Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 342297 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: allmektig Gud
« #735 : 15. januar 2009, 08:35 »
Er vel for faen ingen som sluker en gammal eventyrbok rått vel. Bevisbyrden ligger på de kristnes side, og siden de på 2 000 år ennå ikke har kommet opp med ett eneste bevis på Guds eksistens - case dismissed. La oss holde på med noe annet.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #736 : 15. januar 2009, 08:41 »
Er vel for faen ingen som sluker en gammal eventyrbok rått vel. Bevisbyrden ligger på de kristnes side, og siden de på 2 000 år ennå ikke har kommet opp med ett eneste bevis på Guds eksistens - case dismissed. La oss holde på med noe annet.
Det overnaturlige er per definisjon ekskludert fra vitenskapen, så da er det ikke så lett å bevise Gud vitenskapelig...

Science:
any system of knowledge that is concerned with the physical world and its phenomena and that entails unbiased observations and systematic experimentation. In general, a science involves a pursuit of knowledge covering general truths or the operations of fundamental laws.
Britannica.com

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: allmektig Gud
« #737 : 15. januar 2009, 08:51 »
Rønning Man:

Syns du ikke det er litt rart at det kun er i kristne land man hører om individer, som har hatt en "åpenbaring", "snakket" med Gud, ol.? Jeg har aldri hørt om noen i muslimske land, som har hatt en åpenbaring med Gud fra kristendommen. Det var vel også få som hadde hørt om Gud, før han(hun?) ble presentert for hedningene i nord. Viser Gud seg kun for de som tror på ham?

Jeg respekterer din tro, men har selv litt vanskelig for å tro på dette.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #738 : 15. januar 2009, 08:55 »
Harry Potter har vell ikke forandret millioner av mennesker, helbredet de, gitt de bedre liv, bedre selvbilde, bedre selvtillit, mere lykke Smiley Det har Bibelen!

Ned med JANTELOVEN som ligger her i Norge..
Lukter jantelov over hele forumet.. "IKKE tro du er noe.. du er ikke en dritt"..
tragisk..
Gud sier du er hans favoritt! Du er elsket Cheesy Uansett! Cheesy
Jeg er sikker på at man kan finne mange tilfeller hvor eksempelvis barn har fått et bedre liv, mer selvtillit, lykke, selvbilde, selvtillit osv av å lese Harry Potter. Harry Potter har så vidt jeg vet ikke helbredet noen enda, men det har vel ikke bibelen heller.  1-1

Å blande inn janteloven i dette for å avfeie kritikk basert på sunn fornuft er bare vås.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #739 : 15. januar 2009, 08:56 »
http://www.youtube.com/watch?v=upGCMl_b0n4

Denne er flott syntes jeg Cheesy

Harry Potter har vell ikke forandret millioner av mennesker, helbredet de, gitt de bedre liv, bedre selvbilde, bedre selvtillit, mere lykke Smiley Det har Bibelen!

Ned med JANTELOVEN som ligger her i Norge..
Lukter jantelov over hele forumet.. "IKKE tro du er noe.. du er ikke en dritt"..
tragisk..
Gud sier du er hans favoritt! Du er elsket Cheesy Uansett! Cheesy



Paradokset her ligger i at religioner som Kristendommen er hovedproponent for ting som Janteloven... Men det kan være vanskelig og se fargene fra en svart/hvitt sfære som omkranser en. Også kjent som "frelse".

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #740 : 15. januar 2009, 09:04 »
Det overnaturlige er per definisjon ekskludert fra vitenskapen, så da er det ikke så lett å bevise Gud vitenskapelig...

Man kan vel ta utgangspunkt i de fysiske/målbare aspekter som religioner hevder at de kan utføre og starte bevisførselen der. Helbredelse med bønn, historiske hendelser osv.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #741 : 15. januar 2009, 09:32 »
Rønning Man:

Syns du ikke det er litt rart at det kun er i kristne land man hører om individer, som har hatt en "åpenbaring", "snakket" med Gud, ol.? Jeg har aldri hørt om noen i muslimske land, som har hatt en åpenbaring med Gud fra kristendommen. Det var vel også få som hadde hørt om Gud, før han(hun?) ble presentert for hedningene i nord. Viser Gud seg kun for de som tror på ham?

Jeg respekterer din tro, men har selv litt vanskelig for å tro på dette.
Dette kan jeg avkrefte på det sterkeste. Det finnes mange eksempler på dette. Det er også veldig mange muslimer tjukkeste muslimerland som omvender seg til kristendommen, f.eks. via arbeidet til Sarons Dal (Troens Bevis).

http://www.amazon.com/More-Than-Dreams/dp/B000N0XDEC/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1232007882&sr=1-1
http://spiritlessons.com/Documents/More_than_Dreams/More_than_Dreams.htm

Man kan vel ta utgangspunkt i de fysiske/målbare aspekter som religioner hevder at de kan utføre og starte bevisførselen der. Helbredelse med bønn, historiske hendelser osv.
Vitenskapen kan forklare at en person som var syk er blitt frisk, men den sier ikke nødvendigvis at det var Gud som gjorde det. Du ser jo selv hva kritikerne sier det er: "Placebo", "tilfeldig"... Har jo før gitt flere linker der folk står fram med fullt navn og bilde og påstår de er helbredet. Det er fullt mulig å sjekke disse opp. Angående historiske hendelser er jo bibelsk arkeologi et interessant område. Er jo bare å sjekke ut...

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #742 : 15. januar 2009, 09:44 »
Vitenskapen kan forklare at en person som var syk er blitt frisk, men den sier ikke nødvendigvis at det var Gud som gjorde det. Du ser jo selv hva kritikerne sier det er: "Placebo", "tilfeldig"... Har jo før gitt flere linker der folk står fram med fullt navn og bilde og påstår de er helbredet. Det er fullt mulig å sjekke disse opp. Angående historiske hendelser er jo bibelsk arkeologi et interessant område. Er jo bare å sjekke ut...

Placebo er ikke vanskelig å kontrollere effekten av i kliniske studier.
I all høykvalitativ medisinsk forskning har man metoder for å måle dette.
Hadde man ikke det, så hadde det vært umulig å si noe som helst om virkningen til ulike behandlingsmetoder.

Bibelsk arkeologi er interessant som fenomen ja, bare synd de ikke har fått utrettet så mye i alle de årene har holdt på med å f eks grave etter noahs ark... Bortsett fra å grave mange hull da Wink
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #743 : 15. januar 2009, 12:21 »
Er vel for faen ingen som sluker en gammal eventyrbok rått vel. Bevisbyrden ligger på de kristnes side, og siden de på 2 000 år ennå ikke har kommet opp med ett eneste bevis på Guds eksistens - case dismissed. La oss holde på med noe annet.

Ryktes at fleksnes sine ord er guds ord, og guds ord er sannheten.

ps: her om dagen da jeg satt å ventet på bussen hoppet ei gammel dame foran meg og heiv en hau med fine hefter om jehovas vitner og bibelære,  vil takke rønning for den gode praten.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: allmektig Gud
« #744 : 15. januar 2009, 12:41 »
Ryktes at fleksnes sine ord er guds ord, og guds ord er sannheten.

Bedre å høre på meg enn på presten, og det er faen ikke kødd engang. Bare si ifra om det er noe du lurer på.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: allmektig Gud
« #745 : 15. januar 2009, 13:32 »
Bedre å høre på meg enn på presten, og det er faen ikke kødd engang. Bare si ifra om det er noe du lurer på.

Jeg betror deg Fleksnes! O store Fleksnes! Bow
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: allmektig Gud
« #746 : 15. januar 2009, 13:43 »
Jeg stemmer på Fleksnes som den ordentlige Gud!
Konebanker og totalonanist

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #747 : 15. januar 2009, 16:11 »
Det overnaturlige er per definisjon ekskludert fra vitenskapen, så da er det ikke så lett å bevise Gud vitenskapelig...

Science:
any system of knowledge that is concerned with the physical world and its phenomena and that entails unbiased observations and systematic experimentation. In general, a science involves a pursuit of knowledge covering general truths or the operations of fundamental laws.
Britannica.com

Så du går god for at det finnes noe overnaturlig? På hvilket grunnlag?

Jeg mener at guds eksistens er en vitenskapelig hypotese.

Burrhus

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: allmektig Gud
« #748 : 15. januar 2009, 16:20 »
Hypotese ja, men med hvilken vitenskapelig grobunn?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #749 : 15. januar 2009, 16:31 »
Det finnes jo tydeligvis mengder av teorier om at det finnes en gud, hva den gjør, hvordan den gjør det osv. Poenget med at det kvalifiserer som en vitenskapelig hypotese er ganske enkelt at teorien om en gud forder et radikalt forskjellig univers enn det som vitenskapen har/driver på å avdekker.

Den vitenskapelige grobunnen som du kaller det er jo "empirien" og bevisene som fremlegges som bevis for denne guden. Så får man ta for seg om disse holder mål.

Burrhus

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!