Skrevet av Emne: Tekstmelding fra Gaza  (Lest 13671 ganger)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Tekstmelding fra Gaza
« : 04. januar 2009, 18:52 »
Kjedemelding

Søndag blir det sendt rundt en kjedemelding fra Mads Gilbert i Gaza:

«Fra lege Mads Gilbert i Gaza: Takk for all støtte. De bombet det sentrale grønnsakmarkedet i Gaza by for to timer siden. 80 skadde, 20 drept, alt kom hit til Shifa-sykehuset. Hades! Vi vasser i død, blod og amputater. Masse barn. Gravid kvinne. Jeg har aldri opplevd noe så fryktelig. Nå hører vi tanks. Fortell videre, send videre, rop det videre. Alt! GJØR NOE! GJØR MER! Vi lever i historieboken nå, alle! Mads G, 3.1.09 13:50, Gaza, Palestina»

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/article2493088.ece
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #1 : 04. januar 2009, 19:05 »
Har sett på nyhetskanalen i en time nå.  Dette ser helt jævlig ut og det blir nok bare verre.
Israel skyter spurv med kanoner og Hamas gjemmer seg blant sivile mens de sender ut raketter. Feighet fra begge sider etter min mening.
Fryktelige skildringer fra de norske legene.  2500 skadde og nesten 500 drepte på ei uke.
Vi skal ikke klage om finanskrisa har tatt noen i Norge iallefall....
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #2 : 04. januar 2009, 19:06 »
Forferdelig at det skulle gå så langt. Likevel klarer jeg ikke helt å la være å påpeke hvem som brøt våpenhvilen, som da strengt tatt var den utløsende faktor.

Enig med deg, aktiviteten.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #3 : 04. januar 2009, 19:07 »
Israel er en terrorstat. Helt absurd at de får lov til å holde på slik de gjør, men de får nærmest full støtte av USA, og da kan de vel bare fortsette tydeligvis.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #4 : 04. januar 2009, 19:07 »
Kjenner Mads jeg, meget dyktig lege .
Han er alltid der det er blodig og voldelig, eller stor nød.

Kjipt man ikke får ut skikkelig info, pga sensuren.
Syns det er trist det som skjer i Gaza....
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #5 : 04. januar 2009, 19:17 »
Infoen fra Gilbert er mer enn nok informasjon mener jeg. 
Det kommer ALDRI til å bli fred mellom palestinere og Israel, trist men sant.

Engasjementet vises jo også fra Oslo, der demonstranter for palestina klarer å skape ufred og kaster stein etc på politiet.  Ikke rart det er ufred i midt-østen da når man er så sint i ett demonstrasjonstog.  Demonstrasjoner for fred skal da for pokker ikke vises med vold!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #6 : 04. januar 2009, 19:20 »
Jeg fikk denne tekstmeldingen for et par timer siden. Jeg trodde hele meldingen var en spøk og spilte på mitt navn på en eller annen måte. Men jeg skjønte ikke helt spøken. Kanskje det hadde noe med bibelen å gjøre? Jeg trodde avslutningen "Mads G, 3.1.09 13:50, Gaza, Palestina" kunne hinte om en slags ny "Bibelen". I stedet for Moses 13.14 så var det Mads G, 3.1.09. Var ikke før jeg så denne tråden at jeg faktisk forsto at meldingen var seriøs og at tallene på slutten av meldingen var dato og tid. Utrolig.

Det beste, nå, hadde vel kanskje vært at begge sider hadde hatt atombomber som de kunne sendt på hverandre. Da hadde det blitt fred og ingen hadde hatt noen å sørge for. Slik som nå er det bare trist.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #7 : 04. januar 2009, 19:30 »
To atombomber ville nok neppe løst flere problemer enn de ville skapt. Akkurat det er jeg rimelig sikker på selv om jeg er i tvil om så mangt.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #8 : 04. januar 2009, 19:39 »
Israel er en terrorstat. Helt absurd at de får lov til å holde på slik de gjør, men de får nærmest full støtte av USA, og da kan de vel bare fortsette tydeligvis.
Du må gjerne argumentere litt mer rundt hva som gjør Israel til en terrorstat. Må jeg få minne om at Israel feks ga fra seg Golan i 1949 i et håp om å få til fred i regionen, men at syrerne brukte høydene for skyte med artilleri inn i Israel. I 1967 gikk Israel lei, og vi veit jo hvordan det gikk. De forsvarer seg. Man kan jo ikke alltid være enig i midlene som brukes, men angrepene er jo som defensive å anse. Hva skal man gjøre da? La Hamas skyte raketter inn i Israel så mye de føler for? Tongue

Begge sidene kan jo kritiseres opp og i mente, og man må ikke vær så blåøyd å tro at bare den ene siden har skyld.

Engasjementet vises jo også fra Oslo, der demonstranter for palestina klarer å skape ufred og kaster stein etc på politiet.  Ikke rart det er ufred i midt-østen da når man er så sint i ett demonstrasjonstog.  Demonstrasjoner for fred skal da for pokker ikke vises med vold!
Du må ikke si sånt, du insinuerer at folk fra enkelte landområder og ufred går hånd i hånd.. Det er ikke så populært, veit du.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #9 : 04. januar 2009, 19:39 »
Mads Gilbert er på nyhetskanalen nå!

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #10 : 04. januar 2009, 19:43 »
Støttes av Lånekassen

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #11 : 04. januar 2009, 19:47 »
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #12 : 04. januar 2009, 22:38 »
@sprøsomkjeks:
De er en terrorstat fordi mange av virkemidlene de tyr til går såpass hardt utover den sivile befolkningen at man kan sidestille det med terrorisme. Jeg har forøvrig aldri sagt at Israel er den eneste parten i denne konflikten, og at de har all skyld. Det har de ikke, og det skjønner nok nesten alle. Israel er imidlertid den overlegne parten her, og de nøyer seg ikke med et øye for et øye. De dreper haugevis med palestinere for hver drepte israeler.

Det er mye mulig at Hamas hadde vært like ille dersom de var den overlegne part, men det er de ikke.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #13 : 04. januar 2009, 23:03 »
Nå som vi har fastsatt at midlene skaper terroristen, hva kaller du da palestinere som skyter raketter inn i Israel eller sprenger seg sjøl i lufta midt i en folkemengde?

Er jo i grunnen sånn at det ikke har så mye betydning hva du sjøl ser på som terror eller ikke, og antall drepte er ikke det som bestemmer om en handling kvalifiserer som terror eller ei; terror er per definisjon organiserte voldshandlinger som skal skape frykt, noe som ikke er målet bak bombingene Israel nå bedriver (heller ikke noe annet av det de har gjort); derimot kan det anses som defensive krigshandlinger. At en suveren stat forsvarer seg er ikke annet enn ventet.
Man kan som allerede nevnt ikke alltid støtte middelet som tas i bruk, men målet er like fult det som avgjør hvorvidt det er terror eller ikke.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #14 : 04. januar 2009, 23:05 »
Honnør er gitt til Geir M, og jeg vil gjerne føye til noen momenter til.  Ledelsen i Israel liker å presentere seg selv som et kringsatt land, omgitt av mektige fiender som trykker dem sammen fra alle kanter.  I virkeligheten er det motsatt.  Det er Israel som ekspanderer.  Israel okkuperer områder i strid med internasjonal lov og rett.  De flytter sine egne sivile inn i de okkuperte områdene, og bruker sin egen sivilbefolkning som okkupasjonsvåpen i krig, med den hensikt å endre den demografiske sammensetningen.  Nye bosettinger kommer opp hele tiden, samtididig som ikkejøder presses vekk fra god dyrkbar mark, transport osv.  Dette er en krigsforbrytelse.

Det er også verd å nevne at Israel sannsynligvis har den mest selektive innvandringspolitikken i verden.  Alle jøder overalt i verden har automatisk statsborgerskap, samtidig som at de ikkejøder som er blitt presset ut, ikke har rett til å vende tilbake.  Det er i praksis rasisitisk.

Noe som bør bekymre folk verden over, er framgangen til det israelske ultrahøyre.  Da Israel ble grunnlagt, fikk de ultraortodokse en status nærmest på siden av resten av samfunnet.  De slipper f.eks. militærtjeneste.  Dette ble gjort i forvissning om at det var så få av dem.  Nå er de en av fire, og de øker sin prosentvise andel svært raskt.  Om ikke mange tiår vil de være i flertall i Israel.  Da kan vi få et regime som er minst like ille som Taliban, med verdens fjerde sterkeste hær samt masseødeleggelsesvåpen til disposisjon.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!