Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 345030 ganger)

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1695 : 03. mars 2009, 17:59 »
Og hvordan ville du ha bevist noe som operererer utenfor de naturlovene vi kan forholde oss til? Og skal vi bare skrinlegge hele teorien, selv om vi ikke vet nøyaktig hvordan Gud gjorde det? For meg blir dette molboen som lette etter nøkkelen sin. Så kom en annen og spurte hvor han mistet den. Da svarte molboen at han mistet nøkkelen litt lenger borti der, men, sa han; Siden det er gatelys her, leter jeg her. Designet, kompleksiteten, genialiteten, informasjonen i genene, evnen til å oversette informasjonen til fysiske egenskaper, gjensidige avhengighetsforhold, ikke-reduserbar kompleksitet. Det er så mye som peker mot en skaper. Om vi ikke nøyaktig vet hvordan han gjorde det, behøver vi ikke nødvendigvis å skrinlegge hele greia.
Men du tror jo at noe "dødt" materiale har samlet seg sammen og blitt til noe levende?
Antibiotikaresistens er et dårlig eksempel på evolusjon. For det første er bakterien fremdeles bakterie etter mutasjonen. Det beviser ikke at bakterien vil bli til en elefant (et fundamentalt annet vesen), bare det går lang nok tid. For det andre, så er de ikke lenger sikker på at dette skyldes en mutasjon:
Treatment of infections is compromised worldwide by the emergence of bacteria that are resistant to multiple antibiotics. Although classically attributed to chromosomal mutations, resistance is most commonly associated with extrachromosomal elements acquired from other bacteria in the environment. These include different types of mobile DNA segments, such as plasmids, transposons, and integrons.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17382878
 
Det er blitt gjort forsøk på å avle fram tamrever. Systematisk avl ble gjort i 50 år i Russland/Sovjet. De aggressive, urolige revene ble luket bort, mens de mer tamme ble avlet videre på. Resultatet var at de fikk rever som var temmelig forskjellige enn sine ville venner, og oppfører seg mer som tamme hunder. Jeg benekter ikke i det hele tatt at man kan avle fram egenskaper hos dyr. Men at man kan avle fram tamme dyr, beviser ikke at bananen og ulven er i slekt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tame_Silver_Fox
"Du ser bort ifra tidsperspektivet". Nettopp. Bare det går lang nok tid, så er det mulig likevel? Akkurat her er vitenskapen på syltynn is. Man kan overvåke bakteriers forandringer i laboratorium i mange år, men man kan ikke overvåke dem i millioner av år, så man kan ikke observere at dette skjer. Det sier seg selv at det er en del gjetninger og antagelser inni bildet her. Når det gjelder alle disse dataene, så stemmer de ikke overens. Det er funnet fossiler på "feil sted", og mange stedet på jorda er de geologiske lagene (tidsperiodene) i "feil" rekkefølge. Hvordan får man et antatt eldre geologisk lag oppå et yngre et? (F.eks. Red Rock Canyon). Over hele jorden finnes det også fossile trær som går tvers igjennom ulike geologiske lag. Over hele jorden. Sto trærne i millioner av år, eller var det mange lokale katastrofer som begravde trærne i stående posisjon (uten røtter)? Kritt-tiden har folk hørt om. Kritt er altså døde havdyr. Krittlag dannes med andre ord i havet, og ikke på land. Det er pussig at man finner spor etter kritt-tiden (krittlag) på alle verdens kontinenter. Det betyr at hele verden må ha vært under vann på samme tid. Angående fossiler, så er det spor etter moderne mennesker lenge før de utviklet seg ifølge evolusjonsteorien. Michael Cremo har skrevet en 900+ sider bok om dette som heter Forbidden Archaeology, med mange dokumenterte funn som strider med evolusjonsteorien.
Men det er jo nettopp det dere gjør dersom dere avfeier alle religiøse vitnesbyrd.


Evolusjonsteorien er ikke bare en selvstendig teori hvor dens egne meritter, prediksjoner og fossiler er eneste bevis.

Den er og helt i samsvar med kontinentaldrift og fysiske obstruksjoner som f.eks fjellkjeder. Et eksempel her er salamendere som har utviklet seg forskjellig rundt fjellkjeden slik at de to ARTENE som "møtes" igjen når runden er komplett ikke kan få naturlig avkom. Dette er DEFINISJONEN på ARTER, og allikevel kan en se salamanderen gradvis "forandres" rundt fjellkjeden. Det er ikke fossiler det er snakk om, men levenede dyr. En art trenger ikke å dø ut for at den/(en del av den) skal utvikles/tilpasses i en annen retning.
Ved å regne ut hvor mye kontinentalplatene beveger seg, kan vi se hvor de var for mangfoldige år siden. Dette samsvarer perfekt med evolusjonsteorien og fossile funn av dyr som før var sammen, men så ble adskilte og begynte å utvikle seg separat.

Det stemmer og med dateringen av fossilene. I geologi kan en se de ligge i forskjellige lag, og alle fordelt etter når de er predikert til å eksistere. De sedimentære lagene ligger fordelt slik at de nyeste ligger på toppen, og det blir eldre og eldre jo lengre ned en kommer (men de blir og selvsagt forskjøvet og presset fram ved kontinentaldrift, jordskjelv etc. det er derfor en kan finne sjødyrfossiler på toppen av noen fjell). Dette fordi sedementet blir lagt lag for lag, av f.eks elveutløp osv i havet. Dateringen av disse stemmer med fossilene som ligger i de som igjen stemmer med dateringen som igjen stemmer med komplexiteten og stamtreet til dyrene. Dvs. en finner ikke og har aldri funnet rester av en moderne puddel millioner/milliarder av år tilbake.
Når en går langt nok tilbake blir også orgasnismene mindre komplexe som predikert. Hvis jeg ikke husker feil, så har vel jorda vært bebodd av bare encellede orgasnismer 80% av tida det faktisk har vært liv her.

Evolusjonsteorien er og bekreftet gjennom genteori og kartleggingen av de. F.eks så har mennesket 46 kromosompar, mens apene har 48. Dette virker som et bevis mot evolusjon, men når en kikker nærmere på de, så finner en at i kromosom 2 hos mennesket er faktisk et spleiset kromosom, og består av 2 tidligere kromosomer. En kan se spleisen og andre markeringer i kromosomet som viser at dette stemmer.
http://www.youtube.com/watch?v=BXdQRvSdLAs#noexternalembed&feature=related

En annen ting som og er direkte indikasjon på  slektskap er retrovirus angrep som ligger i dna'et, altså når dna'et til en eggcelle eller en sædcelle blir angrepet av et slikt virus så setter det spor i avkommets dna. Vi har 16 "ERV's" og alle's plassering i dna'et stemmer perfekt med det av en sjimpanse. Sjansen for dette er så utrolig liten hvis det skulle være en tilfeldighet.
http://www.youtube.com/watch?v=TUxLR9hdorI#noexternalembed#externalembed

I tillegg kan jeg vel nevne at evolusjonsteori blir blant annet sett på som et verktøy for "engineering" og programering; der en har en kode/design som utvikles til å tilpasse seg best til formål. Ikke at dette bekrefter evolusjon hoss organismer, men det bekrefter at "tilsynelatende" simple levende ting kan utvikle seg til mer avanserte ting uten inngripen.

Dette var alt jeg kom på i farten, men jeg VIL GJERNE HA ET SVAR PÅ HVORFOR DETTE SKAL AVVISES!!?

Hvis det bare "ikke føles riktig", så se videoen postet på slutten av innlegget.

De ekstremreligiøse (beklager termologien, men jeg mener det grenser til dette når en forkaster plent sunn fornuft og kjører en "pick and choose" metode innen vitenskapen av det som "føles" riktig) kommer med noen utsagn, så får de svar, og eventuelt avkreftelsen av andre, MEN de unnlater å ta diskusjonen videre, ei heller innrømmer de feil, men de svarer ikke i det hele tatt og fortsetter med samme og lignende argumenter senere i diskusjonen.

Jeg sier ikke at vi ikke må være kritiske, men det må da være berettiget.

Til slutt vil jeg poste igjen videoen som Burrhus, tror jeg det var, postet for noen sider siden.
http://www.youtube.com/watch?v=-h9XntsSEro#noexternalembed&feature=channel_page

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: allmektig Gud
« #1696 : 03. mars 2009, 18:07 »
Du trekker frem manglende teknologisk utvikling for 200 år siden som et argument mot vitenskapen, og tilkjennegir deretter at du nok ville ha "trodd" mer på vitenskap, dersom du levde i år 3009. Hvor er den logiske konsistensen her?
det er ganske logisk at vi er i steinalderen når det gjelder forskning,vi trenger mye mer tid for å finne ut om nåtidens forskning er riktig
før i tiden så trodde faktisk "vi "  på at det fantes noe så "idiotisk "som verdens ende,og at hvis vi ikke holdt oss unna denne kanten så datt vi utfor.
at vi har funnet ut mye med årenes løp er helt sikkert,men som sagt så lever vi teknologisk og vitenskapelig fremdeles i "steinalderen "
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: allmektig Gud
« #1697 : 03. mars 2009, 18:09 »



jævla så saklig du var da
kan du ikke komme på noe bedre enn dette,så synes jag at du bør holde deg unna forumet 
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: allmektig Gud
« #1698 : 03. mars 2009, 18:13 »
det er ganske logisk at vi er i steinalderen når det gjelder forskning,vi trenger mye mer tid for å finne ut om nåtidens forskning er riktig
før i tiden så trodde faktisk "vi "  på at det fantes noe så "idiotisk "som verdens ende,og at hvis vi ikke holdt oss unna denne kanten så datt vi utfor.
at vi har funnet ut mye med årenes løp er helt sikkert,men som sagt så lever vi teknologisk og vitenskapelig fremdeles i "steinalderen "

Hvordan fører dette resonnentet frem til en mistro mot vitenskap per se? Kan det tenkes at du ikke har den fjerneste anelse om hva vitenskap faktisk er for noe?

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: allmektig Gud
« #1699 : 03. mars 2009, 18:21 »
Hvordan fører dette resonnentet frem til en mistro mot vitenskap per se? Kan det tenkes at du ikke har den fjerneste anelse om hva vitenskap faktisk er for noe?
hei igjen dette blir for dumt
du forstår tydeligvis ikke poenget mitt,så da er det ikke vitsi å diskutere dette noe mer
du bare kverulerer og kverulerer
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: allmektig Gud
« #1700 : 03. mars 2009, 18:33 »
jævla så saklig du var da
kan du ikke komme på noe bedre enn dette,så synes jag at du bør holde deg unna forumet 

Et bilde av supermario har mere relevans til denne debatten enn det retarderte oppgulpet du trøkker på tastaturet ditt. Om du har lite tiltro til vitenskap så gjør som Ted kowalsczyk og fløtt ut i ei hytte i skogen, be til gud og lag bomber.   Evneveike faen.
Non Plus Ultra

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: allmektig Gud
« #1701 : 03. mars 2009, 18:34 »
det er ganske logisk at vi er i steinalderen når det gjelder forskning,vi trenger mye mer tid for å finne ut om nåtidens forskning er riktig
før i tiden så trodde faktisk "vi "  på at det fantes noe så "idiotisk "som verdens ende,og at hvis vi ikke holdt oss unna denne kanten så datt vi utfor.
at vi har funnet ut mye med årenes løp er helt sikkert,men som sagt så lever vi teknologisk og vitenskapelig fremdeles i "steinalderen "
Hva snakker du om? Så vitenskap må "modnes" litt mener du altså for at det skal være riktig fordi vi har vist det "for kort"?
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: allmektig Gud
« #1702 : 03. mars 2009, 18:35 »
Og, er det noen av dere religiøse som har sett NOEN av filmene vi har lagt ut til dere her? Eller tør dere ikke? Jeg utfordrer dere til å selv gå til youtube og søke opp filmer av:
Richard Dawkins   
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: allmektig Gud
« #1703 : 03. mars 2009, 18:36 »
Et bilde av supermario har mere relevans til denne debatten enn det retarderte oppgulpet du trøkker på tastaturet ditt. Om du har lite tiltro til vitenskap så gjør som Ted kowalsczyk og fløtt ut i ei hytte i skogen, be til gud og lag bomber.   Evneveike faen.
hehe det der var saklig:-)
gå heller å ta på deg den homotrøya di, og løft vekter du ikke klarer å løfte for egen maskin
ja jeg er også usaklig,men det var han som begynte lol :-)
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: allmektig Gud
« #1704 : 03. mars 2009, 18:38 »
Kanskje jeg skal be til den hellige kaffekoppen min og be han hjelpe meg med å mirakle opp mere vekter? Wink   

Non Plus Ultra

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: allmektig Gud
« #1705 : 03. mars 2009, 18:41 »
Hva snakker du om? Så vitenskap må "modnes" litt mener du altså for at det skal være riktig fordi vi har vist det "for kort"?
Hva snakker du om? Så vitenskap må "modnes" litt mener du altså for at det skal være riktig fordi vi har vist det "for kort"?
vitenskapen handler like mye om å knekke gamle "sannheter" som å finne nye,så ja jeg mener at en ikke skal stole på det første og beste,men være kritisk og søkende
hadde en ikke vært kritisk og tvilende til forskninga,så hadde ikke den utvikla seg i positiv retning mot den "absolutte sannhet"
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: allmektig Gud
« #1706 : 03. mars 2009, 18:42 »
Kanskje jeg skal be til den hellige kaffekoppen min og be han hjelpe meg med å mirakle opp mere vekter? Wink  


ja hvorfor ikke:-)
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: allmektig Gud
« #1707 : 03. mars 2009, 20:39 »
vitenskapen handler like mye om å knekke gamle "sannheter" som å finne nye,så ja jeg mener at en ikke skal stole på det første og beste,men være kritisk og søkende
hadde en ikke vært kritisk og tvilende til forskninga,så hadde ikke den utvikla seg i positiv retning mot den "absolutte sannhet"
Men hvordan kan du sitte å uttale deg om ting du ikke vet noe om? Bedriver du forskning eller har høy utdannelse innen et forskingsområde?
Er din "magefølelse" mer verdt enn verdens mest utdannede og reflekterte mennesker som har fått oss til månen og står for bilen du kjører?
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: allmektig Gud
« #1708 : 03. mars 2009, 22:15 »
hei igjen dette blir for dumt
du forstår tydeligvis ikke poenget mitt,så da er det ikke vitsi å diskutere dette noe mer
du bare kverulerer og kverulerer


Det handler ikke om å kverulere, det handler om at du uttaler deg (på selvmotsigende vis) om noe du helt åpenbart ikke forstår noe som helst av. Dette er dessverre svært vanlig i det norske debattklimaet, og gir god grobunn både for misantropi og for enhetsskoleforakt. Jeg ser at boka "Evolution for dummies" har blitt anbefalt tidligere i denne tråden -- du vil helt sikkert ha godt av å lese den. Ønsker du en mer generell innføring i hva vitenskap er for noe og hvordan denne fungerer, anbefaler jeg: http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmDspRte.jsp item=2807416

Bare hyggelig!

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: allmektig Gud
« #1709 : 03. mars 2009, 23:03 »
Det handler ikke om å kverulere, det handler om at du uttaler deg (på selvmotsigende vis) om noe du helt åpenbart ikke forstår noe som helst av. Dette er dessverre svært vanlig i det norske debattklimaet, og gir god grobunn både for misantropi og for enhetsskoleforakt. Jeg ser at boka "Evolution for dummies" har blitt anbefalt tidligere i denne tråden -- du vil helt sikkert ha godt av å lese den. Ønsker du en mer generell innføring i hva vitenskap er for noe og hvordan denne fungerer, anbefaler jeg: http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpItmDspRte.jsp item=2807416

Bare hyggelig!
hehe at det er mulig:-)forstår du ikke hva jeg vil frem til?
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!