Skrevet av Emne: Noen som har prøvd 3 dagers fullkropp etter disse prinsippene?  (Lest 1879 ganger)

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Kom over artikkelen http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/totalbody_training , ettersom jeg leter etter et 3 dagers fullkroppsprogram. Jeg vet om 5x5, men har lyst til å kjøre noe annet.

Virker fornuftig, så lurer på om det er noen andre her som har kjørt noe lignende?

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Jeg fulgte det programmet en periode i høst, og trener nå etter lignende prinsipper. Funket bra for meg:)

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Jeg fulgte det programmet en periode i høst, og trener nå etter lignende prinsipper. Funket bra for meg:)


"Antagonist" treningen ser litt snål ut med tanke på antall muskelgrupper du får kjørt per uke. Blir også veldig upraktisk å switche mellom diverse øvelser når det er flere på gymmet... Gjennomførte du dette eller ikke? Vurderer å bare skippe antagonist treningen og heller hoppe fra uke 1 til uke 3 til uke 5 osv.

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Jeg gjorde antagonist treningen også.
Det blir jo samme antall muskelgrupper pr uke, som uten antagonist-trening?.
Er bare å se litt morskt bort på de som nærmer seg der du holdt på å løfte, så nærmer de seg ikke uten å eventuelt spørre først, ihvertfall.

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Jeg gjorde antagonist treningen også.
Det blir jo samme antall muskelgrupper pr uke, som uten antagonist-trening?.
Er bare å se litt morskt bort på de som nærmer seg der du holdt på å løfte, så nærmer de seg ikke uten å eventuelt spørre først, ihvertfall.

En økt med antagonist trening kan jo se slik ut:
Benk
Roing
Benk

Strak markløft
Knebøy
Strak markløft

Bicepscurl
Franskpress
Bicepscurl

Denne økten blir feks. skuldre utelukket

Neste økt kan være

Nedtrekk
Militærpress
Nedtrekk

Knebøy
Strak mark
Knebøy

Franskpress
Bicepscurl
Franskpress

Her blir bryst utelukket... Med mindre man kjører benk/roing/benk igjen, men da blir armer også utelukket (er klar over at de blir litt trent igjennom nedtrekk og benk, men alikevel).

Dette var det jeg mente. Og dessuten tror jeg neppe folk blir veldig glad om jeg reserverer meg både fribenk og nedtrekk-apparatet, spess når de er litt unna hverandre. Jeg bare lurte på om det vil funke like greit å bare holde på med den vanlige treningen, samtidig som man følger antall rep og sets.

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
På antagonist ukene skal du velge øvelser på samme måte som de andre gangene. Eksempel: Du skal kjøre 4 sett med 8 repetisjoner på hver muskelgruppe. La oss si at du skal ta kabelroing, og benkpress: Ett sett a 8 reps på kabelroing, ett sett a 8 reps på benkpress, ett sett a 8 reps på kabelroing, ett sett a 8 reps på benkpress, ett sett a 8 reps på kabelroing, ett sett a 8 reps på benkpress, ett sett a 8 reps på kabelroing, ett sett a 8 reps på benkpress. Du har nok misforstått betydningen av ordet "etcetera"....

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

På antagonist ukene skal du velge øvelser på samme måte som de andre gangene. Eksempel: Du skal kjøre 4 sett med 8 repetisjoner på hver muskelgruppe. La oss si at du skal ta kabelroing, og benkpress: Ett sett a 8 reps på kabelroing, ett sett a 8 reps på benkpress, ett sett a 8 reps på kabelroing, ett sett a 8 reps på benkpress, ett sett a 8 reps på kabelroing, ett sett a 8 reps på benkpress, ett sett a 8 reps på kabelroing, ett sett a 8 reps på benkpress. Du har nok misforstått betydningen av ordet "etcetera"....

Ok, så det blir helt samme oppsett med antall øvelser, eneste forskjellen er at jeg bytter til den "motsatte" øvelsen for hvert sett og at jeg må passe på at alle øvelsene komplementerer hverandre? Trodde man totalt skulle ha 3 set for begge øvelsene.

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!