Skrevet av Emne: Hjelp med Myo-reps ?  (Lest 1981 ganger)

Utlogget Ratitti

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Hjelp med Myo-reps ?
« : 05. januar 2009, 21:50 »
Heia

Er det noen som egentlig kan svare på spørsmål vedrørende Myo-reps program ?

Jeg har nå nylig startet med denne typen trening og er, som alltid med nytt program topp motivert!  woot
"førsteintrykket" av programmet er svært positivt og det er virkelig en påkjenning (positivt) å trene på denne måten.

Jeg har likevell noen spørsmål angående programmet.
Mener å se at andre har prøvd å stille spørsmål ang. dette uten å få særlig tilbakemelding over hodet..

Er det noen som har erfaring med denne typen trening?    :Smiley
Det er bedre å ikke falle én gang enn noen gang.

Utlogget couchever

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #1 : 06. januar 2009, 12:50 »
Kan jeg få se prog. ditt?

Utlogget lav å feit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 403
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 403

Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #2 : 06. januar 2009, 13:38 »
Heia

Er det noen som egentlig kan svare på spørsmål vedrørende Myo-reps program ?

Jeg har nå nylig startet med denne typen trening og er, som alltid med nytt program topp motivert!  woot
"førsteintrykket" av programmet er svært positivt og det er virkelig en påkjenning (positivt) å trene på denne måten.

Jeg har likevell noen spørsmål angående programmet.
Mener å se at andre har prøvd å stille spørsmål ang. dette uten å få særlig tilbakemelding over hodet..

Er det noen som har erfaring med denne typen trening?    :Smiley

ja har gode erfaringer, skal svare deg etter beste evne
høyde 180

Utlogget Growster

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 180
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 180

Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #3 : 06. januar 2009, 23:08 »
Å spørsmålet er??

Utlogget Ratitti

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #4 : 08. januar 2009, 00:38 »
jeg prøver nå 4dagers programmet (med litt variasjon) som jeg har hentet fra artikkelen om Myo-Reps del4.

Er det tilstrekkelig å trene bare dips, eller benkpress for bryst en dag ?

Det er videre i dette programmet satt opp dips for bryst første dag, og dips for triceps andre dag.
Er det noe i Myo-Reps konseptet som tilsier at det er lettere å trene en muskelgruppe, (for eks dips) flere ganger i uka. Man bør vell ha minimum en dag hvile mellom hver økt på samme muskelgruppe..

Jeg har trent endel tidligere og kjører nå 12-15 + 3 + 3 + 3 + 2 + 2 + 2  på de fleste øvelser.
Det er tungt, og jeg mener å kjenne mere kontakt på enkelte øvelser enn jeg har fått til tidligere.

Har som mål nå å gå ned litt i fettprosent, men ønsker (som alle andre) ikke å miste muskelmasse  dry
Forstår det slik at dette er et godt treningskonsept å teste ut da .. ?

Setter pris på å evt. få høre om folk med positive opplevelser med Myo-Reps og kanskje få høre om noen resultater.   Cool


Det er bedre å ikke falle én gang enn noen gang.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #5 : 08. januar 2009, 00:58 »
Jeg sverger også til dette konseptet, og har trua på at så lenge man går inn med den rette motivasjonen, bil du se resultater.
Husk at det anbefales og starte på 25reps på aktiveringssettet.

Ja det er et godt treningskosept, i og med at hvis du er på deff, og har litt mindre energi en vanlig, vil treningen i seg selv bli forkortet noe voldsomt, mens samtidig du får den fiberaktiveringen du er ute etter.

Om det er nok med den øvelsen hvis du følger det opplegget, vil svaret være ja.
Men det fine med myo-reps er at du kan trene mye på dagsform. Kjenner du at du har en god dag, ser jeg ingen grunn til å ikke kjøre en ekstra øvelse på en bestemt muskelgruppe.

Når det kommer til konseptet hvor mange sett/reps/øvelser du skal ha er det noe du kun kan svare på selv. For meg så vet jeg at et fullkroppsprogram som trenes 2-3ganger i uken, med ca 6-8 baseøvelser er noe som funker for meg. Men om det funker for deg kan jeg ikke svare på, for jeg vet ikke genetikken din, treningstoleransen din og så videre.

Ja, en hovedregel er at hver muskelgruppe skal ha 48timers pause mellom hver økt.
Men trener du 4øvelser som kun treffer på biceps, vil restitusjonstiden på muskelgruppen avta og jeg anbefaler lengre hvile. Husk at for hver øvelse du trener så øker restitusjonstiden "dramatisk".


Utlogget Ratitti

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #6 : 08. januar 2009, 01:09 »



Men det fine med myo-reps er at du kan trene mye på dagsform. Kjenner du at du har en god dag, ser jeg ingen grunn til å kjøre en ekstra øvelse på en bestemt muskelgruppe.


Takk for fin tilbakemelding!
Men du mener vell her at om man har en god dag, er det ingen grunn til IKKE å kjøre en ekstra øvelse ?
Det er bedre å ikke falle én gang enn noen gang.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #7 : 08. januar 2009, 01:12 »
Ja det skulle inn et IKKE der. Sent på kvelden vettu..

Bare hyggelig!

Utlogget Growster

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 180
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 180

Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #8 : 09. januar 2009, 23:45 »
Jeg varierer antallet reps etter aktiveringssettet etter hvilken øvelse det er. På baseøvelser så kjører jeg +15 mens støtteøvelser er det ofte nok med +10

Jeg kjører foresten samme 4 dagers program med mine personlige endringer. Personlig synes jeg at det blir litt lite med 1 øvelse på bryst

Utlogget Le shrimp

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #9 : 10. januar 2009, 18:49 »
Jeg skal starte å trene 4 dagers programmet til MYO nå, og ser at det er rygg-biceps-rygg-biceps der, så jeg bestemte meg for å kutte ut bicepstreninga (!) på første armtrening for å ikke gi den for mye juling. Triceps tåler litt mer, og bytter ut dips for bryst med flyes så da blir de ikke så berørt i den øvelsen. Flere som er enige i denne avgjørelsen?

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #10 : 10. januar 2009, 19:50 »
du kjører nøyaktig de øvelsene du har lyst til.
Jeg, i mitt tilfelle ville ikke byttet ut dips med flyes.
Hvis du selv sier at triceps tåler litt mer julig, ser jeg ikke helt tankegangen din med å bytte ut dips med et issolasjonsøvelse. Greia med myo er akkurat det samme, og har fokus på baseløft.

Åja, er du feks i en deff ser jeg ikke noe stort problem med å kutte ut bicepsen. Det må jo selvflgelig være et utfall av ditt mål med dette programmet

Utlogget Le shrimp

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #11 : 10. januar 2009, 20:03 »
Føler ikke at dips tar noe særlig på brystet mitt uansett hvordan jeg vinkler meg, og har det med som en triceps øvelse, derfor det blir kutta ut. Skifte flyes mot skråbenk da eller? Eller kjøre i Pec Deck maskin? 

Grunnen til at jeg kutter en biceps dag er vel at jeg tror den får grei juling gjennom to rygg dager utenom egen trening der. Og jeg vokser best ved litt mindre trening der.

Utlogget Growster

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 180
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 180

Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #12 : 11. januar 2009, 19:33 »
Etter min mening så funker det helt greit å kutte ut litt biceps trening da denne får nok juling uansett.

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Hjelp med Myo-reps ?
« #13 : 11. januar 2009, 19:39 »
Er det noen som har erfaring med denne typen trening?    :Smiley

Brukte første året mitt med trening på å bare prøve ut alle typer progammer. Dietmar, 5x5, 3split, 2split, 4split, høyreps, lavreps osv osv

Etter å ha trent med myo reps har jeg aldri snudd tilbake. Beste treningsprinsippet som finnes!
sterk,blid og ronkefri

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!