Heey alle sammen! 
Helt ny på forumet her, men har vært en del innom og lest en del bra artikler og logger, så tenkte å prøve på dette selv.
Forøvrig er jeg er en 20 år gammel gutt fra Sandefjord. Jeg veier 91kg og er 193 høy. Har trent styrke i litt over 2 år, samt en haug kondisjonstrening. Har blant annet spilt badminton i 9 år, syklet og løpt en del. For å sette ting i litt perspektiv, har jeg syklet Trondheim-Oslo på 17timer, løpt 5km på 17min, løpt 3 km på 9:50 og kommet på 3. plass i JR NM i double i badminton.
Fortiden befinner jeg meg i militæret og på Rena leir, noe som ikke akkurat er optitmalt for treninga, men er ikke så mye å få gjort noe med. Har heldigvis vært inne i litt over 7 mnd, så ikke så forferdelig lenge igjen av tjenesten. Men pga militæret, klarer jeg å opprettholde kondisjonen min relativt bra.
Per dags dato trener jeg styrke 5 dager i uka + det militæret byr meg på (noe som varierer veldig fra dag til dag, og da alt innenfor kondisjon og styrke) I tillegg til styrketreninga, har jeg 2 kondisjonsøkter i uka. Da prøver jeg å sykle/løpe.
Treningsprogrammet jeg følger fikk jeg av en kamerat, som jeg har sett veldig store forbedringer på. Programmet heter 5-3-1 av Jim Wendler og er sikkert kjent av noen her. Har bare gått på det i et par uker, så er spent på hvordan det går fremover. Jeg kommer til å legge ut programmet mitt på siden etterhvert, må bare gjøre de siste justeringene inne på excel. Kort sagt kjører jeg skulder på mandag, markløft på tirsdag, benkpress på torsdag, knebøy på fredag som basisøvelsene, i tillegg kommer da et par støtteøvelser, men vil som sagt komme tilbake til dette. På lørdag trener jeg armene. Det kan hende jeg må rokere litt om dagene pga militæret, og når jeg har fri, men prøver så godt det er mulig å overholde dagene.
Kosthold og kosttilskudd:Jeg prøver å få i meg så mye proteiner og karbohydrater som jeg klarer. På morgenen går det ofte i egg og kjøttprodukter, samt et par glass melk. Til lunsj spiser jeg så mye karbohydrater som jeg kan. Til middag får jeg det jeg får av militæret, men prøver også her å tenke på å få i meg så mye viktige næringsstoffer som mulig. Til kveldsmat spiser jeg brød med kjøttprodukter. I tillegg til disse 4 måltidene, skal jeg fra og med i morgen drikke proteinshake før og etter trening.
Jeg bruker per dags dato:- Udo's choise (kun i helgene da det ikke er kjøleskap på leiren)
- 100% Gold Standard
- Berzerk (i helgene)
- Kreatin (fra og med i morgen)
- 100 % whey isolat fra proteinfabrikken
Personlige rekorder:Benk: 100kg
Mark: 160kg
Knebøy: 130kg
Skulderpress: 65kg
Mål: Benk: 120kg
Mark: 200kg
Knebøy: 150kg
Skulderpress: 80kg
Har ikke fastsatt et tidspunkt på når jeg skal ha klart målene, men hadde vært moro om jeg hadde klart det innen mars. Tror dere at det er mulig, med hard og målbevisst trening? Og har noen av dere noen tips til mat som jeg kan ha i skapet som funker til enhver tid?
Mvh. Anders