Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 341846 ganger)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: allmektig Gud
« #795 : 20. januar 2009, 00:48 »
Æ e rusa på dårlig lever!! Sad æ e helt ødelagt
Se over innleggene dine før du poster dem, også ser du over dem en gang til. Du vil også bli tatt mer seriøst hvis du skriver på bokmål Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #796 : 20. januar 2009, 00:50 »
Se over innleggene dine før du poster dem, også ser du over dem en gang til. Du vil også bli tatt mer seriøst hvis du skriver på bokmål Grin

haha, så ikke at jeg skrev trøndersk nå Tongue der ser du.. ikke bra i hodet for tia.. fyy
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #797 : 20. januar 2009, 01:01 »
Right!

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #798 : 20. januar 2009, 08:48 »
Menneskekroppen er langt i fra perfekt.
Vi har ingen pels ol som beskytter oss mot vind og vær!
Vi har ingen naturlige våpen, som klør, tenner eller styrke.
Vi er kjempe trege i forhold til andre dyr.
Kroppen vår er faktisk ganske skjør, men med det kostholdet vi har i dag har vi klart å forbedre levestandaren vår usannsynlig mye. se feks i middelalderen, hvor folk ikke ble mer enn 40år 160cm og hadde 0 tenner fra de var 11.

HAha nice.  men menneskene hadde perfekt kropp og vi er det smarteste vesenet. Når vi levde i edens hage der det første mennesket be skapt, der trengte vi ikke noe form for pels for det var varmt, inegn form for våpen siden vi hadde all mulig mat på trær osv, dyra var ikke direkte crazy. Men når mennesket ville gå sin egen vei å ikke høre på Gud, Menneske ville være herre over sitt eget liv å gikk ut av edens hage(edens hage er en plass der alt var bra)
Så nå ser vi her i verden hvordan det gikk når menneskene ville være sin egen herre.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #799 : 20. januar 2009, 08:54 »
Glem ikke at dinosauriene vel også var med på arken, og at det var syv par av alle "rene firbente dyrarter". Ifølge bibelen (tredje mosebok) er vel de eneste "urene" dyrene (som det bare var to par av) kamel, fjeldgrevling, kanin, hare og svin.

Alle som har prøvd å få om bord f.eks. 14 st 40 meter lange og 110 tonn tunge Puertasaurus i en 150 meter lang og 25 meter bred båt i over 40 dager uten mat sammen med et par hundre tusen andre store og små dyr, vet jo at det kan være noe vanskelig...

Dinosaurene var vel litt gamlere enn den tida, uansett var det ikke alle verdens dyr, men bare et par av dem, Gud har ikke sagt at dyr har fri vilje heller, men han gir dem vel det,,,men akkuratt da dyra gikk inn i arken, var de under Guds kontroll tenker jeg..

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: allmektig Gud
« #800 : 20. januar 2009, 09:09 »
Dinosaurene var vel litt gamlere enn den tida, uansett var det ikke alle verdens dyr, men bare et par av dem, Gud har ikke sagt at dyr har fri vilje heller, men han gir dem vel det,,,men akkuratt da dyra gikk inn i arken, var de under Guds kontroll tenker jeg..
Det var sikkert fordi de var eldre og ikke gamlere...
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: allmektig Gud
« #801 : 20. januar 2009, 09:09 »
Dinosaurene var vel litt gamlere enn den tida, uansett var det ikke alle verdens dyr, men bare et par av dem, Gud har ikke sagt at dyr har fri vilje heller, men han gir dem vel det,,,men akkuratt da dyra gikk inn i arken, var de under Guds kontroll tenker jeg..

OK - så det var altså bare et par av dem. Hvilket impliserer at brorparten av de artene vi har i dag har evolvert fra disse stamdyrene! Smile

Jeppsi peppsi! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #802 : 20. januar 2009, 09:13 »
mente ik
OK - så det var altså bare et par av dem. Hvilket impliserer at brorparten av de artene vi har i dag har evolvert fra disse stamdyrene! Smile

Jeppsi peppsi! Smiley

mente ikke det var bare et par stykker av dem...men et par:hannkjønn, å hunkjønn av alle dyrearter.

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: allmektig Gud
« #803 : 20. januar 2009, 09:15 »
Dinosaurene var vel litt gamlere enn den tida, uansett var det ikke alle verdens dyr, men bare et par av dem, Gud har ikke sagt at dyr har fri vilje heller, men han gir dem vel det,,,men akkuratt da dyra gikk inn i arken, var de under Guds kontroll tenker jeg..

det tror jeg på, for det husker jeg at jeg så på evan almighty, en meget bra og forklarende film som viser alt rundt Noahs Ark. Håper denne blir obligatorisk for skolene framover da den nesten er et bevis på guds makt.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: allmektig Gud
« #804 : 20. januar 2009, 09:22 »
mente ik
mente ikke det var bare et par stykker av dem...men et par:hannkjønn, å hunkjønn av alle dyrearter.

OK! Takk for klargjøringen! Da ble alt mye lettere å resonere seg fram til Smiley

...skjønt - jeg funderer fortsatt litt på hvordan koalabjørnene og dovendyrene kom seg til midtøsten på såpass kort varsel.  Huh


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #805 : 20. januar 2009, 09:32 »
Dinosaurene var vel litt gamlere enn den tida, uansett var det ikke alle verdens dyr, men bare et par av dem, Gud har ikke sagt at dyr har fri vilje heller, men han gir dem vel det,,,men akkuratt da dyra gikk inn i arken, var de under Guds kontroll tenker jeg..

Du ser ikke hvordan dette motsier seg selv?

Ifølge kreasjonistene (som du ser ut til å tilhøre) levde dinosauriene ("eldsprutende drager" ifølge ledende kreasjonister) også etter "storflommen", hvordan skulle de kunne gjøre det hvis de ikke var med på båten? Svømte de rundt i 40 dager?  :Smiley

mente ikke det var bare et par stykker av dem...men et par:hannkjønn, å hunkjønn av alle dyrearter.

Jeg tror du må lese bibelen din en gang til jeg (selv om jeg heller skulle anbefalt deg til å bruke tiden din til å lese noe med litt mer substanse...):

1 Mosebok 7:

 1Så sa Herren til Noah: Gå inn i arken, du og hele ditt hus! For jeg har funnet at du er rettferdig for mitt åsyn i denne slekt.

 2Av alle rene dyr skal du ta dig ut syv par, han og hun, men av de dyr som ikke er rene, ett par, han og hun;

 3likeså av himmelens fugler syv par, han og hun, for å holde deres slekter i live på jorden.

 4For om syv dager vil jeg la det regne på jorden i firti dager og firti netter, og jeg vil utrydde av jorden alt levende som jeg har skapt.

...

 21Da omkom alt kjød som rørte sig på jorden, både fuglene og feet og de ville dyr og alt det som yrte og vrimlet på jorden, og alle menneskene.

 22Alt som hadde livsens åndedrag i sin nese, alt det som var på det tørre land, døde.

 23Og han[a] utryddet hvert liv som var på jorden, både mennesker og fe og kryp og fuglene under himmelen; de blev utryddet av jorden, og bare Noah blev igjen, og det som var med ham i arken.



Interessant er også at siden alt liv på det tørre land ble utryddet må de over én million insektsarter vi kjenner til i dag enten ha kommet til etter "flommen", eller vært med på båten (i par).  Grin

Imidlertid er det langt flere insektsarter som vi ikke kjenner til, så det egentlige tallet er kanske 5-10 millioner arter (eller enda fler ifølge noen forskere). Og da regner vi vel bare de som lever i dag...


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: allmektig Gud
« #806 : 20. januar 2009, 09:55 »
Interessant er også at siden alt liv på det tørre land ble utryddet må de over én million insektsarter vi kjenner til i dag enten ha kommet til etter "flommen", eller vært med på båten (i par).  Grin

Imidlertid er det langt flere insektsarter som vi ikke kjenner til, så det egentlige tallet er kanske 5-10 millioner arter (eller enda fler ifølge noen forskere). Og da regner vi vel bare de som lever i dag...

Godt at du bryr deg om plagsomme insekter. Selv er jeg mer opptatt av fiskene - HVA MED FISKENE?? Ække alle som kan smoltifisere serru!  dry


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #807 : 20. januar 2009, 10:04 »
Godt at du bryr deg om plagsomme insekter. Selv er jeg mer opptatt av fiskene - HVA MED FISKENE?? Ække alle som kan smoltifisere serru!  dry

Fiskene hadde det sikkert helt fint de. Det var jo bare alle stakkars uskyldige dyr på tørre land som var nødt til å dø fordi den første utgaven av "guds avbilde", menneskene, tydeligvis ikke fungerte så bra. Wink


Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: allmektig Gud
« #808 : 20. januar 2009, 10:14 »
da den nesten er et bevis på guds makt.

 woot
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: allmektig Gud
« #809 : 20. januar 2009, 10:18 »
Fiskene hadde det sikkert helt fint de. Det var jo bare alle stakkars uskyldige dyr på tørre land som var nødt til å dø fordi den første utgaven av "guds avbilde", menneskene, tydeligvis ikke fungerte så bra. Wink

....har du forsøkt å putte en sprell levende torsk i ei balje med regnvann? Jeg har!  helpme Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!