ting går imot dem, for og takle og forklare alt som skjer....

Og kan jo uansett trøste meg med hvis dere har rett så må jeg belage meg på og på lite klær da jeg stryker, for dit jeg må er det varmt og godt  ....hehe

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #403 : 07. januar 2009, 22:12 »
Faith does not give you the answers, it just stops you asking the questions."
— Frater Ravus
Hva mener du med dette? det er jo bare en vanlig fyr som har skrevet dette akkuratt som deg. eller siden du fant en fyr som er gammel å kunne skrive bra mener du dette er rett?
Jeg gidder ikke å være i diskusjonen her lengre, dere velger selv hvilken vei dere vil gå selv, jeg har bare prøvet å hjelpe, dere kan si hva dere vil nå uansett hvor stygt det er, men ikke si at jeg eller alle disse andre her på forumet som er kristelige advarte dere. Dette virker kansje sånn "superkristelig" som mange kaller det, men vend om,,smak og se at Herren er god.
Snakkes:)  Jeg er ikke sur eller noe, men jeg har nå sagt hva jeg tror på og hvorfor,,,så får dere velge deres egen vei:) god bless

Utlogget FOA

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 266

Sv: allmektig Gud
« #404 : 07. januar 2009, 22:13 »
Så vi er de samme idag som for 5000 år siden?
Så det finnes plutselig ikke utvikling?
.....evolusjon....?



Evolusjon/utvikling blir som et sandkorn i sahara når tiden begrenses til 5000 år. Finnes få hederlige unntak dog.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!