Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344727 ganger)

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #480 : 08. januar 2009, 22:14 »
Sett at vi har 10 personer som lider av en dødlig kreft. Alle har 10% tjangs for å overleve (for å gjøre d lett og forstålig). Alle personene blir bedt for, men bare 1 overlever, slik en kunne forvente av statistikken.
Nå; vi har 9 personer som døde, de som bad for disse unnskylder det med at det var guds plan. Men den ene personen som overlevde, alle de som bad for den og den selv forteller videre at han/hun hadde 10% tjangs for å overleve, men de bad til gud, og livet ble spart. Halleluja..
Bortsatt fra det pussige sammentreffet at helbredelsen innfant seg omtrent når forbønnen skjedde... Det er jo også visse kroniske sykdommer nevnt som ikke har 10% sjanse heller. De som påstår det var "Guds plan" at de skal dø av kreft har totalt misforstått kjernebudskapet.

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #481 : 08. januar 2009, 22:30 »
Bortsatt fra det pussige sammentreffet at helbredelsen innfant seg omtrent når forbønnen skjedde... Det er jo også visse kroniske sykdommer nevnt som ikke har 10% sjanse heller. De som påstår det var "Guds plan" at de skal dø av kreft har totalt misforstått kjernebudskapet.

Jeg tror nok du missforstår litt....
Det spiller ingen rolle hvor stor %'en er, det er bare statistikk. Poenget er at det virker som et mirakel når en hører historien om den ene personen. Det spiller heller ingen rolle "når" bønnene foregår, så lenge de blir bedt for.
Hva religiøse legger i døden til de andre er irrelevant, men guds plan er en gjennganger, evnt. vår egen ondskap i verden, arvesynd e.l..

Hva med all energien og tankekraften som har blitt brukt gjennom årtusener på å "forske" på guds vil etc. hvordan tilbe ham bedre; altså alt som legges inn i å tolke tekster osv. av prester og teologer. Hvor er fruktene av det treet ? Hvor langt har vi kommet i religiøs vitenskap ? Tongue
Hvis det hadde hatt noe for seg, så skulle en tro vi hadde hatt noe ut av det?
Trenger ikke svare på dette, ettersom jeg vet hva svaret er.


Hvorfor ta noe så relativt enkelt problem som "starten på universet" og erstatte det med noe så uhyre komplisert problem som en "skaper"?

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #482 : 08. januar 2009, 22:34 »
http://www.southparkzone.com/episodes/712/All-about-the-Mormons?.html

Se denne episoden av South Park, her er det litt om hvordan en religion oppstår.

He he. Jeg digger den episoden når forskjellige folk kommer ned til helvete. Så kommer en som har litt styringa på ting der nede å sier noe sånt som, mormons are the right answear, på spørsmål om hvorfor de som hadde tilbedt Gud hele tiden havnet der.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #483 : 08. januar 2009, 22:52 »
Jeg tror nok du missforstår litt....
Det spiller ingen rolle hvor stor %'en er, det er bare statistikk. Poenget er at det virker som et mirakel når en hører historien om den ene personen. Det spiller heller ingen rolle "når" bønnene foregår, så lenge de blir bedt for.
Hva religiøse legger i døden til de andre er irrelevant, men guds plan er en gjennganger, evnt. vår egen ondskap i verden, arvesynd e.l..
Jeg har nok sett og hørt for mye til å tro at det er tilfeldigheter, placebo og statistikk som "helbreder". Har selv blitt helbredet etter et par tilfeller med forbønn, og kan ikke helt se "statistikken" i de hendelsene. De kan gjerne for meg forske på helbredelse. Sett folk til å fotfølge de mest "suksessrike" helbrederne. Skriv ned, ta bilder, innhent legejournaler. Utfordringen er gitt.
Sitat
Hva med all energien og tankekraften som har blitt brukt gjennom årtusener på å "forske" på guds vil etc. hvordan tilbe ham bedre; altså alt som legges inn i å tolke tekster osv. av prester og teologer. Hvor er fruktene av det treet ? Hvor langt har vi kommet i religiøs vitenskap ? Tongue
Hvis det hadde hatt noe for seg, så skulle en tro vi hadde hatt noe ut av det?
Aner ikke noe om disse eksemplene. Jeg forsvarer ikke alt som kommer fra religiøst hold. Men det betyr ikke at alt er dårlig selv om det er religiøst.
Sitat
Hvorfor ta noe så relativt enkelt problem som "starten på universet" og erstatte det med noe så uhyre komplisert problem som en "skaper"?
Hva mener du?

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #484 : 08. januar 2009, 22:56 »
Sitat
http://www.southparkzone.com/episodes/712/All-about-the-Mormons?.html

Se denne episoden av South Park, her er det litt om hvordan en religion oppstår
haha dum dum dum dum dum xD gjett hvem som er i imagination land episoden, Jesus Cheesy

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #485 : 08. januar 2009, 23:07 »
Jeg har nok sett og hørt for mye til å tro at det er tilfeldigheter, placebo og statistikk som "helbreder". Har selv blitt helbredet etter et par tilfeller med forbønn, og kan ikke helt se "statistikken" i de hendelsene. De kan gjerne for meg forske på helbredelse. Sett folk til å fotfølge de mest "suksessrike" helbrederne. Skriv ned, ta bilder, innhent legejournaler. Utfordringen er gitt. Aner ikke noe om disse eksemplene. Jeg forsvarer ikke alt som kommer fra religiøst hold. Men det betyr ikke at alt er dårlig selv om det er religiøst. Hva mener du?

At du har personlige opplevelser kan jeg godt tro på, men jeg vil nok være uening med deg om grunnen til disse; og ettersom det er subjetivt for deg vil vi nok ikke komme noen vei med å diskutere det.

Ang. utfordringen:
Nå er det nå slik at hvis noen som helst kan motbevise f.eks en vitenskaplig teori etc. så vil det  gi stor berømmelse og annerkjennelse. Det er det som er så flott med det. Alle teoriene vi har i dag har blitt etterprøvd i mente av folk som prøver å finne hull evnt. å forkaste hele teorien; men det er det at de er så solide som gjør at vi kan kalle dem "fakta" i dag.

Det å få bekreftet noe så stort som helbredelse ved f.eks håndspålegging, forbønn etc. hadde nok skapt så mye furore og ganske sikkert og berømmelse. Så det er nok ikke et fåtall som har prøvd og prøvd og prøvd. Men ingenting...

Så hvorfor skal jeg prøve å motbevise deg? Det er du som påstår noe utrolig (kanskje litt rart valg av ord Tongue men men), og den utrolige bevisbyrden ligger da på deg.


Jeg mener: Gud fins ikke!

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: allmektig Gud
« #486 : 08. januar 2009, 23:29 »
Kanskje litt OT, men finner det alltid like morsomt at religiøse, og spesifikt kristne, forklarer deres religiøsitet ut fra at "de har tatt imot Jesus inni seg" eller utsagn om at "de har blitt frelst, sett lyset" eller liknende. Skjønner de ikke at deres tro er basert på hvor de er født, oppvokst og hva de har blitt opplært til å tro? Hvorfor skjønner ikke en erkefrom kristen nordmann at han sannsynligvis ville vært buddhist hvis han ble oppfostra i sørøst-Asia eller muslim hvis han hadde vært oppvokst i midtøsten. Likevel forkaster mange andre religioner som usannheter og lever videre i troen om at nettopp deres tro er den riktige, "for det vet jeg med meg selv." Det har du blitt lært til å tro, nettopp pga den kulturen og oppdragelsen du har blitt eksponert for der du bor.
Er også litt ironisk at folk som hevder de har blitt bortført romvesener i UFOer, "synske" som smener de har kontakt med de døde, eller "overtroiske" som påstår de har sett spøkelser, blir ansett som skrullinger og raringer, mens folk som tror på en kar i himmelen som skapte verden på 7 dager, skippa evolusjonen og sender ned engeler i ny og ne, faktisk utgjør en relativt stor del av verdens befolkning. Eller når vi ser stammekulturer som går ut i skauen og tilber et tre, elelr naturreligioner der tilhengerne går rundt en totempel, synger og håper på regn, mat og helbredelse, og trekker litt diske på smilebåndet av deres primitive kultur. Dette avfeies som regel av kristne som tøv, mens det å kaste vann på hodet til en skrikende unge (for å bringe Gud inn i vedkommendes sjel?) virker totalt logisk. Klarer bare aldri å forstå meg på disse folka jeg. Er selvsagt mange åndelige som har et mer nyansert syn på tro og religion, men er skremmende mange som faktisk tror at Gud er snill nok til å drukne menneskene i en syndeflod, eller true med å drepe sønnen til en dypt religiøs mann, men å stoppe masseutrydning og krig blir aldri aktuelt, ettersom det ville være å frarøve menneskenes frie vilje.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: allmektig Gud
« #487 : 08. januar 2009, 23:31 »
Men hvorfor kan ikke vi mennesker være "et blaff i vinden"?
Hvorfor MÅ vi være noe større, noe av betydning, noe som er viktig?

Jeg mener at menneskerasen bare er mere intelligente enn andre dyr på planeten, og etter som vi har fått mere intelligens har vi fått flere og flere vrangforestillinger.

Jeg tror på evulosjon, at når jeg blei født, så blei jeg født pga det eksisterer liv som har utviklet seg gjennom mange mange mange år, og blitt til det det er nå, og som vil utvikle seg mere frem til det skjer en naturkatastrofe som utsletter alt, sola slokner, jorda eksploderer, et eller annet som dreper alt og alle.

Mennesket er ikke annet enn et dyr, men som har fått det ulempen å vite om sin egen eksistens, og noen prøver og "finne en mening" med det.

Tilhører dyr noen tro? Er rever muslimer mens kanskje bjørnen følger kristendommen?

Og jeg syntes argumentne til de kristne er ganske tynne. "Fordi Gud mener det"
Hvem er Gud? Noen som kjenner han personlig? Hvorfor er han den rette? Er vel flere som tilber Allah enn Gud?

Men dere får tro hva dere vil, bare ikke bli skuffet om dere en gang finner ut at det ikke er noen Gud, og at etter døden, da er dere bare et råttent lik og ikkeno mere skjer.

Hei

Du kan tro hva du vil Jølsrud. Men jeg tror vi er del av en større historie.
Finn fem feil.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: allmektig Gud
« #488 : 08. januar 2009, 23:38 »
Kanskje litt OT, men finner det alltid like morsomt at religiøse, og spesifikt kristne, forklarer deres religiøsitet ut fra at "de har tatt imot Jesus inni seg" eller utsagn om at "de har blitt frelst, sett lyset" eller liknende.

jeg så lyset for 5 min siden,men dimma det ned for det ble litt for skarpt for øynene mine når jeg ser på tv.

Utlogget Tuned

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: allmektig Gud
« #489 : 08. januar 2009, 23:39 »
Jeg tror nok du missforstår litt....
Det spiller ingen rolle hvor stor %'en er, det er bare statistikk. Poenget er at det virker som et mirakel når en hører historien om den ene personen. Det spiller heller ingen rolle "når" bønnene foregår, så lenge de blir bedt for.
Hva religiøse legger i døden til de andre er irrelevant, men guds plan er en gjennganger, evnt. vår egen ondskap i verden, arvesynd e.l..

Hva med all energien og tankekraften som har blitt brukt gjennom årtusener på å "forske" på guds vil etc. hvordan tilbe ham bedre; altså alt som legges inn i å tolke tekster osv. av prester og teologer. Hvor er fruktene av det treet ? Hvor langt har vi kommet i religiøs vitenskap ? Tongue
Hvis det hadde hatt noe for seg, så skulle en tro vi hadde hatt noe ut av det?
Trenger ikke svare på dette, ettersom jeg vet hva svaret er.


Hvorfor ta noe så relativt enkelt problem som "starten på universet" og erstatte det med noe så uhyre komplisert problem som en "skaper"?

SOLID honnør! Wink

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: allmektig Gud
« #490 : 08. januar 2009, 23:54 »
Du kan tro hva du vil Jølsrud. Men jeg tror vi er en del av en større historie.

Jeg tror ikke det.

Hvorfor skal vi absolutt være del i noe større?
Konebanker og totalonanist

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: allmektig Gud
« #491 : 09. januar 2009, 00:16 »
Alle er skapt i Guds bilde.


Gud har en noe sær og ondskapsfull humor.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: allmektig Gud
« #492 : 09. januar 2009, 00:44 »
Jeg tror ikke det.

Hvorfor skal vi absolutt være del i noe større?

Hvis man utelukker skapelse melder det seg selvsagt ikke et spørsmål om hvorvidt vi trenger å være en del av noe "større". Da er vi bare nerver som reagerer på stimuli pakket inn i kjøtt og blod. Vår hensikt er å "leve", dvs "overleve" til man dør.
Men jeg tror mennesket med dets sjel, tanker, evne til å elske osv. reflekterer en bit av et felles oppghav- som jeg vil kalle "Gud" åpenbart i Jesus.
Her skiller ateisme\agnostisisme\humanisme etc. med en kristen virkelighetsfortolkning.
Finn fem feil.

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: allmektig Gud
« #493 : 09. januar 2009, 00:46 »
Syk sekt i USA.. syk syk syk syk syk...
som sagt: IKKE DØM religionen av å se på de gale folkene!! finnes snålinger overalt..

Tipper er det er mange kristne som hadde sagt tilsvarende av mange av innleggene her også...
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #494 : 09. januar 2009, 01:08 »
.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!