Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344670 ganger)

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: allmektig Gud
« #825 : 21. januar 2009, 09:34 »
Hinduismen ble ikke til først,,Siden Gud skapte menneskene så ble jo Gud den første religionen. Ikke noe hokus pokkus som hinduismen som menneskene diktet opp(statue å guder som skifter mening til hytt å pine. Det er bare forskere som har funnet ut at noen menensker skrev en eventyrbok før bibelen ble til, fo bibelen kunne ikke skrives før alt hadde skjedd som det står om i GT å NT.

Jeg pleier og være ganske høflig, men:  rofl rofl rofl
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: allmektig Gud
« #826 : 21. januar 2009, 09:42 »
Hinduismen ble ikke til først,,Siden Gud skapte menneskene så ble jo Gud den første religionen. Ikke noe hokus pokkus som hinduismen som menneskene diktet opp(statue å guder som skifter mening til hytt å pine. Det er bare forskere som har funnet ut at noen menensker skrev en eventyrbok før bibelen ble til, fo bibelen kunne ikke skrives før alt hadde skjedd som det står om i GT å NT.

Hinduismenes tekster er vel like eventyraktige som bibelen? Dessuten har vi funnet egyptiske pyramider med religøste motiver som vi kan datere til lenge før jordenble skapt i følge bibelen! Så hvis det er så mange religioner som kom før kristendom, hvorfor er liksom den riktig? Hva gjør den så mye bedre enn de andre, når det etiske grunnlaget er det samme( de 10 bud etc)?
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #827 : 21. januar 2009, 09:43 »
Det morsomme er at det er så mye ting som går igjen i Bibelen som har gått igjen i historien lenge før Jesus levde. Man kan spore paganske religioner helt tilbake til mange tusen år før Kristus` "fødsel" som har samme typer martyrer som Jesus, som ble født på den samme datoen, som hadde 12 hjelpere, som døde, ble reinkarnert, og stod opp fra de døde igjen. Alle disse uførte mirakler, og alle hadde de en nemisis, nemlig mørket.

F.eks i egypternes religion som eksisterte allerede 3000 år før kristus, så var det Solguden RA som var "jesus". Hver dag hersket RA over jorden, og hver kveld så tapte han kampen mot Seth ( eller var det osiris eller toth? husker ikke helt) som så sendte RA opp til himmelen. Hver morgen kom RA tilbake til jorden og sendte Seth ned til underverdenen igjen. Himmel/Helvete, Godhet/Ondskap, død/gjenfødelse.

Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #828 : 21. januar 2009, 09:49 »
Hinduismen ble ikke til først,,Siden Gud skapte menneskene så ble jo Gud den første religionen. Ikke noe hokus pokkus som hinduismen som menneskene diktet opp(statue å guder som skifter mening til hytt å pine. Det er bare forskere som har funnet ut at noen menensker skrev en eventyrbok før bibelen ble til, fo bibelen kunne ikke skrives før alt hadde skjedd som det står om i GT å NT.

Her vitner det om mangel på intelligens. Jeg beklager, men her brister du på en sånn måte at du aldri i fremtiden vil kunne bli vurdert som noen det engang er poeng å snakke med.

Du VET altså at hinduismen er noe menneskene har diktet opp, samtidig som du vet at Gud og kristendommen IKKE er noe menneskene har diktet opp. Jøss, hvor har du fått denne informasjonen i fra?

Det er på grunn av sånne som deg, at kristendommen, og til slutt all religion forsvinner. Kloke mennesker evner å ha et åpent sinn, og erkjenne at de ikke kan vite ting så bastant. Jeg har respekt for at mennesker kan velge å tro at det finnes mer mellom himmel og jord, men vi andre mennesker har kommet så mye lenger enn dere bibel-ryttere. Dere har, og vil bli utledd og latterliggjort, for de eneste kristendommen verver nå til dags er enten mindre intelligente eks-kriminelle og rusmisbrukere, som ikke har personlig kraft til å stole på seg selv, eller hjernedøde followers som deg selv, hvis eneste positive egenskaper er at de driter ut seg selv og sin latterlige tro.

Sa brura

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #829 : 21. januar 2009, 09:57 »
Her vitner det om mangel på intelligens. Jeg beklager, men her brister du på en sånn måte at du aldri i fremtiden vil kunne bli vurdert som noen det engang er poeng å snakke med.

Du VET altså at hinduismen er noe menneskene har diktet opp, samtidig som du vet at Gud og kristendommen IKKE er noe menneskene har diktet opp. Jøss, hvor har du fått denne informasjonen i fra?

Det er på grunn av sånne som deg, at kristendommen, og til slutt all religion forsvinner. Kloke mennesker evner å ha et åpent sinn, og erkjenne at de ikke kan vite ting så bastant. Jeg har respekt for at mennesker kan velge å tro at det finnes mer mellom himmel og jord, men vi andre mennesker har kommet så mye lenger enn dere bibel-ryttere. Dere har, og vil bli utledd og latterliggjort, for de eneste kristendommen verver nå til dags er enten mindre intelligente eks-kriminelle og rusmisbrukere, som ikke har personlig kraft til å stole på seg selv, eller hjernedøde followers som deg selv, hvis eneste positive egenskaper er at de driter ut seg selv og sin latterlige tro.



jeg kan ikke bevise noen ting, å det er ikke jeg som skal dømme noen, så dere får leve som dere vil...men jeg har valgt den trange veien. For smal er den vei som fører inn i himmelriket, men stor er den vei som fører til fortapelsen.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #830 : 21. januar 2009, 09:59 »
Her kommer en moralpreken... Har mer eller mindre meldt meg ut her, men jeg vil kommentere et "trekk" som jeg ser ikke bare i denne tråden, men også i andre tråder, gjerne der folk har "ekstreme meninger", uttrykker seg på en spesiell måte etc. Det er jo ikke til å unngå å legge merke til at en del innlegg, ikke bare i denne tråden, men i flere tråder, ikke akkurat er skrevet i største respekt. Men dette gjelder særlig i denne type debatter. Man har en sterk mening om en ting, og synes en annen persons motsatte (udokumenterte) mening er ekstremt frynsete og forvrengt. Så kommer det fram svart på hvitt hva man tenker om vedkommende og det denne tror på. Å komme med noen syrlige vitser, latterliggjøre eller skjelle og smelle litt, synes å virke legalt så lenge det vedkommende tror på er tåpelig. For vedkommende må jo "bære sin egen vekt"? Det er jo fullt fortjent? Greit å si ting som det er, for dette er da ingen barnehage?

Man kan sikkert unnskylde seg med litt av hvert, men nå prøver jeg å si dette relativt saklig selv: Kan hende du synes en fyr uttrykker seg, oppfører seg, mener eller tror noe som er langt bortenfor dine standarder, og at du dermed har behov for å komme med noen "stikk". Men spør deg selv hvor dette fører hen. Hvis du vil overbevise en person at han tar feil, hvor tåpelig han er, tror jeg ikke den ultimate løsningen er å mose nøttene på vedkommende med skjelling eller vitser. Hva fører det til? Personen blir som regel irritert på deg og står enda sterkere fast på det han tror på, eller melder seg ut. Hvis man derimot hadde snakket mer rolig, vist respekt, lyttet, men kommet med gode og saklige motargumenter over hvor feil han tar, ville du sannsynligvis lettere fått ham til å lytte på dine argumenter.
Da vil du få mer respekt for det du sier, og du har sjansen til å vinne personen over på din side, mot for å skjelle og vitse. Jobber selv som lærer, og møter både elever, lærere og foreldre som gjør mye rart, men det nytter ikke for meg å begynne å komme med syrlige vitser og latterliggjøring hvis f.eks. noen foreldre er helt urimelige. Sier ikke at man skal bukke og skrape, holde hender og bare smile. Men det går an å gi uttrykk for hva man mener med å bruke litt andre ord. Man må vinne en persons tillit og respekt, og sånn som det er nå så tror religiøse at du er "djevelen", fordi du "forfølger" kristne. Det høres sikkert sykt ut i dine ører, men poenget er at skal du komme noe vei med ditt budskap, bli tatt seriøst for dine argumenter, tror jeg at en bedre løsning er å bruke litt andre ord enn hva man umiddelbart tenker inni hodet sitt. For ikke å snakke om yngre personer som kommer på forumet her og ser at det er "helt greit" å skjelle og latterliggjøre. Sånne diskusjoner kan også trekke til seg visse personer som bare er ute etter bråk.

Dumt at dette må komme fra meg, og ikke en større "autoritet", men noen må si det. Skal ikke trekke meg selv fram som den gode samaritan oppi dette, da jeg i min hjerne mer enn en gang har ønsket å fysisk og ikke minst verbalt å gi enkelte motdebattanter noen skuddsalver, men etter hvert som jeg blir en "erfaren nettdebattant" prøver jeg å tenke at "du får bare mene hva du vil for meg. Du får bare kose deg med løgnen din, så lever jeg mitt liv".

Sånn som denne debatten er her nå, er det to parter som ikke firer en tomme på det de mener er rett, og da er debatten nytteløs. Folk bare rister på hodet og melder seg ut av debatten. Skulle ikke forundre meg at folk vegrer seg for å delta i sånne debatter fordi de ser at det er to ekstreme parter som står helt på sitt, og det skal få gale ord til før man får ettertrykkelig høre det. Det må være rom for dårlige dager og kunne uttrykke seg litt klønete noen ganger, uten å få høre det med en gang.

Så summa summarum: Peace and love. Debattér så veggene rister, men skal man komme noen vei, trekke folk til debatten, få flere til å uttale seg, tror jeg det er viktig å vise romslighet for folk og være saaaaaklig. Et poeng kan sies på ulike måter.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #831 : 21. januar 2009, 10:11 »
Spar preken din til kirken Rønning. Jeg synes denne tråden er noe av det morsomste som har vært her på forumet siden du dro igang den der tråden om kreasjonisme.

Kommer man med idiotiske påstand, så må man tåle å få kritikk for det uansett om det handler om bicepstrening eller religiøs overbevisning.


Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #832 : 21. januar 2009, 10:20 »
Spar preken din til kirken Rønning. Jeg synes denne tråden er noe av det morsomste som har vært her på forumet siden du dro igang den der tråden om kreasjonisme.

Kommer man med idiotiske påstand, så må man tåle å få kritikk for det uansett om det handler om bicepstrening eller religiøs overbevisning.
Hva legger du i "kritikk"?

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #833 : 21. januar 2009, 10:29 »
For meg er dette ren underholding.
Denne typen diskusjon er sansynligvis en av verdens eldste, og som kjent så har vi ikke klart å bli enige enda....

Så:
 Smiley
og
 Dance

for vi er ikke akurat på jomfruelig mark her Wink
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #834 : 21. januar 2009, 10:33 »
Hva legger du i "kritikk"?

Saklige, velbegrunnede og veldokumenterte svar så langt det er mulig, og når det er åpenbart hinsides tvil at motdebattanten enten må være et forumtroll eller klin hakke gærn; syrlige vitser og latterliggjøring av argumentene.


Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #835 : 21. januar 2009, 10:42 »
Velbegrunnede og veldokumenterte svar så langt det er mulig, og når det er åpenbart hinsides tvil at motdebattanten enten må være et forumtroll eller klin hakke gærn; syrlige vitser og latterliggjøring.
Hva som er "hinsides tvil" er din subjektive oppfatning. Motparten mener tydeligvis alvor i det han tror på og baserer livet sitt på det. En ting er å latterliggjøre en mindre mening. Hvis jeg f.eks. mente at alle appelsiner er blå inni, helt til man skjærer i skallet, for da blir de orange, er så sin sak å bli latterliggjort. Sier ikke at det er greit her heller, men saken er mer bagatellmessig, og jeg bygger ikke min livsfilosofi omkring at appelsiner er blå inni helt til noen kutter i dem. Eller at jeg trodde at knebøy kan føre til tap av hjerneceller. Men hvis jeg bygger hele mitt liv på en tro, at det du mener er tåpelig er mitt livssyn, er det ikke da grunn til å vise en viss varsomhet?

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #836 : 21. januar 2009, 10:55 »
Men hvis jeg bygger hele mitt liv på en tro, at det du mener er tåpelig er mitt livssyn, er det ikke da grunn til å vise en viss varsomhet?

Nei, hvorfor skulle religiøs overbevisning fortjene mer varsomhet og respekt enn andre overbevisninger?

Om noen nå hadde bygget sin livsfilosofi rundt at appelsiner er blå innuti, mener du da at denne personen ikke skulle fortjent den samme respekten som deg, til tross for at begge deres oppfatninger savner både vitenskapelig forankring og reelt empirisk belegg?


Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #837 : 21. januar 2009, 10:56 »
Fronter man sterke meninger i det offentlige rom må man også tåle tilsvarende sterke motmeninger

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #838 : 21. januar 2009, 11:00 »
Nei, hvorfor skulle religiøs overbevisning fortjene mer varsomhet og respekt enn andre overbevisninger?

Om noen nå hadde bygget sin livsfilosofi rundt at appelsiner er blå innuti, mener du da at denne personen ikke skulle fortjent den samme respekten som deg, til tross for at begge deres oppfatninger savner både vitenskapelig forankring og reelt empirisk belegg?
Det har jeg ikke sagt, men jeg mener man må trå ekstra varsomt når det gjelder livssyn. (Klart, man skal jo bekjempe livssyn som tydelig går ut på å skade menneskegrupper, f.eks. nazismen, men ut over det bør man trå varsomt mener jeg).

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #839 : 21. januar 2009, 11:01 »
quote author=Bjoennes link=topic=79893.msg1147449#msg1147449 date=1232527326]
Hinduismenes tekster er vel like eventyraktige som bibelen? Dessuten har vi funnet egyptiske pyramider med religøste motiver som vi kan datere til lenge før jordenble skapt i følge bibelen! Så hvis det er så mange religioner som kom før kristendom, hvorfor er liksom den riktig? Hva gjør den så mye bedre enn de andre, når det etiske grunnlaget er det samme( de 10 bud etc)?
[/quote

haha...før jorda ble skapt ble det funnet bilder i en piramyde. Ok flott.....Trekker meg ut jeg nå, dette var jo absolutt fantastisk

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!