Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 341802 ganger)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #2280 : 04. mai 2009, 17:39 »
Menne, vil du si at når du dør kommer du til en bedre plass? Og isåfall, hvorfor tar du ikke livet ditt? Det er ganske klart at formålet med livet ditt på jorden er svært lite i og med at du ikke klarer å overbevise oss om at kristendommen er den rette veien.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2281 : 05. mai 2009, 13:59 »
Wow, takk Smiley det var iallefall noe av det beste og mest modne jeg har lest innpå her Smiley
AMEN! Cheesy Yes, han elsker alle uansett Cheesy

denne diskusjonen er nå død. Du er tydeligvis for dum til å faktisk lese noe av det som blir skrevet, og så blindet av din egen idioti at du har mistet evnen til å lære noe. Du kommer bare med det samme mølet om og om igjen.

spennende å se hvor lett det er å fordumme mennesker. jeg tror det er pga mennesker med "tankegang" som din egen som for eks gjorde Nazismen i tyskland mulig.


Uansett hvor du går på nettet vil alltid oddsen være overlegen for ateister

hva mener du?

det er mye flere religiøse mennesker i verden enn ateister.
kansje du refferer til det faktum at det ikke finnes noen argumenter for at overnaturlige ting finnes, og at dere derfor alltid vil ha oddsen imot dere når dere "diskuterer". hermetegn pga det dere retards evner å spy ut over tastatuurene deres ligner mer på forkynning enn en reel diskusjon.


Jokkemann.:

svar meg på dette er du snill.
er det noe galt med den vitenskapelige metoden?
viss ja. vet du hva den er?
hva synes du er galt med den siden den hjernevasker folk, og hva ville du endret for å gjøre den bedre?

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #2282 : 05. mai 2009, 14:20 »
denne diskusjonen er nå død. Du er tydeligvis for dum til å faktisk lese noe av det som blir skrevet, og så blindet av din egen idioti at du har mistet evnen til å lære noe. Du kommer bare med det samme mølet om og om igjen.

spennende å se hvor lett det er å fordumme mennesker. jeg tror det er pga mennesker med "tankegang" som din egen som for eks gjorde Nazismen i tyskland mulig.


hva mener du?

det er mye flere religiøse mennesker i verden enn ateister.
kansje du refferer til det faktum at det ikke finnes noen argumenter for at overnaturlige ting finnes, og at dere derfor alltid vil ha oddsen imot dere når dere "diskuterer". hermetegn pga det dere retards evner å spy ut over tastatuurene deres ligner mer på forkynning enn en reel diskusjon.


Jokkemann.:

svar meg på dette er du snill.
er det noe galt med den vitenskapelige metoden?
viss ja. vet du hva den er?
hva synes du er galt med den siden den hjernevasker folk, og hva ville du endret for å gjøre den bedre?

Jeg ser ingen grunn til å rakke ned på folk, religiøs eller ikke.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2283 : 05. mai 2009, 14:25 »
men dere er så hjernevaska av NORGE, samfunnet, og forskere at samma

sry, men av og til blir ironien for mye for meg.



Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2284 : 05. mai 2009, 14:27 »
Jeg ser ingen grunn til å rakke ned på folk, religiøs eller ikke.

tror han kan takle det. han skreiv noe om "ikke gå å grin som noen jenter". da regner jeg med han synes litt morsomheter er kosher.


Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2285 : 05. mai 2009, 16:59 »
Jeg er 100% overbevist om at dere ateister og vantro og for den slags skyld ikke har et snev av peiling på hva det vil si å være en kristen. Ut ifra det jeg har lest meg igjennom i denne tråden så scorer dere spesielt dårlig, for å si det på en mild måte.

Hvorfor tror vi på Gud. Jo, nettop fordi Han har skapt nye mennesker i oss, og det gjør Han stadig, flere ganger. Vi kaller det å bli "født på ny" eller å "se nåden på ny" osv. Hvordan blir man født på ny? Jo, nettop fordi vi i vår ydmykelse ser våres skrøpelighet i forhold til det ultimate, nemlig Gud, og av bare nåde får ta imot Hans frelse, bli en del av Hans frelsesverk. Gud fyller våre hjerter med Den Hellige Ånd som gir oss en visshet om at alt kun kan være til ved Gud, og at vi ikke skal få den dødsstraffen vi i utgangspunktet fortjener, men leve i samfunn med Gud og mennesker vi ellers er glade i.

Dette er en indre glede og visshet som overgår absolutt alt det denne verden kan by på. Hvis dere tror at dere med deres virkelighet og vitenskap kan få meg til å svikte min Gud, så må jeg nok skuffe dere. Dere må gjerne kjefte og kalle meg hjernedød og ellers andre velpassende ord, men akkurat det driter jeg i.

Det er ikke noe logikk som fører mennesker til Gud. Det er DHÅ ved Ordet (dvs. bibelen) som fører mennesket til Gud, punktum. Dere kan si at det er så ulogisk og idiotisk så mye dere vil, da dette i vårt indre kun taler til vår fordel. Skriften taler nettop om dette. Om falske profeter som skal fare folket vill, vekk ifra troen osv. Glupske ulver som skal trenge seg inn i flokken og spre lammene.

Denne diskusjonen som vi har pågående kommer vi ingen vei med. Det er flere røde tråder i denne tråden. Den ene av dem og som går igjen oftest er trakkasering, latterliggjøring og personangrep på kristne. Men, det er jo slik dere vil ha det. Verden hadde jo blitt så ufattelig mye bedre hvis det ikke fantes religiøse mennesker som setter noe annet høyere enn seg selv. Hadde dog vært interessant og sett.

Det jeg ennå ikke skjønner meg helt på er hvorfor dere faktisk skylder all verdens nød og katastrofe på en Gud som dere i realiteten ikke tror på. Dere sier at hvis vi forestiller oss at Han finnes, SÅ... Går ikke ann å si sånn vettu. Enten tror man eller så tror man ikke. Går ikke ann å forestille seg noe som man egentlig ikke tror på, sånn i tilfellet det finnes. Blir jo helt rart.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å poste dette. Føler bare det er på sin plass å ihvertfall prøve å rette på noen av missforståelsene rundt omkring. Blir litt spesielt å lese deres definisjon av Gud og kristendommen, da den ikke stemmer overhodet.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #2286 : 05. mai 2009, 17:08 »
gleder meg til tannfeen/mummelmann eller noen andre svarer deg

gidder ikke selv..
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #2287 : 05. mai 2009, 17:15 »
Det jeg ennå ikke skjønner meg helt på er hvorfor dere faktisk skylder all verdens nød og katastrofe på en Gud som dere i realiteten ikke tror på.

Så kom vi med dette "argumentet" igjen ja.  :Smiley

Hvor her i tråden skylder egentlig noen av de som ikke har gitt uttrykk for å tro på noen fantasifigur "all verdens nød og katastrofe" på din "gud"? Jeg tror nok du blander sammen meningsuttrykk med retoriske spørsmål.


Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2288 : 05. mai 2009, 17:19 »
Så kom vi med dette "argumentet" igjen ja.  :Smiley

Hvor her i tråden skylder egentlig noen av de som ikke har gitt uttrykk for å tro på noen fantasifigur "all verdens nød og katastrofe" på din "gud"?


Kommer jo fram i den første posten. Om ikke direkte, så ihvertfall svært indirekte Smiley

Trådstarter er jo åpenlyst ingen kristen, men refererer til vår kristnes Gud i forhold til "foreferdelige omstendigheter med krig, sult osv"

En oppriktig kristen ville ikke stilt et slikt spørsmål, ihvertfall ikke på et treningsforum..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #2289 : 05. mai 2009, 17:23 »
Kommer jo fram i den første posten. Om ikke direkte, så ihvertfall svært indirekte Smiley

Trådstarter er jo åpenlyst ingen kristen, men refererer til vår kristnes Gud i forhold til "foreferdelige omstendigheter med krig, sult osv"

En oppriktig kristen ville ikke stilt et slikt spørsmål, ihvertfall ikke på et treningsforum..

Som det ganske så tydelig fremkommer av trådstarterens andre innlegg så ville han jo bare stille et kritisk spørsmål til de som forsvarer "guds" eksistens:

jeg vet det ikke støtter om han finnes eller ikke, ville bare stille et kritisk spørsmål til noen av de som forsvarte Guds eksistens.



Retoriske spørsmål er noe annet enn meningsuttrykk.


Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2290 : 05. mai 2009, 17:27 »
Kall det gjerne retoriske spørsmål. Kall det hva du vil.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #2291 : 05. mai 2009, 17:37 »
Kall det gjerne retoriske spørsmål. Kall det hva du vil.

Eh..? Ja?

Svar nå på hvor her i tråden noen av de som ikke har gitt uttrykk for å tro på noen fantasifigur skylder "all verdens nød og katastrofe" på din "gud" (og faktisk mener det), siden du mente at vi ("dere") gjør det?




Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2292 : 05. mai 2009, 17:38 »



Det jeg ennå ikke skjønner meg helt på er hvorfor dere faktisk skylder all verdens nød og katastrofe på en Gud som dere i realiteten ikke tror på.



nå er jeg helt satt ut.

gjør du deg dum med vilje slik at du slipper å ta den reelle debatten, og faktisk svare på de vanskelige spørsmålene?

at du, som jeg tror er et voksent menneske, har klart å lese 150 sider med poster, og så komme til DENNE, helt sinnsyke slutningen synes jeg er utrolig fascinerende.

du gjør det vanskelig å fortsette en skikkelig debatt når du fordummer den så kraftig. jeg er rett å slett ikke sikker på om jeg skal ta deg serriøst, men jeg kan ikke la slike dumheter så usvart.

la meg forklare deg hva som egentlig er det mange ateister mener når de, som du sier skylder all urett i verden på gud. de skylder det ikke på gud. de skylder det på TROEN av en gud.

EN ENORM FORSKJELL. det at dere blindt tror på noe som det ikke finnes noe som helst beviser på at skulle finnes (derav ordene tro og blindt) er problemet. at dere baserer livene deres på middelaldersk overtro og bøker som er skrevet for tusenvis av år siden. det er problemet.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2293 : 05. mai 2009, 17:39 »
Kall det gjerne retoriske spørsmål. Kall det hva du vil.

han kan kalle det det ER.

du kan slutte å finne på ting, og prøve å holde debatten serriøs. nå er du bare barnslig.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2294 : 05. mai 2009, 18:01 »
Eh..? Ja?

Svar nå på hvor her i tråden noen av de som ikke har gitt uttrykk for å tro på noen fantasifigur skylder "all verdens nød og katastrofe" på din "gud" (og faktisk mener det), siden du mente at vi ("dere") gjør det?




I og med at denne tråden har over 150 sider og med nesten 2300 svar så blir det litt for krevende å filtrere ut de poster som på mer eller mindre direkte og indirekte henvender seg til "din gud sier ditt og datt, men gjør ditt og datt" "din gud kaller seg selv god, men se på verden" osv... Jeg er ganske sikker på at du har fått det med deg, men du vil jo ikke kalle dette for annet enn retoriske svar og spørsmål, så da er vi jo like langt.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!