Skrevet av Emne: Skal ha ny mobil, trenger tips.  (Lest 985 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Skal ha ny mobil, trenger tips.
« : 11. januar 2009, 19:39 »
Emnetittelen sier vel det meste, men for å utdype litt:

Jeg har i dag Nokia 5500 sport, men da både min og andres Nokia-telefoner tydeligvis lider av samme problem, er Nokia utelukket å kjøpe igjen. Problemet er at batteri-indikatoren gang på gang presterer å vise nesten fulladet batteri, men når f.eks. telefonen ringer viser det seg at batteriet tømmes helt på få sekunder... Dette problemet har jeg ikke opplevd på andre merker tidligere, og det er SUPER-irriterende, da jeg ofte er langt unna nærmeste lademulighet.  Angry I tillegg er det begynt å bli problemer med mikrofonen, slik at andre har problemer å høre meg (jeg er bergenser, hallo??). Syns dette er alt for dårlig på en telefon som kun er ca 18 måneder gammel, jeg vil ha noe som VARER.

Kravene mine er:

-Må tåle å faktisk være en mobiltelefon. Det vil si at den må tåle å bli mistet i bakken, ligge i en søkkvåt lomme (både svette og vann), brukes i regn, må tåle støv etc. etc. (Dette har faktisk Nokiaen min vært god på).

-Har ikke behov for all verdens funksjoner. Så lenge den kan brukes til å snakke i og å sende SMS med er jeg fornøyd. Dog er et kamera ikke å forakte.

-De feilene som jeg har nevnt over på min nåværende telefon, må selvsagt ikke være på den nye.  Wink Altså: En batteriindikator som er "ærlig" og forøvrig god batterikapasitet.



Samboer'n har en Sonim ("World's toughest phone"), som er helt grei, men jeg syns den er litt vel dyr. Har hatt Sony-Ericsson før som jeg var fornøyd med, men "drepte" den etter nesten 3 år...  Embarrassed

Noen tips?

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: Skal ha ny mobil, trenger tips.
« #1 : 13. januar 2009, 18:07 »
BUMP

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Skal ha ny mobil, trenger tips.
« #2 : 13. januar 2009, 19:19 »
SE C702 har jeg for tiden. "Smuss og sprutsikker" skal den være, og så langt er den det. Tåler litt ekstra, og koster ikke allverden heller. Dessuten - den ringer... Grin. Fornøyd med min så langt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Proffen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 221

  • Eat Lightning and Crap Thunder..!
Sv: Skal ha ny mobil, trenger tips.
« #3 : 13. januar 2009, 19:31 »
SE W880i. Begynner kanskje å bli litt gammel nå, men er da ganske robust. Min har blitt utsatt for det meste Tongue Mistet i sementgulv utalige ganger, kjørt over av moped, blitt gjennomnbløt, trakket på og mye mer Grin Er sikkert blitt ganske billig også nå..
Benk: 85 kg        Mark: 136,5 kg        Bøy: Nei takk

Logg

IntX

  • Gjest
Sv: Skal ha ny mobil, trenger tips.
« #4 : 13. januar 2009, 19:44 »
SE W880i. Begynner kanskje å bli litt gammel nå, men er da ganske robust. Min har blitt utsatt for det meste Tongue Mistet i sementgulv utalige ganger, kjørt over av moped, blitt gjennomnbløt, trakket på og mye mer Grin Er sikkert blitt ganske billig også nå..
Synes denne telefonen såg tøff ut da den kom på markedet, men det viste seg at den ikke tålte en dritt. Vi fikk disse telefonene på jobb. Nesten 50% gikk i retur grunnet at softwaren hang seg opp. Fikk ikke tatt anrop/ringt ut.
Men det er klart det går ann å være heldig og uheldig.

Utlogget Proffen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 221

  • Eat Lightning and Crap Thunder..!
Sv: Skal ha ny mobil, trenger tips.
« #5 : 13. januar 2009, 19:52 »
Hmm, da må jeg være av den heldige typen. Min har iallefall tålt en god del.
Benk: 85 kg        Mark: 136,5 kg        Bøy: Nei takk

Logg

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Skal ha ny mobil, trenger tips.
« #6 : 14. januar 2009, 00:08 »
iphone! Wink

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: Skal ha ny mobil, trenger tips.
« #7 : 14. januar 2009, 01:16 »
iphone! Wink

Sitat
Må tåle å faktisk være en mobiltelefon. Det vil si at den må tåle å bli mistet i bakken, ligge i en søkkvåt lomme (både svette og vann), brukes i regn?
- Her er vel iphone noe av det siste jeg ville valgt... (jeg har en iphone selv, men stiller ikke samme krav som trådstarter Smiley)


Forøvrig er vel batterikapasiteten på iphone litt så som så.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Skal ha ny mobil, trenger tips.
« #8 : 14. januar 2009, 07:38 »
Takker for gode tips så langt! Skal sjekke de modellene dere anbefaler nærmere, og bare kom med flere tips!  Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!