avstemning
Spørsmål: Hva bør Ivar Vike gjøre?
gi faen i styrkesport å satse på fitness/bygging?
ikke konkurrere, kun hobbytrene?
satse alt mot NSM 2010?
gå ned i vekt, å satse mot NM -105?
begynne med styrkeløft?

Skrevet av Emne: Ivar Vike's logg  (Lest 163009 ganger)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Du kjører for lett Smiley Snx's te helga...

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Lykke til med siste forberedelsene Ivar! Sees til helgen  Cheesy

takk for det Smiley prvøer å karbe opp og trene lett og rolig - få godt overskudd Grin

Du kjører for lett Smiley Snx's te helga...

mulig mulig.. får se om formen treffer Smiley vi snakkes ja! Smiley

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no

mulig mulig.. får se om formen treffer Smiley vi snakkes ja! Smiley

Tuller med deg. Det er rett måte å gjøre det på når du skal forbrede til konk Smiley Blir vel bra detta skal du se...

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

tirsdag 21.04.09

idag gikk jeg en 40 minutters gåtur før trening.. deilig for kropp og sjel  Grin

armer

kjørte supersett mellom bi og tri idag, lette vekter, og laaaaaaaangt fra failure.

tricepspushdown tau ---> bicepscurl manualer

8 x 30 kg ---- 8 x 20 kg
8 x 35 kg ---- 8 x 22 kg
8 x 35 kg ---- 8 x 24 kg
8 x 35 kg ---- 8 x 24 kg

sittende triceps extension manual ----> konsentrasjonscurl manual

10 x 15 kg --- 8 x 15 kg
10 x 15 kg --- 10 x 15 kg
10 x 15 kg --- 10 x 15 kg

1 sett med triceps nedpress flat stang
8 reps 45 kg

lett lett økt.. kjenner energien bygger seg opp til helga Smiley tror jeg treffer fint med et bra overskudd Cheesy

var på min siste time hos kinesiologen i dag, har hatt 5 behandlinger som har tatt hele overkroppen. VONDT, men det trengtes. han la også merke til at jeg har en forskyvning i ryggsøyla, så det kan også være en årsak til ryggsmertene mine. Så på torsdag skal jeg til kiropraktor for å knekke litt ting på plass Smiley

aldri vært hos kiropraktor før, sikkert dumt av meg siden jeg driver med strongman og tunge belastinger..

Peace Out Wink

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

onsdag 22.04.09

Dekkvelt

tok endel flipp på det minste dekket vi har (ca 300 kg). litt hurtighet og prøvde å flippe det fram og tilbake (slik som på showliften) bare for å ha prøvd det lissom..

tok også litt nedtrekk og roing på gymmet etterpå.. Smiley

det var siste økta mi før helga..! så får det briste eller bære på KSO!  >Cheesy

Sees til helga alle tilskuere og deltakere! Cheesy

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

En liten oppsummering fra KSO i helga! Smiley

fra oppmøte til slutt på stevnet varte det 8 timer for oss utøvere.. tror det tappet mye energi på alle sammen, men men. Wink
Jeg stilte i +105 klassen.

VIKINGPRESS: det var et vinglete stativ og man måtte hente det veldig lavt.. men fikk presset opp en del og fornøyd med det.. Smiley der fikk jeg en 5. plass.

STEIN: her gikk det egentlig som forventet, ikke bra. jeg bommet på 170 steinen, noe som er persen min i stein. så dårlig der.. et godt stykke ned på plasseringen

DEKKVELT: dekk er muligens min favorittøvelse. siste/tyngste dekket hadde veldig dårlig grep på, noe de fleste sleit med. Her kom jeg på 4. plass, bak de 3 beste totalt. fornøyd med det Smiley

Så kom jeg til finalen med en 5.plass. de 6 beste fra hver klasse gikk videre.

CONAN WHEEL: allerede første runde fikk jeg en kraftig strekk i biceps pga manglende oppvarming og trening. Det påvirket resten og jeg røk ut tidlig her. Misfornøyd med det. men men.. sånt skjer.

Alt i alt kom jeg på en 5. plass Smiley det er jeg fornøyd med. Bedre enn forventingene mine.

festen etterpå varte lenge, veldig sliten idag. Etter endel drikke, svært lite søvn og veldig lite mat.
Grin

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Grattis med 5. plass! Cheesy og dette til tross for skader og sykdom.

Hørte om nacshpielet jah...  Grin  Var mange som var iform på lørdags kvelden, hehe.

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Grattis med 5. plass! Cheesy og dette til tross for skader og sykdom.

Hørte om nacshpielet jah...  Grin  Var mange som var iform på lørdags kvelden, hehe.

tusen takk Smiley ja, har ikke akkurat fått den beste oppkjøringa nei.
Og gratulerer til deg, Norges sterkeste under 105 kg! Cheesy

nachspielet var knall hehehe Grin

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

tirsdag 28.04.09

første økt etter KSO.. lett og rolig trening Smiley

skulderpress i apparat

10 reps x 4 sett.. kg uvisst.

smalbenk
10 x 80 kg
8 x 100 kg
8 x 100 kg
8 x 100 kg

liggende to håndstriceps extension, manualer

8 x 19 kg
8 x 22 kg
8 x 22 kg
8 x 24 kg

facepull med tau

12 reps x 3 sett. kg uvisst..

foroverbøyd uthev

10 x 12,5 kg
10 x 15 kg
10 x 15 kg


that's all folks! Smiley

lett trening, god pump.
vurderer sterkt å mekke meg et program der jeg får trent gjennom alle musklene 2 ganger i uka.  5 treningsdager.. mest mulig hvile pr muskelgruppe før neste gjennomkjøring.
tips mottas med takk! Smiley

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Hei Smile

jeg har nå desverre bestemt meg for å ikke delta på kvalikken til NSM 09 (norges sterkeste mann)..
dette er på grunn av endel skader som har kommet etter nyttår, og da har jeg så og si ikke fått trent bein, og svært lite markløft. føler derfor at styrken og trykket i kroppen ikke god nok til å ville stille på et så høyt nivå.. Smiley

noen av dere tenker sikkert at jeg burde stille, ingenting å tape, god opplevelse også videre Smiley alt det er jo sant, men jeg vil føle at formen er 100% når jeg først gjør det, ikke 60% slik den er nå.

Si jeg hadde klart og kvalifisert meg.. og jeg muligens hadde kommet på en siste plass. greit nok Smiley men da ville jeg hvertfall ha visst med meg selv at jeg gav mitt beste og at jeg ikke kunne gjort det bedre.. og sånn vil jeg ikke føle det nå hvis jeg stiller.

så nå skal jeg ha et år med smart trening (for en gangs skyld), så får dere konkurrentene mine heller grue dere til neste år!  >Cheesy for da skal jeg være i topp form!

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Hei Smile

jeg har nå desverre bestemt meg for å ikke delta på kvalikken til NSM 09 (norges sterkeste mann)..
dette er på grunn av endel skader som har kommet etter nyttår, og da har jeg så og si ikke fått trent bein, og svært lite markløft. føler derfor at styrken og trykket i kroppen ikke god nok til å ville stille på et så høyt nivå.. Smiley

noen av dere tenker sikkert at jeg burde stille, ingenting å tape, god opplevelse også videre Smiley alt det er jo sant, men jeg vil føle at formen er 100% når jeg først gjør det, ikke 60% slik den er nå.

Si jeg hadde klart og kvalifisert meg.. og jeg muligens hadde kommet på en siste plass. greit nok Smiley men da ville jeg hvertfall ha visst med meg selv at jeg gav mitt beste og at jeg ikke kunne gjort det bedre.. og sånn vil jeg ikke føle det nå hvis jeg stiller.

så nå skal jeg ha et år med smart trening (for en gangs skyld), så får dere konkurrentene mine heller grue dere til neste år!  >Cheesy for da skal jeg være i topp form!

Tull og tøys..Fy skam seg!!!

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Synes apsolutt du skal revurdere dette Ivar! Husk at det ikke er sikkert det blir kvalik på samme måte neste år.
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Nå må du trå varsomt Ivar  Grin   NSM-pusherne er harde i år! Jeg får stadig beskjed om å måtte stille pga. "andres" meninger om hvordan ting burde være og hvordan man burde tenke, men du ser selv  Smiley

Selv hadde jeg for lenge siden planlagt å ikke stille til NSM-kvalikk uavhengig av utfall på Showliften, da det det var NM-105 som var det store målet. Nå må jeg ta igjen en del tid på eksamen, få overskudd til lesing og skole, samt roe ned på hardkjøret som jeg har vært igjennom den siste tiden.

Jeg tipper det blir kvalikk til neste år uansett  Wink  og igrunn spiller det liten rolle, for er man blandt de 12 sterkeste, så får man delta alikevell  Smiley

Jeg skjønner absolutt hva du tenker, så du får heller ha lykke til videre med skader og oppkjøring til neste sessong  Smiley

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Tull og tøys..Fy skam seg!!!

hehe Smiley er jo seff fristende.. men prøver å tenke litt med hodet.. Smiley

Synes apsolutt du skal revurdere dette Ivar! Husk at det ikke er sikkert det blir kvalik på samme måte neste år.

ja, har tenkt litt på det.. føler ikke at det er rett for meg å stille når formen ikke er der jeg vet den kan være. lyst å være 100% når jeg først gjør det. og hvis formen er god nok til neste år, og skader uteblir, så håper jeg på å kunne kvalle meg uansett hvordan kvallikken/e vil bli.. Smiley

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Nå må du trå varsomt Ivar  Grin   NSM-pusherne er harde i år! Jeg får stadig beskjed om å måtte stille pga. "andres" meninger om hvordan ting burde være og hvordan man burde tenke, men du ser selv  Smiley

Selv hadde jeg for lenge siden planlagt å ikke stille til NSM-kvalikk uavhengig av utfall på Showliften, da det det var NM-105 som var det store målet. Nå må jeg ta igjen en del tid på eksamen, få overskudd til lesing og skole, samt roe ned på hardkjøret som jeg har vært igjennom den siste tiden.

Jeg tipper det blir kvalikk til neste år uansett  Wink  og igrunn spiller det liten rolle, for er man blandt de 12 sterkeste, så får man delta alikevell  Smiley

Jeg skjønner absolutt hva du tenker, så du får heller ha lykke til videre med skader og oppkjøring til neste sessong  Smiley

ja, det er det jeg tenker jeg og.. er man blant de 12 beste, så kommer man med uansett type kvalikk Smiley
og vil heller stille i knall form og skadefri, at alt er på topp. ikke slik det er nå, at jeg ikke kan løfte en drit med ryggen, knærna krangler slik at jeg ikke får trent tungt på bein. føler ikke at jeg kan matche styrke nivået på de 12 beste i norge nå.. så da får jeg heller ha det som et mål neste år Smiley skadefri og fin Wink

men jeg kommer absolutt til å se på. spennende er det jo! Cheesy skulle nesten sagt jeg skulle begynt med boksing isteden nå  :Smiley hehe

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!