Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344999 ganger)

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #1500 : 26. februar 2009, 16:11 »
Igjen dette med fossiler av mellomformer?! Hvor mange ganger skal dette "våpenet" brukes? Det er da funnet massevis av fossiler i mellomformer og det vet de fleste (i alle fall fra en side i debatten her). Kilder er ikke noe problem, det skal vi klare å få fatt i ellers er Google det eneste man trenger for å rive i stykker Ivar Kristianslund sitt argument i stykker.
Merk også at Kristianslund i sin mangel på originlaitet vender vitenskapens egen retorikk i mot dem.
"Du spiser busemenn." "Nei, du spiser busemenn."
Artig men ikke direkte relevant.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1501 : 26. februar 2009, 16:16 »
Dette skyldes at sannsynligheten for at en skapning som døde for mange milioner år siden skal havne på museum i dag, er forsvinnende liten.  Et fossil skal først skapes og deretter finnes av en forsker.  Dette er statistisk sett veldig usannsynlig, og derfor er fossilmengden liten.

Jepp! Bill Bryson satte forresten dette i perspektiv på en bra måte i sin glimrende bok "A Short History of Nearly Everything": kun ett ben av èn milliard dyr blir til fossil, det motsvarer at alle nå levende amerikaner (ca 300 millioner mennesker med straks over 200 ben hver) skulle etterlate tilsammen et 50-tall fossilerte ben. Deretter må disse benen som sagt bli funnet rett på også.

Bare ca 1/10000 av alle arter på jorden har etterlevnet fossilrester.

EDIT: Bill Bryson:
"Only about one bone in a billion, it is thought, ever becomes fossilized. If that is so, it means that the complete fossil legacy of all the Americans alive today – that’s 270 million people with 206 bones each – will only be about fifty bones, one-quarter of a complete skeleton. That’s not to say, of course, that any of these bones will ever actually be found."


Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1502 : 26. februar 2009, 18:14 »
Det skader vel ikke med litt humor, så jeg legger ut denne, av Christian Schiffer Smiley

Evolusjon

ELLER LÆREN OM HVORDAN ALT BLE TIL AV INGENTING.
ET FULLSTENDIG UVITENSKAPELIG KÅSERI AV CHRISTIAN SCHIFFER OM DEBATTEN VEDRØRENDE SKAPELSE KONTRA NATURLIG UTVIKLING PREGET STERKT AV EKSTREM RELIGIØS FANATISME.

Charles Darwin og andre som misstrives med tanken på at Gud har skapt oss og konsekvensen derav for vårt helt personlige liv, har gjennom snart 150 år forsøkt å fremskape en ”vitenskapelig” teori som kan forklare livets opphav.

DETTE ER DET MANN HITTIL HAR KOMMET FREM TIL:

For ca. 4,5 milliarder år siden, nei unnskyld, det var det vi lærte var vitenskapelig bevist for tyve år siden da jeg gikk på ungdomsskolen, siden har jo universet blitt 7,5 milliarder år eldre. Vi prøver igjen, altså: For ca. 12 milliarder år siden dannet det seg en supertett, sorthull lignende masse ut av absolutt ingenting. Denne massen, som oppsto fra ingenting, eksploderte i en gigantisk kjernefysisk eksplosjon og fylte så opp, i universell sammenheng relativt raskt, hele universet som jo ikke eksisterte og er uendelig stort.

Senere dannet det seg hydrogen av reststoffene til denne gigantiske kjernefysisk eksplosjon og evolusjonen startet. Først utviklet hydrogenet seg til stein (for ca. 4,5 mrd. år siden – det var da jorden ble til, en glødende magmaklump som langsomt men sikkert herdet til stein), deler av steinen utviklet seg så videre til vann og vannet sammen med steinen samt en del lynnedslag til en encellet organisme - en svært enkel organisme som ikke var særlig mer kompleks en dagens romferje. Unnskyld, det var visst først her evolusjonen kunne starte, idet vi jo trenger en celle som kan dele seg med gener som kan endre seg for å kunne oppleve en evolusjon. (Evolusjonstypen - det finnes seks forskjellige, vi her snakker om er den eneste som kan påvises vitenskapelig, motstrider på ingen som helst måte med det bibelske faktum om at Gud skapte Jorden for ca. 6000 år siden )

Evolusjonstypen er mikroevolusjon eller avl på godt norsk, ikke makroevolusjon, som i motsetning til mikroevolusjon ikke har bakgrunn i noen vitenskapelig anerkjent metodikk. Men det er makroevolusjon som i følge Darwinistene er i aksjon slik at en fugl kan bli til en fisk, nei unnskyld det var visst omvent: At en fisk kan bli til en fugl. (Evolusjonstypen som skal til for at en stein skal bli til en encellet organisme kaller mann  Organisk evolusjon og mann spekulerer i om lynnedslag kan ha vært delaktig i prosessen)

Mikroevolusjonen er for eksempel at en brun bjørn kan bli til en hvit bjørn som følge av klimaet og omgivelsene den lever i. Darwinistene hevder at brunbjørnen er av en annen art en den hvite, for ikke så veldig lenge siden hevdet de også at en hvit mann var av en annen art enn den brune mann og i henhold til evolusjonistenes ”logikk” er dette tilfelle. Evolusjonistene våger dog ikke lenger å hevde slik etter at Darwin tilhengeren Adolf Hitler tok konsekvens av Darwins ”teori” om den sterkestes rett til å overleve og satte i gang med å utrydde jødene.

Men tilbake til vår felles forfar, steinen, som ble til en veldig enkel celle, mekanisk sett knapt mer kompleks enn romferjen. Så ble steinen som kjent til en fisk, så til en fugl og så til slutt ble steinen til et pattedyr som i sin tur gjorde at steinen ble forfaren til mennesker som oppfant Gud og derved skapte steinen sannelig også Gud.

Ja alt dette er fullstendig vitenskapelig og logisk, så neste gang du går forbi en statue av stein ved ditt lokale torg og du hører noen påstå at statuen er skapt av den og den kunstneren kan du trygt le vedkommende midt opp i ansiktet og si, nei er du dum? Statuen er selvfølgelig blitt til gjennom millioner av år av naturlig utvalg, den har samme forfar som deg og meg, nemlig steinen og det aller beste er: Den er blitt til av absolutt ingenting men har skapt seg selv av ingenting og vil om atter milliarder av år med evolusjon, springe rundt, pare seg og til slutt skape seg selv sin egen helt personlige Gud og innbille seg at det er denne som har skapt den.

(Med litt flaks kan det hende at Statuen vil se ned på sitt bryst, lese navnet på kunstneren du så feilaktig hevder har skapt den i sitt bilde og gi sin nye Gud nettopp dette navnet.)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1503 : 26. februar 2009, 18:16 »
Det skader vel ikke med litt humor, så jeg legger ut denne, av Christian Schiffer Smiley


det værste er at du ikke ser at ALT kreasjonister og dere kristne kommer med for oss andre er morsomt fordi det er så fullt av slikt tullball.

vær så snill å hold deg for god til å poste sånt piss. det er jo faktisk slik dere tenker og resonerer, så det er ikke særlig morsomt. bare veldig veldig trist.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1504 : 26. februar 2009, 18:49 »
At Christian Schifer prøver å skrive et humoristisk kåseri om evolusjon er en ting, men det å skrive et kåseri om noe han åpenbart ikke har skjønt gjør at han feiler så til de grader. Spesielt når han så åpent harselerer og prøver å få frem at evolusjon er feil, Bibelen er rett.
At de kristne ikke klarte å komme opp med noe som holdt vann i mer enn noen tusen år får være deres problem, men å prøve å manipulere evolusjonsteorien til å stå for noe annet enn det den gjør blir bare latterlig.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1505 : 26. februar 2009, 18:56 »
Patetisk kåseri. Lavpanna opplegg. Hverken morsomt eller i nærheten av sant. Dårlig skrevet også, selv en med downs kunne ha klart å skrive bedre satire enn det der.
Sa brura

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1506 : 26. februar 2009, 18:56 »
Helt enig. Det er kanske forståelig på en måte at slike menneskefientlige og bakoverstrebende holdninger og vrangforestillinger kan forekomme i fattige og tilbakestående land som f.eks. med Taliban i Afghanistan, men at tilsynelatende velutdannede mennesker her i et av verdens mest utviklede land går rundt og tror på slikt tull er bare trist.


Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: allmektig Gud
« #1507 : 26. februar 2009, 18:58 »
Evolusjon

ELLER LÆREN OM HVORDAN ALT BLE TIL AV INGENTING.
ET FULLSTENDIG UVITENSKAPELIG KÅSERI AV CHRISTIAN SCHIFFER OM DEBATTEN VEDRØRENDE SKAPELSE KONTRA NATURLIG UTVIKLING PREGET STERKT AV EKSTREM RELIGIØS FANATISME.

Charles Darwin og andre som misstrives med tanken på at Gud har skapt oss og konsekvensen derav for vårt helt personlige liv, har gjennom snart 150 år forsøkt å fremskape en ”vitenskapelig” teori som kan forklare livets opphav.

DETTE ER DET MANN HITTIL HAR KOMMET FREM TIL:

For ca. 4,5 milliarder år siden, nei unnskyld, det var det vi lærte var vitenskapelig bevist for tyve år siden da jeg gikk på ungdomsskolen, siden har jo universet blitt 7,5 milliarder år eldre. Vi prøver igjen, altså: For ca. 12 milliarder år siden dannet det seg en supertett, sorthull lignende masse ut av absolutt ingenting. Denne massen, som oppsto fra ingenting, eksploderte i en gigantisk kjernefysisk eksplosjon og fylte så opp, i universell sammenheng relativt raskt, hele universet som jo ikke eksisterte og er uendelig stort.

Senere dannet det seg hydrogen av reststoffene til denne gigantiske kjernefysisk eksplosjon og evolusjonen startet. Først utviklet hydrogenet seg til stein (for ca. 4,5 mrd. år siden – det var da jorden ble til, en glødende magmaklump som langsomt men sikkert herdet til stein), deler av steinen utviklet seg så videre til vann og vannet sammen med steinen samt en del lynnedslag til en encellet organisme - en svært enkel organisme som ikke var særlig mer kompleks en dagens romferje. Unnskyld, det var visst først her evolusjonen kunne starte, idet vi jo trenger en celle som kan dele seg med gener som kan endre seg for å kunne oppleve en evolusjon. (Evolusjonstypen - det finnes seks forskjellige, vi her snakker om er den eneste som kan påvises vitenskapelig, motstrider på ingen som helst måte med det bibelske faktum om at Gud skapte Jorden for ca. 6000 år siden )

Evolusjonstypen er mikroevolusjon eller avl på godt norsk, ikke makroevolusjon, som i motsetning til mikroevolusjon ikke har bakgrunn i noen vitenskapelig anerkjent metodikk. Men det er makroevolusjon som i følge Darwinistene er i aksjon slik at en fugl kan bli til en fisk, nei unnskyld det var visst omvent: At en fisk kan bli til en fugl. (Evolusjonstypen som skal til for at en stein skal bli til en encellet organisme kaller mann  Organisk evolusjon og mann spekulerer i om lynnedslag kan ha vært delaktig i prosessen)

Mikroevolusjonen er for eksempel at en brun bjørn kan bli til en hvit bjørn som følge av klimaet og omgivelsene den lever i. Darwinistene hevder at brunbjørnen er av en annen art en den hvite, for ikke så veldig lenge siden hevdet de også at en hvit mann var av en annen art enn den brune mann og i henhold til evolusjonistenes ”logikk” er dette tilfelle. Evolusjonistene våger dog ikke lenger å hevde slik etter at Darwin tilhengeren Adolf Hitler tok konsekvens av Darwins ”teori” om den sterkestes rett til å overleve og satte i gang med å utrydde jødene.

Men tilbake til vår felles forfar, steinen, som ble til en veldig enkel celle, mekanisk sett knapt mer kompleks enn romferjen. Så ble steinen som kjent til en fisk, så til en fugl og så til slutt ble steinen til et pattedyr som i sin tur gjorde at steinen ble forfaren til mennesker som oppfant Gud og derved skapte steinen sannelig også Gud.

Ja alt dette er fullstendig vitenskapelig og logisk, så neste gang du går forbi en statue av stein ved ditt lokale torg og du hører noen påstå at statuen er skapt av den og den kunstneren kan du trygt le vedkommende midt opp i ansiktet og si, nei er du dum? Statuen er selvfølgelig blitt til gjennom millioner av år av naturlig utvalg, den har samme forfar som deg og meg, nemlig steinen og det aller beste er: Den er blitt til av absolutt ingenting men har skapt seg selv av ingenting og vil om atter milliarder av år med evolusjon, springe rundt, pare seg og til slutt skape seg selv sin egen helt personlige Gud og innbille seg at det er denne som har skapt den.

(Med litt flaks kan det hende at Statuen vil se ned på sitt bryst, lese navnet på kunstneren du så feilaktig hevder har skapt den i sitt bilde og gi sin nye Gud nettopp dette navnet.)

2-

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #1508 : 26. februar 2009, 21:59 »
Vitenskapen har altså ikke svar på de store spørsmålene. Men folk legger sin lit til at den vil gjøre det en dag. Greit. Men hva om den ikke gjør det? At vitenskapen skal finne svar på alle våre spørsmål er jo ikke noe du vet den kommer til å gjøre, men noe du håper på. Det er en fair sak. Jeg tror ikke det. Jeg tror ikke mennesker er så suverene. Enkelte ting, som det jeg tok opp, tror jeg det er umulig å finne svar på. Man har da omtalt metafysikken i noen hundre år nå. Men kan man gi noen bedre svar? Det er simpelthen de ting som vi vet er der, men som faller utenfor vitenskapens metoder. Det handler ikke om at vitenskap ikke er spennende, det synes nok de fleste. Men Gud er mer spennende.

Leste nettopp et innlegg i avisa Varden ang. evolusjonsteorien. Saklige og velbegrunnede motargumenter kunne vært fint:

"Evolusjonsteorien utgått på dato

Evolusjonsteorien bør nå plasseres der hvor den hører hjemme, nemlig i eventyrbøkene. Darwin selv mente at teorien ville være i faresonen dersom man ikke i framtiden fant fossiler av mellomformer. Etter 150 år er fraværet av mellomformer et minst like stort problem som på Darwins tid. Til tross for ideelle vitenskapelige forutsetninger har man heller ikke greid å skape liv eller å ale fram mellomformer. Heller ikke har man greid å peke på noen mekanisme som det er grunn til å tro kan lede til evolusjon fra encellede organismer til menneske. Teorien er kort sagt ikke blitt vitenskapelig verifisert.
Problemene står i kø for dem som vil forsvare teorien. La meg bare kort nevne trekkfuglene. Hva i all verden fikk dem til å finne på å reise tvers over hele kloden to ganger i året? Hvordan kan evolusjon utvikle fugler med så fantastiske flygeegenskaper og navigasjonssystemer?
Evolusjonstanken holder ikke mål i dag som vitenskapelig teori! Men som religiøs myte fungerer den greit. Den som ikke vil tro Sannheten som Gud Herren har gitt oss i Bibelen har ikke noe valg. Han må tro på evolusjonsmyten. Men Bibelen står sterkere enn evolusjonstanken, også rent vitenskapelig betraktet.

Ivar Kristianslund, generalsekretær i partiet Abort-motstanderne"

Jeg vet ikke om du ser på videoene jeg poster (fordi jeg ikke gidder å skrive lange innlegg for å forsvare noe så elementært som evolusjonsteorien), men jeg prøver igjen.

http://www.youtube.com/watch?v=FPxGDXSJZfc#noexternalembed

Her debunker Dawkins Harhun Jaja (ellernosånt)s Atlas of Creation som hele tiden spør om intermediates.

Burrhus

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: allmektig Gud
« #1509 : 26. februar 2009, 22:11 »
Jeg syns MB7 gjør en strålenes jobb i å motbevise survival of the fittest Wink

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: allmektig Gud
« #1510 : 26. februar 2009, 22:13 »
Jeg syns MB7 gjør en strålenes jobb i å motbevise survival of the fittest Wink
    rofl 
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: allmektig Gud
« #1511 : 26. februar 2009, 23:04 »
Her er litt anbefalt sengelektyre for MB7 (og hans likesinnede):

http://abstractfactory.blogspot.com/2005/10/only-debate-on-intelligent-design-that.html

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: allmektig Gud
« #1512 : 27. februar 2009, 09:54 »

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: allmektig Gud
« #1513 : 27. februar 2009, 10:38 »
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1514 : 27. februar 2009, 14:12 »
Jeg syns MB7 gjør en strålenes jobb i å motbevise survival of the fittest Wink
Hehe Smiley  Det ligger nok ikke på det nivået. Såkalt mikroevolusjon har jeg ingen problemer med å tro på, men at jeg og du har felles stamfar - nemlig en amøbe - stiller jeg meg smule mere undrene til.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!