avstemning
Spørsmål: Hva bør Ivar Vike gjøre?
gi faen i styrkesport å satse på fitness/bygging?
ikke konkurrere, kun hobbytrene?
satse alt mot NSM 2010?
gå ned i vekt, å satse mot NM -105?
begynne med styrkeløft?

Skrevet av Emne: Ivar Vike's logg  (Lest 162935 ganger)

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #930 : 23. februar 2010, 19:47 »
Du er en stor og solid kar, så yoken kommer nok fort Ivar!  Smiley

nåååh, Nils da.. nå må du gi deg med flørtinga  Kiss


Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #931 : 23. februar 2010, 19:52 »
tirsdag 23.02.10

kneet var fortsatt for vondt til å kjøre noe som helst belastning på framside lår, så det ble kun bakside på beina.

oppvarming
+

lårcurl
30 x ?kg
40 x ?kg
15 x 100 kg
20 x 100 kg
10 x 140 kg
12 x 140 kg
15 x 140 kg
15 x 140 kg

en fots strakmark med manualer
3 x 10 reps på hver fot

hammercurl
oppvarming
2 x 30 x 7,5 kg.. puump Wink
4 x 10 x 24 kg

kons curl
2 x 10 reps + 2 forced reps

vannrette biceps curl med manualer
2 x 10 reps


hater knærne mine nå.. er så kjipt å ikke få kjørt noe som helst bøy..!

Utlogget Pumping Irony

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #932 : 23. februar 2010, 20:46 »
Et tips til å kvitte seg med kneproblemer kan være å slutte å tøye framsida av låret for ei periode....Hadde selv problemer med kneet i over 1 år, problemet forsvant omtrent over natta når jeg sluttet å tøye...

Figuz

  • Gjest
Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #933 : 23. februar 2010, 20:52 »
Massasje/triggerpunktmassasje, evnt med tennisball eller foamrulle, samt trene opp støttemusklatur.

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #934 : 24. februar 2010, 00:01 »
Et tips til å kvitte seg med kneproblemer kan være å slutte å tøye framsida av låret for ei periode....Hadde selv problemer med kneet i over 1 år, problemet forsvant omtrent over natta når jeg sluttet å tøye...

tviler på at å slutte å tøye skal hjelpe.. hadde første tøye-økt idag Tongue er vel heller det at det er for stramt i enten framside eller bakside slik at det blir skeivhet i kneet eller no..?

fikk hvertfall beskjed fra en muskelterapaut om å tøye fram- og bakside lår.. Smiley

Massasje/triggerpunktmassasje, evnt med tennisball eller foamrulle, samt trene opp støttemusklatur.
ja, det tror nok jeg og.. men har ikke tid til å drive med rolig opptrening nå, gjorde jo det i vår/sommer. men smertene går som regel over etter 4-7 dagers tid, helt til det får seg en ny trøkk.

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #935 : 24. februar 2010, 00:10 »
Du kan prøve denne tøyeøvelsen: http://www.youtube.com/watch?v=s_hQSJVIN3c#noexternalembed og se om den gjør noe for deg.

Da får du tatt muskelen som går fra hofta og ned i låret. Det var først når jeg fikk tøyd opp denne at kneprobleme mine slapp skikkelig. I tillegg tar denne øvelsen noe jævli på hoftebøyeren, "alt i ett" strekk hehe. Dette var og er min viktigste øvelse for å holde mye av de gamle skadene unna. Verdt å teste ut Smiley

PS viktig detalj det som står i teksten, lårbeinet minst 90 grader i forhold til gulvet  Smiley

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #936 : 24. februar 2010, 00:18 »
Du kan prøve denne tøyeøvelsen: http://www.youtube.com/watch?v=s_hQSJVIN3c#noexternalembed og se om den gjør noe for deg.

Da får du tatt muskelen som går fra hofta og ned i låret. Det var først når jeg fikk tøyd opp denne at kneprobleme mine slapp skikkelig. I tillegg tar denne øvelsen noe jævli på hoftebøyeren, "alt i ett" strekk hehe. Dette var og er min viktigste øvelse for å holde mye av de gamle skadene unna. Verdt å teste ut Smiley

PS viktig detalj det som står i teksten, lårbeinet minst 90 grader i forhold til gulvet  Smiley

tnx Cheesy
har faktisk gjort den der endel i vår, men da fikk jeg vondt i kneet på den fremste foten, men skal gi det et nytt forsøk Smiley alt for å holde skadene unna!

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #937 : 24. februar 2010, 08:40 »
Trykkluft behandling funket for meg. 4 behandlinger og knee var nesten helt fint igjen Smiley  Hvertfall for en stund..

Jeg har sikkert det samme som deg, Jumper Knee. Og det er ikke bare, bare å bli 100% kvitt dette Sad Men det er ting som man kan gjøre for og holde det i sjakk, slik at man kan løfte. Jeg taper knee vær bein økt og strongman økt. Da stramt rundt Patella. Da kjenner jeg en evt smerte mye mindre. Og kan løfte. Jeg har jo løftet 320kg i knebøy med dette. Så det går ant Smiley

Men at smerten blir 100% borte , det blir verre tror jeg..

Figuz

  • Gjest
Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #938 : 24. februar 2010, 10:07 »
Massasje/triggerpunktmassasje, evnt med tennisball eller foamrulle, samt trene opp støttemusklatur.
Man må holde dette jevnt, om man skal være god da, kjedelig -men nødvendig..
Er vel bedre å bruke 5-10 minutter av treningen på dette, enn kanskje å få så vondt at man ikke kan trene lenger!

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #939 : 24. februar 2010, 10:15 »
tviler på at å slutte å tøye skal hjelpe.. hadde første tøye-økt idag Tongue er vel heller det at det er for stramt i enten framside eller bakside slik at det blir skeivhet i kneet eller no..?

fikk hvertfall beskjed fra en muskelterapaut om å tøye fram- og bakside lår.. Smiley
ja, det tror nok jeg og.. men har ikke tid til å drive med rolig opptrening nå, gjorde jo det i vår/sommer. men smertene går som regel over etter 4-7 dagers tid, helt til det får seg en ny trøkk.
Tøying er beste medisinen,eg er 99% frisk fra jumpers knee no.
jumpers knee kommer jo ofte av stram forside lår.tøy til du spyr kvar dag og tøy HARDT.
helst gå til en idrettsmassør 1gang i uka,han kan tøye deg mye hardere en du klarer sjøl.
Det funker,eg har prøvd ALT

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #940 : 24. februar 2010, 10:36 »
Tøying er bra det også ja.. Har gjort det selv den siste tiden.. Smiley

Negative knbøy osv skal visst være ok det også...

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #941 : 24. februar 2010, 15:04 »
Trykkluft behandling funket for meg. 4 behandlinger og knee var nesten helt fint igjen Smiley  Hvertfall for en stund..

Jeg har sikkert det samme som deg, Jumper Knee. Og det er ikke bare, bare å bli 100% kvitt dette Sad Men det er ting som man kan gjøre for og holde det i sjakk, slik at man kan løfte. Jeg taper knee vær bein økt og strongman økt. Da stramt rundt Patella. Da kjenner jeg en evt smerte mye mindre. Og kan løfte. Jeg har jo løftet 320kg i knebøy med dette. Så det går ant Smiley

Men at smerten blir 100% borte , det blir verre tror jeg..

ja, tapet en del før.. tror jeg må starte med det igjen nå som det har blitt vondt på nytt. Trykkbølge behandling er desverre litt i dyreste laget for en elev som meg..
men takk for tips tho Smiley
Man må holde dette jevnt, om man skal være god da, kjedelig -men nødvendig..
Er vel bedre å bruke 5-10 minutter av treningen på dette, enn kanskje å få så vondt at man ikke kan trene lenger!
helt klart lurt å vedlikeholde dette ja.. Smiley bedre det, enn å ikke få trent som du sier

Tøying er beste medisinen,eg er 99% frisk fra jumpers knee no.
jumpers knee kommer jo ofte av stram forside lår.tøy til du spyr kvar dag og tøy HARDT.
helst gå til en idrettsmassør 1gang i uka,han kan tøye deg mye hardere en du klarer sjøl.
Det funker,eg har prøvd ALT

ja, jeg skal legge inn tøying noen ganger i uka fast.. Smiley
tror jeg må tøye det selv, eller å få en kompis til å hjelpe meg, for idrettsmassasje koster mye cash.

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #942 : 24. februar 2010, 15:25 »
var hos legen idag, for jeg har slitt mye med å spise, pluss oppkast hvis jeg prøver å spise de siste 4-5 ukene. han mente jeg hadde fått brokk i spiserøret pga mye tung trening. Fikk medisin mot det, Omeprazol ratiopharm 20 mg.
Noen som har erfaringer med dette? hjalp det? Smiley

Utlogget bekkestokken

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #943 : 24. februar 2010, 17:18 »
trent på deg brokk i røret??? hard to be a strongman Cheesy.. var dette noe han antok, eller viste han hva han pratet om++??

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Ivar Vike, veien til NSM!
« #944 : 24. februar 2010, 19:09 »
trent på deg brokk i røret??? hard to be a strongman Cheesy.. var dette noe han antok, eller viste han hva han pratet om++??

hehe, det var så han sa.. alle symptomene tydet på det sa han. ikke vet jeg Tongue
jeg søkte litt på nett og, og andre mulige ting det kan være var depresjon, magesår osv.. han "sjekket" meg litt for magesår, men det tvilte han på.
fikk hvertfall medisin nå, som jeg skal gå på i 2 uker. hvis det ikke ble bedre, så skal jeg muligens inn til gastroskopi.
yeah, hard to be a strongman Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!