Skrevet av Emne: Lena Alexandra sitt kosthold=) (oppdatert)  (Lest 21594 ganger)

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Lena Alexandra sitt kosthold=) (oppdatert)
« : 14. januar 2009, 22:38 »
Ok, hvordan sletter jeg dette innlegget Huh
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #1 : 14. januar 2009, 23:27 »
Jeg er veggis da, så spiser kun litt fisk, men det er SKJELDEN;) Drikker også mye vann.
noen kommentarer eller tanker? =)

Du spiser for lite. Mer kalorier! Hva vil du oppnå?
Du spiser for lite proteinholdig mat (kjøtt,fisk, egg, melkeprodukter)
Du spiser for lite fett.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #2 : 14. januar 2009, 23:30 »
Var lite mat ja ........
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Optimus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #3 : 14. januar 2009, 23:32 »
Hvorfor er du veggis?
Kniven i hjertet og du har skylda for du slo opp i fylla.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #4 : 14. januar 2009, 23:36 »
Få i deg mer fett (som nevnt). Gjerne via fisk,peanøtter eller noe annet. Det er mye bra fett i meieri produkter men for mye mettet fett i forhold til andre fettsyrer er ikke bra.
Ulempen ved å spise så lite er forresten at de færreste har psyken til å klare slikt over tid + du mister masse muskler og ser slappere ut.

Det meste om hva som er feil er vel sagt nå.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #5 : 15. januar 2009, 09:30 »
Du spiser for lite. Mer kalorier! Hva vil du oppnå?
Du spiser for lite proteinholdig mat (kjøtt,fisk, egg, melkeprodukter)
Du spiser for lite fett.

det er vel ikke for lite, trener ikke så veldig hardt.. har gått opp nå, spiser mer nå.. synes det er nok..?
spiser jo masse proteinholdig mat - melk, egg, ost, smør osv.
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #6 : 15. januar 2009, 09:33 »
Få i deg mer fett (som nevnt). Gjerne via fisk,peanøtter eller noe annet. Det er mye bra fett i meieri produkter men for mye mettet fett i forhold til andre fettsyrer er ikke bra.
Ulempen ved å spise så lite er forresten at de færreste har psyken til å klare slikt over tid + du mister masse muskler og ser slappere ut.

Det meste om hva som er feil er vel sagt nå.


jeg føler ikke at jeg trenger mer! jeg er mett hele tiden. jeg er ikke salpp i d hele tatt.

du må jo ta i betraktning at alle ikke trener så mye mat for å være mett. det kommer ann på forbrenningen, som jeg tror er ganske lav..
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #7 : 15. januar 2009, 09:34 »
Hvorfor er du veggis?

det har religiøse grunder.

men grunden til det er jo ikke viktig i denne sammenhengen - hovedsaken er at jeg er det:)
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #8 : 15. januar 2009, 09:39 »
Du og jeg er vel omtrent de eneste veggisene på forumet virker det som. Men du er nå litt sånn jukseveggis da, som spiser fisk. Omtrent som avholdsmenn som drikker av og til, hehe.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #9 : 15. januar 2009, 09:43 »
Du og jeg er vel omtrent de eneste veggisene på forumet virker det som. Men du er nå litt sånn jukseveggis da, som spiser fisk. Omtrent som avholdsmenn som drikker av og til, hehe.


haha:P neida, fisk spiser jeg.. men det er uhyre skjelden, og jeg pleir å fange den selv.

men kult da, at du er veggis (Y)  hvorfor er du det da? Smiley
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #10 : 15. januar 2009, 09:48 »
Jeg syns du burde inkludere litt mer bønner, linser og erter. Det er proteinrikt, og det finnes mange gode retter man kan lage av dette. Bl.a. hummus og falafel (kikerter), linsesupper, etc...

http://opskrifter.heede.dk/?kid=16
http://opskrifter.heede.dk/?kid=16
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #11 : 15. januar 2009, 09:51 »
haha:P neida, fisk spiser jeg.. men det er uhyre skjelden, og jeg pleir å fange den selv.

men kult da, at du er veggis (Y)  hvorfor er du det da? Smiley

Har drevet med yoga en del år, og ble inspirert/påvirket av filosofien. Så jeg forsøkte det først som et eksperiment for å se hvordan det føltes og hva effekten var, og om jeg hadde problemer med å ikke spise kjøtt/fisk/egg. Men det var overhodet ikke noe problem, og har aldri hatt cravings eller følelse av at jeg går glipp av noe, så jeg har snart vært det i 3 år nå. Så for meg er det en blanding av filosofi/bevissthetstenkning og følelsen av at det er unødvendig å drepe dyr for å bruke det som mat. Det har ingenting med fysisk helse og gjøre, siden jeg ikke tror at veggiskost er noe sunnere enn å spise en sunn kost som også innholder kjøtt.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #12 : 15. januar 2009, 10:09 »
det er vel ikke for lite, trener ikke så veldig hardt.. har gått opp nå, spiser mer nå.. synes det er nok..?
spiser jo masse proteinholdig mat - melk, egg, ost, smør osv.

Melk, ost og smøt er ikke akkurat proteinbomber honey, sorry to say. Vet ikke hvorfor du spiser så lite, eller så dårlig kvalitets mat. Kommer ikke lange veien med bare ost og brødskiver. Jeg personlig antar at du prøver å holde en tynn figur, men er usikker på hvordan gjøre det. Hvis du vil ha en stram kropp, med pen hud, så foreslår jeg å inkludere foreksempel 2 bokser med tunfiks til i løpet av dagen din, burde gjøre underverker i forhold til det du driver med nå.

Og som folk sier, litt mer fett, dette kunne da være foreksempel olje som du heller over tunfisken din. I motsetning til det du kanskje assosierer med fett, vil dette ikke gjøre deg noe feitere, det vil hjelpe å smøre systemet ditt, og gi mange fettsyrer som du kan trenge, som du ikke får i smøret eller osten din ;p Et annet valg for bra fett, er avokadoer, kunne tenke meg du kanskje liker salater? Så hvorfor ikke ha salat med kylling og avocado i ganske ofte, god mat med sunne verdier.

Det som er viktig for deg er å se etter mere kjøtt, fiskesorter, og hive all den hvitosten og smøret i søpla Wink

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #13 : 15. januar 2009, 10:25 »
Melk, ost og smøt er ikke akkurat proteinbomber honey, sorry to say. Vet ikke hvorfor du spiser så lite, eller så dårlig kvalitets mat. Kommer ikke lange veien med bare ost og brødskiver. Jeg personlig antar at du prøver å holde en tynn figur, men er usikker på hvordan gjøre det. Hvis du vil ha en stram kropp, med pen hud, så foreslår jeg å inkludere foreksempel 2 bokser med tunfiks til i løpet av dagen din, burde gjøre underverker i forhold til det du driver med nå.

Og som folk sier, litt mer fett, dette kunne da være foreksempel olje som du heller over tunfisken din. I motsetning til det du kanskje assosierer med fett, vil dette ikke gjøre deg noe feitere, det vil hjelpe å smøre systemet ditt, og gi mange fettsyrer som du kan trenge, som du ikke får i smøret eller osten din ;p Et annet valg for bra fett, er avokadoer, kunne tenke meg du kanskje liker salater? Så hvorfor ikke ha salat med kylling og avocado i ganske ofte, god mat med sunne verdier.

Det som er viktig for deg er å se etter mere kjøtt, fiskesorter, og hive all den hvitosten og smøret i søpla Wink

hm, jeg spisre bønner, erter og linser også.. glemte å inkludere det. ja avokado liker jeg og det spiser jeg også!

OK, må bare få sagt det enda tydeligere er VEGGIS! spiser ikke kjøtt, kylling!! og tunfisk ser og lukter som kattemat, sorry d spiser jeg bare ikke Wink
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget M3NTAL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #14 : 15. januar 2009, 10:45 »
hm, jeg spisre bønner, erter og linser også.. glemte å inkludere det. ja avokado liker jeg og det spiser jeg også!

OK, må bare få sagt det enda tydeligere er VEGGIS! spiser ikke kjøtt, kylling!! og tunfisk ser og lukter som kattemat, sorry d spiser jeg bare ikke Wink

Har folk i familien som er lakto-veganere pga religion, de spiser veldig mye linser, bønner osv.. Ville ha sjekket ut nord-indisk kosthold om du er ute etter tips om proteinrikt vegetar kost.

Spiser du soya produkter forresten?





Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!