Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344756 ganger)

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #630 : 10. januar 2009, 23:19 »
Visste Gud på forhånd at menneskene kom til å synde?

Guds uforanderlige plan har alltid vært å la Jesus dø for menneskenes synder, hvilket ikke gir mening med mindre han på forhånd visste at menneskene kom til å synde, slik at det ble behov for å frelse dem:
Efeserne 1:5

Det har vært bestemt hvem som skal bli frelst og hvem som skal gå fortapt siden ”før verdens grunnvoll ble lagt.”
Efeserne 1:4-6
Efeserne 1:11
2. Timoteus 1:9
Romerne 11:18-23

Da han så at menneskenes ondskap var stor, angret Herren på at han hadde skapt menneskene, hvilket ikke gir mening, dersom han på forhånd hadde visst at det var dette som kom til å skje:

1 Mosebok 6:5-7
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #631 : 10. januar 2009, 23:23 »
Har alle folk lik verdi for Gud?

”Ingen ammonitt eller moabitt skal være med i Herrens menighet; enn ikke deres ætt i tiende ledd skal nogensinne være med i Herrens menighet.”

5 Mosebok 23:3
Nehemias 13:1-3

Jesus er kommet for å hjelpe jødene, ikke hedningene:
Matteus 15:24

Jesus instruerer disiplene om å styre unna hedningene og samaritanene:
Matteus 10:5-6

Gud omtales i Det Norske Bibelselskaps 1933-utgave hele 443 ganger som ”Israels Gud”.
Frelsen er også for hedningene:
Apostlenes gjerninger 11:18
Apostlenes gjerninger 15:17
Apostlenes gjerninger 28:28
Efeserne 3:6
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #632 : 10. januar 2009, 23:25 »
Kan Gud angre?

Ja:

1. Mosebok 6:6-7
2. Mosebok 32:14
1. Samuel 15:10-11
1. Samuel 15:35
2. Samuel 24:16[8][17]
1. Krønikebok 21:15
Jeremia 18:8
Jeremia 42:10
Jona 3:10
Amos 7:1-6

Nei:

4 Mosebok 23:19
1 Samuel 15:29
Jakobs 1:17

Gjeeeeeeeeeeeesp!

Si ifra når jeg skal slutte.
Jeg forstår ærlig talt ikke hvordan noen kan ta allt dette bokstavlig.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: allmektig Gud
« #633 : 10. januar 2009, 23:38 »
Myth busted!!
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #634 : 10. januar 2009, 23:50 »
Flott at noen tok seg tid til å påpeke alt fjolleriet i bibelen, for nå er det jo ikke lenger noe poeng å diskutere. Alle vi andre har jo alltid, helt siden vi var barn,visst at bibelen er en fjollete røverhistorie. Skal bli artig å se hvordan de to som er kristne her på treningsforum skal parere dette.
Sa brura

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #635 : 11. januar 2009, 00:00 »
På samme måte som det alltid blir parert:
"Det er tatt ut av sin sammenheng, og du glemmer å ta hensyn til helheten blablablablabla".

Ikke glem att dette er en av verdens eldste diskusjoner.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #636 : 11. januar 2009, 00:50 »
Flott at noen tok seg tid til å påpeke alt fjolleriet i bibelen, for nå er det jo ikke lenger noe poeng å diskutere. Alle vi andre har jo alltid, helt siden vi var barn,visst at bibelen er en fjollete røverhistorie. Skal bli artig å se hvordan de to som er kristne her på treningsforum skal parere dette.

hva er så galt med å  tro? Det verste var at man kan ta  feil, er dermed bibelen sann, da er det iallefall ikke de som dreit på leggen, ved å være besserwisser Wink

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #637 : 11. januar 2009, 00:59 »
hva er så galt med å  tro? Det verste var at man kan ta  feil, er dermed bibelen sann, da er det iallefall ikke de som dreit på leggen, ved å være besserwisser Wink

Det værste med å tro og så ta feil, er jo all morroa man går glipp av!
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #638 : 11. januar 2009, 01:03 »
Apelars: hvilken side har du funnet på nettet nå? Tongue sette dette før.. old news.. men nei..
Jeg har prøvd å forklart mye av dette tidligere i tråden, så orker egentlig ikke å si så mye mer.
Bare dette: Gud elsker deg! DU er hans favoritt!! Sefanja 3, 17: "Herren din Gud er hos deg, en helt som har makt til å frelse. Han gleder og fryder seg over deg og gir deg på ny sin kjærlighet. Han jubler over deg med fryd..!"

Ja, Gud må være streng og hard, men det er endel av "fars rollen" og ikke minst rollen som Gud.
Vi skal elske og frykte Gud!
Ekte kjærlighet innebærer at du respekterer partern din så mye at du er redd for å såre henne, at du er redd for at hun skal bli skuffa eller sint.. fordi du elsker henne og vil at hun skal syntes godt om deg, så dere kan være lykkelige i forholdet.. 50\50.. som med Gud.. for at jeg skal oppleve mye av Gud, se helbredelser osv osv, må jeg leve nært til han! Og han elsker meg uansett! Det er så herlig å tenke på!
Han svikter aldri, han gir aldri opp, han sover aldri, men han blir sint..
Og de gangene i GAMLE testamentet han ble sint, da trengte han å bli sint.
Vi forstår ikke alltid Guds veier..
Vi skjønner ikke engang hva vi gjør her på jorden.. vi er såå dumme at vi vet ikke engang hva som skjer når vi dør.. Vi kan LITE..
Vi har ikke engang medisin mot KYSSESYKEN! som jeg har nå..

Som jeg sa tidligere.. Liver her på jorda er for kort og skuffende til å ikke ta sjansen på GUD  biggrin



-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #639 : 11. januar 2009, 01:07 »
Forskere har prøvd å finne feil i Bibelen og i over 1000 år har de ikke funnet feil!!!
De finner ut heller at ting stemmer!

Om jeg sier jeg elsker cola, men digger fanta.. sier jeg da imot meg selv?
er vell lov å mene flere ting?..

Så igjenom disse "motsigelsene" dine, og fant ingen plass der jeg følte han SIER IMOT det som er sagt.
Uten at Gud kan forandre mening Wink

Og han gjør og sier HVA han vil! HAN ER GUD!

Han er ikke så dum at det var meningen at Lørdag 10 Januar kommer det en 18 år gammel gutt på et treningsforum og BUSTER hele historien og bibelen og troa til nesten 2 milliarder mennesker pr idag...

haha
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #640 : 11. januar 2009, 01:10 »

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #641 : 11. januar 2009, 01:10 »
Apelars: hvilken side har du funnet på nettet nå? Tongue Tongue Tongue
Jeg har prøvd å forklart mye av dette tidligere i tråden, så orker egentlig ikke å si så mye mer.
Bare dette: Gud elsker deg! DU er hans favoritt!! Sefanja 3, 17: "Herren din Gud er hos deg, en helt som har makt til å frelse. Han gleder og fryder seg over deg og gir deg på ny sin kjærlighet. Han jubler over deg med fryd..!"

Ja, Gud må være streng og hard, men det er endel av "fars rollen" og ikke minst rollen som Gud.
Vi skal elske og frykte Gud!
Ekte kjærlighet innebærer at du respekterer partern din så mye at du er redd for å såre henne, at du er redd for at hun skal bli skuffa eller sint.. fordi du elsker henne og vil at hun skal syntes godt om deg, så dere kan være lykkelige i forholdet.. 50\50.. som med Gud.. for at jeg skal oppleve mye av Gud, se helbredelser osv osv, må jeg leve nært til han! Og han elsker meg uansett! Det er så herlig å tenke på!
Han svikter aldri, han gir aldri opp, han sover aldri, men han blir sint..
Og de gangene i GAMLE testamentet han ble sint, da trengte han å bli sint.
Vi forstår ikke alltid Guds veier..
Vi skjønner ikke engang hva vi gjør her på jorden.. vi er såå dumme at vi vet ikke engang hva som skjer når vi dør.. Vi kan LITE..
Vi har ikke engang medisin mot KYSSESYKEN! som jeg har nå..

Som jeg sa tidligere.. Liver her på jorda er for kort og skuffende til å ikke ta sjansen på GUD  biggrin





Hvis det er så skuffende, så gjør et vel ikke noe om det er kort? Alt skal jo bli bedre etterhvert, vi er trosalt bare dumme mennesker. :O




Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #642 : 11. januar 2009, 01:13 »
Jokkemannj problemet er at du enda ikke har kommet med noe svar, bare mye svada som ikke har noe med ting som blir spurt om. Visst jeg sier drep i en settning og drep ingen i en annen settning, blir det ikke da en motsigelse? Den fanta-cola greia di holder jo ikke mål.
Det at ingen har funnet feil har jeg vanskelig for å tro, på den annen side finnes det utallig med religiøse som har laget sine tolkninger på alt dette for å bortforklare disse tingene, dette er vel en av grunnene til at det finnes så mange retninger og sekter innen kristendommen.
Men blir selvfølgelig vanskelig å diskutere med en som på forhånd har bortforklart alt som blir skrevet her med at alle er dumme og vet ingenting, og kan dermed ikke si noe mot bibelen som er skrevet av disse dumme menneskene, som allikevel etter flere tusen år og mangfoldelige oversettelser enda ikke har klart å begå feil i denne perfekte boka.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #643 : 11. januar 2009, 01:58 »
Forskere har prøvd å finne feil i Bibelen og i over 1000 år har de ikke funnet feil!!!
De finner ut heller at ting stemmer!


hvorfor kommer du med slikt tull som dette her?


det er ingen som tar innleggene dine seriøst når du skriver som dette.
prøv å være litt saklig. sier ikke dette for å være frekk, men du må lære deg å debattere skikkelig.

hvor er kildene dine? =)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #644 : 11. januar 2009, 03:05 »
.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!