avstemning
Spørsmål: Hva bør Ivar Vike gjøre?
gi faen i styrkesport å satse på fitness/bygging?
ikke konkurrere, kun hobbytrene?
satse alt mot NSM 2010?
gå ned i vekt, å satse mot NM -105?
begynne med styrkeløft?

Skrevet av Emne: Ivar Vike's logg  (Lest 162918 ganger)

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

takk for det Smiley ja, det er som regel et helvete uten klister, men idag gikk det ok Smiley

hoho, lurer på om 180 og 190 stein kan bli litt i tyngste laget for meg.. men jeg har jo sagt jeg skulle ta det neste gang vi tar en steinduell Grin så må nok bare gi det et godt forsøk ja

bad-boy

  • Gjest
takk for det Smiley ja, det er som regel et helvete uten klister, men idag gikk det ok Smiley

hoho, lurer på om 180 og 190 stein kan bli litt i tyngste laget for meg.. men jeg har jo sagt jeg skulle ta det neste gang vi tar en steinduell Grin så må nok bare gi det et godt forsøk ja

Når du tar 140 steinen uten klister.....Har du 180..Skal jeg garantere deg..For min del så merker jeg nesten ikke forskjell på 166 kg og 180kg..

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Når du tar 140 steinen uten klister.....Har du 180..Skal jeg garantere deg..For min del så merker jeg nesten ikke forskjell på 166 kg og 180kg..

håper du har rett Cheesy klarer jeg 180, blir jeg glad som faen Wink

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

idag var jeg til kinesiolog pga av smerte i ryggen i noen uker, pluss nedsatt styrke i f.eks markløft.. alt dette etter da jeg tok 290 kg i mark Sad

marken har synket etter dette, og tenkte at det måtte være en grunn..
 
Jeg har visst pådratt med en kraftig strekk i venstre ryggstrekker! Sad og da blir den svak, og så prøver andre muskler å kompensere for dette når jeg løfter, noe som fører til overspenning og under spenning i andre muskler. så hadde en behandling idag, og skal ha noen til framover.

så det blir bare lett ryggtrening framover desverre, men han sa han vi kunne satse på at styrken var på topp igjen om hvertfall 2 mnd. (da er det jo kvallik og NSM) Grin så håper ting har ordnet seg til det..
'
hadde en lett ryggøkt i dag, da jeg fokuserte på et par øvelser som han anbefalte, gjorde dette veldig lett..
tok litt mage også idag Grin

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Når du tar 140 steinen uten klister.....Har du 180..Skal jeg garantere deg..For min del så merker jeg nesten ikke forskjell på 166 kg og 180kg..


Det er stor foskjell på våres 165kg og 180kgs stein i allefall. Nå har vi ikke veiet 180kgs en enda.
Den er også mye større i omkrets.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

håper du har rett Cheesy klarer jeg 180, blir jeg glad som faen Wink

dette er jo bare tull, du er sterk nok til mye mere enn 180 stein ( sålenge det er grep på den såklart)

vent å se på Showliften, hvor mange tynnjinger som løfter 180 greit. Du må ha mye høyere mål i stein, med den poweren din!

bad-boy

  • Gjest

Det er stor foskjell på våres 165kg og 180kgs stein i allefall. Nå har vi ikke veiet 180kgs en enda.
Den er også mye større i omkrets.

Jeg støyper alle steinene i samme form..Så formen på steinene er akk samme :)Liker det bes jeg..Så merker ikke særlig forskjell på 166 steinen og 180.. ;)53cm i diameter alle steinene..

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

dette er jo bare tull, du er sterk nok til mye mere enn 180 stein ( sålenge det er grep på den såklart)

vent å se på Showliften, hvor mange tynnjinger som løfter 180 greit. Du må ha mye høyere mål i stein, med den poweren din!

tja, skulle tror styrken var der kanskje. men har en dårlig teknikk på stein..  what
men den har blitt litt bedre, så med noen steintreninger til (eller dobbelt så mange som jeg har hatt :Smiley ) så går det kanskje ja Smiley

Jeg støyper alle steinene i samme form..Så formen på steinene er akk samme :)Liker det bes jeg..Så merker ikke særlig forskjell på 166 steinen og 180.. ;)53cm i diameter alle steinene..

usikker på hva diameteren på våres 140 stein er (tyngste vi har) men kan måle omkretsen i morra.. finner jo ut diameteren da også med litt matte  Cool

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

dette er jo bare tull, du er sterk nok til mye mere enn 180 stein ( sålenge det er grep på den såklart)
Hvis Ivar, som han selv sier, er svak i stein, er 180kg knallbra etter min mening.
Tenk på alle de store gutta som ikke har fått opp den (selv om det er i en steinserie).

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Våre steiner er 52 og 54 i diameter...110 og 180 er 54..137, 145, 150 og 165 er 52cm...

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Hvis Ivar, som han selv sier, er svak i stein, er 180kg knallbra etter min mening.
Tenk på alle de store gutta som ikke har fått opp den (selv om det er i en steinserie).

stor forskjell på serie og singel løft da.. MYE tyngre i en serie, og høyden kommer også inn som en faktor.
å klare 180 stein i et singelløft er et lite mål som jeg har lyst til å klare, men det kan være stor forskjell på en stein til en annen.  Smiley

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

torsdag 02.04.09

skulle trene masse bein idag, meeen.. sykt dårlig motivasjon  what og uopplagt..

oppvarming: sykkling og noen sett i bøy med kun stang..
knebøy

10 x 60 kg
10 x 60 kg
10 x 100 kg
10 x 100 kg
5 x 140 kg
3 x 140 kg 10 sek pause mellom hver repp med stanga fortsatt på skuldrene.
3 x 140 kg
10 x 140 kg

møkkdårlig motivasjon.. dårlig trykk. elendig kort sagt.
gikk derfor over til litt biceps trening.

6 sett på 2 forskjellige øvelser.. 10 reppere.
grei pump der..

en elendig økt rett og slett Sad

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

fredag 03.04.09

Strongman og litt diverse!  Smiley

god oppvarming

Apollons axle hver rep fra bakken

8 x 70 kg
6 x 70 kg
2 x 100 kg
5-6 x 110 kg 45 sekund (trening til NSM kvallik)

var fornøyd idag Smiley god økning fra sist.. de 4 første reppene gikk unna på 20 sekund! Grin
husker ikke helt om det blei 5 eller 6 rep. jeg har troen på 6, siden 4 gikk på 20 sekund. litt lang tid å bruke 25 sek på siste reppen... men men Smiley

skrå benkpress

10 x 60 kg
5 x 100 kg
4 x 130 kg
5 x 135 kg
3 x 140 kg
1 x 145 kg

godt trykk i kroppen idag Smiley

triceps nedpress (i nedtrekk)

15 x 30 kg
10 x 40 kg
8 x 50 kg
6 x 55 kg
5 x 55 kg

det var det, en god økt idag Smiley motivasjonen var på plass!

drar til Oslo i morgen, skal se på Oslo GP og besøke/trene med Høgda og Bjerke.. Blir fint Smiley

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Våre steiner er 52 og 54 i diameter...110 og 180 er 54..137, 145, 150 og 165 er 52cm...

målte 140 steinen våres i går (tyngste vi har). den var 156 cm i omkrets. Det tilsvarer en diameter på 50 cm tror jeg.. Smiley

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
målte 140 steinen våres i går (tyngste vi har). den var 156 cm i omkrets. Det tilsvarer en diameter på 50 cm tror jeg.. Smiley

okok...litt mindre en våre da..Enklere å løfte på når de er mindre, synes no jeg. Men vi har no de litt større. Så hvist vi repper på de. Så er ikke de mindre noe prob hvertfall Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!