Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 342056 ganger)

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #435 : 08. januar 2009, 11:08 »
Innsiktsnivået til visse figurer i denne tråden er hinsides tragisk.

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #436 : 08. januar 2009, 14:13 »
Kjedlig å være en allmektig gud, og ha verdens dårligste debatanter til å kjempe sin sak what

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #437 : 08. januar 2009, 14:33 »
Satan må ha det drita moro.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: allmektig Gud
« #438 : 08. januar 2009, 15:18 »
Jeg ville heller levd for et håp om liv etter døden, fremfor å tenke seg livet som en vandring i forråtnelse- der "livet" egentlig bare er masse ting man gjør mens man venter på døden.
Finn fem feil.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #439 : 08. januar 2009, 16:08 »
Jeg ville heller levd for et håp om liv etter døden, fremfor å tenke seg livet som en vandring i forråtnelse- der "livet" egentlig bare er masse ting man gjør mens man venter på døden.


AMEN! HONNØR!!
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: allmektig Gud
« #440 : 08. januar 2009, 16:09 »
En ting skal kristendommen ha; de har mange artige banneord. Smiley

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #441 : 08. januar 2009, 16:15 »
Jeg ville heller levd for et håp om liv etter døden, fremfor å tenke seg livet som en vandring i forråtnelse- der "livet" egentlig bare er masse ting man gjør mens man venter på døden.

Om man bare går og venter på døden, så kalles det for depresjon Wink
Vet ikke hvordan livet ditt fortoner seg, men livet mitt er langt fra en vandring i forråtnelse, til tross for att jeg ikke er relgiøs.

Meningen med livet kan være så mangt.

Min er å forsøke å leve så fullt jeg bare kan , og å forsøke å gjøre livet så bra som mulig for mine nærmeste i den tiden jeg er her.

Slik er det vel for de fleste av oss, enten vi er relgiøse eller ikke.
Det jeg skal frem til er vel att jeg ikke føler att jeg trenger noen  høyere mening med livet enn det.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: allmektig Gud
« #442 : 08. januar 2009, 16:15 »
En ting skal kristendommen ha; de har mange artige banneord. Smiley

Ja, du får fillern meg sagt det!
Støttes av Lånekassen

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #443 : 08. januar 2009, 17:02 »
Dere kommer opp med motsigelser og svada innlegg etter innlegg! "Avgudsdyrkere" skal brenne? men vi er like mye verd!

Gud er glad i homofile? men de skal uansett brenne i evig tid? blir kvalm av menneske synet deres!

Når du blir eldre, så skjønner du at folk kan ha forskjellig syn.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #444 : 08. januar 2009, 18:01 »
Sett nå at det var en person som virkelig opplevde noe overnaturlig. La oss kalle ham Truls, en person som var ved sine fulle fem, som f.eks. fikk et besøk av et åndsvesen, kanskje i form av en lysende skikkelse eller et eller annet. Vesenet kommuniserte med Truls. Fotoapparat var ikke tilgjengelig, og Truls kunne bare tegne, skrive ned eller fortelle videre hva som hadde skjedd. Men når han fortalte dette videre ble han bare ledd av. "Javisst Truls, tannfeen åpenbarte seg for meg i går. Skal hilse". "Du må ha hallusinert". "Hjernen er uutforsket, vi bruker bare X prosent av den".

Her er alternativene:
- Truls lyver.
- Truls har hallusinert.
- Truls har vært dopet eller syk.
- Hjernen til Truls har spilt ham et puss av ukjent årsak.
- Truls snakker sant.

I vesten er mange veldig skeptiske til overnaturlige fenomener, og vi ville sannsynligvis tenkt at svaret lå blant de 4 første alternativene. Årsaken til dette? Vi er vant til å forholde oss til vitenskapen som i hovedsak forholder seg til den naturlige verdenen, og de fleste har fått en ikke-religiøs oppdragelse. Hadde man spurt i bestemte ikke-vestlige kulturer hadde man vært mer tilbøyelig for å tro at Truls snakket sant.

Man kan oppfatte Truls som oppriktig, man kan kjenne Truls godt og vite at han er en oppegående person som ikke finner opp ting, og så kan man gjøre seg opp en formening. Men det er vanskelig å vite sikkert før Truls bringer et eller annet tegn på at han har hatt kontakt med et overnaturlig vesen. Han må ha et foto (skjønt det kan forfalskes), synlige spor av et eller annet slag.

Så historien til Truls forblir usikker. Kritikerne vil peke på at det ikke finnes bevis for dette, at hjernen er "underfundig" osv, og avvise det hele før håndfaste bevis foreligger.

Det finnes mange som Truls omkring i verden. Folk som har sett et eller annet, hatt kontakt med et eller annet overnaturlig vesen, kanskje bare en enkeltstående hendelse. "Hvor er bevisene?", hyles det. Men hvordan skal man kunne bevise sånne ting? Det blir nesten som å bevise en drøm. Det finnes ulike fotografier og filmer rundt om på nettet som visstnok skal vise noe overnaturlig, men filmer kan manipuleres, og lys, speiling og naturfenomener kan mistolkes, så det meste kan bortforklares. Så hvordan da bevise det? Man bør ikke blankt avfeie alt med naturlige forklaringer. Det virker for meg som om visse folk VIL at det skal være en naturlig forklaring, (og noen vil det motsatte). De har en forhåndsidé om at noe overnaturlig ikke eksisterer, og så forsvarer de dette med nebb og klør. Det må de få lov til å gjøre, men det er jo fare for at man får skylapper på den måten.

Det blir liksom hamret og hamret på at "det finnes ikke vitenskapelige bevis", "det finnes ikke vitenskapelige bevis". Men dette ligger utenfor vitenskapens virkeområde i utgangspunktet. Moderne vitenskap har avgrenset sitt virkeområde til den naturlige verdenen, og da blir det feil å kreve vitenskapelige bevis på noe som i utgangspunktet ligger utenfor vitenskapens grenser.

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: allmektig Gud
« #445 : 08. januar 2009, 18:09 »
Disse komentarene av en person som liksom er kjent er til å spy av...skal jeg liksom forandre mening da? siden det er en person som er kjent? eller en gammel fyr, selv om superman hadde sagt noe annet endrer det ingenting.
pluss jeg bare vet Gud fins,,,å vist du hadde sett litt på andre religioner så er de gudene i hinduismen, norrøn mytologi osv sårbare, de endrer mening hele tida, og i buddismen er det ikke noe gud.
Ser du på buddhismen så har de tatt de fleste regler fra bibelen, å de andre religionene har "hermet" etter kristendommen bare de har diktet opp litt ekstra i tillegg, å vist du ikke vet det nå, så sier jeg det nå: at satan har lykkes mye med å få andre mennesker til å tro at han ikke fins, å jallefall at Gud ikke fins.....

Nå driter du rett og slett på draget her. Hvis du ser på de 5 største religionene i verden: Hinduisme, Jødedom, Islam, Bhuddisme og Kristendom så er kristendom den nest yngste og kun eldre enn Islam. Faktum er at det er Kristendom som har tatt regler og skrifter fra andre religioner, i all hovedsak Jødedommen.

PS: Disse sitatene av "gamle kloke menn" som du visstnok spyr av. Det er akkurat like naturlig at de sitatene vekker tiltro, som at en eldgammel bok(Bibelen) skrevet av flere "gamle kloke menn" skal vekke tiltro. Du mener sitatene er vås, mens mange andre mener at bibelen er en eventyrbok.
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #446 : 08. januar 2009, 19:11 »
Det er bare i JESUS navn folk blir helbredet....har ikke sett noen blitt helbredet i noen andre sitt navn.....Det sier seg selv at Det er Gud som er Gud å Jesus finnes, siden det er bare i Jesus navn vi kan bli helbredet i, som dere kan se på forsjellige kanaler

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #447 : 08. januar 2009, 19:13 »
måtte bare si det

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #448 : 08. januar 2009, 19:14 »
Det er bare i JESUS navn folk blir helbredet....har ikke sett noen blitt helbredet i noen andre sitt navn.....Det sier seg selv at Det er Gud som er Gud å Jesus finnes, siden det er bare i Jesus navn vi kan bli helbredet i, som dere kan se på forsjellige kanaler


Honnør!! Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #449 : 08. januar 2009, 19:16 »
Nå driter du rett og slett på draget her. Hvis du ser på de 5 største religionene i verden: Hinduisme, Jødedom, Islam, Bhuddisme og Kristendom så er kristendom den nest yngste og kun eldre enn Islam. Faktum er at det er Kristendom som har tatt regler og skrifter fra andre religioner, i all hovedsak Jødedommen.

PS: Disse sitatene av "gamle kloke menn" som du visstnok spyr av. Det er akkurat like naturlig at de sitatene vekker tiltro, som at en eldgammel bok(Bibelen) skrevet av flere "gamle kloke menn" skal vekke tiltro. Du mener sitatene er vås, mens mange andre mener at bibelen er en eventyrbok.

nei, fordi i buddhismen er det ingen guder eller gud, å i hinduismen er det flere guder som er diktet opp(de er diktet opp for skriftene deres blir forandret hele tiden) Å jødedommen å kristendommen tror på samme Gud, bare de kristne tror Jesus har komt, men jødene venter på Frelseren enda. Å kristendommen var eldre enn islam(islam er nesten lik kristendommen å jødedommen bare de har diktet litt ekstra opp som er usant. Så jeg dreit ikke på draget,,d var nok du.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!