Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 342301 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1050 : 02. februar 2009, 14:39 »
Derimot er det flere bare i denne tråden som beefcake, unknown soldier osv, som ender opp med å brenne i helvete i evig tid,kun fordi de fant denne religionen usannsynlig. Joda en fin fin religion dette.

Ifølge biblisk definisjon fortjener jeg sannsynligvis å brenne i helvete av mange fler grunner en kun fordi jeg finner bibelen usannsynlig.  >Cheesy

Vist manb leser i lukas i NT, husker ikke helt kapittelet, så kan du lese at det var en røver som hang der på korset og han hadde levd et syndig liv(han hadde voldtatt, stjålet osv i hele sitt liv. det eneste han sa når han var på kroset var: Jesus, husk på meg når du kommer i himelen. Jesus sa: Sannelig jeg sier deg, idag skal du bli med meg til paradis.
SÅ faktiskt er det bare en som har blitt lovd en plass i himmelen ved ord, det var en røver som hadde brukt hele sitt liv på tyveri, voldtaing, osv.

Les Matteus 27:44 du, og spør deg selv om ikke det som står der motsier det du nevner her fra Lukas. Hvordan var det nå egentlig? Hånte begge røverne ham, eller bare den ene? Hvilken av disse delene av bibelen tror du på? Grin


Tror ikke gud er så prinsippfast, som det sies er han forståelsesfull,kjærlig og god.

Ja, det fremkommer jo tydelig i det gamle testamentet...  :Smiley


Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #1051 : 02. februar 2009, 14:41 »
Ifølge biblisk definisjon fortjener jeg sannsynligvis å brenne i helvete av mange fler grunner en kun fordi jeg finner bibel usannsynlig.  >Cheesy

Les Matteus 27:44 du, og spør deg selv om ikke det som står der motsier det du nevner her fra Lukas. Hvordan var det nå egentlig? Hånte begge røverne ham, eller bare den ene? Hvilken av disse delene av bibelen tror du på? Grin


Ja, det fremkommer jo tydelig i det gamle testamentet...  :Smiley

Det var min egen mening, slik jeg Tror =)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1052 : 02. februar 2009, 14:43 »
Gud skapte mennesket, og han er like glad i alle. Noen mennesker tror ikke på gud, dermed blir det for dumt at man skal tro bare for å tro. Gud ser helheten i et menneske, altså det gode. Er man et godt menneneske så er det nok.

Mange kristne er så veldig på dette med at hvis man ikke tror, så kommer man til helvette, men drikke som  noen svamper kan de. Man skal heller ikke dømme andre,  det jeg vil si er at mange kristne er så utrolig kristne på noen måter, men på noen punkter så hviler det en stor dobbelt moral.  

Kan gud tilgi en som har gjort de verste ting og plutselig vil bli frelst, kan han nok også gi tiligivelse for de som ikke tror, men er et godt/normal menneske selvom de ikke ber om det.
Tror ikke gud er så prinsippfast, som det sies er han forståelsesfull,kjærlig og god.

Er man et godt menneske så er det nok, vist han ser på helheten ser an nokk alt det gale man ar gjort også. Hva mener du er et godt menenske da?
Det er nok vist man er et godt menenske men ikke tror, enn å bare tro. For min del tror jeg heller mennesker ville valgt å tro, å gjøre hva de ville,,,enn å gjøre som du sier: være et godt menneske å ikke tro.
Være et godt menneske, hva innebærer det egentlig? Å ikke banne, ikke stjele, ikke tenke på å ha sex med den dama(for det er hor i ditt hjerte) ikke tenke stygge tanker, ikke være så egoistisk,,,,dette er jo helt umulig for et menneske, finner du et menneske som ikke har gjort noe galt må du finne ham. Du trenger bare tro(de 10 bud er bare leveregler for at du skal leve best mulig, du bør følge være god mot din neste å elske ham som deg selv som Jesus sier, men det er bedre å tro å be om tilgivelse(selv om en bør prøve best mulig å ikke gjøre noe galt) enn å ikke tro å ikke gjøre noe galt(fordi det finnes ikke et menneske eller en kristelig fyr som ikke har gjort noe syndig,galt

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1053 : 02. februar 2009, 14:45 »
Ifølge biblisk definisjon fortjener jeg sannsynligvis å brenne i helvete av mange fler grunner en kun fordi jeg finner bibelen usannsynlig.  >Cheesy

Les Matteus 27:44 du, og spør deg selv om ikke det som står der motsier det du nevner her fra Lukas. Hvordan var det nå egentlig? Hånte begge røverne ham, eller bare den ene? Hvilken av disse delene av bibelen tror du på? Grin


Ja, det fremkommer jo tydelig i det gamle testamentet...  :Smiley

Jeg tror på at den ene røveren hånte ham, å den ene gjorde det ikke, fordi han sa det jeg skrev i teksten: husk på meg når du kommer til himmelriket.

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #1054 : 02. februar 2009, 14:51 »
Er man et godt menneske så er det nok, vist han ser på helheten ser an nokk alt det gale man ar gjort også. Hva mener du er et godt menenske da?
Det er nok vist man er et godt menenske men ikke tror, enn å bare tro. For min del tror jeg heller mennesker ville valgt å tro, å gjøre hva de ville,,,enn å gjøre som du sier: være et godt menneske å ikke tro.
Være et godt menneske, hva innebærer det egentlig? Å ikke banne, ikke stjele, ikke tenke på å ha sex med den dama(for det er hor i ditt hjerte) ikke tenke stygge tanker, ikke være så egoistisk,,,,dette er jo helt umulig for et menneske, finner du et menneske som ikke har gjort noe galt må du finne ham. Du trenger bare tro(de 10 bud er bare leveregler for at du skal leve best mulig, du bør følge være god mot din neste å elske ham som deg selv som Jesus sier, men det er bedre å tro å be om tilgivelse(selv om en bør prøve best mulig å ikke gjøre noe galt) enn å ikke tro å ikke gjøre noe galt(fordi det finnes ikke et menneske eller en kristelig fyr som ikke har gjort noe syndig,galt

Alle kan gjøre feil, det jeg mener er å ikke gjøre andre vondt, altså drepe en fyr med et smil eller voldta for det er gøy liksom.  Leve normal det som folk flest gjør, om du banner så tror jeg ikke det har noe å si. Tror det er  mye små gale ting man kan gjøre uten å bli sendt til helvette.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1055 : 02. februar 2009, 14:53 »
Jeg tror på at den ene røveren hånte ham, å den ene gjorde det ikke, fordi han sa det jeg skrev i teksten: husk på meg når du kommer til himmelriket.

Ok. Så da tror du altså på det som står i Lukas, men ikke på det som står i Matteus. Flott at man tydeligvis kan plukke og velge hva man vil tro på fra denne boken.


Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #1056 : 02. februar 2009, 14:55 »
Kom igjen da folks, Hanzyman blir et litt for lett offer.

Burrhus

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #1057 : 02. februar 2009, 15:11 »
Jeg så denne: http://www.youtube.com/watch?v=JVRsWAjvQSg#noexternalembed igår.
Den er lang, men interessant og omhandler hva som blir konsekvensene når man begynner å blande politikk og religion, og hva som hender når man forsøker å blande relgion, vitenskap og undervisning (ID osv).
Det har større og mer vidtgripende konsekvenser en hva man kan tro til å begynne med!

Det interessante er at en av de som var med på å sette spikeren i kista for ID hypotesen, definerer seg selv som romersk katolsk.
Go figure!
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1058 : 02. februar 2009, 15:15 »
Det var min egen mening, slik jeg Tror =)

så når du blir pungeid, så bare sier du "driter jeg i vell. jeg tror uansett. mamma han her plager meeeeeeg Sad Sad"-

du ser selv det ikke kan diskuteres mot slikt?

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #1059 : 02. februar 2009, 15:17 »
Har bestanding undret på hvordan de stakkars fattigslige bøndene og legmennene fikk tak i nok gull til å støpe en hel kalv (noe som etter min anatomiske viten om fe ville være et dyr på 25-60 kilo alt etter alder, altså sikkert ti til tolv ganger den vekten i gull med en verdi i dag på antakelig flere titalls millioner, tror rammevilkårene for landbruk var bedre den gang da gitt).
Er også litt merkelig at de plutselig hadde alt av nødevendig utstyr for hånden og ble verdens beste i metallurgi, å lage statuer av gull tar meget lang tid og er ekstremt vanskelig da gull er et mykt og uforutsigbart materiale.
Og dette gjorde de mens en gamling gikk seg en tur på fjellet, sånn helt ut av det blå var det nok en som ropte ut; "Hei, dere! La oss lage et gulldyr for å danse nakne rundt! Det gir ingen mening men da kan vi i det minste stadfeste at Guds lover trengs ovenfor oss syndige mennesker!"

The meek shall inherit the earth. Med mindre du heter Kong David, da skal fienden knuses og tvinges i kne og ydmykes ved å kysse dine føtter.

Går helt rundt bare man tenker på det.

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: allmektig Gud
« #1060 : 02. februar 2009, 15:22 »
Har bestanding undret på hvordan de stakkars fattigslige bøndene og legmennene fikk tak i nok gull til å støpe en hel kalv (noe som etter min anatomiske viten om fe ville være et dyr på 25-60 kilo alt etter alder, altså sikkert ti til tolv ganger den vekten i gull med en verdi i dag på antakelig flere titalls millioner, tror rammevilkårene for landbruk var bedre den gang da gitt).
Er også litt merkelig at de plutselig hadde alt av nødevendig utstyr for hånden og ble verdens beste i metallurgi, å lage statuer av gull tar meget lang tid og er ekstremt vanskelig da gull er et mykt og uforutsigbart materiale.
Og dette gjorde de mens en gamling gikk seg en tur på fjellet, sånn helt ut av det blå var det nok en som ropte ut; "Hei, dere! La oss lage et gulldyr for å danse nakne rundt! Det gir ingen mening men da kan vi i det minste stadfeste at Guds lover trengs ovenfor oss syndige mennesker!"

The meek shall inherit the earth. Med mindre du heter Kong David, da skal fienden knuses og tvinges i kne og ydmykes ved å kysse dine føtter.

Går helt rundt bare man tenker på det.

mm.. du må bare tenke litt ut av boksen. My guess er følgende: Jeg tror aldri ordet har vært gull, men gul. Jeg tror det var mye snø på disse fjellene, og jeg tror de hadde mye alkohol.

Konklusjon: Moses går, de andre ender på grisefylla, pisser i snøen, og ender opp med å lage en snømann av gult snø som de danser rundt.  men, så måtte man vel overdrive + pynte litt på dette i bibelhistorien.

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #1061 : 02. februar 2009, 16:43 »
så når du blir pungeid, så bare sier du "driter jeg i vell. jeg tror uansett. mamma han her plager meeeeeeg Sad Sad"-

du ser selv det ikke kan diskuteres mot slikt?

Skulle det der være en spøk?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1062 : 02. februar 2009, 19:14 »
så når du blir pungeid, så bare sier du "driter jeg i vell. jeg tror uansett. gud han her plager meeeeeeg Sad Sad"-

du ser selv det ikke kan diskuteres mot slikt?
FYP
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1063 : 03. februar 2009, 08:40 »
Ok. Så da tror du altså på det som står i Lukas, men ikke på det som står i Matteus. Flott at man tydeligvis kan plukke og velge hva man vil tro på fra denne boken.

Ok. Så da tror du altså på det som står i Lukas, men ikke på det som står i Matteus. Flott at man tydeligvis kan plukke og velge hva man vil tro på fra denne boken.


Det står samme historie i alle de forksjellige bøkene i bibelen, bare de andre har ikke opplevd det samme hele tiden. Lukas hørte at røveren sa det, matteus hørte bare at røverene snakkte til Jesus eller hørte bare han ene som hånte ham å trodde begge hånte ham.
Feks når Jesus gjorde om vann til vin så kan det stå feks at Jesus gjorde om vann til vin kl 12.00, mens i et annet kapittel kan det stå 12.03 for en annen disippel opplevde det anderledes eller hørte ikke helt hva klokka var(får å ta et eksempel.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1064 : 03. februar 2009, 08:43 »
Alle kan gjøre feil, det jeg mener er å ikke gjøre andre vondt, altså drepe en fyr med et smil eller voldta for det er gøy liksom.  Leve normal det som folk flest gjør, om du banner så tror jeg ikke det har noe å si. Tror det er  mye små gale ting man kan gjøre uten å bli sendt til helvette.

Selv om du har drept en person kan du komme til himmelen fordet...alt kan bli tilgitt..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!