Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344695 ganger)

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #495 : 09. januar 2009, 01:20 »
Hvorfor er dette en syk sekt mens vanlige norske kristne er helt greit? Deres relgion er den eneste rette og de som ikke tror som dem kommer ikke til himmelen. Akkurat det samme som ca alle andre relgioner tror. Eneste forsjellen er at de er få og dere norske kristne er mange. Vel , i forhold til antallet muslimer feks blir jo forholdet det samme , den norske kirken er jo bare en gæærn liten sekt høhøhøhø


Alle skjønner at disse folka er gal, men må ha noe å gjemme seg bak for da er det helt greit..
Om de er homo-hatere støter samfunnet de ut, men rett som de gjemmer seg bak en religiøs-sekt, er det ok.. da de lener seg mot noe..
Ble skikkelig sint og ekstremt frustrert da jeg så denne videoen...
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #496 : 09. januar 2009, 01:26 »
Ja, akkurat, men noe tidligere i tråden syntes du at Islam var helt forferdlig siden noen dritunger var ute og kastet med stein.


"Elsk hverandre inderlig som søsken, sett de andre høyere enn dere selv. Vær ivrige og bli ikke slappe, vær brennende i Ånden, tjen Herren! Vær glade i håpet, tålmodige i trengselen, utholdende i bønnen. Vær med å hjelpe kristne som lider nød, og legg vinn på gjestfrihet. Velsign dem som forfølger dere, velsign, og forbann ikke. Gled dere med de glade og gråt med dem som gråter." FRA BIBELEN: Rom.12,10-15"

"Dere skal elske hverandre. Som jeg har elsket dere, skal dere elske hverandre. Har dere kjærlighet til hverandre, da skal alle kunne se at dere er mine disipler."  FRA BIBELEN: Joh.13,34-35"

Pluss tusen andre steder som jeg kan komme på ang dette...

Så var det Islam:
Kort sagt fra Sure 9,5 i KORANEN:"Drep de vantroe overalt de er,ligg i bakhold etter de på de plassene som egner seg til det..."

pluss endel andre plasser...

Jeg har ikke noe imot folkene.. muslimene.. de er mennesker.. de er verdifulle.. Smiley
Det er religionen som tvinger de i mange land til å følge koranen eller død som jeg ikke liker..





-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #497 : 09. januar 2009, 07:21 »
"Elsk hverandre inderlig som søsken, sett de andre høyere enn dere selv. Vær ivrige og bli ikke slappe, vær brennende i Ånden, tjen Herren! Vær glade i håpet, tålmodige i trengselen, utholdende i bønnen. Vær med å hjelpe kristne som lider nød, og legg vinn på gjestfrihet. Velsign dem som forfølger dere, velsign, og forbann ikke. Gled dere med de glade og gråt med dem som gråter." FRA BIBELEN: Rom.12,10-15"

"Dere skal elske hverandre. Som jeg har elsket dere, skal dere elske hverandre. Har dere kjærlighet til hverandre, da skal alle kunne se at dere er mine disipler."  FRA BIBELEN: Joh.13,34-35"

Pluss tusen andre steder som jeg kan komme på ang dette...

Så var det Islam:
Kort sagt fra Sure 9,5 i KORANEN:"Drep de vantroe overalt de er,ligg i bakhold etter de på de plassene som egner seg til det..."

pluss endel andre plasser...

Dine argument er egentlig litt for infantile for å fortjene et svar, men her er noen eksempler (av utallige) fra din kjære bibel som du knapt har lest:

"Og si til Israels land: Så sier Herren: Se, jeg kommer over dig og drar mitt sverd av skjeden, og jeg vil utrydde både rettferdige og ugudelige i dig.

Fordi jeg vil utrydde både rettferdige og ugudelige i dig, derfor skal mitt sverd fare ut av skjeden mot alt kjød, fra syd til nord."

"Gå nu avsted og slå Amalek, og slå med bann alt hvad hans er; spar ham ikke, men drep både mann og kvinne, både barn og diebarn, både okse og får, både kamel og asen." (Hva hadde de stakkars dyren gjort for feil egentlig?)

"Sa lot Herren det komme en pest i Israel, fra morgenen til sammenkomstens tid[a]; og der døde av folket fra Dan til Be'erseba sytti tusen mann."


Hvis du nå skal komme med det vanlige apologetiske snakket om gamle og nye testamentet, og hvordan vi ikke skal bry oss om alt det absurde din "gud" gjør i det gamle og at det blir fel og ut ur kontekst at sitere derifra, så bør du kanskje tenke deg litt før du så frivolt siterer koranen eller andre trosretningers bøker som du beviselig ikke har peiling på. For øvrig finnes det mange eksempler også i det nye testamentet som oppfordrer til vold og hat mot alle som ikke er kristne.


Jeg har ikke noe imot folkene.. muslimene.. de er mennesker.. de er verdifulle..
Det er religionen som tvinger de i mange land til å følge koranen eller død som jeg ikke liker..

Du vet vel at de sier det samme om din religion? Mener du at du har rett og dem har feil, og at din mening er mer verdt fordi du tror det? Makan til ignoranse og selvgodhet.

Mennesket er i seg selv ikke verdt stort mye. Vi er bare en skrøpelig skapning av kjøtt og blod,

Snakk for deg selv. At du ikke er verdt stort mye og bare er en skrøpelig skapning av kjøtt og blod kan jag kanskje være enig i, men det gjelder ikke mine nære og kjære.


Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #498 : 09. januar 2009, 08:29 »
Tilbake til hovedspørsmålet i tråden: i bibelen hevdes klart og tydelig at "gud" er allmektig og at det er "han" som gjør alt her i verden, både godt og ont:

Esaias 45:7:
"jeg som er lysets ophav og mørkets skaper, som gir lykken og skaper ulykken; jeg, Herren, gjør alt dette."

Er gud villig til å motvirke ondskap, men kan ikke? Da er han ikke allmektig. Kan han, men vil ikke? Da er han ond. Hvis han både kan og vil gjøre det, hvorfor finnes da ondskap? Hvis han verken kan eller vil, hvorfor da kalle ham for "gud"?


Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #499 : 09. januar 2009, 12:16 »
Når jeg var liten fikk jeg en åpenbaring, jeg hadde gjort noe galt og foreldrene mine kastet meg ut av huset, kirken sto der med åpne armer og tok meg inn og tilfredstilte mitt behov.
De sa at syndene mine hadde ingenting å si mot Guds ord og løfter om en bedre framtid, nå er jeg en veldig suksessfull busssjåfør og jeg liker mitt yrket veldig godt, nå bruker jeg tiden min til å forkynne Guds ord blant mine medreisende. Jokkemann vi er to av samme sinn, stå på og ikke hør på disse vitenskapelskende hedninger som forsåvidt ødelegger vår jord med all deres teknologi og forurensing.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: allmektig Gud
« #500 : 09. januar 2009, 12:23 »
Når jeg var liten fikk jeg en åpenbaring, jeg hadde gjort noe galt og foreldrene mine kastet meg ut av huset, kirken sto der med åpne armer og tok meg inn og tilfredstilte mitt behov.
De sa at syndene mine hadde ingenting å si mot Guds ord og løfter om en bedre framtid, nå er jeg en veldig suksessfull busssjåfør og jeg liker mitt yrket veldig godt, nå bruker jeg tiden min til å forkynne Guds ord blant mine medreisende. Jokkemann vi er to av samme sinn, stå på og ikke hør på disse vitenskapelskende hedninger som forsåvidt ødelegger vår jord med all deres teknologi og forurensing.

Bait! Smile

Innledningen fikk meg forøvrig til å tenke på unge gutter med særlige behov om ble lokket i den katolske prestens fang - bokstavlig talt! Normalt var det vel presten som fikk dem til å tro de hadde de "behovene", men dog..... Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #501 : 09. januar 2009, 12:24 »
Når jeg var liten fikk jeg en åpenbaring, jeg hadde gjort noe galt og foreldrene mine kastet meg ut av huset, kirken sto der med åpne armer og tok meg inn og tilfredstilte mitt behov.
De sa at syndene mine hadde ingenting å si mot Guds ord og løfter om en bedre framtid, nå er jeg en veldig suksessfull busssjåfør og jeg liker mitt yrket veldig godt, nå bruker jeg tiden min til å forkynne Guds ord blant mine medreisende. Jokkemann vi er to av samme sinn, stå på og ikke hør på disse vitenskapelskende hedninger som forsåvidt ødelegger vår jord med all deres teknologi og forurensing.

Du har som levebrød å kjøre et teknologisk og forurensende fordon, men anklager alle som ikke tror på det du tror på for å være "vitenskapelskende hedninger som ødelegger vår jord med all deres teknologi og forurensing"?


Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #502 : 09. januar 2009, 12:24 »
Tilbake til hovedspørsmålet i tråden: i bibelen hevdes klart og tydelig at "gud" er allmektig og at det er "han" som gjør alt her i verden, både godt og ont:

Esaias 45:7:
"jeg som er lysets ophav og mørkets skaper, som gir lykken og skaper ulykken; jeg, Herren, gjør alt dette."

Er gud villig til å motvirke ondskap, men kan ikke? Da er han ikke allmektig. Kan han, men vil ikke? Da er han ond. Hvis han både kan og vil gjøre det, hvorfor finnes da ondskap? Hvis han verken kan eller vil, hvorfor da kalle ham for "gud"?

Du kan ikke bare ta et utdrag av et vers i bibelen når du ikke tar med hele sammenhengen.
Men Gud kan motvirke ondskap, men han "kan" ikke fordi menensker gjør mye ondt å det er menneskene som har fri vilje til å gjøre hva de vil...Jeg kunne feks drept alle jeg møtte, men gud stopper det ikke fordi jeg gjør det med min frie vilje å Gud griper ikke inn der.
men jeg er bare et menneske og kan ikke svare på alt....Hvorfor ikke prøve en gang å be til Gud å prøve å ta litt kontakt? å snakke med han, spør om å få svar.  vær villig og se om du blir forandret?.....Smiley

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #503 : 09. januar 2009, 12:25 »
Bait! Smile

busted Sad

og du forsto forresten innledningen også!
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #504 : 09. januar 2009, 12:36 »
De kristne i denne tråden er i hvertfall langt fremfor resten av menneskeheten når det kommer til redskap for å grave sin egen grav. Spørsmålet er ikke lenger om Gud finnes, men om graven kan bli enda dypere. Sånn som de kristne kjører på har jeg en teori om at svaret er ja. Sånn kan de som vil prøve å bevise/motbevise min teori.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #505 : 09. januar 2009, 12:39 »
Tillater meg en liten håndsrekning til Jokkemannj... Alltid interessant å diskutere bibelmotsetninger, he-he...
"Og si til Israels land: Så sier Herren: Se, jeg kommer over dig og drar mitt sverd av skjeden, og jeg vil utrydde både rettferdige og ugudelige i dig.

Fordi jeg vil utrydde både rettferdige og ugudelige i dig, derfor skal mitt sverd fare ut av skjeden mot alt kjød, fra syd til nord."
Esekiel 21:3-4 er dette. Dette snakker om Kaldeernes framstøt mot Juda og Bortførelsen til Babylon. Jødene ble nedsablet, bortført og sendt til Babylon pg.a. mange års opprør mot Gud. Dette omfattet både "rettferdige og ugudelige". Mulig det var andre grunner, men det var i alle fall taktisk smart å også sende bort de rettferdige. Hadde bare de ugudelige blitt sendt bort, hadde det ikke vært noen rettferdige som kunne være med og øvd innflytelse på de ugudelige, og dermed hadde alt håp vært ute for dem. Siden Gud gjorde dette kunne folk som f.eks. Daniel øve innflytelse på Nebukadnezar + alt det andre som Daniels bok omhandler. Guds tanke nr. 1 er alltid frelse.

Sitat
"Gå nu avsted og slå Amalek, og slå med bann alt hvad hans er; spar ham ikke, men drep både mann og kvinne, både barn og diebarn, både okse og får, både kamel og asen." (Hva hadde de stakkars dyren gjort for feil egentlig?)
1. Samuelsbok 15:3 er dette. Amalekittene hadde begått ondskap mot Israel da de kjempet imot dem på vei ut fra Egypt, se 15:2 og 2. Mos. 17:8. Dette var altså en straff for denne forbrytelsen, og dette inkluderte alle amalekitter og all deres eiendom (som var bl.a. husdyr).

Sitat
"Sa lot Herren det komme en pest i Israel, fra morgenen til sammenkomstens tid[a]; og der døde av folket fra Dan til Be'erseba sytti tusen mann."
2. Samuelsbok 24:15 er dette. (Hva skulle jeg har gjort uten e-sword, sier jeg bare...) Dette var pg.a. eller annen synd (eller mengde av synd) som Israel hadde gjort. David brøt også loven da han telte israelsfolket, sannsynligvis fordi folket unnlot å betale en pengesum eller et offer, slik loven krevde:
Exo 30:12  When thou takest the sum of the children of Israel after their number, then shall they give every man a ransom for his soul unto the LORD, when thou numberest them; that there be no plague among them, when thou numberest them.

Sitat
Hvis du nå skal komme med det vanlige apologetiske snakket om gamle og nye testamentet, og hvordan vi ikke skal bry oss om alt det absurde din "gud" gjør i det gamle og at det blir fel og ut ur kontekst at sitere derifra, så bør du kanskje tenke deg litt før du så frivolt siterer koranen eller andre trosretningers bøker som du beviselig ikke har peiling på.
Ting kan sikkert tolkes "absurd", men man må lese konteksten og sammenhengen, og hvilken rolle Israel hadde oppi dette. Loven var gitt til Israel, ikke resten av verden, og poenget med loven er forklart i NT.

Sitat
Du vet vel at de sier det samme om din religion? Mener du at du har rett og dem har feil, og at din mening er mer verdt fordi du tror det? Makan til ignoranse og selvgodhet.
Hvorfor er "deres" Gud den rette og ikke de andres? Det er opp til de troende selv å "reklamere" for sin Gud. Å spe på med noen tegn og mirakler pleier å hjelpe.

Tilbake til hovedspørsmålet i tråden: i bibelen hevdes klart og tydelig at "gud" er allmektig og at det er "han" som gjør alt her i verden, både godt og ont:

Esaias 45:7:
"jeg som er lysets ophav og mørkets skaper, som gir lykken og skaper ulykken; jeg, Herren, gjør alt dette."

Er gud villig til å motvirke ondskap, men kan ikke? Da er han ikke allmektig. Kan han, men vil ikke? Da er han ond. Hvis han både kan og vil gjøre det, hvorfor finnes da ondskap? Hvis han verken kan eller vil, hvorfor da kalle ham for "gud"?
Gud har gitt menneskene råderett over jorden: Psa 115:16  The heaven, even the heavens, are the LORD'S: but the earth hath he given to the children of men.

Gud er allmektig, men saken er at han ikke kan lyve eller trekke tilbake et løfte. Hvis han tar jorda tilbake og gjør hva han vil her, har han jo brutt løftet sitt om at menneskene skulle få jorda. Psa 89:34 My covenant will I not break, nor alter the thing that is gone out of my lips Og som du vet så tror jo kristne at Gud en dag skal holde dom her og ordne opp, så da blir det for alvor slutt på ondskapen.

Sitat
Esaias 45:7:
"jeg som er lysets ophav og mørkets skaper, som gir lykken og skaper ulykken; jeg, Herren, gjør alt dette."
Tricky den der... I GT ser man jo at Gud lar "ulykker" komme over folk pg.a. synd, men i utgangspunktet er det en gudommelig lov: Man høster det man sår. Sår man ondskap, høster man ondskap, om ikke i denne verden, så i dommens dag...

Jepp, gøy med e-sword!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: allmektig Gud
« #506 : 09. januar 2009, 12:45 »
busted Sad

og du forsto forresten innledningen også!

Smiley Jeg har i grunn fundert på om Jokkemann og et par andre her inne er i samme kategori, men sannelig tror jeg karen(e) er virkelig(e)

Jeg blir i grunn helt matt når jeg leser en del av de innleggene - tendenser til noe som jo bare mååå være mentalt ufunksjonelt lissom......
Jeg har forsåvidt full forståelse for at de ønsker å "forsvare" seg, for "angrepene" på sin gruppetilhørighet, når den er såpass påtrengende personlig rettet i en del poster.
.....noen ganger kan det alikevel være best for egen anseelse å bare holde kjeft - særlig når det ramler så mye rart ut om en åpner kjeften eller lar fingrene fly over tastaturet Smiley Det samme gjelder for såvidt enkelte av de som tilsynelatende føler seg truet av at noen måtte finne på å tro på noe overnaturlig.

Personlig er jeg innbitt ateist, men har såpass respekt for andres overbevisning at jeg lar dem ha sin tro i fred. Det forutsetter at de lar meg være i fred, og ellers utøver sin tro på en måte som ikke skader andre enn dem selv.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #507 : 09. januar 2009, 12:53 »
Tillater meg en liten håndsrekning til Jokkemannj... Alltid interessant å diskutere bibelmotsetninger, he-he...Esekiel 21:3-4 er dette. Dette snakker om Kaldeernes framstøt mot Juda og Bortførelsen til Babylon. Jødene ble nedsablet, bortført og sendt til Babylon pg.a. mange års opprør mot Gud. Dette omfattet både "rettferdige og ugudelige". Mulig det var andre grunner, men det var i alle fall taktisk smart å også sende bort de rettferdige. Hadde bare de ugudelige blitt sendt bort, hadde det ikke vært noen rettferdige som kunne være med og øvd innflytelse på de ugudelige, og dermed hadde alt håp vært ute for dem. Siden Gud gjorde dette kunne folk som f.eks. Daniel øve innflytelse på Nebukadnezar + alt det andre som Daniels bok omhandler. Guds tanke nr. 1 er alltid frelse.
1. Samuelsbok 15:3 er dette. Amalekittene hadde begått ondskap mot Israel da de kjempet imot dem på vei ut fra Egypt, se 15:2 og 2. Mos. 17:8. Dette var altså en straff for denne forbrytelsen, og dette inkluderte alle amalekitter og all deres eiendom (som var bl.a. husdyr).
2. Samuelsbok 24:15 er dette. (Hva skulle jeg har gjort uten e-sword, sier jeg bare...) Dette var pg.a. eller annen synd (eller mengde av synd) som Israel hadde gjort. David brøt også loven da han telte israelsfolket, sannsynligvis fordi folket unnlot å betale en pengesum eller et offer, slik loven krevde:
Exo 30:12  When thou takest the sum of the children of Israel after their number, then shall they give every man a ransom for his soul unto the LORD, when thou numberest them; that there be no plague among them, when thou numberest them.
Ting kan sikkert tolkes "absurd", men man må lese konteksten og sammenhengen, og hvilken rolle Israel hadde oppi dette. Loven var gitt til Israel, ikke resten av verden, og poenget med loven er forklart i NT.
Hvorfor er "deres" Gud den rette og ikke de andres? Det er opp til de troende selv å "reklamere" for sin Gud. Å spe på med noen tegn og mirakler pleier å hjelpe.
Gud har gitt menneskene råderett over jorden: Psa 115:16  The heaven, even the heavens, are the LORD'S: but the earth hath he given to the children of men.

Gud er allmektig, men saken er at han ikke kan lyve eller trekke tilbake et løfte. Hvis han tar jorda tilbake og gjør hva han vil her, har han jo brutt løftet sitt om at menneskene skulle få jorda. Psa 89:34 My covenant will I not break, nor alter the thing that is gone out of my lips Og som du vet så tror jo kristne at Gud en dag skal holde dom her og ordne opp, så da blir det for alvor slutt på ondskapen.
Tricky den der... I GT ser man jo at Gud lar "ulykker" komme over folk pg.a. synd, men i utgangspunktet er det en gudommelig lov: Man høster det man sår. Sår man ondskap, høster man ondskap, om ikke i denne verden, så i dommens dag...

Jepp, gøy med e-sword!


Stemmer, bra sagt

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #508 : 09. januar 2009, 12:57 »
Daniel øve innflytelse på Nebukadnezar + alt det andre som Daniels bok omhandler.

Hvorfor kan Gud gå inn å forandre enkelte menneskers skjebne, framtid osv, mens andre ting kan han absolutt ikke gjøre siden det vil rokke ved vår frie vilje?

hanzyman: Hva legger du i ordet frivilje?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #509 : 09. januar 2009, 12:58 »
Du kan ikke bare ta et utdrag av et vers i bibelen når du ikke tar med hele sammenhengen.

For det gjør ikke Jokkemannj i det innlegget jeg svarte på?

Men Gud kan motvirke ondskap, men han "kan" ikke fordi menensker gjør mye ondt å det er menneskene som har fri vilje til å gjøre hva de vil...

Enda et eksempel på den menneskefientlighet som gjennomsyrer kristendommen.
 
Jeg kunne feks drept alle jeg møtte, men gud stopper det ikke fordi jeg gjør det med min frie vilje å Gud griper ikke inn der.

Forhåpentligvis stopper sunt fornuft deg fra å gjøre slike ting. Sunt fornuft har de aller fleste mennesker, uavhengig av ev. religiøs overbevisning.

men jeg er bare et menneske og kan ikke svare på alt....Hvorfor ikke prøve en gang å be til Gud å prøve å ta litt kontakt? å snakke med han, spør om å få svar.  vær villig og se om du blir forandret?.....Smiley

Nei takk. Jeg trives godt med meg selv og har verken behov eller lyst til å bli forandret.



Rønning Man: jeg gidder ikke kommentere all den naive apologetikken din, men for å ta denne:

Gud er allmektig, men saken er at han ikke kan lyve eller trekke tilbake et løfte.

... så finnes det jo flere eksempel i bibelen hvor "gud" både lyver og bedrar.



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!