Skrevet av Emne: Tekstmelding fra Gaza  (Lest 13681 ganger)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #105 : 08. januar 2009, 19:18 »
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=545869
Dette måtte jo komme. Triste greier.  Agressive pro-palestinere gjør Oslo til en i norsk målestokk, slagmark.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #106 : 08. januar 2009, 20:00 »
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=545869
Dette måtte jo komme. Triste greier.  Agressive pro-palestinere gjør Oslo til en i norsk målestokk, slagmark.

Her demonstrerer man mot krig, og så presterer de å ødelegge butikker, skade uskyldige folk og lage slikt kaos. Huh
Utrolig provoserende og fullstendig latterlig! Kan ikke være mye som er mellom ørene på de folkene der.


Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #107 : 08. januar 2009, 20:05 »
FN-biler med mar/klær/vann til sivilbefolkningen i Gaza ble angrepet i dag. Way to go, Shimon Fucking Perez...
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #108 : 08. januar 2009, 21:00 »
FN-biler med mar/klær/vann til sivilbefolkningen i Gaza ble angrepet i dag. Way to go, Shimon Fucking Perez...
Til og med Odd Karsten Tveit mente at dette like godt kunne være et uhell som et angrep.

Her demonstrerer man mot krig, og så presterer de å ødelegge butikker, skade uskyldige folk og lage slikt kaos. Huh
Utrolig provoserende og fullstendig latterlig! Kan ikke være mye som er mellom ørene på de folkene der.
Jada, det kalles "kampen for fred". Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #109 : 09. januar 2009, 13:48 »
Oslo eksploderte litt igår.

Nå har vi mye pakk og drit her fra før, og de trenger jo bare en unnskyldning for å lage faenskap. Skulle kjøre gjennom sentrum i går kveld, og tok med meg pistolen m tåregass skudd for å være på den sikre siden, i tillfelle en eller annen maskert idiot ville finne på å kaste stein eller brannbombe på bilen min. Møkkafolk.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #110 : 10. januar 2009, 03:42 »
Om noen er gira på å lese noe om det som skjer på  Israelsk side, kan dere jo lese denne bloggen. Som en motvekt til subjektive NRK og TV2, mener jeg.

Sikkert mange som ikke gidder å lese den, nettopp pga den siste linja jeg skrev. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting


KingLeonidas

  • Gjest
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #112 : 10. januar 2009, 14:03 »
Bare et konkret spørsmål til deg sprøsomkjeks: Hvorfor støtter du Israel?

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #113 : 10. januar 2009, 14:05 »
Bare et konkret spørsmål til deg sprøsomkjeks: Hvorfor støtter du Israel?

Ikke lest tråden du?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #114 : 10. januar 2009, 14:08 »
Ikke lest tråden du?
Tydeligvis ikke. Kan ikke erindre å ha vært uklar på _noe_ punkt angående akkurat det. Har allefall ingen planer om å skrive det en gang til bare fordi kong Leo her ikke gidder å lese. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #117 : 13. januar 2009, 22:56 »
En aldri så liten oppdatering; Mads Gilbert og Erik Fosse jobbet som kjent på Shifa-sykehuset når de var i Gaza.

Dere husker meldingen som kom fra Gaza om at Israel hadde bombet et grønnsaksmarked?

Sitat Gilbert:
Sitat
De bombet det sentrale grønnsaksmarkedet i Gaza by for to timer siden. 80 skadde, 20 drepte, alt kom hit til Shifa. Hades! Vi vasser i død, blod og amputater. Masse barn. Gravid kvinne. Jeg har aldri opplevd noe så fryktelig. Nå hører vi tanks. Fortell videre, rop det videre. Alt. GJØR NOE! GJØR MER! Vi lever i historieboka nå!

Her er forresten video tatt rett etter angrepet.. OBS! Sterke bilder!
.]http://www.liveleak.com/view?i=3b3_1230864719].

Men... Nå er jeg litt forvirret her. Gilbert sa jo at det skjedde "for to timer siden". Hvordan kan det da ha seg at klippet har blitt tilbakevist som falskt? At den faktiske datoen for hendelsen på videoklippet var 23 september 2005, og at det ikke var Israel som stod for det da heller? Se her.. Og her...
For å dra det helt ut, hvordan vet vi at noe skjedde i det heletatt? Hvordan vet vi at Gilbert ikke var med på å iscenesette hele greia (om enn ufrivillig, ettersom de på sykehuset faktisk ikke kan vite hvor de skadde kommer fra til enhver tid)?

Videre påstår Israelsk etterretning at Hamas gjemmer/gjemte seg i Shifa-sykehuset. Men.. Hvordan kunne de gjemme seg der uten at Gilbert og Fosse visste om det? Huh Var de med på det?
Israelsk etterretning er for the record en av de beste i verden, og USA skal ved flere anledninger kjøpt informasjon av dem.

Enda en sak som skulle tilsi at skepsis er på sin plass?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #118 : 13. januar 2009, 23:18 »
For alt det jeg veit, kan det godt hende at noe av informasjonen er feildatert, og at misforståelser og til og med propagandaløgner fra palestinerne forekommer.  Men det er et enkelt og soleklart krav som bør munne ut av sånne mistanker: Nemlig at Israel slipper internasjonale media til på Gaza.  Det er Israel som blokkerer informasjonsstrømmen.

Noe som er verd å merke seg her, er at israelsk høyesterett allerede har fattet en dom om at media bør få innsyn.  Men Israels militære, Israels regjering og Israels talspersoner gir blanke blaffen i denne dommen.  Det er et skremmende forvarsel om hvordan Israel antagelig kommer til å bli.  Religiøse fundamentalister og høyreekstremister styrer Israel mer og mer, og kommer antagelig etterhvert til å overta helt.  Sekulære institusjoner som høyesterett vil bli mer og mer marginalisert.  Israels demokratiske ferniss blir tynnere og tynnere.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #119 : 14. januar 2009, 01:28 »
Du mener mao det er greit å lyve når "dem andre har skylda", og at det er Israels egen feil at palestinerne lyver? "Alt er tillat i krig og kjærlighet og kampen om massenes støtte"?
Den lille hendelsen taler jo faktisk i mot palestinernes sak. Sånn sett måtte det jo vært mer enn godt nok å fortelle sannheten, fordi dette da faktisk fungerte mot sin hensikt. Hvorfor påstå at opptaket var ekte; fordi et opptak er like godt som et annet? Fordi situasjonen er den samme, bare i litt annen setting? Nope. De ljuger. Hele poenget er å fortsette å gjøre Israel til den store, stygge ulven, når faktum er at begge parter er like gale. (Jfr; Israel er fæle fordi de bomber strøk med mye folk, mens det derimot er fullstendig legitimt når Hamas faktisk ønsker bakkekamper i akkurat samme område.)
Dog helt enig i at media bør slippe til. Det er vel den største bommerten Israel har gjort i hele krigen, om vi ser vekk i fra det mildt sagt uheldige antall uskyldig drepte. Men igjen, human shield og alt det der.. Tongue

Siste halvdel av innlegget kan vel ikke ses på annet enn et forsøk på å snu hoder den andre veien. Antakelser har jo aldri vært særlig sterk valuta i så måte.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!