avstemning
Spørsmål: Hva synes du om ikke-vestlige innvandrere?
Få dem ut ALLE sammen! - 28 (20.7%)
Få ut muslimene - 17 (12.6%)
Strengere politikk - 80 (59.3%)
Det er helt greit slik som det er - 7 (5.2%)
Få inn flere! De beriker og befrukter samfunnet vårt! ( yaaay) - 3 (2.2%)
Stemmer totalt: 128

Skrevet av Emne: Nordmenns holdning mot ikke-vestlige innvandrere ( Undersøkelse)  (Lest 5329 ganger)

Utlogget Christer-R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 446
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 446

  • feit1
Strengere politikk _selvsagt_...

What he said.

Utlogget M3NTAL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Skremmende hvor mange som har stemt "Få dem ut ALLE sammen!"

Skremmende ja.
Da er spørsmålet mitt til disse menneskene som stemte alternativ 1, kjenner dere noen "ikke-vestlig" innvandrer personlig?


Er annen generasjons innvandrer selv og mener at en strengere politikk må til, blitt en del lykkejegere og personer med trauma/psykiske problemer de siste årene.

Regler slik Canada har fått, der man må  ha en viss poengsum på grunnlag av utdannelse, yrkeserfaring, startkapital (formue) hadde vært noe, men det forutsetter at norge er attraktivt for slike mennesker. Slik det er nå får vi ikke akkurat "creme de la creme".


P.S: Burde vel legge til at jeg selv har utvandret fra Norge p.g.a et lukket arbeidsmarked, ironisk nok jobber jeg faktisk i et norsk selskap nå, der det nærmeste man kommer en nordmann i avdelingen min er faktisk meg.


Utlogget Tannfeen

Da er spørsmålet mitt til disse menneskene som stemte alternativ 1, kjenner dere noen "ikke-vestlig" innvandrer personlig?

Satt litt på spissen: Er det en forutsetning at man må kjenne en kriminell innvandrer personlig for å ville sende de kriminelle innvandrerne ut av landet?
Altså, jeg tviler på at folk virkelig vil ha ut alle innvandrere, alle som en. De som har en viss kontakt med verden vet at mange innvandrere bidrar så det monner og samtidig velger å tilrette seg det norske samfunnet. Derimot tror jeg de fleste som stemte alternativ 1 gjerne ser at _kriminelle_ innvandrere, de som har null respekt for norsk lov og samfunn får enveisbillett ut etter x antall overtredelser av loven.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Hmm de som stemte alternativ 1 er vel kanskje litt ekstra sinna eller no.. Tongue Evt er de rasister, sjøl om det ordet er det mest misbrukte jeg veit om. Men som man sier om Israels-konflikten, det Israel gjør nå virker mot sin hensikt; det skaper mer ekstremisme. Tror kanskje det sammen kan være tilfelle i Norge, som et resultat av det vi har sett i Oslo den siste tiden. Tror dette styrker de rasistiske miljøene.. Man blir jo faktisk lei av dårlig oppførsel. Ikke at dette på noen måte forsvarer rasisme eller vold eller noen ting, men man må prøve å forstå grunnen, på samme måte som man må forstå at enkelte innvandrere _faktisk_ kan være traumatiserte etter en vanskelig oppvekst i krig og helsike. Dog er ingen av delene en unnskyldning for å oppføre seg dårlig.
Nei, du kan ikke banke innvandrere fordi noen av dem lager bråk. Nei, du kan ikke knuse biler, vinduer og whatnot fordi du hadde en vanskelig oppvekst...

Kanskje en liten avsporing, men men..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Jeg leste i en avis at skinnhead o.l hadde hatt stor fremgang i antall medlemmer de siste par årene. Noe å tenke på.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Satt litt på spissen: Er det en forutsetning at man må kjenne en kriminell innvandrer personlig for å ville sende de kriminelle innvandrerne ut av landet?
Altså, jeg tviler på at folk virkelig vil ha ut alle innvandrere, alle som en. De som har en viss kontakt med verden vet at mange innvandrere bidrar så det monner og samtidig velger å tilrette seg det norske samfunnet. Derimot tror jeg de fleste som stemte alternativ 1 gjerne ser at _kriminelle_ innvandrere, de som har null respekt for norsk lov og samfunn får enveisbillett ut etter x antall overtredelser av loven.

Man ser jo hvor mange som har stemt at man skal ha ut ALLE. Selvfølgelig, alle vil ha ut de kriminelle, men i dette tilfellet har de stemt at man skal sende ut absolutt alle.

Bare synd noen gir skylda på alle ikke-vestlige innvandrere. De fleste har jo ikke gjort en dritt annet enn å prøve og intregrere seg, jobbe, få venner, osv.

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Man ser jo hvor mange som har stemt at man skal ha ut ALLE. Selvfølgelig, alle vil ha ut de kriminelle, men i dette tilfellet har de stemt at man skal sende ut absolutt alle.

Bare synd noen gir skylda på alle ikke-vestlige innvandrere. De fleste har jo ikke gjort en dritt annet enn å prøve og intregrere seg, jobbe, få venner, osv.

Som det sies: Det må ofre noe får å nå de større mål :p

Utlogget NifS

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 593
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 593

  • i dont want to know your name, i just want BANG!
Huff:p
jeg ble litt trist når jeg leste den velskrevne artikkelen til profeten :\
det jeg syns er så merkelig er at det virker som om alle er enige? hvorfor det ikke blir gjort noe med?
vi har de som tvinger seg til å like alle innvandrere
vi har de som tvinger seg til å hate alle typer innvandrere
også har vi 90% av norge virker det som som syns det burde bli strengere, har ikkenoe imot innvandrere som oppfører seg men vet at de aller fleste gjør faktisk ikke det og innvandringspolitikken vår er hullette:p

hva får en person gjort a? bortsett fra å stemme frp :p

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Av hundre som har stemt, er 92 prosent misfornøyd med situasjonen. Det er rimelig klar tale. Saken er vel den at det bare finnes et innvandringskritisk parti, og mange vegrer seg for å stemme det partiet pga andre saker partiet står for. Parti som står for andre meninger i disse sakene burde også bli mer kritiske/realistiske til dagens innvandring/integrerings-situasjon.

For øvrig er det ikke meg som har skrevet det innlegget, men jeg syntes at vedkommende hadde noen gode poeng

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Nesj da, innvandrere begynner jo å bli en betydelig del av velgermassen, og det eneste som betyr noe er jo å vinne valg. Kan jo ikke si i mot potensielle velgere, vettu. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tannfeen

Nesj da, innvandrere begynner jo å bli en betydelig del av velgermassen, og det eneste som betyr noe er jo å vinne valg. Kan jo ikke si i mot potensielle velgere, vettu. Tongue

Jeg tror du treffer ganske bra med den:

http://www.nrk.no/programmer/tv/migrapolis/1.3364805
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article1965664.ece

There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Der har du jo forklaringa på hvorfor så mange etnisk norske er i mot den sittende idiot-regjeringa. Tongue Det er jo ikke "vi" som har stemt dem inn..
Jess.. Gi det 10-15 år, så tror jeg vi er temmelig nærme en islamsk stat. Spesielt om vi sitter og sover som vi har gjort de siste 20 åra. Om fødselsratene holder seg som i deres hjemland; la oss ta Gaza, i disse Gaza-tider, der snittet er 6 unger pr kjerring, så kan det jo bli spennende etterhvert. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

De hakke lært seg Avsugning. Send ned tøse jentene, en byrde for oss, men en glede for di der nede Cheesy

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Synest det er bevist nå at det er på tide å stoppe å ta inn innvandrere og hive ut dem som ikke oppfører seg på dagen!

Utlogget Tannfeen

Der har du jo forklaringa på hvorfor så mange etnisk norske er i mot den sittende idiot-regjeringa. Tongue Det er jo ikke "vi" som har stemt dem inn..
Jess.. Gi det 10-15 år, så tror jeg vi er temmelig nærme en islamsk stat. Spesielt om vi sitter og sover som vi har gjort de siste 20 åra. Om fødselsratene holder seg som i deres hjemland; la oss ta Gaza, i disse Gaza-tider, der snittet er 6 unger pr kjerring, så kan det jo bli spennende etterhvert. Smiley

Dette med fødselsrate er noe jeg har forundret meg en del over faktisk. Inntrykket jeg sitter med er at fødselsrate innenfor en nasjon eller geografisk område er omtrentlig omvendt proporsjonal med levestandarden. Man skulle jo egentlig være fristet til å tro at høye fødselstall var noe man kunne forvente når gode levevilkår og tilstrekkelig med ressurser var til rådighet, men tallene taler vel ofte for det motsatte. Spørsmålet jeg stiller meg er hva som forårsaker disse forholdene, eventuelt om de følges av hverandre og sådan er en evig ond sirkel osv.
Sikkert noen som har gode forklaringer på dette.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!