Jeg sverger også til dette konseptet, og har trua på at så lenge man går inn med den rette motivasjonen, bil du se resultater.
Husk at det anbefales og starte på 25reps på aktiveringssettet.
Ja det er et godt treningskosept, i og med at hvis du er på deff, og har litt mindre energi en vanlig, vil treningen i seg selv bli forkortet noe voldsomt, mens samtidig du får den fiberaktiveringen du er ute etter.
Om det er nok med den øvelsen hvis du følger det opplegget, vil svaret være ja.
Men det fine med myo-reps er at du kan trene mye på dagsform. Kjenner du at du har en god dag, ser jeg ingen grunn til å ikke kjøre en ekstra øvelse på en bestemt muskelgruppe.
Når det kommer til konseptet hvor mange sett/reps/øvelser du skal ha er det noe du kun kan svare på selv. For meg så vet jeg at et fullkroppsprogram som trenes 2-3ganger i uken, med ca 6-8 baseøvelser er noe som funker for meg. Men om det funker for deg kan jeg ikke svare på, for jeg vet ikke genetikken din, treningstoleransen din og så videre.
Ja, en hovedregel er at hver muskelgruppe skal ha 48timers pause mellom hver økt.
Men trener du 4øvelser som kun treffer på biceps, vil restitusjonstiden på muskelgruppen avta og jeg anbefaler lengre hvile. Husk at for hver øvelse du trener så øker restitusjonstiden "dramatisk".