Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 345174 ganger)

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #1680 : 03. mars 2009, 16:00 »
Og hvordan ville du ha bevist noe som operererer utenfor de naturlovene vi kan forholde oss til? Og skal vi bare skrinlegge hele teorien, selv om vi ikke vet nøyaktig hvordan Gud gjorde det? For meg blir dette molboen som lette etter nøkkelen sin. Så kom en annen og spurte hvor han mistet den. Da svarte molboen at han mistet nøkkelen litt lenger borti der, men, sa han; Siden det er gatelys her, leter jeg her. Designet, kompleksiteten, genialiteten, informasjonen i genene, evnen til å oversette informasjonen til fysiske egenskaper, gjensidige avhengighetsforhold, ikke-reduserbar kompleksitet. Det er så mye som peker mot en skaper. Om vi ikke nøyaktig vet hvordan han gjorde det, behøver vi ikke nødvendigvis å skrinlegge hele greia.
Men du tror jo at noe "dødt" materiale har samlet seg sammen og blitt til noe levende?
Antibiotikaresistens er et dårlig eksempel på evolusjon. For det første er bakterien fremdeles bakterie etter mutasjonen. Det beviser ikke at bakterien vil bli til en elefant (et fundamentalt annet vesen), bare det går lang nok tid. For det andre, så er de ikke lenger sikker på at dette skyldes en mutasjon:
Treatment of infections is compromised worldwide by the emergence of bacteria that are resistant to multiple antibiotics. Although classically attributed to chromosomal mutations, resistance is most commonly associated with extrachromosomal elements acquired from other bacteria in the environment. These include different types of mobile DNA segments, such as plasmids, transposons, and integrons.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17382878
 
Det er blitt gjort forsøk på å avle fram tamrever. Systematisk avl ble gjort i 50 år i Russland/Sovjet. De aggressive, urolige revene ble luket bort, mens de mer tamme ble avlet videre på. Resultatet var at de fikk rever som var temmelig forskjellige enn sine ville venner, og oppfører seg mer som tamme hunder. Jeg benekter ikke i det hele tatt at man kan avle fram egenskaper hos dyr. Men at man kan avle fram tamme dyr, beviser ikke at bananen og ulven er i slekt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tame_Silver_Fox
"Du ser bort ifra tidsperspektivet". Nettopp. Bare det går lang nok tid, så er det mulig likevel? Akkurat her er vitenskapen på syltynn is. Man kan overvåke bakteriers forandringer i laboratorium i mange år, men man kan ikke overvåke dem i millioner av år, så man kan ikke observere at dette skjer. Det sier seg selv at det er en del gjetninger og antagelser inni bildet her. Når det gjelder alle disse dataene, så stemmer de ikke overens. Det er funnet fossiler på "feil sted", og mange stedet på jorda er de geologiske lagene (tidsperiodene) i "feil" rekkefølge. Hvordan får man et antatt eldre geologisk lag oppå et yngre et? (F.eks. Red Rock Canyon). Over hele jorden finnes det også fossile trær som går tvers igjennom ulike geologiske lag. Over hele jorden. Sto trærne i millioner av år, eller var det mange lokale katastrofer som begravde trærne i stående posisjon (uten røtter)? Kritt-tiden har folk hørt om. Kritt er altså døde havdyr. Krittlag dannes med andre ord i havet, og ikke på land. Det er pussig at man finner spor etter kritt-tiden (krittlag) på alle verdens kontinenter. Det betyr at hele verden må ha vært under vann på samme tid. Angående fossiler, så er det spor etter moderne mennesker lenge før de utviklet seg ifølge evolusjonsteorien. Michael Cremo har skrevet en 900+ sider bok om dette som heter Forbidden Archaeology, med mange dokumenterte funn som strider med evolusjonsteorien.
Men det er jo nettopp det dere gjør dersom dere avfeier alle religiøse vitnesbyrd.

Artig du nevner at gud sine metoder for å skape liv er ukjente og at dette er irrelevant for skapelsen og forståelsen av liv. Hvorfor er det artig? Jo, fordi at selve grunnvollen man angriper evolusjonens prinsipper fra er "Men det forklarer ikke hvordan livet ble til" (Noe som er helt naturlig, det skal den heller ikke, den skal fortelle hvordan livet utviklet seg og tilpasset seg).
Vitenskapen kan per i dag ikke fastslå 100% hvordan livet først oppsto men det kan jo heller ikke du/dere da du selv innrømmer (og alle vet) at metodene til gud for å skape liv er helt ukjente.

Morsomt at dette med at opprinnelsen er høyst diffus og ukjent plutselig er irrelevant når du mener det men at når "motparten" mener det er det et særdeles valid argument som legger hele deres oppfatning i grus (det er jo gjerne dette med opprinnelsen til livet dere liker å "sette fast" tenkende mennesker med).

Syns nesten litt synd på deg, du er, etter språk og innsats å bedømme, en intelligent mann, men du har jo bli gitt verdens verste hånd her og klarer ikke å bygge argumenter overhodet da grunnlaget de er basert på er papirtynt (om så det). Og dette mer "beretninger" om helbredelse er jo også helt meningsløst. En person kan si hva som helst, veien til å tro på offere for UFO kidnappinger eller de som har sett varulver og tusser og troll er svært kort (det er faktisk nabogata) om man skal ta dette at face value, som man sier. Rettsvesenet kan nok utdanne deg på konseptet med vitner, det viser seg øyenvitner er upresise og ukonsise, fem vitner i samme sak har ofte fem forklaringer og dette er en av hovedårsakene til at rettsmedisinske og fysiske bevis i stadig større grad tar fullstendig over i strafferettssaker.
Å se på en nettside med noen nisser som står fram med bilde og navn er ikke verdt noe som helst, om de lever for gud har de ingenting å tape på å fable opp en fantastisk historie om helbredelse.
Det er sikkert mange som kan fortelle slike historier, men det er også mennesker som hører stemmer i hodet som ber dem om å drepe, det er folk som lever et liv helt ute av takt med verden (schizofreni, kjenner et par med denne diagnosen) og haugevis med folk påberoper seg synske evner (dette er nå en del av kristen aksept da synske evner beviser det overnaturlige, og dermed gud, til tross for at selvsamme påstand ville fått deg brent av inkvisisjonen i sin tid, later til at religion forandrer seg gitt, men det er jo umulig da de er basert på fastsatte parametre).

Så det du presenterer som bevis er at "jammen hun og han sier at gikta ga seg" og "livet og verden er jo så komplekst i min mening" og hvis du ikke innser hvor syltynt dette er så burde du legge ned debatt fingeren sporenstreks. Mange påstander her inne er basert på objektiv empiri som er så omfattende og grundig og til de grader akseptert som sannhet at det praktiseres som sannheten verden over gjennom skoler, barnehager og på arbeidsplassen (står ikke mye om gud i naturfagene på skolen, gjør det vel?).
Hadde ditt standpunkt vært så overtalende og innlysende var det nok for det første enkelt å bevise med kalde, harde fakta og ikke bare personlig overbevisning og appell til folk om å "slutte å si at dere tror det og det, det er håning av oss og våre synspunkter som er like grundig bevist", og for det andre ville det nok ha langt bredere aksept.

Tror Zuul var svært snill i sine tall rundt troende kristne, av de drøyt 2 milliarder (jeg er også per definisjon kristen da jeg er medlem i kirken fra fødsel og dåp av) er nok det reelle tallet langt, langt lavere. Kanskje 15-20% om man legger på litt til "kjentfolk" (nå snakker jeg ikke om de som tror litt sånn lissom bare i tilfelle, men sånne som deg og de andre i denne tråden).
Fortsatt ganske mange mennesker helhetlig sett, men i sterkt undertall uansett hvordan en vrir og vender på det.

Husker første gang på skolen da jeg hørte juleevangeliet lest opp av sognepresten vår, jeg var 6 år og oppdratt med åpent sinn av foreldre med vanlige verdier og livssyn. Husker at jeg syntes det var en spennende historie (og senere Noah's ark) men det var fortsatt bare et eventyr, på lik linje med Askeladden (dog noe mindre troverdig). Og da var jeg 6 år... Ingen som tvinget meg eller sa "dette er jo bare tull", foreldrene mine tror på at barn har rett til å velge selv og utvikle sitt eget liv og sine egne meninger, men jeg innså straks at dette var gode eventyr og intet mer.
Mange religiøse har til felles at enten mamma og pappa fortalte at "sånn er det" og det høres jo veldig bra ut og mange er blitt "frelst" på et tidspunkt i livet der man er så svak og sårbar at jeg helt sikkert kunne narre dem i ruståken til å tro at skaperen er et 3M viskelær ved navn Trond. Ikke mange som lever et åpent og valgfritt liv fra fødsel av og plutselig bestemmer seg for å kaste seg inn i blind tro, noe som virker rart hvis det er så innlysende. Da må enten alle disse ikke-religiøse folkene være blinde, dumme eller begge deler ellers så må man konkludere med at det kanskje ikke er så innlysende om man ser det fra utsiden.

Puh... Nå er jeg sliten i fingrene.  Tongue

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1681 : 03. mars 2009, 16:03 »
Sitat fra: Rønning Man på I dag kl. 14:50
Julenissen er etter hva jeg forstår en fysisk person som må krype gjennom pipa til folk for å komme inn i og gjøre det han skal. Med dagens teknologi, overvåkningskameraer etc. er det svært vanskelig å tro at han kunne kommet usett gjennom dette. Man har såvidt meg bekjent heller ingen skare av voksne, intelligente folk som hevder seriøst at de har vært vitne til julenissen og hans flygende reinsdyr.

 Grin

Ser du det paradoksale her? Teknologien skal legitimisere din påstand om at julenissen ikke finnes, men vi skal tro på brennende busker og hårete menn gående på vann, og ignorere teknologi og viten?

Må passe på at Running man ikke unngår å se denne  rofl rofl rofl rofl rofl
Sa brura

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1682 : 03. mars 2009, 16:27 »
Hva slags vitenskap er det som strider mot Bibelen? Nevn ett eksempel.

Argumentene preller av..

Jeg har ikke lest absolutt alle av de 113 sidene som er skrevet, men jeg har ihvertfall fått med meg et par titalls gode argumenter.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #1683 : 03. mars 2009, 16:53 »
Du mener altså at et forhold mellom to mennesker basert på gjensidig kjærlighet er å sammenligne med en bedrift eller en skole? Herlig.
Det kan da være mye kjærlighet i en bedrift, he-he. Det er vel få sammenligninger som er helt komplette... Så du mener at jo mer kjærlighet, jo mindre er det behov for en leder?

Sitat
Du mener at kvinner skal underordne seg menn, men vil unngå spørsmålet fordi du vet at det vil føre til bråk?
Angående denne saken er jeg ikke så veldig redd for å si hva jeg mener, og jeg har allerede sagt det i en annen tråd. Men jeg orker ikke å forholde meg med ørten poster med hoderystinger og oppfølgingsspørsmål om den saken nå. Det er nok som det er allerede. Jeg har ferie.
Sitat
Har "gud" hevdet at han er sann mener du? Sånn personlig og ikke kun i en bok altså?
Bibelen hevder at Gud er sann.
Sitat
Åh, men man har en skare av voksne, intelligente folk som hevder seriøst at de har vært vitne til at "jesus" gikk på vannet for to tusen år siden?
Nei, der har man bare 3 skriftlige kilder på den... Hvis man tror at Jesus sto opp fra døde, er det vel ingen umulighet at han gikk på vannet også...
Sitat
Lykke til med å prøve å diskreditere julenissen på grunnlag av at han gjør "umulige" og uvirkelige ting, når du tror fullt og fast på alle de uvirkelige tingen som står beskrevet i bibelen. Hva er forskjellen? At det er flere som tror på bibelen? At bibelen skal tros på, mens julenissen kun er for moro skyld?
Igjen og igjen. Det er mange vitner som forteller at de har opplevd Gud på en eller annen måte, helbredelser og sånne ting. Kan man si det samme om julenissen og Donald kan vi begynne å snakke.

Sitat
HVILKEN "GUD"? Din? Mormonenes? Muslimenes? Hinduenes? Zoroastristenes? Jainistenes? Spaghettimonstret?
At det i det hele tatt finnes noe overnaturlig skaperkraft som er i stand til å skape kompliserte organismer.

Grin

Ser du det paradoksale her? Teknologien skal legitimisere din påstand om at julenissen ikke finnes, men vi skal tro på brennende busker og hårete menn gående på vann, og ignorere teknologi og viten?
Forskjellen er at julenissen er fysisk (materialistisk). Det er ikke Gud. En annen forskjell er at vi ikke hadde kameraer for 2000 år siden, og Jesu vann-vandring var ikke noe som foregikk hver jul, slik at vi kunne ligge klar i buskene med et kamera... At noen går på vannet er naturstridig, ja. Er vel det som defineres som "overnaturlig".

Sitat fra: Rønning Man på I dag kl. 14:50
Julenissen er etter hva jeg forstår en fysisk person som må krype gjennom pipa til folk for å komme inn i og gjøre det han skal. Med dagens teknologi, overvåkningskameraer etc. er det svært vanskelig å tro at han kunne kommet usett gjennom dette. Man har såvidt meg bekjent heller ingen skare av voksne, intelligente folk som hevder seriøst at de har vært vitne til julenissen og hans flygende reinsdyr.

 Grin

Ser du det paradoksale her? Teknologien skal legitimisere din påstand om at julenissen ikke finnes, men vi skal tro på brennende busker og hårete menn gående på vann, og ignorere teknologi og viten?

Må passe på at Running man ikke unngår å se denne  rofl rofl rofl rofl rofl
Ojojojoj. For en dust av et forumtroll jeg er... Får bare gå og legge meg og be en nattabønn.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1684 : 03. mars 2009, 16:59 »
Artig du nevner at gud sine metoder for å skape liv er ukjente og at dette er irrelevant for skapelsen og forståelsen av liv. Hvorfor er det artig? Jo, fordi at selve grunnvollen man angriper evolusjonens prinsipper fra er "Men det forklarer ikke hvordan livet ble til" (Noe som er helt naturlig, det skal den heller ikke, den skal fortelle hvordan livet utviklet seg og tilpasset seg).
Vitenskapen kan per i dag ikke fastslå 100% hvordan livet først oppsto men det kan jo heller ikke du/dere da du selv innrømmer (og alle vet) at metodene til gud for å skape liv er helt ukjente.

Morsomt at dette med at opprinnelsen er høyst diffus og ukjent plutselig er irrelevant når du mener det men at når "motparten" mener det er det et særdeles valid argument som legger hele deres oppfatning i grus (det er jo gjerne dette med opprinnelsen til livet dere liker å "sette fast" tenkende mennesker med).

Syns nesten litt synd på deg, du er, etter språk og innsats å bedømme, en intelligent mann, men du har jo bli gitt verdens verste hånd her og klarer ikke å bygge argumenter overhodet da grunnlaget de er basert på er papirtynt (om så det). Og dette mer "beretninger" om helbredelse er jo også helt meningsløst. En person kan si hva som helst, veien til å tro på offere for UFO kidnappinger eller de som har sett varulver og tusser og troll er svært kort (det er faktisk nabogata) om man skal ta dette at face value, som man sier. Rettsvesenet kan nok utdanne deg på konseptet med vitner, det viser seg øyenvitner er upresise og ukonsise, fem vitner i samme sak har ofte fem forklaringer og dette er en av hovedårsakene til at rettsmedisinske og fysiske bevis i stadig større grad tar fullstendig over i strafferettssaker.
Å se på en nettside med noen nisser som står fram med bilde og navn er ikke verdt noe som helst, om de lever for gud har de ingenting å tape på å fable opp en fantastisk historie om helbredelse.
Det er sikkert mange som kan fortelle slike historier, men det er også mennesker som hører stemmer i hodet som ber dem om å drepe, det er folk som lever et liv helt ute av takt med verden (schizofreni, kjenner et par med denne diagnosen) og haugevis med folk påberoper seg synske evner (dette er nå en del av kristen aksept da synske evner beviser det overnaturlige, og dermed gud, til tross for at selvsamme påstand ville fått deg brent av inkvisisjonen i sin tid, later til at religion forandrer seg gitt, men det er jo umulig da de er basert på fastsatte parametre).

Så det du presenterer som bevis er at "jammen hun og han sier at gikta ga seg" og "livet og verden er jo så komplekst i min mening" og hvis du ikke innser hvor syltynt dette er så burde du legge ned debatt fingeren sporenstreks. Mange påstander her inne er basert på objektiv empiri som er så omfattende og grundig og til de grader akseptert som sannhet at det praktiseres som sannheten verden over gjennom skoler, barnehager og på arbeidsplassen (står ikke mye om gud i naturfagene på skolen, gjør det vel?).
Hadde ditt standpunkt vært så overtalende og innlysende var det nok for det første enkelt å bevise med kalde, harde fakta og ikke bare personlig overbevisning og appell til folk om å "slutte å si at dere tror det og det, det er håning av oss og våre synspunkter som er like grundig bevist", og for det andre ville det nok ha langt bredere aksept.

Tror Zuul var svært snill i sine tall rundt troende kristne, av de drøyt 2 milliarder (jeg er også per definisjon kristen da jeg er medlem i kirken fra fødsel og dåp av) er nok det reelle tallet langt, langt lavere. Kanskje 15-20% om man legger på litt til "kjentfolk" (nå snakker jeg ikke om de som tror litt sånn lissom bare i tilfelle, men sånne som deg og de andre i denne tråden).
Fortsatt ganske mange mennesker helhetlig sett, men i sterkt undertall uansett hvordan en vrir og vender på det.

Husker første gang på skolen da jeg hørte juleevangeliet lest opp av sognepresten vår, jeg var 6 år og oppdratt med åpent sinn av foreldre med vanlige verdier og livssyn. Husker at jeg syntes det var en spennende historie (og senere Noah's ark) men det var fortsatt bare et eventyr, på lik linje med Askeladden (dog noe mindre troverdig). Og da var jeg 6 år... Ingen som tvinget meg eller sa "dette er jo bare tull", foreldrene mine tror på at barn har rett til å velge selv og utvikle sitt eget liv og sine egne meninger, men jeg innså straks at dette var gode eventyr og intet mer.
Mange religiøse har til felles at enten mamma og pappa fortalte at "sånn er det" og det høres jo veldig bra ut og mange er blitt "frelst" på et tidspunkt i livet der man er så svak og sårbar at jeg helt sikkert kunne narre dem i ruståken til å tro at skaperen er et 3M viskelær ved navn Trond. Ikke mange som lever et åpent og valgfritt liv fra fødsel av og plutselig bestemmer seg for å kaste seg inn i blind tro, noe som virker rart hvis det er så innlysende. Da må enten alle disse ikke-religiøse folkene være blinde, dumme eller begge deler ellers så må man konkludere med at det kanskje ikke er så innlysende om man ser det fra utsiden.

Puh... Nå er jeg sliten i fingrene.  Tongue

Interessant det du sier om at du ikke engang klarte å ta bibelhistoriene seriøst da du var seks år. Det samme er min opplevelse med kristendommen. Jeg vokste i likhet med deg, opp i et hjem der mine foreldre ALDRI snakket om religion vs vitenskap. Jeg hadde ikke så mange spørsmål om det heller, og jeg på skolen omtrent like uinteressert i vitenskap som jeg var i religion. Men jeg kan huske at da jeg fikk presentert kristendommen på barneskolen, så var det ikke en celle i kroppen min som tenkte at dette kunne være sant. For en seksåring så var dette altså totalt ulogisk, verden kan umulig ha blitt til på den måten.

Jeg tror nok dette hadde vært tilfelle for de aller aller fleste, dersom de som seksåringer hadde fått presentert to innfallsvinkler, en vitenskapelig og en i form av bibelen. Det er nok ingen tvil om hvilke av de to livssynene som hadde fått flest stemmer.  (Vitenskapen, for de som er i tvil om hvilken jeg mener)

De aller fleste som er fundamentalt religiøse har fått dette i seg gjennom morsmelken, og har fått det repetert gang på gang, at bibelen er sann og at Gud passer på dem. Selvsagt blir man hjernevasket/påvirket av dette. Den andre gruppen som ender opp med å bli kristne/religiøse er de som har hatt tunge tider, ikke taklet dette spesielt godt, og for å takle livet, med den motgangen det i blandt presenterer, vendt seg til Gud.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1685 : 03. mars 2009, 17:03 »
Det kan da være mye kjærlighet i en bedrift, he-he. Det er vel få sammenligninger som er helt komplette... Så du mener at jo mer kjærlighet, jo mindre er det behov for en leder?
Angående denne saken er jeg ikke så veldig redd for å si hva jeg mener, og jeg har allerede sagt det i en annen tråd. Men jeg orker ikke å forholde meg med ørten poster med hoderystinger og oppfølgingsspørsmål om den saken nå. Det er nok som det er allerede. Jeg har ferie.Bibelen hevder at Gud er sann.Nei, der har man bare 3 skriftlige kilder på den... Hvis man tror at Jesus sto opp fra døde, er det vel ingen umulighet at han gikk på vannet også...Igjen og igjen. Det er mange vitner som forteller at de har opplevd Gud på en eller annen måte, helbredelser og sånne ting. Kan man si det samme om julenissen og Donald kan vi begynne å snakke.
At det i det hele tatt finnes noe overnaturlig skaperkraft som er i stand til å skape kompliserte organismer.
Forskjellen er at julenissen er fysisk (materialistisk). Det er ikke Gud. En annen forskjell er at vi ikke hadde kameraer for 2000 år siden, og Jesu vann-vandring var ikke noe som foregikk hver jul, slik at vi kunne ligge klar i buskene med et kamera... At noen går på vannet er naturstridig, ja. Er vel det som defineres som "overnaturlig".
Ojojojoj. For en dust av et forumtroll jeg er... Får bare gå og legge meg og be en nattabønn.

Materialistisk er ikke det samme som fysisk. Hvorfor er Julenissen noe mer fysisk enn Gud. Julenissen som sådann er ingen fabelperson, men en liksom-myte, et spin-off produkt for å tjene penger. ( Sånn sett er vel den moderne julenissen materialistisk også). Men nisser, i sin tradisjonelle forstand, er akuratt like fysiske/ikke-fysiske, og mytiske som Gud.

Og, ja, gå og be bønnen din..se om det hjelper.
Sa brura

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1686 : 03. mars 2009, 17:09 »
Skjønner enda ikke hvorfor en er nødt til å ha en overordnet i et forhold. Selv om en går inn i et forhold slutter en ikke å være et tenkende individ, og en skal slippe å måte gi opp sine rettigheter og meninger. Du kommer nok til å si at, men begge kan ytre sine meninger osv, men at mannen til syvende og sist tar avgjørelsen (du skal slippe å si hvorfor en mann er bedre leder i følge deg, selv om je har problemer å se dette, spesielt i noe som et forhold). Dersom en ikke klarer å leve i et forhold der to ikke er enig om alt bør en finne noe ant å gjøre, en at en teoretisk sett har myndighet til å alltid ha rett. Dette hører ikke hjemme i noe demokrati.

Når det kommer til kanin sammenligningen din med vitenskap, der vitenskapen trekker konklusjon med at siden disse kaninene vi har sett er grå er alle kaniner grå. Hva med religiøse som ser svarte kaniner og nekter på dette siden en bok sier at det kun finnes grå?

Kan nevne at bror min og noen kamerater var ved en fraflyttet gård i dag, der de såg sprøyter brukt til narkotika, en bil som kjørte sakte forbi huset, og ja men med våpen i buskene. Dette var noe alle såg, selv om det med nermere refleksjon ikke var sikkert at det var sprøyter til narkotika en gang. De fleste har vel opplevd at fantasien tar litt av til tider, men de fleste har vett til å reflektere over dette, hva da med de som ikke gjør dette og tar det som god fisk?

Når det kommer til julenissen og andre fantasifigurer synest jeg det er ok som barnetro, men om folk skulle begynne vie sitt liv og tid på denne troen, samt mene at jeg skulle avstå fra mine overbevisninger, fordi at dette var rett, tror jeg nok at jeg hadde reagert, og ikke med respekt.

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: allmektig Gud
« #1687 : 03. mars 2009, 17:11 »
Chris Angel kan da gå på vannet. da må jo jesus ha kunnet det også, eller?  what http://www.youtube.com/watch?v=sBQLq2VmZcA#noexternalembed

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #1688 : 03. mars 2009, 17:14 »
Finner det også ved tilbakeblikk litt morsomt at kreasjonister bruker argumentet "Så liv ble til av noe dødt?" for å avvæpne vitenskapens hold mot livets begynnelse og bruker i så og si samme vending jesu oppstandelse som bevis på guds makt og det overnaturliges eksistens.
Var han ikke død da eller? Det er jo ikke mulig i følge kreasjonist logikk å skape noen levende fra noe dødt? Hadde de defibrilator? Ville denne virket når han var død i flere dager (hadde de strøm til den, gud hadde vel gode kontakter innen Hafslund)? Faket han sin egen død for å unngå å betale skatt? Gikk han med Adidas sandaler?

Alt dette og mer i neste episode av; "Tullball og andre historier."

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1689 : 03. mars 2009, 17:29 »
Det kan da være mye kjærlighet i en bedrift, he-he. Det er vel få sammenligninger som er helt komplette... Så du mener at jo mer kjærlighet, jo mindre er det behov for en leder?

Jeg mener at et kjærlig forhold ikke trenger et overhode eller en leder.

At det i det hele tatt finnes noe overnaturlig skaperkraft som er i stand til å skape kompliserte organismer.

Du mener at dersom det nå fantes en "overnaturlig skaperkraft", så skulle jeg (som ateist) være nødt til bevise at den finnes, fordi vi ateister "hele tiden maser om vitenskapelige bevis"? Hvis jeg hadde trodd på alver så skulle du, hvis du ikke trodde på dem og "maste på meg om bevis", være nødt til å bevise at de finnes? Har du virkelig tenkt igjennom dette resonnementet?


Forskjellen er at julenissen er fysisk (materialistisk). Det er ikke Gud. En annen forskjell er at vi ikke hadde kameraer for 2000 år siden, og Jesu vann-vandring var ikke noe som foregikk hver jul, slik at vi kunne ligge klar i buskene med et kamera... At noen går på vannet er naturstridig, ja. Er vel det som defineres som "overnaturlig".

Julenissen kan ikke bli fanget på kamera fordi han ikke vil bli det. Du skjønner vel at dette er et spørsmål om tro, og ikke noe man kan forklare eller bevise ved bruk av vitenskap? :Smiley


Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: allmektig Gud
« #1690 : 03. mars 2009, 17:54 »
er egentlig ikke "unaturlige ting" ,bare noe vitenskapen ikke har klart å sette i et system enda? Cool
når det gjelder vitenskap så synes jeg at det er litt rart hvor mye dem påstår dem klarer å finne ut av ,spesielt med tanke på hvor vi var teknoligisk  for bare 200 år siden,da ingen visste hva en lyspære var for noe engang Wink
hadde jeg levd om 1000 år i 3009,så hadde jeg nok trodd mer på vitenskapen enn det jeg gjør i dag Cool
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: allmektig Gud
« #1691 : 03. mars 2009, 17:55 »
er egentlig ikke "unaturlige ting" ,bare noe vitenskapen ikke har klart å sette i et system enda? Cool
når det gjelder vitenskap så synes jeg at det er litt rart hvor mye dem påstår dem klarer å finne ut av ,spesielt med tanke på hvor vi var teknoligisk  for bare 200 år siden,da ingen visste hva en lyspære var for noe engang Wink
hadde jeg levd om 1000 år i 3009,så hadde jeg nok trodd mer på vitenskapen Cool


Gratulerer, dette var et imponerende meningsløst innlegg!

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: allmektig Gud
« #1692 : 03. mars 2009, 17:56 »
Gratulerer, dette var et imponerende meningsløst innlegg!
hvorfor det?
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: allmektig Gud
« #1693 : 03. mars 2009, 17:57 »
Du trekker frem manglende teknologisk utvikling for 200 år siden som et argument mot vitenskapen, og tilkjennegir deretter at du nok ville ha "trodd" mer på vitenskap, dersom du levde i år 3009. Hvor er den logiske konsistensen her?

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: allmektig Gud
« #1694 : 03. mars 2009, 17:57 »
er egentlig ikke "unaturlige ting" ,bare noe vitenskapen ikke har klart å sette i et system enda? Cool
når det gjelder vitenskap så synes jeg at det er litt rart hvor mye dem påstår dem klarer å finne ut av ,spesielt med tanke på hvor vi var teknoligisk  for bare 200 år siden,da ingen visste hva en lyspære var for noe engang Wink
hadde jeg levd om 1000 år i 3009,så hadde jeg nok trodd mer på vitenskapen enn det jeg gjør i dag Cool



Non Plus Ultra

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!