Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 341813 ganger)

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #420 : 08. januar 2009, 01:01 »
hehe,jaja.. du får sakt det!

men dere viker unna ett spm synes jeg:  synes dere kristene at dere er mere verd enn oss andre? siden dommedag kommer og vi må brenne i evig tid? var vannskelig å få et svar ja


nei, vi kristne er ikke mere verd!
Jesus vasket føttene til disiplene for å vise at han kaster seg under..
"han kommer i en tjeners skikkelse.."

Vi er kristne fordi vi innrømmer vi er syndere og ikke kan leve dette liv på jord uten Gud..
Det å være kristen betyr rett og slett at du er en SYNDER, for du er så avhengi av Jesunåde for å "vaske opp" etter deg.
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #421 : 08. januar 2009, 01:21 »
Beklager, så nå at den ikke var rettet direkte til deg. Men det var ment som et oppfølgnings inlegg, etter at jeg spurte deg om du trodde på åpenbaringen..

Jeg lurer på om du trur at ikke troende kommer til å brenne i helvette i evig tid? Mens dere sitter trygt og godt i himmelen? Er jeg mindre verdt enn deg Jokkemannj?


NEI! DU ER ABSOLUTT VERDT LIKE MYE SOM MEG! Cheesy Cheesy
Gud elsker alle!! Smiley
Han elsker homser og mordere og alle menn, kvinner, barn, dyr osv!
Han sier at i ham er det fullkomment!
Men fordi om han elsker homser, betyr det ikke at han syntes det de gjør er riktig!

Kristne som er slike: "God hates fags.." skal huske at om vi kristne dømmer noen, skal vi selv bli dømt av Gud.. så vi ska være forsiktige med å dømme andre!!

Ang helvettet: dette er et veldig vanskelig tema og snakke om for oss kristne da vi ikke forstår dette helt selv heller når Gud er kjærlig og elsker alle..
Men han ga oss fri vilje.. livet som en eksamen.. bestått og ikke-bestått..
Han er rettferdig så alle de som ikke fikk sjansen til å tro osv skal få sjansen!
Derfor er Jesus nøye med å si: "vend om og tro".

her er de steder jeg kommer på og finner i farten som snakker om helvetet..
Ikke bli sint på meg.. JEG skrev IKKE bibelen Wink

Helvettet betyr btw: "Afallsplass".. der man brenner søppla..

Åp 20:12-15 - De som ikke har navnet sitt skrevet opp i livets bok skal bli kastet i ildsjøen.

Åp 21:8 - Feige, vantro, avskyelige, mordere, de som lever i hor, trollmenn, avgudsdyrkere og alle løgnere skal kastes i ildsjøen......

Åp 20:10 - I ildsjøen skal de pines dag og natt i all evighet.

Mark 9:43-44 - Ilden i helvete slokkes aldri.

Matt 25:46 - Helvete er en EVIG straff.

+ Paulus snakker endel om helvetet.
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: allmektig Gud
« #422 : 08. januar 2009, 01:24 »

NEI! DU ER ABSOLUTT VERDT LIKE MYE SOM MEG!
Gud elsker alle!!
Han elsker homser og mordere og alle menn, kvinner, barn, dyr osv!
Han sier at i ham er det fullkomment!
Men fordi om han elsker homser, betyr det ikke at han syntes det de gjør er riktig!



har du lest bibelen? i gamle testamentet står det ganske tydelig at homofile skal slaktes.. tredje mosebok..
Westside disciple

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #423 : 08. januar 2009, 01:30 »
har du lest bibelen? i gamle testamentet står det ganske tydelig at homofile skal slaktes.. tredje mosebok..

Vet ikke om jeg gidder å gjenta meg selv mere... se tildigere poster HM..
Jesus kom for å oppfylle det gamle testament.. så ja... les..
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #424 : 08. januar 2009, 01:40 »
Hva om en blir kamerat med satan, jokkemannj.
Når jeg kommer dit skal jeg få med meg et helt raid av trollmenn og dra opp til himmelen og ta over!!!!! >Cheesy >Cheesy >Cheesy

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #425 : 08. januar 2009, 01:42 »
Hva om en blir kamerat med satan, jokkemannj.
Når jeg kommer dit skal jeg få med meg et helt raid av trollmenn og dra opp til himmelen og ta over!!!!! >Cheesy >Cheesy >Cheesy


Men om du uansett planlegger å ende opp i Himmelen, kan du da vell bare joine de heavy englene som er i himmelen og rocker og gjør hva de vil, når de vil,  med en gang??
Hvorfor vente og besøke helvettet først? Tongue

Topp altså
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #426 : 08. januar 2009, 01:44 »
Hva om en blir kamerat med satan, jokkemannj.
Når jeg kommer dit skal jeg få med meg et helt raid av trollmenn og dra opp til himmelen og ta over!!!!! >Cheesy >Cheesy >Cheesy

Blir helt fascinert over hvor mye skada greier du skriver... biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #427 : 08. januar 2009, 01:46 »
Ja, han er skikkelig kick ass dritkul som skriver slikt...
wowowowow! han må være skikkelig badass ass! WOW Kickass rofl rofl
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #428 : 08. januar 2009, 02:05 »
haha jeg tar ikke denne tråden like seriøst som visse andre her. synes det virker like saklig som det de hardcore kristene her skriver  Grin

Sitat
Ja, han er skikkelig kick ass dritkul som skriver slikt...
Jo takk for det  Kickass Kickass Gull

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #429 : 08. januar 2009, 02:26 »
Hahaha "hardcore kristen".. Nå fikk jeg noen veldig rare bilder i hodet mitt.. biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #430 : 08. januar 2009, 07:10 »
Jeg gidder ikke å være i diskusjonen her lengre, dere velger selv hvilken vei dere vil gå selv, jeg har bare prøvet å hjelpe, dere kan si hva dere vil nå uansett hvor stygt det er, men ikke si at jeg eller alle disse andre her på forumet som er kristelige advarte dere. Dette virker kansje sånn "superkristelig" som mange kaller det, men vend om,,smak og se at Herren er god.
Snakkes:)  Jeg er ikke sur eller noe, men jeg har nå sagt hva jeg tror på og hvorfor,,,så får dere velge deres egen vei:) god bless

Takk, men nei takk for "hjelpen".

Ta og begrunne dette en gang til du:

Hvordan kan du vite at kristendommen er den rette troen for deg, hvis du aldri har "prøvd" noen av alle de andre trosretningene?

Hvordan kan du ens vite at akkurat den varianten av kristendommen du tror på er den "rette"? Bare dere troende som har diskutert her i tråden har jo ikke ens en gang samme overbevisning, selv om dere fremstiller dere som kristne alle sammen.


Begrunn også dette siden du "advarer" oss om hva som kommer at skje med oss ikke-kristne når vi dør og møter din "gode herre": hva med om det ikke er den akkurat DU tror på? Tenk om det er Allah, Zevs eller Odin som møter deg? (Eller Olaf Dahl). Kom da ikke å si at vi ikke-godtroende ikke prøvde å advare deg.  :Smiley



"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
—  Stephen Roberts


Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #431 : 08. januar 2009, 10:02 »
Dere kommer opp med motsigelser og svada innlegg etter innlegg! "Avgudsdyrkere" skal brenne? men vi er like mye verd!

Gud er glad i homofile? men de skal uansett brenne i evig tid? blir kvalm av menneske synet deres!
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #432 : 08. januar 2009, 10:11 »
Takk, men nei takk for "hjelpen".

Ta og begrunne dette en gang til du:

Hvordan kan du vite at kristendommen er den rette troen for deg, hvis du aldri har "prøvd" noen av alle de andre trosretningene?

Hvordan kan du ens vite at akkurat den varianten av kristendommen du tror på er den "rette"? Bare dere troende som har diskutert her i tråden har jo ikke ens en gang samme overbevisning, selv om dere fremstiller dere som kristne alle sammen.


Begrunn også dette siden du "advarer" oss om hva som kommer at skje med oss ikke-kristne når vi dør og møter din "gode herre": hva med om det ikke er den akkurat DU tror på? Tenk om det er Allah, Zevs eller Odin som møter deg? (Eller Olaf Dahl). Kom da ikke å si at vi ikke-godtroende ikke prøvde å advare deg.  :Smiley



"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
—  Stephen Roberts

Disse komentarene av en person som liksom er kjent er til å spy av...skal jeg liksom forandre mening da? siden det er en person som er kjent? eller en gammel fyr, selv om superman hadde sagt noe annet endrer det ingenting.
pluss jeg bare vet Gud fins,,,å vist du hadde sett litt på andre religioner så er de gudene i hinduismen, norrøn mytologi osv sårbare, de endrer mening hele tida, og i buddismen er det ikke noe gud.
Ser du på buddhismen så har de tatt de fleste regler fra bibelen, å de andre religionene har "hermet" etter kristendommen bare de har diktet opp litt ekstra i tillegg, å vist du ikke vet det nå, så sier jeg det nå: at satan har lykkes mye med å få andre mennesker til å tro at han ikke fins, å jallefall at Gud ikke fins.....

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: allmektig Gud
« #433 : 08. januar 2009, 10:13 »
nivået synker og synker..
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #434 : 08. januar 2009, 10:22 »
Disse komentarene av en person som liksom er kjent er til å spy av...skal jeg liksom forandre mening da? siden det er en person som er kjent? eller en gammel fyr, selv om superman hadde sagt noe annet endrer det ingenting.

Spyr du av å lese ting som motsier det du tror på? Det høres slitsomt og veldig begrensende ut.

For øvrig: Superman finnes ikke i virkeligheten.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!