Skrevet av Emne: Bli Fallskjermjeger.  (Lest 2866 ganger)

Utlogget Zoot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Bli Fallskjermjeger.
« : 08. januar 2009, 19:58 »
Hei dette er mitt første innlegg på dette forumet og håper dere er snille og hjelper meg Smiley. Om 4 år skal jeg inn til førstegangstjeneste (Er 16 men skal når jeg er 20 pga skole) og har lyst til å bli fallskjermjeger. Jeg har aldri vært på et treningstudio men skal begynne snart, hva burde jeg trene med ? Veier 89 Kilo og er ca. 1,75 høy. Minstekravene for å bli fallskermjeger er:

    * 5 hang ups (opptrekk)
    * 35 situps (festede bein)
    * 20 ryggups (ryggrulle)
    * 30 armhevinger (pushups)
    * 5000m landeveisløp - Tidskrav: 26 minutter
    * 7 km speedmarsj med 22 kg sekk og våpen - Tidskrav: 52 minutter (antrekk: uniform og feltstøvler)

Utlogget Zoot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #1 : 08. januar 2009, 22:46 »
Ingen som har noen trenings tips Sad ?

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #2 : 08. januar 2009, 22:50 »
Du finner gode treningsprogram for jegeropptak på sidene deres. evnt marinejegerene sine sider. Gå mye med gradvis tyngre sekk og tren så du klarer øvelsene med veldig god margin.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Tøffingen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #3 : 08. januar 2009, 23:04 »
Tren utholdenhet, gå på fjell, løpe, gå laaaaange tur med sekk. Begynn med lett sekk og øk jevlig, både kilo i sekk og lengde på turen. I millitæret bruker de 50:10, altså marsjfart i 50 minutt og 10 minutt hvile, slik kan i 24 t +++ uten mat og søvn  Shocked
Tren en del kroppsøvelser (men du kan gjerne trene benk, mark bøy osv også), sånn som dem gjør i millitæret, hangups, armhevinger, sittups osv. Tren da høy reps, så mange du klarer, ikke vanlig 3x10 bygge programm. Husk at:  
  
    * 5 hang ups (opptrekk)
    * 35 situps (festede bein)
    * 20 ryggups (ryggrulle)
    * 30 armhevinger (pushups)
    * 5000m landeveisløp - Tidskrav: 26 minutter
    * 7 km speedmarsj med 22 kg sekk og våpen - Tidskrav: 52 minutter (antrekk: uniform og feltstøvler)

- er minstekrav på opptaket. Hvis du skal komme deg gjennom hele utdannelsen, så sats på å klare å ta mange flere reps enn minstekrav. Du blir gjerne testet på dette, etter en hard dag med mye slit å hardt arbeid. Wink







Stå på!  Smiley
"It ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hitted and keep moving forward,
how much you can take and keep moving forward."



"Live for nothing, or die for something"

Utlogget Zoot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #4 : 08. januar 2009, 23:27 »
Tusen Takk begge to. Da er det vell bare å begynne å trene Smile

Utlogget wannabebig

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 158

Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #5 : 08. januar 2009, 23:35 »
mitt første tips vil være å skaffe deg en god sekk og et par alfa-m77(sko man benytter under tjenesten). du starter med å fylle sekken med 5 kg og går en kanskje to turer i uka. start rolig med kanskje bare en time. når skoene er inngåtte øker du antall kg og lengde. du forstsetter og øke gradvis og vips om fire år er du en jævel til å gå tur meg tung sekk, ergo du er på god vei til å bli en fallskjermjeger. i tilegg bør du følge treningsprogrammet på marinejeger.no . kanskje det kan være lurt å gjennomføre det før du begynner å gå med sekk.
å trene på helsestudio er flott det, bare du holder antall reps høyt oppe og husker på ta mange push-ups, sit-ups, rygghev, dips.
og husk du har fire år, så ingen grunn til å begynne brått med masse trening da bare skader du deg, men husk også at fire år gå fort så ikke ta det for sakte.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #6 : 08. januar 2009, 23:43 »
Det du kan starte med, er å bli kvitt all din frykt. Klaustrofobi? Steng deg inne i et kott i 24t. Høydeskrekk? Start med fjellklatring. Redd for edderkopper? Kjøp en å ha som kjæledyr, kos med den hver dag.

med mindre din eneste frykt er gamle damer i halling-bunad, kan du ta deg faen på at du må utfordre deg selv på det området flere ganger iløpet av FJ-opptaket. greit å være litt forberedt på annet enn det fysiske også.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget wannabebig

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 158

Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #7 : 08. januar 2009, 23:49 »
for all del det er det psykiske som spiller størts rolle. du må ha motivasjon, viljestyrke(som kan trenes opp ved å aldri gi seg). skal du løpe og blir sliten ikke stopp fortsett og løp. og et siste tips kjøp deg en bok som heter: fallskjermjeger-arven ifra kompani linge. kjempebra lesestoff med mye insideinformasjon ifra et år som fallskjermjeger. avkefter mange myter og gir deg masse motivasjon. og tilslutt lykke til.

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #8 : 08. januar 2009, 23:55 »
God kondisjon og det å være en seig jævel er et must. Gå turer med sekk og M77 og sjekk treningsprogrammet på sidene deres som tidligere nevnt er veldig lurt.

Kan fortsatt huske marsjtreningene med tung sekk i førstegangstjenesten, var så sikker på at ryggen skulle knekke tvert av siden jeg aldri hadde gått med tung sekk, gått i terreng, eller vært i skog generelt siden barneskolen Tongue

Vil også nevne at du mest sannsynlig kommer til å være innom litt svømming i kaldt vær, hadde jeg hatt noen tårer på lager og det ikke hadde vært -30 hadde jeg sikkert grått litt den dagen vi måtte over en elv med storsekk. Svei som faen i ballene.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget Zoot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #9 : 09. januar 2009, 15:52 »
Jeg har litt høydeskrekk men det å hoppe i fallskjerm tror jeg ikke kommer til å bli noe stort problem (lukke igjen øynene og hoppe Tongue). Da er det bare å begynne og trene med å gå lange turer og bedre kondis, så kansje en barnedrøm går i oppfyllelse Cheesy

Utlogget wannabebig

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 158

Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #10 : 09. januar 2009, 16:46 »
Jeg har litt høydeskrekk men det å hoppe i fallskjerm tror jeg ikke kommer til å bli noe stort problem (lukke igjen øynene og hoppe Tongue). Da er det bare å begynne og trene med å gå lange turer og bedre kondis, så kansje en barnedrøm går i oppfyllelse Cheesy
lykke til! skal inn neste år og gleder meg som en unge

Utlogget Nattreven

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #11 : 10. januar 2009, 07:51 »
..med mindre din eneste frykt er gamle damer i halling-bunad..

Sist jeg sjekka var det permitteringsgrunn :-/ De tester deg visst ekstremt på eldre mennesker både med og uten klær. Husker du den sexy lettkledde sykepleieruniformen du ga til dama di...? Guess who's wearing it.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #12 : 10. januar 2009, 08:37 »
Hei dette er mitt første innlegg på dette forumet og håper dere er snille og hjelper meg Smiley. Om 4 år skal jeg inn til førstegangstjeneste (Er 16 men skal når jeg er 20 pga skole) og har lyst til å bli fallskjermjeger. Jeg har aldri vært på et treningstudio men skal begynne snart, hva burde jeg trene med ? Veier 89 Kilo og er ca. 1,75 høy. Minstekravene for å bli fallskermjeger er:

    * 5 hang ups (opptrekk)
    * 35 situps (festede bein)
    * 20 ryggups (ryggrulle)
    * 30 armhevinger (pushups)
    * 5000m landeveisløp - Tidskrav: 26 minutter
    * 7 km speedmarsj med 22 kg sekk og våpen - Tidskrav: 52 minutter (antrekk: uniform og feltstøvler)


NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!

Utlogget Zoot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #13 : 10. januar 2009, 14:18 »
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!
Nei til hva ?

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Bli Fallskjermjeger.
« #14 : 11. januar 2009, 22:05 »
4 år.. Du har god tid og kommer til å få klengenavnet "maskina" i militæret innen den tid. Wink
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!