Skrevet av Emne: Stopper høydevekst med hard styrketrening?  (Lest 1980 ganger)

Utlogget Tomi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Stopper høydevekst med hard styrketrening?
« : 25. februar 2009, 23:12 »
jeg er 14 år og nesten 170cm høy. Jeg startet å trene på studio i september. Siden jeg var så ung når jeg begynte å trene måtte jeg trene med en voksen til jeg ble 15 år. Jeg fyller 15 neste uke og skal trene mer og ''hardere'' i den tida som kommer nå.

Har hørt fra mange at styrketrening i ung alder, kan føre til at noe skjer med veksthormonene slik at man stopper å vokse i høyde. Jeg så stickyposten om ''hvorfor du ikke vokser''. Hvis jeg følger de tipsa kommer jeg til å fortsette og vokse da? Eller handler den om voksing av muskler og ikke i høyden? (xD)

I så fall, hva skal jeg gjøre for å fortsette å vokse? Jeg vil bli hvertfall 180cm høy^^ Skal jeg bare spise mye (og riktig) mat samtidig som å trene riktig?

kingkris3

  • Gjest
Sv: Stopper høydevekst med hard styrketrening?
« #1 : 25. februar 2009, 23:16 »
Det er bare tull du vill både vokse i høyde og muskler. Det å trene er bare positivt, så stå på!! Wink
Du kan lese mer om det her:
http://www.iform.no/pub/art.php?id=1218

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Stopper høydevekst med hard styrketrening?
« #2 : 28. februar 2009, 07:11 »
jeg er 14 år og nesten 170cm høy. Jeg startet å trene på studio i september. Siden jeg var så ung når jeg begynte å trene måtte jeg trene med en voksen til jeg ble 15 år. Jeg fyller 15 neste uke og skal trene mer og ''hardere'' i den tida som kommer nå.

Har hørt fra mange at styrketrening i ung alder, kan føre til at noe skjer med veksthormonene slik at man stopper å vokse i høyde. Jeg så stickyposten om ''hvorfor du ikke vokser''. Hvis jeg følger de tipsa kommer jeg til å fortsette og vokse da? Eller handler den om voksing av muskler og ikke i høyden? (xD)

I så fall, hva skal jeg gjøre for å fortsette å vokse? Jeg vil bli hvertfall 180cm høy^^ Skal jeg bare spise mye (og riktig) mat samtidig som å trene riktig?
Du er da høy nok? I de fleste styrkeidretter er det jo bare en fordel å være lav Tongue
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!