Skrevet av Emne: Jente 17, ned i fett%?  (Lest 4621 ganger)

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #15 : 10. januar 2009, 19:23 »
Heihei Smiley
jeg synes og mi mening er at du veier litt lite i forhold til høyden din Smiley
Jeg synes ikke du trenger og slanke deg. Men i stedet for kan du jo trene og holde deg i form, uten å slanke deg eller gå ned i vekt, du vil jo heller ikke det så Smiley
En kvinne trenger vell 2000 kalorier ca ? men jeg har faktisk et skjema hvor du regner ut det. Har du regnet det ut ? Smiley
Trener du noe styrke eller noe slik ? Smiley
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #16 : 10. januar 2009, 19:33 »
godt sagt Wink
Heihei Smiley
jeg synes og mi mening er at du veier litt lite i forhold til høyden din Smiley
Jeg synes ikke du trenger og slanke deg. Men i stedet for kan du jo trene og holde deg i form, uten å slanke deg eller gå ned i vekt, du vil jo heller ikke det så Smiley
En kvinne trenger vell 2000 kalorier ca ? men jeg har faktisk et skjema hvor du regner ut det. Har du regnet det ut ? Smiley
Trener du noe styrke eller noe slik ? Smiley

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget fitnessbjorn

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 332

Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #17 : 10. januar 2009, 19:34 »
Det er ganske hårreisende å be ei jente på 17 år som veg 52kg å gå ned ein halv kg i veka utan å ha peiling i heile tatt!
Enig med du...

Når det gjelder deg Bittelille... Hva skal vi gjøre med slikt??

For det første. Med den vekten du har behøver du ihvertfall ikke gå ned noe i vekt.. I følge meg og 97,8% av resten av verden er det ikke så veldig attraktivt å gå rundt som et levende skjelett..

For det andre bør du ligge på IHVERTFALL 1800 kcal pr dag. Du trenger energi for at musklene dine skal vokse, og det er inne i musklene fettet blir brukt.. Altså. Skal du forbrenne fett må du ha muskler.

For det tredje bør du passe på å få i deg nok fett og proteiner.. Fett for at kroppen skal ha energi for å holde ut både i hverdagen og på trening, og også for at kroppen skal få tilført fett slik at den ikke stopper opp forbrenningen av fett fordi den tror den har for lite av det... Proteiner for at kroppen skal ha noe å bygge muskler av.

For det fjerde: Husk styrketrening.

For det femte: Spis maten din, tren bra så når du målene dine..

Andre tips: Kontakt en PT eller lignende og få hjelp til å sette opp treningsplan og hva du skal spise.

Lykke til!

Utlogget bitteliten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #18 : 12. januar 2009, 01:11 »
Takk for hjelpen alle sammen, setter pris på det.
Først vil jeg bare si at jeg overhodet ikke har noe mål om å se ut som et skjelett, tror heller ikke jeg gidder bruke tid på å bekymre meg for at det skal skje, for det vil det ikke. Angående treningen bruker jeg ca. 40-50 minutter på å trene styrke, skal ikke glemme den fremover heller.

MieMarie: Jeg har allerede regnet ut hvor mange kcal jeg skal ligge på omtrent, og jeg skulle ligge på omtrent 1200kcal om dagen. Wink

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #19 : 12. januar 2009, 01:22 »
joda, 1200 er sikkert basalforbruket ditt....
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #20 : 12. januar 2009, 09:19 »
Du kan plusse på 500 kcal for trening du driv med, uten å legge på deg. Spiser du for lite henger fettet igjen og musklene forsvinner.

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #21 : 12. januar 2009, 09:22 »
Du kan plusse på 500 kcal for trening du driv med, uten å legge på deg. Spiser du for lite henger fettet igjen og musklene forsvinner.
Du kan kansje plusse på mer enn det. Selv kan jeg forbrenne alt fra 1300- 2000kcal på en treningsøkt. (Nå veier jeg jo neste dobbelt så mye som Bitteliten)
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #22 : 12. januar 2009, 09:28 »
Du kan kansje plusse på mer enn det. Selv kan jeg forbrenne alt fra 1300- 2000kcal på en treningsøkt. (Nå veier jeg jo neste dobbelt så mye som Bitteliten)
2000 kcal på ei økt? Det var no jaggu mykje Shocked
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #23 : 12. januar 2009, 09:32 »
Ja det er det. Super sett i nesten 2t sliter på
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #24 : 12. januar 2009, 09:32 »
Du kan kansje plusse på mer enn det. Selv kan jeg forbrenne alt fra 1300- 2000kcal på en treningsøkt. (Nå veier jeg jo neste dobbelt så mye som Bitteliten)

Hvordan ser en slik treningsøkt ut, og hvordan vet du at du forbrenner 1300-2000 kcal?
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #25 : 12. januar 2009, 09:38 »
Dette innlegget ditt er nesten identisk et annet jeg svarte på her om dagen. Tenkte jeg kunne kopiere inn det jeg svarte henne til deg også;

"Oi oi, kjære deg. Her har du problemer. Først og fremst er det en SULTEkur du har satt opp her. Stakkars kroppen din. Det vil ikke ta lang tid før du vil miste all energi, bli svimmel og undernært. Nå er jeg fullstendig ærlig, men jeg tror det er nødvendig. Jeg sier det rett ut fordi det kanskje kan redde deg fra store problemer. Du har ikke peiling. Hvis du ønsker å komme noe sted med et kostopplegg må du få hjelp. Sett opp en time hod ernæringsfysolog før du må oppsøke legen og ender opp med en diagnose.

Ok, dette var kanskje hardt. Men jeg kjenner meg igjen i deg. Jeg har vært der du er. Og jeg trodde jeg visste hva jeg drev med. Jeg skulle bare bli litt tynnere, få litt mer selvkontroll. Det endte opp i et anoreksiahelvete som du kommer opp i fortere enn du aner. Det er fader så hardt og livsfarlig. Og den syke vet aldri at den er alvorlig syk. Skjønner du?

Du har satt opp en meget mager diett og får ikke halvparten av de vitaminene, mineralene, antioksidantene, proteinene og fettet du trenger. Så lite som du har satt opp er mindre enn det jeg spiste da jeg slet med anoreksia. Tankevekker?

Nå har jeg trent styrke, kondisjon og spist bra og mye lenge. Vekta sier jeg veier mer. Men jeg ser flottere ut enn noen gang. Bra med mat og treningen er nøkkelen til en sunn og flott kropp. Sier ikke at jeg er perfekt på noen måte, men kanskje du kunne ta en kikk innom loggen min, så kan du se hvor mye du faktisk kan spise men likevel være slank. Selvsagt vet jeg at alder, gener, forbrenning osv spiller inn. Men jeg tror uansett det kunne være en tankevekker for deg.

Jeg bestemte meg for å skrive til deg nettopp fordi du er i faresonen for å velge en ekstremt farlig vei. Håper du greier å fatte alvor. Få litt hjelp på kostopplegget ditt, så blir dette veldig bra. Ønsker deg masse lykke til!"



Som jeg skriver.. Du er helt ute å kjøre. Dette er farlig. Spør legen om råd. Du burde minst ligge på 1500 kcal. Det er minst. Du kan ligge på 1800 kcal og trene kardio tre ganger i uka og få kjemperesultater. Ikke gå i sultefella. Du vil bli utslitt, både fysisk og psykisk. Lite mat på lang sikt gjør noe med hvordan hjernen fungerer. Ta vare på deg selv.

Syns det er flott at jenter som deg tar seg tid til å svare på slike tråder, Luxie. Du har selvfølgelig helt rett, jeg svarte også i den tråden den quote'n din er fra, synes det er for dumt når så tynne og lette jenter spør om råd til slanke seg og faktisk får det! Skjerp dere alle på Treningsforum, dere vil ikke ha kroniske sykdommer og spisevegringer på samvittigheten, tro meg...
Er også for øvrig enig med dem som sier at litt å ta i er bare kos!  Wink

Hilsen en som har en mor som veide 35 kilo fordelt på 167 centimeter på det verste...

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #26 : 12. januar 2009, 09:50 »
Ja det er det. Super sett i nesten 2t sliter på
Vel 2000 kcal tilsvarer at du forbrenner 1000kcal i timen. No veit eg ikkje kor masse du veier. Men seier at du veier rundt 80kg. Løper man då i raskt tempo, altså mellom 15-16 km/h sånn ca...då klarer du å forbrenne 1000 kcal i timen. Klarer ikkje så sjå føre meg at du klarer då å forbrenne 2000 kcal på 2 timer ved bare å utføre styrketrening, med eller uten supersett Smiley
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget ArvidH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #27 : 12. januar 2009, 09:58 »
Dei fleste forbrenn mindre enn dei trur på styrketrening, forbrenninga er berre høg mens ein løftar, i pausen mellom setta går den ned igjen sjølv om pulsen er høg, slik at ein pulsmåler vil visa alt for høgt  kaloriforbruk.

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #28 : 12. januar 2009, 10:15 »
Hvordan ser en slik treningsøkt ut, og hvordan vet du at du forbrenner 1300-2000 kcal?
Morrotrening Smiley
Muskelgrupper: Bryst og Triceps
Dato: 05.01.09

Gange
20min

Bryst:
Benk med stang. 45sek-1min hvile
15x20kg
15x40kg
12x50kg
10x70kg
10x70kg
10x75kg
9x80kg
8x80kg

Tricet: 1.Incline benk 2.Incline flyes 3.Sittende cross over front raise. 1min pause
1. 8x21kg
2. 8x16kg
3. 8x10kg

1. 8x21kg
2. 8x13,5kg
3. 10x10kg

1. 10x21kg
2. 8x12,5kg
3. 8x11kg

1. 8x23,5kg
2. 10x11kg
3. 10x11kg

Pullover 20-30 sek hvile
10x16kg
8x21kg
10x26kg
10x26kg
8x26kg

Triceps
Smallbenk 45 sek hvile
8x40kg
8x50kg
8x70kg
5x70kg

Pushdown med ez grep: 25 sek pause
12x25kg
10x30kg

Pushdown med bredt grep: 25 sek pause
10x35kg
12x35kg

Annet:
Tid: 1t 45min med gange. 1t 25min trening
Hvile: 20sek-1min
Forbrennelse: 1493 kcal = 45% fett
Puls: AVG: 143  MAX:189

Vel 2000 kcal tilsvarer at du forbrenner 1000kcal i timen. No veit eg ikkje kor masse du veier. Men seier at du veier rundt 80kg. Løper man då i raskt tempo, altså mellom 15-16 km/h sånn ca...då klarer du å forbrenne 1000 kcal i timen. Klarer ikkje så sjå føre meg at du klarer då å forbrenne 2000 kcal på 2 timer ved bare å utføre styrketrening, med eller uten supersett Smiley
Jeg skriver bare det som min Polar F6 pulsklokke forteller meg, og hvis Bitteliten veier 52kg og jeg veier nesten dobbelt så mye som henne, hva veier jeg da?

PS: Det står rett nedenfor Wink
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Jente 17, ned i fett%?
« #29 : 12. januar 2009, 10:25 »
Eg stoler ikkje så masse på slike pulsmålere når det kommer til utregning av kcal forbruket.
For 2000 kcal fordelt på 2 timer styrketrening er ufattelig mykje i mine auger. Trur neppe det er så veldig mange her på treningsforum som forbrenner over 1000 kcal på ein time, og visst dei gjer det så skal vedkommande vere rimelig bra trent for å klare 1000 til på ein time. Og då er vel vedkommande utholdenhetsutøvar, ikkje styrkeutøvar.
Men mulig du kan vere eit unntak, er jo vanskelig å sei Smiley
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!