Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344808 ganger)

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: allmektig Gud
« #855 : 21. januar 2009, 12:32 »
Glem ikke at alle mennesker foruten Noah og hans familie ble drept i "flommen", så vi må altså alle stamme fra dem. Grin

derfor en del av oss er veldig hårete da, var sikkert mye "lek" med mange av dyrene under den turen og.  Vil også¨forklare hvorfor endel mennesker får pukkel (kameler var vel med), svømmehud på fingre eller tær (ender), mister alt hår på kroppen (nakenhund og katt), skjeve øyne (siameser katter), kan holde pusten veldig lenge (hval o.l.) etc. etc... mye sære orgier på den båten der.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #856 : 21. januar 2009, 12:49 »
.... men livssyn som diskriminerer 50% av befolkningen er helt ok? Kristendommens kvinneholdning er skadelig og ikke forenlig med norsk lov, og bør av den grunn bekjempes på lik linje med andre organisasjoner som fremmer diskriminering.
At Bibelen diskriminerer kvinner er forsåvidt ditt syn på saken. Det er mange som ikke deler den oppfatningen.
Jeg synes den debatten bare er et soleklart eksempel på hvordan man kan klare å misforstå Bibelen og vri noe bra til noe tilsynelatende grusomt.
Du spør stadig oss kristne i denne tråden om vi har lest vår Bibel, men hvor relevant er egentlig det spørsmålet etterhvert? Det som er sentralt her er hvorvidt man forstår det man leser. Hvis man leser Bibelen med en innstilling om at Gud er ond, så blir den også slik.
Alt blir annerledes dersom man leser Bibelen i lys av at Gud er kjærlig og nådig, slik han selv sier at han er. Om enkelte ting ikke er like lett å forstå iblant trenger ikke dette bety at Gud er ond.

Det Bibelen etter mitt syn lærer, er alt annet enn diskriminering av kvinnen. Mannen oppfordres til å "elske kvinnen slik Kristus elsket meningheten og ga seg selv for den". Det betyr i ytterste konsekvens å gå i døden for sin hustru, dersom dette er aktuelt. Det er nok ikke uten grunn at "kvinner og barn" beskyttes ekstra i krig og katastrofe. Dette er faktisk bibelsk moral i praksis, og alt annet enn diskriminerende. Snarere opphøyende.
Hvis mannen FØRST elsker sin hustru slik Kristus FØRST viste kjærlighet til menneskene, så blir det å underordne seg sin mann helt naturlig for kvinnen. Å underordne seg en mann som elsker kvinnen viser at hun setter pris på mannens kjærlighet. Begrepet underordnet er misforstått og vridd til noe uspiselig. Man assosierer det dessverre med undertrykkelse og mannsjåvinisme. Nøyaktig det motsatte av det som var hensikten. Det mange ikke tenker over er at underordning er en måte å vise kjærlighet og respekt på. Hva gjør vel ikke gode elever ovenfor sine lærere, eller gode ansatte ovenfor sin sjef? Underordning er et samfunnsfenomen vi er avhengige av for at ting skal fungere. Likestilling er ikke veien å gå, men syn for at folk har ulike roller. Slik er det også for mann og kvinne i familien. Dette har forøvrig ingenting men likeverd å gjøre, men å utfylling av roller på grunnlag av det faktum at mann og kvinne er ulikt satt sammen. Bibelen sier jo selv at "mannen er ingenting uten kvinnen, og kvinnen ingenting uten mannen". Den ene er ingenting mer enn den andre.

Å likestille menn og kvinner vil aldri bli noen suksess sålenge menn og kvinner fungerer helt ulikt både mentalt og fysisk.
Hvorfor er det slik at dama ligger i armkroken til typen, og ikke motsatt? Dette er ren symbolikk. Mannen skal være den som tar vare på, beskytter og elsker sin hustru. Videre må kvinnen være villig til å ta imot denne omsorgen. Da underordner hun seg. Legg merke til at slik atferd er noe som skjer automatisk. Vi er ganske enkelt programmert sånn, og det er helt i tråd med det Bibelen lærer.
Bibelen forventer ikke at kvinner skal underordne seg menn som ikke er gode mot dem. I såfall har mannen et problem. Men om kvinnen ikke underordner seg mannens kjærlighet, blir det også galt. Det er dessuten ingen tvang i det å underordne seg mannen for de kvinner som ikke ønsker det. Men det er Bibelens anbefaling for den som vil leve lykkelig som ektefeller.
Når vi ser hvordan skilsmissestatistikken og samlivsrudd er høyst proposjonal med likestillingen, så ser vi nok en gang at Guds Ord vet best og er i tråd med våre forutsetninger.
Jeg kan være enig i at det har vært mye undertykkelse av kvinner opp igjennom årene, men disse mannfolka har neppe fortstått Bibelen rett. Etter mitt syn var ikke likestilling eller såkalt "kvinnefrigjøring" veien å gå. Det riktige ville vært å ført propaganda der mannen ble oppfordret til å skjerpe seg og sitt kjærlighetskall ovenfor kvinnene.

Kvinnen er en gave fra Gud, og det er all grunn til å behandle dem deretter.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #857 : 21. januar 2009, 12:57 »
Likestillingsloven sier også følgende:Her kan det tyde på at bestemt religiøs praksis, eller familieliv, ikke rammes av loven. Et annet poeng er dersom ordningen skjer frvillig, at de to som gifter seg har blitt enige om å gjøre det sånn at mannen er familiens "leder", er det vel ikke nødvendigvis noe juridisk galt i det? Man har da lov til å gjøre avtaler omkring familieordninger så lenge partene er enige og mishandling ikke forekommer?

Bare fordi loven ikke gjelder innenfor familien eller det dere driver med på møtene deres, rettferdiggjør det ikke holdningen.

Hva med om et kristet ektepar jobber på samme sted, og kvinnen blir utstedt til å være mannens overordnede? Må hun da takke nei til jobben, siden "således skal også hustruene underordne sig under sine menn i alle ting"?


At Bibelen diskriminerer kvinner er forsåvidt ditt syn på saken. Det er mange som ikke deler den oppfatningen.

...

Kvinnen er en gave fra Gud, og det er all grunn til å behandle dem deretter.

Kvinner er en "Gave fra gud" til mannen mener du, slik som det står "mannen blev jo heller ikke skapt for kvinnens skyld, men kvinnen for mannens skyld."?

"Her får dere kvinner som skal lyde dere". Syk holdning.

Her er noen sitater fra boken deres:


Kolossenserne 3:18: "I hustruer! underordne eder under eders menn, som det sømmer sig i Herren!"


1 Mosebok 3:16: "Til kvinnen sa han: Jeg vil gjøre din møie stor i ditt svangerskap; med smerte skal du føde dine barn, og til din mann skal din attrå stå, og han skal råde over dig."


1 Korintierne 11:3-9:

 "3Men jeg vil at I skal vite at Kristus er enhver manns hoved, og mannen er kvinnens hoved, og Gud er Kristi hoved.

 "5men hver kvinne som beder eller taler profetisk med utildekket hode, vanærer sitt hode; for det er aldeles det samme som om hun var raket.

 6For hvis en kvinne ikke tildekker sig, da la henne også klippe håret av; men er det usømmelig for en kvinne å klippe eller rake av sig håret, da la henne tildekke sig.

 7For en mann skal ikke tildekke sitt hode, eftersom han er Guds billede og ære; men kvinnen er mannens ære.

 8For mannen er ikke av kvinnen, men kvinnen er av mannen;

 9mannen blev jo heller ikke skapt for kvinnens skyld, men kvinnen for mannens skyld.
"


Efeserne 5:22-24:

" 22I hustruer! underordne eder under eders egne menn som under Herren!

 23for mannen er hustruens hoved, likesom Kristus er menighetens hoved, han som er sitt legemes frelser.

 24Men likesom menigheten underordner sig under Kristus, således skal også hustruene underordne sig under sine menn i alle ting."


1 Peters 3:1-6:

" 1Likeså I hustruer: Underordne eder under eders egne menn, så endog de som er vantro mot ordet, kan bli vunnet uten ord ved sine hustruers ferd,

 2når de ser for sine øine eders rene ferd i frykt.

 3Deres pryd skal ikke være den utvortes med hårfletning og påhengte gullsmykker eller klædebon,

 4men hjertets skjulte menneske i den uforgjengelige prydelse med den saktmodige og stille ånd, som er kostelig for Gud.

 5For således prydet og fordum de hellige kvinner sig, de som satte sitt håp til Gud, og de underordnet sig under sine egne menn,

 6likesom Sara var Abraham lydig og kalte ham herre; og hennes barn er I blitt når I gjør det gode og ikke lar eder skremme av noget. "


Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #858 : 21. januar 2009, 13:02 »

Når vi ser hvordan skilsmissestatistikken og samlivsrudd er høyst proposjonal med likestillingen, så ser vi nok en gang at Guds Ord vet best og er i tråd med våre forutsetninger.


Det handler vel om at kvinner ikke lenger er avhengig av en mann for å klare seg i livet. Guds ord vet best, så du er heller for at menn skal bestemme over kvinner, for at de skal bo i ekteskap de ikke er fornøyd med. Fantastisk.

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: allmektig Gud
« #859 : 21. januar 2009, 13:08 »




Kunne ikke dy meg, no pun intended.
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #860 : 21. januar 2009, 13:30 »
Det handler vel om at kvinner ikke lenger er avhengig av en mann for å klare seg i livet. Guds ord vet best, så du er heller for at menn skal bestemme over kvinner, for at de skal bo i ekteskap de ikke er fornøyd med. Fantastisk.

Kvinnen overlever uten mannen ja, og mannen uten kvinnen. Man sulter ikke i hjel ved å være singel i dag. Men er vi ment til å leve alene da? Vi er ingenting uten det andre kjønn, sier Bibelen.
For at menn skal bestemme over kvinner - når sa jeg det? Ekte kjærlighet fra mannen sin side gir ikke rom for at kvinnen fungerer som en lekedokke. Det er helt motsatt. Hun skal elskes, opphøyes og lyttes til. Men mannen har fått ansvaret for å være lederen, men i praksis og i det dagelige kan dette bety at kvinnen bestemmer vel så mye.
Hvis kvinnen ikke er fornøyd i et ekteskap så blir hun ikke elsket høyt nok. En mann som mistrives med sin kvinne blir heller ikke underordnet, slik han skulle. Jeg er ikke for at folk skal leve i vonde ekteskap, men jeg har heller ikke troa på skilsmisse. Hvis man heller tar seg sammen og går inn for å løse problemene, og bli enige om veien videre så må vel det være det beste?
Alle som engang inngikk et forpliktene ekteskap har avlagt løfte om trofasthet. Det gjelder livet ut. Kjørereglene for hvordan dette på best mulig måte ivaretas, finnes i Bibelen. Det er jo Gud selv som innstiftet ekteskapet. Da er det naturlig å tro at også han vet best åssen samlivet bør utøves. Det blir som arbeider og sjef inngår kontrakt. Den er lik for begge, men med ulike plikter til den enkelte. For ektefeller er Bibelen innholdet i "kontrakten". Holder begge seg oppriktig til dette så vil også forholdet ha den beste forutsetning for å fungere.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #861 : 21. januar 2009, 13:47 »
Det er jo Gud selv som innstiftet ekteskapet. Da er det naturlig å tro at også han vet best åssen samlivet bør utøves. Det blir som arbeider og sjef inngår kontrakt.

Hvorfor skulle "han" vite best hvordan samlivet bør utøves? Er han gift? Grin

Et forhold går ikke å sammenligne med et arbeidsforhold. Jo større innsikt jeg får i hvordan dere egentlig resonerer, jo mer forakter jeg dere.


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #862 : 21. januar 2009, 13:52 »
Du sier at det er "naturlig" for kvinnen å underordne seg mannen, og at mannen skal gi omsorg. Du bruker armkroken som eksempel. For det første har det i historien VÆRT naturlig for kvinnen å underordne seg mannen. Først ( for de av oss som er ganske sikre på at jorden IKKE ble skapt for 4000 år siden, men in fact allerede var ganske intelligente jordbrukssamfunn i europa, og storhetstider i Egypt) levde mennesker i huler, og mannen var sannsynligvis den sterkeste. Kvinnen var nødvendig for å forplante seg, og mannen passet derfor naturlig nok på kvinnen. Slik var det i mange tusen, kanskje titusner og hundretusner av år, men etterhvert som samfunnene har blitt mer opplyste, trygge og intelligente, så har kvinnen sakte men sikkert fått en mer likestilt rolle.
Nå i dagens samfunn har ikke kvinner noe behov for en mann som kan beskytte dem, men endel kvinner velger alikevell menn som er dem overlegne i fysikk. Hvorfor? Jo, for det første ER jo de fleste menn fra naturen overlegne de fleste kvinner i fysikk ( hvertfall i styrke og eksplosivitet), men også fordi det gir en viss visshet om trygghet rent fysisk, dersom noe skulle skje.

Min kvinne gir meg trygghet på andre områder, og ingen av oss er mer underkastet den ene enn den andre.

"Mannen skal være den som tar vare på, beskytter og elsker sin hustru. Videre må kvinnen være villig til å ta imot denne omsorgen. Da underordner hun seg. Legg merke til at slik atferd er noe som skjer automatisk. Vi er ganske enkelt programmert sånn, og det er helt i tråd med det Bibelen lærer."

Dette sier du MB7.

Er det kun jeg som skal ta vare på, og beskytte og elske min hustru? HUN tar vare på, beskytter og elsker meg også. Hun står opp for meg til tider, beskytter meg ( både mot meg selv til tider) og de gangene jeg driter meg ut. Elsker meg gjør hun også.

Jeg synes ikke det du sier henger på greip i det hele tatt. Du bruker bibelen, tolker den som du vil ( så lenge du tenker på at gud er kjærlig) og så sier du det ene, og retter opp og sier det andre, når folk påpeker selvmotsigelsene.

For øvrig har jeg ligget i armkroken til min kvinne jeg. Trist og lei. Dessuten holder hun rundt meg i blandt, og jeg rundt hun. Du kunne jo ha tolka begge de to tingene akuratt hvordan du vil. Hun holder rundt meg, fordi hun søker trygghet, ELLER fordi hun passer på meg. Jeg holder rundt henne, fordi jeg passer på henne, ELLER fordi jeg søker trygghet..

Sa brura

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: allmektig Gud
« #863 : 21. januar 2009, 13:54 »
Johannes åpenbaring kapittel 12:

Et stort tegn viste seg på himmelen: en kvinne som var kledd i solen, med månen under sine føtter og med en krans av tolv stjerner på hodet.  2 Hun var med barn og skrek i barselsmerter og fødselsrier.
     3 Også et annet tegn viste seg på himmelen, en stor, ildrød drage med sju hoder og ti horn. På hodene hadde den sju kroner.  4 Halen rev ned en tredjedel av stjernene på himmelen og kastet dem ned på jorden. Dragen stilte seg foran kvinnen som skulle føde, for å sluke barnet så snart det var født.  5 Da fødte hun et guttebarn som en gang skal styre alle folkeslag med jernstav. Og barnet ble rykket opp til Gud, til hans trone.  6 Men kvinnen rømte ut i ødemarken, til et sted som Gud hadde gjort i stand, og der skulle hun i 1260 dager få den maten hun trengte.
     7 Da brøt det ut en krig i himmelen: Mikael og englene hans gikk til krig mot dragen. Dragen kjempet sammen med englene sine,  8 men de ble overvunnet, og det fantes ikke lenger plass for dem i himmelen.  9 Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham.

....

13 Da dragen så at den var kastet ned på jorden, forfulgte den kvinnen som hadde født guttebarnet. 14 Men hun fikk de to vingene til den store ørnen, så hun kunne fly ut i ødemarken til sitt sted og få den føden hun trenger i én tid og to tider og en halv tid, langt borte fra slangen. 15 Ut av gapet spydde slangen vann som en elv etter kvinnen, for å rive henne bort i strømmen. 16 Men jorden kom kvinnen til hjelp: Den åpnet munnen og slukte elven som dragen hadde spydd ut av gapet sitt. 17 Dragen ble rasende på kvinnen og dro av sted for å føre krig mot de andre i hennes ætt, mot dem som følger Guds bud og holder fast på vitnesbyrdet om Jesus. 18 Og den stilte seg på stranden ved havet.

Man kan vel rimelig sikkert konkludere i at sterke hallisunogene stoffer ble funnet opp før det nye
testamentet ble ferdigskrevet.
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: allmektig Gud
« #864 : 21. januar 2009, 14:06 »
Samma gamle leksa.
Det meste som er sagt her er vel sagt for moro skyld, eller i herlig hjernevasket tilstand .

...........med et par hederlige unntak på begge sider, der personene uavhengig av syn fremstår som reflekterte mht sitt syn (nei, det gjelder ikke dere Jokke og Hanzi og meg selv).  ..........ja Rønning Man, jeg synes du formulerer deg godt - så får jeg heller være skrikende uenig i noen av konklusjonene Smiley Med Biffen er jeg stort sett enig, og leser så å si alt med stor fornøyelse, selv om det til tider kan gå litt hardt og uforsonende for seg i denne type "diskusjoner" Wink

Tør forøvrig minne om vurdering av et par diskusjonsformer under Smiley Begge kan potensielt omvende; om enn på noe ulikt vis......

DEBATT vs DIALOG
Premissene:   
Debatt: Det er kun ett rett svar eller riktig perspektiv, vanligvis ens eget   
Dialog: Det er mange riktige svar og perspektiv, inklusive ens eget
      
Målet:
Debatt: Å vinne, å ha rett, å selge, overtale eller overbevise   
Dialog: Å forstå de andre personene ut fra deres egne syn (å forstå betyr ikke å være enig)

Holdning   
Debatt: Kritisk vurderende   
Dialog: Nysgjerrig åpenhet

Lytting   
Debatt: Aksepter ingenting, lytt dømmende, lytt etter feil og mangler, planlegg ditt neste innlegg, snakk mer enn du lytter   
Dialog: Aksepter det du hører som riktig for den som sier det, lytt til den andres ”historie” uten å skulle dømme eller vurdere, reflekter istedenfor å reagere, lytt mer enn du snakker

Undersøkelse   
Debatt: Forhør den andre, still spørsmål som støtter ditt eget syn og som utfordrer den andres syn
Dialog: Still spørsmål som bedrer din forståelse, som gjør at du bedre forstår hva den andres ideer betyr for dem selv, undersøk antagelser som du egentlig tar som gitt

Forsvar   
Debatt: Forsvar og rettferdiggjør din egen posisjon, forsvar dine forutsetninger og grunnlag som om det er sannheten   
Dialog: Tilby dine tanker som det de er nemlig dine tanker, utforsk alternative synspunkter

Rolle   
Debatt: Djevelens advokat (inntar alltid motsatt syn av den andre) eller sannhetssiger   
Dialog: Å gå i en annens sko


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #865 : 21. januar 2009, 14:11 »
Og jeg så et dyr stige opp av havet. Det hadde ti horn og sju hoder og ti kroner på hornene, og på hodene sto det navn som var en spott mot Gud.  2 Dyret jeg så, lignet en leopard, men hadde føtter som en bjørn og gap som en løve. Dragen ga det sin kraft og sin trone og stor makt.  3 Ett av dyrets hoder så ut som om det hadde fått banesår, men det dødelige såret var blitt leget.
        All verden undret seg over dyret og fulgte det.  4 De tilba dragen fordi den hadde gitt dyret makt, og de tilba dyret og sa: «Hvem er som dyret, og hvem kan kjempe mot det?»
     5 Dyret fikk en munn som talte store og spottende ord, og det fikk makt til å holde på i 42 måneder.  6 Det åpnet munnen for å spotte Gud og begynte å håne hans navn og hans bolig og dem som bor i himmelen.  7 Det fikk også lov til å føre krig mot de hellige og vinne over dem, og det fikk makt over alle stammer og folk, tungemål og nasjoner.  8 Og alle som bor på jorden, skal tilbe dyret, hver den som fra verdens grunnvoll ble lagt, ikke har fått sitt navn skrevet i livets bok hos Lammet som ble slaktet.
     9 Den som har ører, hør!
         
    10 Den som skal i fangenskap, må gå i fangenskap.
          Den som skal drepes med sverd, må dø for sverd.
Her gjelder det at de hellige har utholdenhet og tro.
    11 Og jeg så et annet dyr stige opp av jorden. Det hadde to horn som et lam, men talte som en drage. 12 All den makt det første dyret har, bruker det andre dyret i tjeneste for det første. Det får jorden og dem som bor der, til å tilbe det første dyret – det som hadde fått banesåret sitt leget. 13 Det gjør store tegn, det lar til og med ild fra himmelen fare ned på jorden, midt for øynene på folk. 14 Det forfører dem som bor på jorden, med tegnene det får gjøre i dyrets tjeneste. Og det sier til jordens folk at de skal lage et bilde til ære for dyret – det som var såret med sverd, men livnet til igjen.
    15 Det fikk makt til å blåse liv i dyrets bilde, så det kunne tale, og til å få drept alle som ikke tilba dyrets bilde. 16 Det tvinger alle – små og store, rike og fattige, frie og slaver – til å ha et merke på sin høyre hånd eller på pannen. 17 Og ingen kan kjøpe eller selge noe uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet.
    18 Her gjelder det å ha visdom. La den som har forstand, regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet er 666

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #866 : 21. januar 2009, 14:14 »
Hør på meg, dere fjerne kyster,
        lytt, dere folk langt borte!
        Fra mors liv av har Herren kalt meg,
        før jeg ble født, har han nevnt mitt navn.
    2 Han har gjort min munn til et kvast sverd
        og skjult meg i skyggen av sin hånd.
        Han har gjort meg til en spiss pil
        og holder meg gjemt i sitt kogger.
    3 Han sa til meg: «Du er min tjener, Israel,
        på deg vil jeg vise min herlighet.»
    4 Men jeg sa: «Jeg har strevd forgjeves,
        til ingen nytte har jeg brukt opp min kraft.
        Min rett er likevel hos Herren,
        min lønn er hos min Gud.»
    5 «Og nå,» sier Herren,
        som fra jeg var i mors liv
        har formet meg til sin tjener
        for å føre Jakob tilbake til ham
        og samle Israel hos ham

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #867 : 21. januar 2009, 14:15 »
Og jeg så, og se! – Lammet sto på Sions fjell, og sammen med ham de 144 000 som hadde Lammets navn og navnet til Lammets Far skrevet på pannen.  2 Fra himmelen hørte jeg en lyd som bruset av veldige vannmasser og som drønnet av sterk torden. Lyden jeg hørte, var som når harpespillere spiller på harpene sine.  3 Foran tronen, de fire skapningene og de eldste sang de en ny sang, en sang som ingen kunne lære unntatt de 144 000, de som er frikjøpt fra jorden.
     4 Det er de som ikke har gjort seg urene med kvinner, for de er som jomfruer. Det er de som følger Lammet hvor han så går. Det er de blant menneskene som er frikjøpt for å være en førstegrøde for Gud og Lammet.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #868 : 21. januar 2009, 14:17 »
Og jeg så enda en engel, som fløy høyt oppe under himmelhvelvet. Han hadde et evig evangelium å forkynne for dem som bor på jorden, for alle nasjoner og stammer, tungemål og folk.  7 Han ropte med høy røst: «Frykt Gud og gi ham æren! For nå er timen kommet da han skal holde dom. Tilbe ham som skapte himmel og jord, hav og kilder!»
     8 En annen engel fulgte etter og sa: «Falt, falt er Babylon den store, hun som har skjenket alle folkeslag med vredens vin fra sitt horeliv!»
     9 En tredje engel fulgte etter dem og ropte med høy røst: «Om noen tilber dyret og bildet av det og tar imot merket på pannen eller hånden, 10 skal han få drikke av Guds vredes vin som er skjenket opp ublandet i hans harmes beger, og han skal pines med ild og svovel for øynene på de hellige engler og Lammet. 11 Røyken fra deres pinsel stiger opp i all evighet – verken natt eller dag får de ro, de som tilber dyret og dyrets bilde og tar imot dets navn til merke.» 12 Her må de hellige ha utholdenhet, de som holder seg til Guds bud og troen på Jesus.
    13 Fra himmelen hørte jeg nå en røst som sa: «Skriv: Salige er de døde som fra nå av dør i Herren.» «Ja,» svarer Ånden, «de skal få hvile fra sitt strev, for deres gjerninger følger med dem.»

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #869 : 21. januar 2009, 14:18 »
Du sier at det er "naturlig" for kvinnen å underordne seg mannen, og at mannen skal gi omsorg. Du bruker armkroken som eksempel. For det første har det i historien VÆRT naturlig for kvinnen å underordne seg mannen. Først ( for de av oss som er ganske sikre på at jorden IKKE ble skapt for 4000 år siden, men in fact allerede var ganske intelligente jordbrukssamfunn i europa, og storhetstider i Egypt) levde mennesker i huler, og mannen var sannsynligvis den sterkeste. Kvinnen var nødvendig for å forplante seg, og mannen passet derfor naturlig nok på kvinnen. Slik var det i mange tusen, kanskje titusner og hundretusner av år, men etterhvert som samfunnene har blitt mer opplyste, trygge og intelligente, så har kvinnen sakte men sikkert fått en mer likestilt rolle.
Nå i dagens samfunn har ikke kvinner noe behov for en mann som kan beskytte dem, men endel kvinner velger alikevell menn som er dem overlegne i fysikk. Hvorfor? Jo, for det første ER jo de fleste menn fra naturen overlegne de fleste kvinner i fysikk ( hvertfall i styrke og eksplosivitet), men også fordi det gir en viss visshet om trygghet rent fysisk, dersom noe skulle skje.

Min kvinne gir meg trygghet på andre områder, og ingen av oss er mer underkastet den ene enn den andre.

"Mannen skal være den som tar vare på, beskytter og elsker sin hustru. Videre må kvinnen være villig til å ta imot denne omsorgen. Da underordner hun seg. Legg merke til at slik atferd er noe som skjer automatisk. Vi er ganske enkelt programmert sånn, og det er helt i tråd med det Bibelen lærer."

Dette sier du MB7.

Er det kun jeg som skal ta vare på, og beskytte og elske min hustru? HUN tar vare på, beskytter og elsker meg også. Hun står opp for meg til tider, beskytter meg ( både mot meg selv til tider) og de gangene jeg driter meg ut. Elsker meg gjør hun også.

Jeg synes ikke det du sier henger på greip i det hele tatt. Du bruker bibelen, tolker den som du vil ( så lenge du tenker på at gud er kjærlig) og så sier du det ene, og retter opp og sier det andre, når folk påpeker selvmotsigelsene.

For øvrig har jeg ligget i armkroken til min kvinne jeg. Trist og lei. Dessuten holder hun rundt meg i blandt, og jeg rundt hun. Du kunne jo ha tolka begge de to tingene akuratt hvordan du vil. Hun holder rundt meg, fordi hun søker trygghet, ELLER fordi hun passer på meg. Jeg holder rundt henne, fordi jeg passer på henne, ELLER fordi jeg søker trygghet..


Jeg mener at underordningen ikke bare har en fysisk side, kanskje først og fremst psykisk.
Disse tingene er av en medfødt adferdskarakter. Kvinner og menn er ulike, helt enkelt. En kvinne responderer ikke på samme type kjærlighet som en mann. Vi viser kjærlighet på ulike måter fordi vi er ulike. Mens en mann ofte viser kjærlighet ved omsorg og ansvar, er kvinnens ømhet og ydmykhet den naturlige måten å elske mannen på. Vi er jo stort sett menn her inne, og jeg tror vi kan være enige om en del slike ting hvis vi går inn i oss selv og er ærlige. Jeg trives i alle fall ikke med å ligge i armkroken til min dame. Noen god forklaring har jeg ikke - det blir ganske enkelt feil.
En kan si at også kvinnnen skal elske sin mann, men poenget er at kjærlighetsspråket er annerledes. Jeg ser ikke noe som helst galt med det, tvert imot. Vi er ulike og skal være det. Kun på den måten ytfyller vi hverandre og smetter sammen slik vi var ment til.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!