Skrevet av Emne: Tannpuss - en bløff!  (Lest 13585 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Tannpuss - en bløff!
« #30 : 08. januar 2009, 13:25 »
Den må du utdype...
Å leve på raffinert mat dyrket på konvensjonelt vis er i alle fall ikke i pakt med naturen etter mitt syn.

Forskjellen er at vi utnytter naturen på en annen måte nå enn tidligere, et direkte resultat av våre medfødte evner. Er dette å ikke være i pakt med naturen? Greit at vi stresser den, men over tid vil det uansett justeres, på en eller annen måte. Naturen har aldri drevet med kortsiktig suboptimalisering.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #31 : 08. januar 2009, 13:30 »
.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Tannpuss - en bløff!
« #32 : 08. januar 2009, 13:32 »
Ikke all utvikling er god utvikling. Jorbruksrevolusjonen og den industrielle revulosjon var et tilbakesteg etter mitt syn.
Du spøker?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Tannpuss - en bløff!
« #33 : 08. januar 2009, 13:36 »
Ikke all utvikling er god utvikling. Jorbruksrevolusjonen og den industrielle revulosjon var et tilbakesteg etter mitt syn.

Vel, det får neppe du og jeg svar på noen gang, men uansett vil man nok lære av det på en eller annen mået.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #34 : 08. januar 2009, 13:42 »
.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #35 : 08. januar 2009, 13:45 »
Joda, jeg er med på den. Men samtidig var den industrielle revolusjon en milepæl ikke bare sosialt, men også kostholdsmessig. Den raffinerte maten har ikke sett dagens lys i mer enn ca 200 år. Ikke all utvikling er god utvikling. Jorbruksrevolusjonen og den industrielle revulosjon var et tilbakesteg etter mitt syn.

Så du mener vi ville fått det bedre som jegere og samlere?

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Tannpuss - en bløff!
« #36 : 08. januar 2009, 13:46 »
Vel, det får neppe du og jeg svar på noen gang, men uansett vil man nok lære av det på en eller annen mået.
Det vi *vet*, er at produktiviteten, veksten, levestandarden, fornuften og mulighetene fikk kraftig fremgang i begge to. Hvordan kan disse, som alle er essensielle mål for oss grunnet vår natur, være et tilbakesteg eller ikke i takt med naturen?

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #37 : 08. januar 2009, 13:47 »
.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Tannpuss - en bløff!
« #38 : 08. januar 2009, 13:54 »
Selvsagt ikke. Økt jordbruk og den industrielle revolusjon førte til sterk befolkningsvekst fordi man fikk sikrere tilgang på føde. Dette fører sakte, men sikkert til en overbefolkning av planeten vår.
Dette er jo empirisk helt feil. Økt levestandard fører over tid til færre avkom. Tyskland år allerede færre enn to barn per familie og Norge er på vei dit. I fattige land knuller de derimot som bare dét!
Sitat
At den industrielle revolusjon var et tilbakesteg er vel like mye et verdispørsmål som et helsemessig spørsmål
Hvilke verdier er det du setter høyt da?
Sitat
(som følge av mer industrialisert mat)  Man skal ikke glemme at det var ved industrien arbeiderklassen og de sosiale forskjellene oppstod for alvor.
De reelle levekårene økte drastisk. Misunnelighet er smålig, at noen får råd til noen ekstra pene plagg noen år før deg gjør vel ikke noe?
Sitat
Jeg trenger hverken raffinert mat, medisin eller moderne hjelpemidler for å overleve og ha et bra liv. Mitt mål er å leve så naturnært som mulig - utfordrende og spennende i seg selv.
Jeg hadde neppe levd hadde det ikke vært for moderne medisiner. Fuck you.
Sitat
Veien tilbake til en "steinalder-tilværesle" står for tur. Intet annet er heller bærekraftig, når alt kommer til alt.
The noble savage er forlengs tilbakevist. Om du ønsker å leve "i takt med naturen" as of your definition, så får du få med deg en gjeng, kjøpe opp et stykke skog og løpe rundt der på alle fire, spise rødt kjøtt og klubbe ned en mindre velluktende dame før du fører henne til hulen. Dette er dog ikke å leve i takt med menneskets natur!

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #39 : 08. januar 2009, 14:15 »
På noen måter ville vi fått det bedre, på andre måter ikke. Men totalt sett er jeg ikke i tvil om at det er en slik livsstil vi er best tilpasset, både mentalt og kroppslig.
Vi hadde neppe eksistert hverken du eller jeg uten den samfunnsutviklingen som faktisk har skjedd. Men det hadde altså vært bedre mentalt og kroppslig for deg og meg om vi skulle bruke all tid til å lete mat og jakte for å kunne overleve?

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #40 : 08. januar 2009, 14:20 »
.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Tannpuss - en bløff!
« #41 : 08. januar 2009, 14:27 »
Man skal ikke glemme at det var ved industrien arbeiderklassen og de sosiale forskjellene oppstod for alvor.

Du mener altså at vi hadde mindre sosiale forskjeller før industrialiseringen på 1800-tallet?


Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #42 : 08. januar 2009, 14:34 »
Hvorfor ville vi ikke eksistert?

Med vi mente jeg deg og meg, synes det virket ganske så klart. Vi i betydning mennesket blir noe annet.

Når du drar på jakt, benytter du da våpen?

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Tannpuss - en bløff!
« #43 : 08. januar 2009, 14:48 »
.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Tannpuss - en bløff!
« #44 : 08. januar 2009, 14:55 »
MB7:
Du har ennå ikke svart på posten min.

Hva er forresten penger? Hvorfor begynte man å bruke det, og hva representerte de?

Og har folk det verre fordi de, heller enn å leve fra hånd til munn, får muligheten til og velger å bytte det de selv produserer med andre som produserer andre ting som har verdi for en?

Om korn er så krise for tannhelsen vår skal du nok se vi slutter å spise det Smiley Inntil videre spiser jeg havregryn til frokost og pusser tennene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!