Skrevet av Emne: Tekstmelding fra Gaza  (Lest 13587 ganger)

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #90 : 06. januar 2009, 22:07 »
Vi er jaffal utstyrt med en rikelig mengde flaks vi som ble født her i Norge, hvor vi kan bekymre oss for at kursen på Statoilaksjene er noe lav og om vi vil perse i bøenk på neste stevne...
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #91 : 07. januar 2009, 02:29 »
Nå var det vel strengt tatt snakk om hvem som brøt våpenhvilen denne gangen. Den stod i Jerusalem Post, skal se om jeg finner artikkelen igjen
Det var jo strengt tatt den samme våpenhvilen som ble satt i gang i juni, den som ble brutt etter et par dager av palestinerne, men som Israel så mellom fingrene med..

Jeg går ut i fra at du er klar over grunnen til at israelerne gikk inn i Gaza 4 november?
For øvrig ble det jo sendt ut raketter i hele høst, med laveste antall i september og oktober (6 til sammen, om jeg ikke husker feil, raketter og mortars)

En bitteliten digresjon.. Hamas rockets kill their own; Israeli hospitals treat wounded Gazans
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #92 : 07. januar 2009, 10:31 »
Alle kriger i nyere tid krever mengder av sivile ofre, og det er ikke spesielt for hverken palestina eller Israel. Hva tror dere hadde skjedd om Hamas hadde samme tilgang på våpen og militære som israel har? Aner meg en enda verre sivil-slakt andre veien om så hadde vært tilfelle.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #93 : 07. januar 2009, 15:45 »
Alle kriger i nyere tid krever mengder av sivile ofre, og det er ikke spesielt for hverken palestina eller Israel. Hva tror dere hadde skjedd om Hamas hadde samme tilgang på våpen og militære som israel har? Aner meg en enda verre sivil-slakt andre veien om så hadde vært tilfelle.
Helt rett i det første der, men er vel kanskje litt annerledes med Israel-konflikten, fordi de faktisk har stengt alle utganger og området er så bitte lite; de kunne like godt ha skutt fisk i ei tønne.. Men er det uten grunn? Så bestemt nei. Videre er det tilsynelatende mer om og gjøre å filme skadde kvinner og barn fra Gaza enn det er å filme kvinner og barn i Afrika. Man er med andre ord selektiv rundt hva man velger å dekke og ikke. Det ble jo tidligere i tråden pekt på antall drepte, men hva er vitsen med det om man på et eller annet vis skal "unnskylde" vekk det som skjer i Afrika. Dette rettferdiggjør selvsagt ikke noe av det verken palestinerne eller israelerne gjør, men da; hvorfor understreke antall drepte, når det er langt flere døde i andre konflikter i verden, regissert av stat eller ikke? Grusomhet er jo grusomhet. Det som har foregått i Afrika er jo også regelrett massakrer, likevel får Israel vs Gaza langt mer dekning i media.. (Fastslår eller unnskylder ingen ting, jeg bare lufter tanker.)

Nå har jo Israel tatt det relativt rolig i hele høst, på tross av gjentatte brudd på avtalen fra palestinsk side.
Hva sivilslakt angår; grunnen til at Israel tok Golan var jo fordi Syria plasserte artilleri på høydene, og med vilje og viten siktet på sivile. Er mao ikke på noen måte uvanlig at sivilbefolkningen lider under kriger og ufred i Midt-Østen, selv om dette selvfølgelig på ingen måte unnskylder at det skjer; enten ved uhell eller med vilje, krig eller terror.
Selv ser jeg ikke på selvmordsbombinger som krigføring, mens andre vil kalle Israels bombinger terror..

Og til de av dere som mener at dette er politisk og ikke religiøs krig; hva var meningen bak når Hamas for noen dager siden gikk ut og sa at sivile jøder over hele verden nå kunne drepes?

“They have legitimised the murder of their own children by killing the children of Palestine,” Mahmoud Zahar said in a televised broadcast recorded at a secret location. “They have legitimised the killing of their people all over the world by killing our people.”

Det er med andre ord nå greit å drepe jøder over hele verden. Menneh.. Hva skulle være vitsen med det om det var en konflikt skapt på rent geografiske grunnlag? Huh

Many analysts believe that Hamas wants to goad Israel into its stronghold, a hellish landscape for urban combat, which the Islamists have had 18 months to prime with booby traps, ambushes and tunnels.

Har de forberedt dette i 18 måneder? Kan jo ikke stemme, de vil jo ha fred.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #94 : 07. januar 2009, 15:56 »
Våpenhvile nå da,hmm. I grunnen latterlig nå som Israel var på så god fremmarsj. Men det er mulig de bare må vente på nye missiler fra Norge. Ingenting som slår godt norskt håndarbeid i vanskelige tider. Blir jo nesten like vanskelig som å bytte kebabsjappe, når den du er vant til smaker best vil du ikke bytte.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #95 : 07. januar 2009, 16:32 »
Neida, de er i gang igjen nå. Skal visst bli våpenhvile annenhver dag eller noe, for å slippe inn utstyr, medisiner etc.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #96 : 08. januar 2009, 17:39 »
Fine demonstrasjonen. Klarte ikke helt å unngå å legge merke til at det nå var en HAUG med motdemonstranter. Så vidt jeg kan erindre var det jo ingen motdemonstranter når Palestina-folka kasta ting på den Israelske ambassaden.

Brenning av flagg og greier. Voksent. En kamerat av meg var for øvrig MIDT inni folkemengden der. Den delen som støtter Israel, that is. Var visst stort antall nye nordmenn blant motdemonstrantene. Agressive var de visst også. Lurer virkelig på hvorfor det er så mye bråk i Midt-Østen.

Spår dessuten at Jensen får seg ei kule om ikke så alt for lenge. Er ikke lenge til vi får en norsk Pim Fortuyn... Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #97 : 08. januar 2009, 17:42 »
Spår dessuten at Jensen får seg ei kule om ikke så alt for lenge.

Har tenkt å gjøre det snart.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #98 : 08. januar 2009, 18:05 »
Har tenkt å gjøre det snart.
Palestina-supporter?

Hvem er den agressive parten i demonstrasjonen, sier nå jeg...

Anbefaler at folk slår på TV2 Nyhetskanalen, så dere får se med egne øyne hvem som er den agressive parten.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #99 : 08. januar 2009, 18:29 »
...og nå skriver Nyhetskanalen at det var ca 100 motdemonstranter.... Rett etter at de har vist bilder som viste at det sikkert var 2-3-4 ganger flere.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #100 : 08. januar 2009, 18:43 »
Palestina-supporter?

Hvem er den agressive parten i demonstrasjonen, sier nå jeg...

Supporter og supporter. Støtter iallefall ikke Israels frarøving av menneskerettigheter, men kanskje enda mindre USA's støtte til Israel. Samt at New Beirut har den beste kebaben i Oslo.


Glad ditt sosiale intellekt tillater deg å ta en spøk..
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #101 : 08. januar 2009, 18:49 »
Det var en usmakelig spøk. Du med ditt sosiale intellekt burde jo ha skjønt det.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #102 : 08. januar 2009, 18:52 »
Det var en usmakelig spøk. Du med ditt sosiale intellekt burde jo ha skjønt det.

Beklager at jeg slengte drapstrusler mot idolet ditt. Har jeg noensinne påstått å ha særlig høy sosial intelligens?


Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #103 : 08. januar 2009, 18:59 »
Jeg tok det ikke som drapstrusler i det heletatt, hvordan du greide å få det ut av det skjønner jeg kke helt. Også er hun jo faktisk ikke idolet mitt heller. Nei, særlig høy sosial intelligens har du åpenbart ikke. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #104 : 08. januar 2009, 19:01 »
Jeg tok det ikke som drapstrusler i det heletatt, hvordan du greide å få det ut av det skjønner jeg kke helt. Også er hun jo faktisk ikke idolet mitt heller. Nei, særlig høy sosial intelligens har du åpenbart ikke. Smiley

Som jeg sa, jeg er retardert.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!