He he. Og jeg kan også skrive og spre minst like mye stigmatiseringer rundt samtlige kategorier også om det var det som var mitt store ønske og formål.
Jeg spurte deg aldri, jeg insinuerte at jeg regnet med at du skjønte hva jeg egentlig mente, men det var kanskje feil av meg.
Vi er nok begge av typen som har vært lite på byen, men utover det så trenger vi strengt tatt ikke å ha hatt noe av den samme erfaringen, men jeg utelukker ikke at vi har observert mye av det samme.
Med det sagt så kan jeg bekrefte at jeg har observert mye av de samme tingene som du her kommer med, men jeg har vel heller aldri sagt at jeg ikke har gjort det?
Mitt første innlegg i denne tråden var et svar på : At folk bruker det er da ikke noe problem, de fucker opp for seg selv og INGEN andre. Og ingenting annet, selvom jeg får følelsen av at du enten tolket det som noe annet eller at du prøver å vri det til noe annet.
Hva dine bekjente misbrukere har med saken å gjøre skjønner jeg virkelig ikke. Skal jeg vri eller tolke den videre til at dine snille misbrukere av AS veier opp for andre misbrukeres dårlig oppførsel da, eller ?
Det er fint om du forstår mitt syn på doping, men mitt syn på doping blinder meg ikke fullstendig for å reflektere over saker fra begge sider. Jeg ønsker ikke på noen måte å drive propaganda selvom jeg er motstander av misbruk. Jeg liker godt utsagne fra Bigger Stronger Faster? hvor det blir sagt noe som doping skaper ikke personligheten, men forsterker det som er der fra før, så om man er en stor tosk fra før så blir man enorm tosk ved misbruk (bokstavelig talt.).
Det finnes helt sikkert mange flere idioter som ikke bruker enn som bruker, det tror jeg på, poenget mitt var bare at jeg syntes at det er feil og bastant si at det ikke i noen tilfeller faktisk kan ødelegge for andre, men jeg burde kanskje formulert meg mer konkret i første omgang.
Og ja jeg har opplevd vanskelige episoder med folk jeg VET har misbrukt. (Prøv gjerne å grave i hvordan jeg VET det, men du kommer ikke til å få noe svar, det blir for dumt å dra inn her).
Ja jeg skulle gjerne orientert deg om både det ene og det andre, men det har jeg for lite kunnskap om til å kunne gjøre.
Men jeg trenger strengt tatt ikke å ha lest et eneste studie for å skjønne at misbruk av AS kan og vil ha bivirkninger av større eller mindre grad, anse meg gjerne for en propagandisk tulling for det.

Kan det hende at vi blir enige om å være uenig? Jeg skal fortsette den gode diskusjonen, og registrerer at du reflekterer saken fra begge sider - noe jeg for øvrig ikke betviler.
Mitt argument står fremdeles, selv om du ikke trenger å motargumentere det - det velger du selv. Mitt argument er som nevnt; at den dårlige oppførselen kommer av miljø, arv, personlighet og situasjonsbestemt adferd. Ikke bruk av legemidler. Når du forklarer:
De som har hørt ditt og datt, men som egentlig har null peiling og bare døtter i seg det de kommer over over og rævkjører seg selv både fysisk og psykisk for så gå kanakas på et senere tidspunkt fordi den hormonelle balansen i kroppen er fullstendig skakkkjørt?
Så må du selvsagt stå til rette for dette. Da spør jeg. Kommer tilbake til dette under. Og jeg vet du ønsker du kunne omformulert det jeg nettopp refererte til hvis du hadde muligheten, men det er nå engang slik at for at jeg skal forklare hva jeg satte spørmålstegn ved, så må jeg benytte meg av det du faktisk skrev der og da. Det er for øvrig helt legitimt av deg å referere til egne erfaringer, uten å ville utdype dette nærmere. Det svekker på ingen måte dine argumenter - men det styrker ikke noe som helst.
Du sier jo selv at det sikkert finnes mange som oppfører seg - og som samtidig misbruker disse legemidlene. Vel, poenget mitt er jo at hvis man ser på kortvarig bruk av disse legemidlene, så finner man ingen signifikant økning av aggressivitet. Dette er bevist, så da forholder jeg meg til det (når det gjelder korrelasjon mellom aggressivitet og misbruk av AS). Man har jo ikke forsket på langvarig bruk, så dit hen kan man ikke trekke konklusjoner. Ettersom jeg skjønner du har en viss aversjon mot AS, ville jeg i ditt sted heller fokusert på konsekvenser man vet er reelle. Smugling, yngre brukere, etc.
Jeg sa at jeg forholder meg til viten. I dette tilfellet; ingen signifikant korrelasjon mellom misbruk av AS og aggressivitet. Jeg prøver å styre unna meninger spredd i hytt og gevær. Når det skal sies, syntes jeg du forklarer dine _egentlige_ meninger bedre i ditt forrige innlegg - et innlegg jeg på ingen måte ville trukket fram som vås. Meninger er derfor på ingen måte unyttige. De skaper diskusjon. Men når meninger betviler testede hypoteser, som bringer viten i vår lille verden, slik jeg oppfattet ditt første innlegg jeg referererte til - da setter jeg spørsmål ved avsenderen. Slik jeg gjorde med deg. Det tror jeg du tåler.
Tankekorset mitt er fortsatt at jeg ikke forstår hvorfor aktive motstandere av AS benytter de samme ivalide hypotesene, som har slått feil hver gang de testes. Hvorfor snakke om vold og slagsmål? Først når man har hold i påstandene sine, vil man bli tatt på alvor.
Ellers blir det som diverse venninner som er livredd olje i salaten, men som hiver i seg pasta som om det skulle vært et slankemiddel - fullstendig vås uten hold i noe som helst viten.