Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 342150 ganger)

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #2565 : 11. juni 2009, 00:48 »
Jeg håper dere ser tilbake tilbake til mitt innlegg, når dere møter Gud i himmelen. Man skal tilgi før man reiser seg opp, ikke etterpå! FOREN DERE MED GUD FØR DET ER FOR SENT.


Fordi kristendommens utgangspunkt er Jesus fra Nazareth, en av de mange predikanter som virket i det området Israel nå ligger for omtrent to tusen år siden. Han samlet endel tilhengere,


..................................................................................masse tekst....................................................


     Luther var også fiendtlig innstilt mot fornuften: «Den som vil være en god kristen, han må fornekte sin fornuft.» (Peikoff, s.41.) «Den største faren på jorden er et menneske med en rikt utstyrt fornuft. Fornuften må lures, blindes og ødelegges.» (Peikoff, s.145.)
     Heller ikke Luthers politiske syn er til å misforstå. Det er en kristen dyd å adlyde staten, sier han. « . . . vi må finne oss i herskerens autoritet. Hvis han misbruker sin autoritet, må vi ikke hate ham eller søke hevn. Vi må adlyde, for dette er Guds ønske, siden herskeren er Guds representant. Uansett hvordan herskeren styrer, må vi finne oss i det med tålmodighet.» (Peikoff, s.42.)


Håper dere innser at man skal tro på kristendommen, dette innlegget tok meg flere sider å skrive, men alikevel gjorde jeg det for dere. TRO ER DET SAMME SOM EVIG LIV

Javel.....
trodde du hadde bare copy/pasta hele greia fra http://www.filosofi.no/krist.html jeg.........


Merk,, det står : "©Vegard Martinsen 2000" på bunn av teksten. Mulig jeg ikke har helt peil, men jeg tror, med mindre du er han, bør du ikke sitere teksten uten referanse.

edit2:
Det er heller ikke noe i teksten som taler direkte for kristendommen, heller tvert imot. Så å bruke den som et argument for, er underlig. Den er vel heller, mer eller mindre, en beretning om den.

Utlogget Skr3d3

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 35

Sv: allmektig Gud
« #2566 : 11. juni 2009, 00:54 »
Gått jeg ikke er den eneste som ser at _enkelte_ (for ikke å tråkke på noens tær) kristne er syke..
I heard that there was this ninja who was eating at a diner, and when some dude dropped a spoon, the ninja killed the whole town.

Xbox360 Gamertag:     ninjashreD
PS3 ID:                         ninjaShredd

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #2567 : 11. juni 2009, 00:55 »
Sitat
Håper dere innser at man skal tro på kristendommen, dette innlegget tok meg flere sider å skrive, men alikevel gjorde jeg det for dere. TRO ER DET SAMME SOM EVIG LIV

Sitat
Vegard Martinsen 2000

Hvis du ikke er Vegard Martinsen, noe jeg tviler på så har du driti deg sykt ut  Grin

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #2568 : 11. juni 2009, 12:06 »
Javel.....
trodde du hadde bare copy/pasta hele greia fra http://www.filosofi.no/krist.html jeg.........


Merk,, det står : "©Vegard Martinsen 2000" på bunn av teksten. Mulig jeg ikke har helt peil, men jeg tror, med mindre du er han, bør du ikke sitere teksten uten referanse.

edit2:
Det er heller ikke noe i teksten som taler direkte for kristendommen, heller tvert imot. Så å bruke den som et argument for, er underlig. Den er vel heller, mer eller mindre, en beretning om den.

alesserchristian takes the money
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Mr. Regresjon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

Sv: allmektig Gud
« #2569 : 11. juni 2009, 12:36 »
Javel.....
trodde du hadde bare copy/pasta hele greia fra http://www.filosofi.no/krist.html jeg.........

Burn!
220 - 160 - 222,5 = 602,5

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: allmektig Gud
« #2570 : 11. juni 2009, 13:22 »
Gått jeg ikke er den eneste som ser at _enkelte_ (for ikke å tråkke på noens tær) kristne er syke..
Eller mange, om du vil.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #2571 : 11. juni 2009, 13:27 »
Gått jeg ikke er den eneste som ser at _enkelte_ (for ikke å tråkke på noens tær) kristne er syke..
Enkelte styrkeløftere er syke. Enkelte muslimer er syke. Enkelte politimenn er syke. Enkelte brannmenn er syke. Enkelte bodybuildere er syke. Hva er poenget ditt Smiley?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #2572 : 11. juni 2009, 15:45 »
Enkelte styrkeløftere er syke. Enkelte muslimer er syke. Enkelte politimenn er syke. Enkelte brannmenn er syke. Enkelte bodybuildere er syke. Hva er poenget ditt Smiley?

Et poeng er jo at ingen av de nevnte gruppene dine (foruten Muslimer kanskje) har særlig makt eller innflytelse her i verden og kan ødelegge relasjoner, økonomi, struktur, fred og ikke minst landeområder.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2573 : 11. juni 2009, 15:54 »
Kan legge til her at: hvordan kan dere religiøse/kristne ty til metoder som dette, utavkonteks, stråmenn, rødsild ? Løgn! etc å forvente å få kredibilitet? Virker på meg som om dere ber om å stå først i køen til helvete. Noe som er herlig ironisk..... akk hadde det bare ikke gått ut over andre.

Det du påstår her oser av uvisshet om hva frelsen og troen på Jesus Kristus går ut på. Du vet heller ikke hva som kvalifiserer et menneske til helvette, og hva som kvalifiserer et menneske til himmelen, så egentlig er det best du holder slike usmakelige påstander for deg selv.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: allmektig Gud
« #2574 : 11. juni 2009, 16:02 »
Det du påstår her oser av uvisshet om hva frelsen og troen på Jesus Kristus går ut på. Du vet heller ikke hva som kvalifiserer et menneske til helvette, og hva som kvalifiserer et menneske til himmelen, så egentlig er det best du holder slike usmakelige påstander for deg selv.

Det kjem heilt an på korleis ein tolkar bibelen... Og det er sikkert like mange forskjellige tolkningar som det er folk som "følgjer" den.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2575 : 11. juni 2009, 16:39 »
Det kjem heilt an på korleis ein tolkar bibelen... Og det er sikkert like mange forskjellige tolkningar som det er folk som "følgjer" den.

For et tåpelig argument. Hvis det i det heletatt kan kalles et argument.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #2576 : 11. juni 2009, 16:42 »
For et tåpelig argument. Hvis det i det heletatt kan kalles et argument.

Hvorfor det? Hvor mange kristne trosretninger finnes det? En?

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2577 : 11. juni 2009, 16:59 »
Nei, men det finnes heller ikke over 1 milliard forskjellige tolkninger av Det Nye Testamentet.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #2578 : 11. juni 2009, 17:03 »
Det du påstår her oser av uvisshet om hva frelsen og troen på Jesus Kristus går ut på. Du vet heller ikke hva som kvalifiserer et menneske til helvette, og hva som kvalifiserer et menneske til himmelen, så egentlig er det best du holder slike usmakelige påstander for deg selv.

Jeg refererte til innlegget til birgir2k, men jeg redigerte det bort fordi det er blitt påpekt flere ganger før.

Forstår du hva jeg skrev?

Mener du at det ikke er mot endel av kristendommens grunnprinsipper/moral å bevisst lyve og bedra for å vinne f.eks. tillit? Hvis ikke, så har jeg satt kristendommen høyere enn den fortjener!

Greit nok noen mener at alle kan bli tilgitt bare de angrer, men jeg skrev IKKE at de kom til å komme til helvete.

Jeg synes og det er forkastelig at kristne mener de kan bli tilgitt for enhver synd (foruten den store stygge :"å benekte den hellige ånd") av gud, samme hva de har gjort; hva med eventuelle ofre, hva godt gjør det dem? Det gir kristne et mulig kvalmt samvittighetsviskelær. Heldigvis for en god del kristne, så eksisterer ikke helvete, for å angre bare pga mulig avstraffelse er ikke verd en .... i mine øyne.

Smaken er som baken, og da også usmaklighet. Hvis du ikke takler å lese slike innlegg bør du holde deg eksklusivt til boka di.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #2579 : 11. juni 2009, 17:18 »
Men du mener tydeligvis at gjerningene vi gjør kvalifiserer oss mer eller mindre til helvette. Dette stemmer ikke. Det er ingen som kan gjøre seg mer/mindre fortjent til Guds nåde, på samme måte som at det er ingen som kan gjøre seg mer eller mindre forjent til evig fortapelse.

Det er kun troen på Jesus Kristus og syndernes forlatelse som skiller et menneske ifra Guds nåde og Guds vrede.

Det er også skremmende mange som tror at de derfor kan gjøre akkurat som de vil, fordi de blir tilgitt uansett. Vel, det er sant, men det er derimot moralsk urett, og strider imot de gjerningene Jesus gjorde, noe som skal være selve ledetråden i alle kristnes liv. Beklager hvis jeg overreagerte noe. Skal ikke legge skjul på at jeg lest igjennom deprimerende mange innlegg ifra folk som kaller seg kristne her inne. Temmelig usmakelig det og.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!