Skrevet av Emne: Tekstmelding fra Gaza  (Lest 13584 ganger)

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #120 : 14. januar 2009, 08:54 »
Du mener mao det er greit å lyve når "dem andre har skylda", og at det er Israels egen feil at palestinerne lyver? "Alt er tillat i krig og kjærlighet og kampen om massenes støtte"?
Den lille hendelsen taler jo faktisk i mot palestinernes sak. Sånn sett måtte det jo vært mer enn godt nok å fortelle sannheten, fordi dette da faktisk fungerte mot sin hensikt. Hvorfor påstå at opptaket var ekte; fordi et opptak er like godt som et annet? Fordi situasjonen er den samme, bare i litt annen setting? Nope. De ljuger. Hele poenget er å fortsette å gjøre Israel til den store, stygge ulven, når faktum er at begge parter er like gale. (Jfr; Israel er fæle fordi de bomber strøk med mye folk, mens det derimot er fullstendig legitimt når Hamas faktisk ønsker bakkekamper i akkurat samme område.)
Dog helt enig i at media bør slippe til. Det er vel den største bommerten Israel har gjort i hele krigen, om vi ser vekk i fra det mildt sagt uheldige antall uskyldig drepte. Men igjen, human shield og alt det der.. Tongue

Siste halvdel av innlegget kan vel ikke ses på annet enn et forsøk på å snu hoder den andre veien. Antakelser har jo aldri vært særlig sterk valuta i så måte.
Les det som jeg skriver.  Hvor i all verden skriver jeg at det er greit å lyve?  Jeg har aldri påstått noe sånt.  Jeg har aldri påstått at det er bare uskyldige helgener blandt palestinerne.  Det som jeg påstår, er at det Israel som har hovedansvaret for at informasjonen fra Gaza er mangelfull, og det i helt overveldende grad.  Det er faktisk riktig at Israel er den store, stygge ulven i denne konflikten.  At Hamas ønsker kamper på bakken i denne situasjonen, er ikke så rart.  Da har de litt større sjangser enn det som de har mot fly, kamphelikoptere og langtrekkende artilleri.

Jeg skreiv den siste halvdelen av innlegget mitt for å peke på villfarelsen om 'Midtøstens eneste demokrati'.  Folk med sånne forestillinger bør tenke igjennom hvor Israel er på vei.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Tekstmelding fra Gaza
« #121 : 14. januar 2009, 17:28 »
Du skrev det jo ikke, men du reagerte jo ikke akkurat med vantro på det jeg skrev men heller med å skylde på Israel, så jeg bare spør om du synes det er greit. Riktignok Israels feil at media ikke slipper til, men dette rettferdiggjør jo ikke regelrette løgner. Det blir jo faktisk servert som sannheter i media, noe som bidrar ytterligere til at fremstillingen blir at bare den ene parten er skyld i problemene. Det er jo propaganda i ordets rette forstand.

Det er ikke _rart_ de ønsker bakkekamper, men det er jo fortsatt like mye folk i området? Men igjen, det meste er jo legitimt når palestinerne gjør det, det være seg bakkekamper på tettbygde områder, selvmordsbombinger eller propaganda.


En liten digresjon i form av en artikkel; Wall Street Journal
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!