Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 344800 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2400 : 20. mai 2009, 23:18 »
Man må være ekstremt konsentrert for å forstå noe som helst av det du skriver og mener. Kan du ikke prøve å bruke litt mer korrekt tegnsetting og stor forbokstav osv?
Takk.
Når det er sagt så antar jeg at siden det ble sagt at man blir født homofil, så er dette noe forskerene har funnet bevis for i f.eks. genene. Men nå stoler jeg blindt på at forskerene har rett, noe de selvsagt ikke har. For forskerene prøver jo bare å ødelegge for kristendommen. Men jeg det jeg ikke skjønner er hvordan et bevis for at homofili er medfødt ødelegger for kristendommen? Og hvis det ikke gjør det, hva gjør du egentlig i denne diskusjonen i utgangspunktet?

det skaper et dilemma.

mennesket er skapt i guds bilde.

er du skapt homofil og det samtidig står i bibelen at homofili er galt..... u know its crazy time up in here.


Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: allmektig Gud
« #2401 : 20. mai 2009, 23:19 »
Den er jo ikke skrevet for 2000 år sia lille gutt Cheesy

Er jo masse skrifter fra flere tusen år sia og noen fra to tusen år sia som er valgt ut og satt sammen Smiley

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2402 : 20. mai 2009, 23:24 »
Den er jo ikke skrevet for 2000 år sia lille gutt Cheesy

Er jo masse skrifter fra flere tusen år sia og noen fra to tusen år sia som er valgt ut og satt sammen Smiley

fett med hersketeknikker lille søtnos ? =)

[sarkasme]
åjaaa, så siden de ikke er nøyaktig 2k år gamle gjelder ikke poenget mitt lengre?
[/sarkasme]

nå kverulerer du bare.

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: allmektig Gud
« #2403 : 20. mai 2009, 23:29 »
Øy, hele tråden oser av 160 sider med kverulering, ikke ødelegg morroa Sad

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2404 : 20. mai 2009, 23:30 »
Man må være ekstremt konsentrert for å forstå noe som helst av det du skriver og mener. Kan du ikke prøve å bruke litt mer korrekt tegnsetting og stor forbokstav osv?
Takk.
Når det er sagt så antar jeg at siden det ble sagt at man blir født homofil, så er dette noe forskerene har funnet bevis for i f.eks. genene. Men nå stoler jeg blindt på at forskerene har rett, noe de selvsagt ikke har. For forskerene prøver jo bare å ødelegge for kristendommen. Men jeg det jeg ikke skjønner er hvordan et bevis for at homofili er medfødt ødelegger for kristendommen? Og hvis det ikke gjør det, hva gjør du egentlig i denne diskusjonen i utgangspunktet?

Hvordan kan du se i genene at en blir født homofil?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2405 : 20. mai 2009, 23:35 »
Seksualitet er vel egentlig utrolig vanskelig å forske på, i antikken så var det jo populært å være homo noen steder.
Og alle digga jo å ta hverandre i ræva, men det er jo veldig mye forvirring rundt seksualitet når du er i ungdomsåra, sånn er det bare Smiley

Så ville nok ikke stolt på noe forsking rundt det i det hele tatt.

Uansett, når du snakker om samvittighet hanzy, så er det noe alle blir født med. Ut ifra hvordan og hvor du vokser opp, vil du tilpasse deg til hva som er greit og ikke greit.
Hvis f.eks lillesøstera mi på 4 år juger til meg så vil jeg merke det med en gang Smiley De gir utrykk for det utrolig lett.
Men gjennom åra blir du bare mer og mer vant til å juge, derfor vil du ikke merke noe i samvittigheten i det hele tatt.
Hvis du har en hard barndom og du blir utsatt for vold, er det mange som vil utsette andre for vold og ikke føle noe på samvittigheten.
Samvittigheten er nok noe av det viktigste mennesker blir født med, en pekepinn for hva som er rett og galt.

Måtte bare få det avklart, hvis jeg ikke misforsto deg på noen måte? Tongue

det er jo akkuratt dette jeg sier. at til mer av det gale du gjør, jo desto enklere blir det etterhvert.

dave the brave

  • Gjest
Sv: allmektig Gud
« #2406 : 20. mai 2009, 23:37 »
jeg tror heller ingen mennesker er født homofile. på en måte mener jeg at ingen mennesker "er" homo sånn fysisk, det er noe dem legger seg til av forskjellige årsaker i løpet av livet.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #2407 : 20. mai 2009, 23:40 »
jeg tror heller ingen mennesker er født homofile. på en måte mener jeg at ingen mennesker "er" homo sånn fysisk, det er noe dem legger seg til av forskjellige årsaker i løpet av livet.

Hvordan forklarer du da unge gutter (barn) som helt fra de er bittesmå foretrekker å leke med dukker, vil være mamma (når de leker familie) og som har tydlige homofile trekk? Jeg vet om flere homofile bekjente som har fortalt at de visste de var homofile helt fra de var små. Hvilke "årsaker" er det du mener? Hvilke spesielle "årsaker" tror du en tolvåring som blir forelsket i sin kompis har vært igjennom?
Sa brura

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2408 : 20. mai 2009, 23:44 »
Jeg har en venn, ja jeg vil faktisk velge å kalle han det. Jeg regner med at en del har hørt om han. Arnfinn Nordbø heter han. Oppvokst i kristen familie. Drevet med mye kristent arbeid blant unge. Var styreformann i KPK-Ukraina, det var faktisk han som dro i gang hele prosjektet. I følge han selv forsto han ganske tidlig at han ikke var som andre gutter. Han har også ifølge han selv bedt hver eneste dag i mange år om at Gud måtte ta dette bort fra han, slik at han kunne leve et heterofilt liv slik som andre gutter, da han også forstod at dette var i strid med Guds vilje. Dette skjedde ikke. Han henviser også til studier som beviser at homofili er medfødt, og ikke noe som man velger å bli.

Så, her er noen poeng han drar fram. Hvorfor skaper Gud homofile? Skal de homofile fornekte seg selv? Skal ikke homofile få lov til å elske og bli elsket på samme måte som heterofile.

Mine tanker rundt dette er at. Hvorfor tar man dette med homofil elskov så alvorlig, mens man ser bort ifra andre deler av bibelen. Det er en rekke andre lover i bibelen som vi kristne i dag hverken prøver å leve opp til eller bryr oss om. Homofili er ikke et eget kapittel i bibelen, og homofil elskov blir kun nevnt 4 eller 5 ganger. Vi sier vanligvis at disse lovene er beregnet for jødene. Dette er inkludert homofili. Guds forbud mot homofil omgang står ikke alene, men står sammen med en rekke andre forbud som er rettet mot det jødiske folk.

Jeg har hverken sagt at jeg er enig eller uenig med Arnfinns påstander. Men, jeg stiller meg likevel noen spørsmål. Hvorfor velger vi som kristne å velge bort ting i bibelen som står like svart på hvitt som de tingene man velger å ta vare på? Og, er homofil seksual omngang som blir nevnt i bibelen det samme som homofilt forhold slik vi kjenner i dag? Homofili er et ord som ikke eksisterer i bibelen en gang.




Nei, jeg har ikke drukket. Dette er bare noen tanker som dukker opp i ny og ne..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2409 : 20. mai 2009, 23:46 »
Jeg tror ikke man blir født homofil, men vist man blir homofil feks i 16års alderen er det en grunn jeg vil påpeke dette ved et eksempel.
Vist jeg hadde stjålet noe for første gang hadde jeg hatt veldig dårlig samvittighet etterpå, neste gang jeg hadde stjålet hadde det gått litt lettere, neste gang jeg stjal, enda lettere. Til slutt hadde det gått som en lek. Det samme vil jeg sammenligne med mange som driver med hor. Man har feks sex med mange forskjellige kvinner dag etter dag, du møter flere forskjellige kvinner og alle ønsker forskjellige ting, noen ønsker vanlige misjonærstillingen, mens andre ønsker litt mer kinky ting. Etterhvert går du kansje over til veldig kinky ting hele tiden fordi det er nytt og spennende. Etter du har vært i "sexmiljøet" en god stund treffer du kanskje en kvinne eller to som vil ha deg med på trekant med en annen kvinne, evt mann. Etter vært går det over til mer "spennende og utfordrende ting som å ta på det samme kjønn for dama/mannen liker at du tar på samme kjønn feks. Etter hvert har alle sex med både samme og motsatte kjønn. Man begynner å synes dette ikke virker så galt alikevel siden en har holdt på med dette en lang stund og man liker at det samme kjønn vet hvilke plasser som tilfredstiller mest og man er mest lik sitt eget kjønn i grunn, man begynner å bli enten homofil, eller bifil. Dette vil jeg si er en grunn til at det blir mange homofile og bifile. Mens mange kanskje bare blir homofile eller bifile fordi de har mer til felles med samme kjønn å en klarer ikke ta kontakt med det motsatte kjønn osv. Uansett tror jeg ikke homofili eller bifili er en sykdom men form for synd som en kan bli avhengig av akkuratt som mange blir lystløgnere, voldtekstmenn, sexavhengig, dopavhengig, og alt dette er spennende eller en eller annen form for veldig kortvarig gøy, nytelse osv. Det er derfor synd blir gjort i verden fordi den gir en form for nytelse som er kortvarig, det er også sånn man blir avhengig av forskjellige ting som ikke er rett, man ønsker den kortvarige nytelsen mer og mer, til slutt gjør man den oftere å oftere.

Dette som du sier her stiller jeg meg sterkt kritisk til. Beklager.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2410 : 20. mai 2009, 23:50 »
 Men det jeg enda ikke forstår er dere som ikke tror på noe etter døden, dere som bare lever deres liv, får kanskje barn og en jobb, så det eneste dere gjør er å få en familie, jobbe, ha det litt gøy, deretter dø, så er det slutt.(dette høres enormt trist ut)
å i tillegg tror dere på et bang som kom fra noe som alltid har vært, dere tror på noen partikler som alltid har funnes som skapte et stort smell utav ingenting, men det er alt, det var banget og naturen som skapte mennesket så full av kunnskap til å finne ut av ting, samvittigheten, og forskjell på rett og galt. dette skapte naturen--> som ble skapt av et stort smell--> som ble skapt av noen små partikler og gass.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #2411 : 20. mai 2009, 23:53 »
Men det jeg enda ikke forstår er dere som ikke tror på noe etter døden, dere som bare lever deres liv, får kanskje barn og en jobb, så det eneste dere gjør er å få en familie, jobbe, ha det litt gøy, deretter dø, så er det slutt.(dette høres enormt trist ut)
å i tillegg tror dere på et bang som kom fra noe som alltid har vært, dere tror på noen partikler som alltid har funnes som skapte et stort smell utav ingenting, men det er alt, det var banget og naturen som skapte mennesket så full av kunnskap til å finne ut av ting, samvittigheten, og forskjell på rett og galt. dette skapte naturen--> som ble skapt av et stort smell--> som ble skapt av noen små partikler og gass.

Synes det er tristere at et voksent menneske trenger fantasihistorier for å takle livet.
Sa brura

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #2412 : 21. mai 2009, 00:03 »
Men det jeg enda ikke forstår er dere som ikke tror på noe etter døden, dere som bare lever deres liv, får kanskje barn og en jobb, så det eneste dere gjør er å få en familie, jobbe, ha det litt gøy, deretter dø, så er det slutt.(dette høres enormt trist ut)
å i tillegg tror dere på et bang som kom fra noe som alltid har vært, dere tror på noen partikler som alltid har funnes som skapte et stort smell utav ingenting, men det er alt, det var banget og naturen som skapte mennesket så full av kunnskap til å finne ut av ting, samvittigheten, og forskjell på rett og galt. dette skapte naturen--> som ble skapt av et stort smell--> som ble skapt av noen små partikler og gass.
Hva er meninga med livet? Please tell me. Og btw selv om folk ikke tror på kristendommen så betyr ikke det nødvendigvis at de har satt seg inn i the big bang theory. Selv om du søker svar, og finner dem i bibelen så betyr ikke dette at alle har et behov for svar. Det er enkelt å greit ikke slik at alle har et behov for å vite hvordan verden ble skapt. Og at du prøver å gjøre narr av the big bang theory (som du tydeligvis ikke vet noe om) er faktisk ganske morsomt. For den eneste du gjør narr av er deg selv.
For meg handler livet om å ha det gøy, å gjøre det jeg liker, trene. Og forhåpentligvis finne meg ei søt kjerring å dele livet med. Jeg tror ikke på gud, er ikke kristen selv om jeg er meldt inn i statskirka (dette med statsreligion er et helt utrolig idiotisk konsept i utgangspunktet synes jeg). Allikevell har jeg det utrolig fint med meg selv, og har et fint liv som jeg kommer til å fortsette å nyte, uansett hvordan verden ble skapt og hva som skjer etter døden.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2413 : 21. mai 2009, 00:05 »
Jeg har en venn, ja jeg vil faktisk velge å kalle han det. Jeg regner med at en del har hørt om han. Arnfinn Nordbø heter han. Oppvokst i kristen familie. Drevet med mye kristent arbeid blant unge. Var styreformann i KPK-Ukraina, det var faktisk han som dro i gang hele prosjektet. I følge han selv forsto han ganske tidlig at han ikke var som andre gutter. Han har også ifølge han selv bedt hver eneste dag i mange år om at Gud måtte ta dette bort fra han, slik at han kunne leve et heterofilt liv slik som andre gutter, da han også forstod at dette var i strid med Guds vilje. Dette skjedde ikke. Han henviser også til studier som beviser at homofili er medfødt, og ikke noe som man velger å bli.

Så, her er noen poeng han drar fram. Hvorfor skaper Gud homofile? Skal de homofile fornekte seg selv? Skal ikke homofile få lov til å elske og bli elsket på samme måte som heterofile.

Mine tanker rundt dette er at. Hvorfor tar man dette med homofil elskov så alvorlig, mens man ser bort ifra andre deler av bibelen. Det er en rekke andre lover i bibelen som vi kristne i dag hverken prøver å leve opp til eller bryr oss om. Homofili er ikke et eget kapittel i bibelen, og homofil elskov blir kun nevnt 4 eller 5 ganger. Vi sier vanligvis at disse lovene er beregnet for jødene. Dette er inkludert homofili. Guds forbud mot homofil omgang står ikke alene, men står sammen med en rekke andre forbud som er rettet mot det jødiske folk.

Jeg har hverken sagt at jeg er enig eller uenig med Arnfinns påstander. Men, jeg stiller meg likevel noen spørsmål. Hvorfor velger vi som kristne å velge bort ting i bibelen som står like svart på hvitt som de tingene man velger å ta vare på? Og, er homofil seksual omngang som blir nevnt i bibelen det samme som homofilt forhold slik vi kjenner i dag? Homofili er et ord som ikke eksisterer i bibelen en gang.




Nei, jeg har ikke drukket. Dette er bare noen tanker som dukker opp i ny og ne..

så vist det bare er nevnt noen ganger i bibelen så kan man liksom viske det bort?
og jeg vil si at nye testamente er et testamente som gjør at det gamle testamentet er mer forståelig enn det var før. Man trenger også det gamle testamentet for å forstå det nye testamentet og hvordan det var før i tiden. Siden man før måtte ofre dyr for vår synd skulle bli vasket bort, kan man nå se at i det nye testamentet at Jesus Kristus Guds sønn var et evig offer osv. Man kan ikke forstå det nye testamentet eller det gamle testamentet uten hverandre, man må ha både det nye å det gamle for at alt skal gå i hop. Det at man ikke følger alt som står i det gamle testamentet lengre, som steining av de som driver synd, og offer av dyr lengre er fordi alt ble forandret da Jesus Kristus døde på korset!!!

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2414 : 21. mai 2009, 00:08 »
Synes det er tristere at et voksent menneske trenger fantasihistorier for å takle livet.

ja nettopp. hvordan kan du vite at det er fantasi, hva om Gud er virkelighet, og det er han uansett om en tror eller ikke. Til nå har alle sagt at jeg ikke vet hva big bang er, men ingen av dere har forklart hva big bang er, vet dere det ikke selv? hva var det som var i begynnelsen av alt? hva har allti funnes, fordi det må jo ha funnes noe fra begynnelsen av?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!