Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 342315 ganger)

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #450 : 08. januar 2009, 19:18 »
 rofl rofl rofl

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #451 : 08. januar 2009, 19:19 »
Det er bare i JESUS navn folk blir helbredet....har ikke sett noen blitt helbredet i noen andre sitt navn.....Det sier seg selv at Det er Gud som er Gud å Jesus finnes, siden det er bare i Jesus navn vi kan bli helbredet i, som dere kan se på forsjellige kanaler

å som sagt,,,dette: at det er bare i Jesus navn folk blir helbredet så kristendommen er rett trosvei.

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: allmektig Gud
« #452 : 08. januar 2009, 19:21 »
nei, fordi i buddhismen er det ingen guder eller gud, å i hinduismen er det flere guder som er diktet opp(de er diktet opp for skriftene deres blir forandret hele tiden) Å jødedommen å kristendommen tror på samme Gud, bare de kristne tror Jesus har komt, men jødene venter på Frelseren enda. Å kristendommen var eldre enn islam(islam er nesten lik kristendommen å jødedommen bare de har diktet litt ekstra opp som er usant. Så jeg dreit ikke på draget,,d var nok du.

Hahaha, beklager men dere religiøse har i allefall en ting til felles: Unike forklaringsevner!

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #453 : 08. januar 2009, 19:28 »
Hahaha, beklager men dere religiøse har i allefall en ting til felles: Unike forklaringsevner!

Takk!
for å si det som det er så er jeg verdens dårligste person til å forklare, men når det kommer til sånn som dette får jeg sikkert hjelp av høyere makt(Gud altså)Smiley
men tvinger ikke noen til å tro,men håper alle kommer til tro. Som sagt er det også bedre om dere tror å Gud fins, enn å ikke tro å Gud fins(det står i bibelen: selv den som tror så lite som et lite sandkorn er frelst)
håper ikke noen blir sur fordi jeg forteller om dette osv, jeg trenger ikke diskutere mer om dette vist "dere" ikke vil.

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #454 : 08. januar 2009, 19:42 »
Hahahaha, herregud, denne diskusjonen tok en stygg vending.  De religiøse forkjemperene svarer jo ikke på tiltale, men henger seg heller opp i detaljer og honnorerer hverandres innlegg.

Hva med å gi en begrunnelse for hvorfor dere tror, og hvilket belegg dere har for det?
Hva med å la det ikke være FOR TYDELIG at denne hjernevaskingen fungerer 100%.
Hva med å lese ANDRE bøker enn bibelen?

Som tidligere nevnt: Hvordan kan dere tro på noe så TYNT?

Jeg ville heller levd for et håp om liv etter døden, fremfor å tenke seg livet som en vandring i forråtnelse- der "livet" egentlig bare er masse ting man gjør mens man venter på døden.


Javel, Et liv som skal liksom bare være et lite forkammer til det evige gode liv med gud og jesus og lam og bambi og trampe, akompangert av harper og englesang. Dette livet er da nesten ingenting i forhold. Men hva om en lever i et falskt håp, og når en er dau, så skjer ingenting... Oooooobs, har jeg nettopp sløst bort det eneste livet jeg hadde på noe bs de fant på for 3 -4000 år siden?

Lev nå, det er det eneste livet du har.


Det er bare i JESUS navn folk blir helbredet....har ikke sett noen blitt helbredet i noen andre sitt navn.....Det sier seg selv at Det er Gud som er Gud å Jesus finnes, siden det er bare i Jesus navn vi kan bli helbredet i, som dere kan se på forsjellige kanaler


Tror nok du finner at innad i de enkelte religionene så blir folk helbredet respektivt til en hver tid. OG det blir bekreftet av de respetive troende Wink MEN INGENTING gjennom århundre er blitt bekreftet vitenskaplig,,,, hmmmmm, rart ikke sant?

Det er også veldig rart at miraklene har avtatt kraftig i det siste? Kanskje fordi det er lettere å avkrefte det nå? hmmmmmm?

Igjen: våkn opp, dette er bagasje fra oldtiden da folk ikke visste bedre, vi vet så MYE MYE mer nå,,, og det vi ikke vet, det prøver vi å finne ut av!

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: allmektig Gud
« #455 : 08. januar 2009, 19:47 »
nei, fordi i buddhismen er det ingen guder eller gud, å i hinduismen er det flere guder som er diktet opp(de er diktet opp for skriftene deres blir forandret hele tiden) Å jødedommen å kristendommen tror på samme Gud, bare de kristne tror Jesus har komt, men jødene venter på Frelseren enda. Å kristendommen var eldre enn islam(islam er nesten lik kristendommen å jødedommen bare de har diktet litt ekstra opp som er usant. Så jeg dreit ikke på draget,,d var nok du.

Hvis du ser på det originale innlegget jeg siterte, så kan du kanskje se hvilke momenter jeg kritiserte? Jeg kritiserte det at du påstår at mange religioner har hermet etter kristendommen, når det strengt tatt bare er Islam som har tatt visse momenter fra Kristendommen. Du påstår blant annet at Buddhismen har tatt de fleste reglene sine fra Kristendommen, noe som er komplett bullshit. Levereglene til Buddhistene har mange likhetstrekk med Kristendommens ti bud, men disse går på normal etisk tenking og medmenneskelighet, og det trengs ikke noe geni for å klekke ut slike regler. Så hvorfor skulle da Buddhistene ha hermet etter Kristendommen, som også er en yngre religion? Et annet moment der er jo også at når Bhuddismen utviklet seg så var det minimal kontakt mellom verdensdelene, og det er så godt som praktisk umulig at Bhuddister har reist fra det Nord-Østlige India til Midtøsten for å knabbe noen leveregler som egentlig er selvsagte.

Når det gjelder Hinduismen så har det vel ikke slått deg at der er det en overstående makt Brahman, som igjen kan vise seg i tre hovedskikkelser eller avatarer. Disse avatarene kan igjen vise seg i uttallige og stadig nye skikkelser, noe som forklarer at Hinduistenes skrifter og oversikter over gudene er i stadig endring.

Så hvis du ser på det jeg faktisk sa, så kan du se at jeg sier at Kristendommen er nest yngst og har tatt skrifter og regler fra Jødedommen. Selv om de tror på samme Gud, så er det likevel Kristendommen som har tatt fra Jødedommen og ikke omvendt. At Kristendommen er eldre enn Islam har jeg heller aldri benektet.

Det du i det første innlegget ditt sier er at Kristendommen er kilden til de fleste religionene, noe som er helt feil fordi den kun er en delkilde til Islam.
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: allmektig Gud
« #456 : 08. januar 2009, 19:48 »
Mirakler skjer den dag i dag. Om Gud eksisterer (noe som jeg tror) så er det da selfølgelig ikke noe problem å utføre mirakler. Og selfølgelig går det ikke ann å bevise mirakler vitenskapelig når Gud gjør ting som ikke følger de fysiske lover og relger. Eller hadde det jo ikke vert mirakler...

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: allmektig Gud
« #457 : 08. januar 2009, 19:50 »
Hahaha, beklager men dere religiøse har i allefall en ting til felles: Unike forklaringsevner!
Takk!
for å si det som det er så er jeg verdens dårligste person til å forklare, men når det kommer til sånn som dette får jeg sikkert hjelp av høyere makt(Gud altså)Smiley

Haha!

Det der var nok ikke ment som et kompliment hanzyman..
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #458 : 08. januar 2009, 19:56 »
Sitat
Det er bare i JESUS navn folk blir helbredet....har ikke sett noen blitt helbredet i noen andre sitt navn.....Det sier seg selv at Det er Gud som er Gud å Jesus finnes, siden det er bare i Jesus navn vi kan bli helbredet i, som dere kan se på forsjellige kanaler
Var faktisk en på skolen for litt siden. Sikkert en eks narkoman/kriminell som har blitt frelst! Ble invitert av en eller annen kristen gruppe. Han sto i kantina og "helbredet" folk. Tok på der de hadde vondt og ba til gud. Nothing happened  Grin Han påsto han hadde fått 17 blinde til å se igjen.

Har du virkelig sett noen bli helbredet?  Huh

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #459 : 08. januar 2009, 19:56 »
Hvis du ser på det originale innlegget jeg siterte, så kan du kanskje se hvilke momenter jeg kritiserte? Jeg kritiserte det at du påstår at mange religioner har hermet etter kristendommen, når det strengt tatt bare er Islam som har tatt visse momenter fra Kristendommen. Du påstår blant annet at Buddhismen har tatt de fleste reglene sine fra Kristendommen, noe som er komplett bullshit. Levereglene til Buddhistene har mange likhetstrekk med Kristendommens ti bud, men disse går på normal etisk tenking og medmenneskelighet, og det trengs ikke noe geni for å klekke ut slike regler. Så hvorfor skulle da Buddhistene ha hermet etter Kristendommen, som også er en yngre religion? Et annet moment der er jo også at når Bhuddismen utviklet seg så var det minimal kontakt mellom verdensdelene, og det er så godt som praktisk umulig at Bhuddister har reist fra det Nord-Østlige India til Midtøsten for å knabbe noen leveregler som egentlig er selvsagte.

Når det gjelder Hinduismen så har det vel ikke slått deg at der er det en overstående makt Brahman, som igjen kan vise seg i tre hovedskikkelser eller avatarer. Disse avatarene kan igjen vise seg i uttallige og stadig nye skikkelser, noe som forklarer at Hinduistenes skrifter og oversikter over gudene er i stadig endring.

Så hvis du ser på det jeg faktisk sa, så kan du se at jeg sier at Kristendommen er nest yngst og har tatt skrifter og regler fra Jødedommen. Selv om de tror på samme Gud, så er det likevel Kristendommen som har tatt fra Jødedommen og ikke omvendt. At Kristendommen er eldre enn Islam har jeg heller aldri benektet.

Det du i det første innlegget ditt sier er at Kristendommen er kilden til de fleste religionene, noe som er helt feil fordi den kun er en delkilde til Islam.


Det er faktiskt jødedommen som er eldst, siden Gud skapte de første menneskene....det er bare bibelen som er skrevet senere enn buddhismen. Buddhismen eller noen andre er egentlig ikke eldre....og rett og galt(medmenneskelighet og regler som er normale å holde uansett om man tror eller ei,  er regler som ble til fra begynnelsen av da Gud skapte det første mennesket.

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433


Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #461 : 08. januar 2009, 20:07 »


Syk sekt i USA.. syk syk syk syk syk...
som sagt: IKKE DØM religionen av å se på de gale folkene!! finnes snålinger overalt..
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #462 : 08. januar 2009, 20:08 »
www.wayofthemaster.com  gå innpå der å scroll ned...trykk på 1 eller 2 der det står learn how to share, eller watch witnesisng clips...det er kult, både for troende å ikke troende,,,tro på withnesing clips er best.

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: allmektig Gud
« #463 : 08. januar 2009, 20:16 »

Det er faktiskt jødedommen som er eldst, siden Gud skapte de første menneskene....det er bare bibelen som er skrevet senere enn buddhismen. Buddhismen eller noen andre er egentlig ikke eldre....og rett og galt(medmenneskelighet og regler som er normale å holde uansett om man tror eller ei,  er regler som ble til fra begynnelsen av da Gud skapte det første mennesket.

Er det mulig?

Jeg har aldri påstått at Bhuddismen er eldre enn Jødedommen, men at den er eldre enn Kristendommen.

Når det gjelder hvilken religion som er eldst så er det Hinduismen. Det er gjort funn på at den ble praktisert i Indusdalen for 6000 år siden, og allerede da opptrådde den som er etablert trosretning. Jødedommen derimot har sitt utspring fra Abraham som levde ca. 1800 f.kr. Det vil si at Jødedommen er under 4000 år gammel. I følge den boka du tror så inderlig på, så hadde ikke de som tror på guden din noen konkret religion før Abraham grunnla Jødedommen og ble dens stamfar.

Du mener virkelig at de etiske og moralske reglene som de fleste religioner har til felles ikke rett og slett ligger latent i bevisstheten til ethvert oppegående og noenlunde intelligent menneske?

PS: Du sier at bibelen er skrevet senere enn Bhuddismen.. Når ble Bhuddismen skrevet?
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

DeZ

  • Gjest
Sv: allmektig Gud
« #464 : 08. januar 2009, 20:21 »

Syk sekt i USA.. syk syk syk syk syk...
som sagt: IKKE DØM religionen av å se på de gale folkene!! finnes snålinger overalt..

Hvorfor er dette en syk sekt mens vanlige norske kristne er helt greit? Deres relgion er den eneste rette og de som ikke tror som dem kommer ikke til himmelen. Akkurat det samme som ca alle andre relgioner tror. Eneste forsjellen er at de er få og dere norske kristne er mange. Vel , i forhold til antallet muslimer feks blir jo forholdet det samme , den norske kirken er jo bare en gæærn liten sekt høhøhøhø

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!