Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344767 ganger)

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: allmektig Gud
« #660 : 11. januar 2009, 21:29 »
Jaja. De teknikkene der kan brukes på alt!

Håper du forsto at jeg satte det på spissen:D

Burrhus

var egentlig en veldig bra sammenligning.
en annen måte og diskutere på er bare og blånekte,overse kritiske spørsmål og ture frem med sin egen versjon... hei,vent litt. er jo det de kristne gjør i denne tråden. nå fikk jeg faen meg en åpenbaring. sikkert åndelig nærvær. halleluja.. faen han derre jesus han er kul han...  Grin

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #661 : 11. januar 2009, 22:35 »
.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #662 : 12. januar 2009, 11:19 »
heisann....var på fellesmøter i helga med ebeneser, bedehuse, salem samlet.. Det var en fyr der kalt Håvard Hasseløy(en veldig bra taler) Historien hans var at han var ganske vill i ungdomstida å skallet ned de fleste folk etter å ha sett en voldsfilm(actionfilm).

Han gjorde det å mente at alle søkte etter noe spesielt,,,det er vel defor noen er ute å fester, noen drikker seg fulle, andre har tilfeldig sex med 100forskjellige personer, eller bare sitter hjemme og er alene.. Alle søker etter noe som tilfredstiller behovet til hver enkelt. Sexbehov, drikkebehov, treningsbehov(som er bra!) å alle andre behov må du liksom gjøre nesten hver dag for å få dem fullt opp,,når du er frelst å har Jesus Kristus som din Herre er alle dine behov tilfredstilt å du trenger ikke noe annet egentlig.
Han Håvard var skikkelig imot kristendom å trodde at vist du ble kristen ble alt kjedelig. Han gikk inn på en kafe der det var gratis kaffe og boller en gang, å det viste seg at det var en kristelig kafè. Noen gamle damer sa de skulle be for han, men han sa de ikke trengte det for det nyttet ikke uansett. Etter en stund begynte han å føle inni seg at han manglet noe hele tiden, så han gikk tilbake til kafeen å fikk høre det var et kristelig møte på et bedehus i nærheten. Han gikk dit å på mange møter bante å stekte han mens han var på møte(han ble til og med utvist fra kristelige møter ford han bare ropte skjellsord å banneord) Etter en stund hadde han det så vondt å en stor lengsel i seg at han prøvde å drikke seg full for å få vekk lengselen. Etter å ha drukket seg full en kveld, følte han på seg at han skulle gå tilbake til den kafeen der de gamle damene var, selv om dette var langt på natt og kafeen var stengt. Han kjente på døra og den var stengt, så han gikk rundt til bakdøra, han banket på: bank, bank.
Så kom de gamle damene ut pluss en kristelig fyr å sa: Vi har ventet på en som skal bli frelst idag.. Han Håvard sa: ok, så bra da, når kom han?
de andre sa: det har ikke komt noen i hele kveld utenom deg, det er du som skal bli frelst.
Håvard tenkte at dette kunne tilfredstille lengselen han hadde inni seg å fri han fra det vonde inni seg. Den dagen ble han frelst.
Når han bannet på møtene før var det som står i bibelen( det var kamp mellom det onde og det gode om sjelen, men håvard valgte jo det gode til slutt.
Det var litt mye å skrive, han hadde mye mer som kan var interesant også.. Han bedde for ei jente på møte som hadde brukket foten også, hun kunne gå etter 2 dager og var helt fin.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #663 : 12. januar 2009, 13:21 »
Moron
Sa brura

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #664 : 12. januar 2009, 13:25 »
Rørende historie.
Fra mitt ståsted så handler historien om en mann med dårlig samvittighet, som til slutt vender om og starter ett nytt liv.

Selvsagt flott og fint att han ikke flyr rundt og skaller ned folk lenger.
Og også positivt om relgion kan fungere som en katalysator for å få mennesker inn på ett bedre spor.

Jeg klarer bare ikke å se på hvilken måte slike historier beviser noe?
Vi mennesker er komplekse vesner, og underbevistheten kan snakke til oss på underlige måter.

Sett att denne historien hadde foregått i Pakistan, og han hadde blitt muslim i steden for gladkristen pastor:
Er det da fortsatt Gud som er den største kraften bak hans forvandling?

Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #665 : 12. januar 2009, 13:31 »
heisann....var på fellesmøter i helga med ebeneser, bedehuse, salem samlet.. Det var en fyr der kalt Håvard Hasseløy(en veldig bra taler) Historien hans var at han var ganske vill i ungdomstida å skallet ned de fleste folk etter å ha sett en voldsfilm(actionfilm).

Han gjorde det å mente at alle søkte etter noe spesielt,,,det er vel defor noen er ute å fester, noen drikker seg fulle, andre har tilfeldig sex med 100forskjellige personer, eller bare sitter hjemme og er alene.. Alle søker etter noe som tilfredstiller behovet til hver enkelt. Sexbehov, drikkebehov, treningsbehov(som er bra!) å alle andre behov må du liksom gjøre nesten hver dag for å få dem fullt opp,,når du er frelst å har Jesus Kristus som din Herre er alle dine behov tilfredstilt å du trenger ikke noe annet egentlig.
Han Håvard var skikkelig imot kristendom å trodde at vist du ble kristen ble alt kjedelig. Han gikk inn på en kafe der det var gratis kaffe og boller en gang, å det viste seg at det var en kristelig kafè. Noen gamle damer sa de skulle be for han, men han sa de ikke trengte det for det nyttet ikke uansett. Etter en stund begynte han å føle inni seg at han manglet noe hele tiden, så han gikk tilbake til kafeen å fikk høre det var et kristelig møte på et bedehus i nærheten. Han gikk dit å på mange møter bante å stekte han mens han var på møte(han ble til og med utvist fra kristelige møter ford han bare ropte skjellsord å banneord) Etter en stund hadde han det så vondt å en stor lengsel i seg at han prøvde å drikke seg full for å få vekk lengselen. Etter å ha drukket seg full en kveld, følte han på seg at han skulle gå tilbake til den kafeen der de gamle damene var, selv om dette var langt på natt og kafeen var stengt. Han kjente på døra og den var stengt, så han gikk rundt til bakdøra, han banket på: bank, bank.
Så kom de gamle damene ut pluss en kristelig fyr å sa: Vi har ventet på en som skal bli frelst idag.. Han Håvard sa: ok, så bra da, når kom han?
de andre sa: det har ikke komt noen i hele kveld utenom deg, det er du som skal bli frelst.
Håvard tenkte at dette kunne tilfredstille lengselen han hadde inni seg å fri han fra det vonde inni seg. Den dagen ble han frelst.
Når han bannet på møtene før var det som står i bibelen( det var kamp mellom det onde og det gode om sjelen, men håvard valgte jo det gode til slutt.
Det var litt mye å skrive, han hadde mye mer som kan var interesant også.. Han bedde for ei jente på møte som hadde brukket foten også, hun kunne gå etter 2 dager og var helt fin.

Gjeeeeeeesp woot
Kanskje han kunne bedt for en bekjent av meg som er lam fra livet og ned,etter to dager kunne han kamskje tatt seg en joggetur....  what verden vil bedras....

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #666 : 12. januar 2009, 15:07 »
Sånn her høres det ut i våres øre når dere megakristne snakker om jesus og deres egne tro ( som vi for øvrig ALDRI er interessert i å høre om)

Et kritisk spørsmål har nettop blitt stillt fra en ikke-kristen:

Her er svaret fra den superkristne.

Jesus forstår ting som du og jeg ikke forstår! Det er ikke nødvendig å stille slike spørsmål, fordi de er ubetydlige i den store sammenhegen! For jesus så blir slike spørsmål uforståelige, fordi vi er så dumme og han er så allmektig og smart! Jesus elsker deg virkelig..Du er hans favorittperson! Prøv å forestille deg jesus før du sovner, og hans kjærlighet til deg. Bare prøv lenge nok, så vil de nok få et tegn du også!
Jeg fikk et tegn. Jeg hadde prøvd å røyke hasj en gang, og var rådvill og rotløs etterpå. Hva hadde jeg gjort?? Kunne noen redde meg? Jeg gikk og tenkte at hvis det var meningen at jeg skulle dø, så ville jeg heller dø raskt, enn å dø sakte av harsj-missbruk. Så jeg gikk ut i veien forran en bil, men bilen bråstoppa og stanset bare noen meter i fra meg. Mannen i bilen kom ut og sa: " hva i all verden er det du gjør?". Jeg sa: " jeg vil heller dø raskt, enn treigt"  Mannen sa: " Men da har du tydligvis en engel ved din side, for jeg dreiv og rota etter en cd, og så bort fra veien en stund. Men NOE, fortalte meg at jeg måtte se opp, og der stod du."

Jeg tenkte på dette i ettertid, og innså at det ikke kan ha vært en tilfeldighet. Det må ha vært Jesus som reddet meg! Og jeg har også funnet ut at Jesus er kul! Man må ikke høre på salmer og sånn helel tiden, men man kan være kul som kristen oxo! lol. Når vi har ungdomsmøter, så hører vi ofte på P.O.D og Nickleback og sånn i pausene, og da synes ikke prestene det er sånn kjempebra, men de respekterer det, for de vet at Jesus ikke bare er alvorlig alltid. Han kan også spøke og le, og like tøffe ting som metallmusikk! Han er alles jesus, ikke bare de gamle sine, sier jeg jo ofte til presten. Og da ler han og sier, ja, det har du rett i. lol.

Men som sagt, så vil du også få bevis på at jesus elsker deg, du må bare søke, og tolke alle tilfeldigheter som om at de var skjebnen og at det er jesus som snakker til deg!!!

hadet
Sa brura

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #667 : 12. januar 2009, 17:05 »
.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #668 : 12. januar 2009, 17:17 »
Jeg tror ikke bare det er kristne som kan ha en slik tendens. Har ikke alle det? Er ikke alle litt opptatt av å komme med "hør her, jeg har fasitsvaret!"? De fleste av oss ønsker i alle fall å bli hørt. Da blir det ikke unaturlig å søke informasjon som støtter teorier man allerede har. Den kritiske sansen vil dog ligge der, selv om vi som enkeltindivider aldri blir helt objektive. Da hadde vi manglet personlighet, og vi hadde manglet skikkelig debatt.

Hvis det er noen som i høyeste grad "lider" av det du kaller "confirmation bias" så er det studenter. Det man lærer på skolen blir presentert som fasiten. Ferske studenter bøyer seg velvillig under den etablerte læren, og jo lengre de studerer jo mer mister de sin kritiske sans og åpenheten for at sannheten kan være annerledes. Man nekter å lytte til alternative røster, og tviholder på sitt gamle selv når bevisene presenteres. Man legger bare skylda på noe annet eller drar fram listen med bortforklaringer.
Er det noen som kan settes i en slik bås så er det legene. Og åpenbart en og annen psykolog. Alle i det offentlige helsevesenet forøvrig, i stor grad.

Confirmation Bias er nok mest utbredt i dine egne kretser, Burrhus. Men du virker i alle fall til å reflektere over dette, så jeg håper du ikke faller i samme fella som omtrent hele helse-Norge - og kanskje aller mest psykiatrien - har gjort. Det er du for god til Smiley

Snakk om dårlig og åpenlyst forsøk på å snu teorien til burrhus mot han selv. Dessuten snakker du om noe annet enn det burrhus er inne på selv om du toucher litt av det. At en elev blir undervist og tar til seg opplysninger fra en som har mye info og erfaring om en ting blir noe annet enn det å bevisst søke etter unnskyldninger og opplysninger som kun støtter ens egen sak. Det du snakker om er vel mer hjernevasking og det å dele samme ideer, og her er det nok ingen som når religionene og trossamfunn til tærne en gang.
Det du sier om helsevesenet minner meg om en diskusjon med noen Jehovas vitner som mente at blod var gammeldags og at de hadde nektet barna sine blodoverføring. Foresten så trenger ikke Jehovas vitner blodoverføring da de bare får tak i leger som jobber rundt dette (her var det snakk om hjerte transplantasjon), dette var til vanlig oppegående mennesker foresten.
Legene har i det minste støtte fra mer enn bare noen gamle skrifter og en utdatert bok.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #669 : 12. januar 2009, 17:22 »
så jeg håper du ikke faller i samme fella som omtrent hele helse-Norge - og kanskje aller mest psykiatrien - har gjort. Det er du for god til Smiley

Du har ikke på ett tidspunkt i livet hatt en psykiater "etter deg" vel?
Det kan forklare noe av dine konspirasjonsteorier rundt helse-Norge.......
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: allmektig Gud
« #670 : 12. januar 2009, 17:43 »
Sånn her høres det ut i våres øre når dere megakristne snakker om jesus og deres egne tro ( som vi for øvrig ALDRI er interessert i å høre om)

Et kritisk spørsmål har nettop blitt stillt fra en ikke-kristen:

Her er svaret fra den superkristne.

[Klipp] lang remse med treffende svada... [/Klipp]

hadet

Bra oppsummering dette
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #671 : 12. januar 2009, 17:49 »
.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #672 : 12. januar 2009, 17:58 »
.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #673 : 12. januar 2009, 18:23 »
Ingen har foreløpig vart ute etter å ta meg, det er snarere jeg som prøver å ta dem Wink
http://www.youtube.com/watch?v=7TgNCoVmziQ
 Grin
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #674 : 12. januar 2009, 20:32 »
vist dere ikke vil høre eller er i det minste er interesert gidder jeg ikke vær i diskusjonen her lengre,,så hvorfor er dere i denne diskusjonen dere som er så uintresert i dette å bare sier imot kristendommen? hvorfor gidde mer?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!