Skrevet av Emne: Lena Alexandra sitt kosthold=) (oppdatert)  (Lest 21731 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #30 : 16. januar 2009, 11:00 »
ja men har ingen mulighet å telle noen kcal desverre.. bor på internatskole, og her får vi maten servert!

Jeg skjønner ikke problemet. Jeg sulter meg ikke på noen måte, er god om mett etter hvert måltid. Har spist ca. sånn her i 1 1/2 år nå, ingen problemer så langt..

Selv om du ikke har hatt noen problemer med dette kostholdet etter ca halvannet år vet du ikke hvor mye bedre det hadde vært hvis du hadde gjort noen forandringer. Greit at du får maten servert, men jeg tror neppe det er et problem å få i seg noe mer enn hva du gjør. Det er mange som kommer med gode tips her, og jeg syns du bør vurdere disse. VargThor har bl.a. flere gode poenger i sitt innlegg:

Hei!

Kvinne, du spiser alt for lite proteiner.

Angående kalorinivå er jeg egentlig enig med deg - det er forskjell på folk. Men husk, når du ligger så lavt på kalorier, skal det ikke mye trening til før kalorinivået ditt blir for lavt. Da sparer faktisk kroppen på det fettet den klarer, for å overleve.

Personlig ville jeg lagt meg litt høyere på kaloriene, og heller variert treningsnivået.
Legg inn et par proteinshaker i løpet av dagen, så er ikke dette så ille skal du se! Smiley


Det at kroppen etterhvert går i en "sparemodus" for å spare på det den har som følge av for lavt kaloriinntak kan forekomme, og du vil dermed ikke kunne yte maksimalt verken som student eller på treningsstudioet. Jeg vet ikke hvor hardt du trener, men jeg ville heller spist noe mer og lagt inn en styrkeøkt til pr uke. Mer muskler betyr økt metabolisme. Du vil kanskje ikke gå ned i vekt, men kroppssammensetningen vil bli forbedret, hvilket bør være vel så viktig som å kun se på vekt. Å kun se på vekt gir igrunn ingen god indikasjon om form...


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #31 : 16. januar 2009, 11:14 »

Jeg er veggis da, så spiser kun litt fisk, men det er SKJELDEN;) Drikker også mye vann.
noen kommentarer eller tanker? =)


I Wikipedia står det:

"Vegetarianism is the practice of a diet that excludes meat (including game and slaughter by-products), fish (including shellfish and other sea animals) and poultry.[1][2] There are several variants of the diet, some of which also exclude eggs and/or some products produced from animal labour such as dairy products and honey."

Det står også:

"Hypocrisy (or the state of being a hypocrite) is the act of preaching a certain belief, religion or way of life, but not, in fact, holding these same virtues oneself."

Du er ikke veggis, du er en hykler. Det er min kommentar.

Jeg tipper at dette hjelper deg i kostholdet ditt og at honnørene kommer til å strømme på. For de av dere som lurer så er jeg faktisk moralens vokter, om natta løper jeg rundt i løfte singletten min og stopper folk ifra å uttale en tro og utøve noe annet. Jeg har også en kappe og rød jogge sko, og wikipedia på mobilen.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #32 : 16. januar 2009, 11:28 »
Vegeterianer pga en religion? LOL
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #33 : 16. januar 2009, 11:52 »
Hehe, tar det ikke litt av her nå? Hun sier at hun vil bli tynnere - som er et helt legitimt mål - og folk anbefaler henne å spise mer!?

Utlogget M3NTAL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #34 : 16. januar 2009, 12:18 »
I Wikipedia står det:

"Vegetarianism is the practice of a diet that excludes meat (including game and slaughter by-products), fish (including shellfish and other sea animals) and poultry.[1][2] There are several variants of the diet, some of which also exclude eggs and/or some products produced from animal labour such as dairy products and honey."

Det står også:

"Hypocrisy (or the state of being a hypocrite) is the act of preaching a certain belief, religion or way of life, but not, in fact, holding these same virtues oneself."

Du er ikke veggis, du er en hykler. Det er min kommentar.

Jeg tipper at dette hjelper deg i kostholdet ditt og at honnørene kommer til å strømme på. For de av dere som lurer så er jeg faktisk moralens vokter, om natta løper jeg rundt i løfte singletten min og stopper folk ifra å uttale en tro og utøve noe annet. Jeg har også en kappe og rød jogge sko, og wikipedia på mobilen.

Stusset på det jeg og, men mange som ikke spiser rødt/hvitt kjøtt som også feilaktig kaller seg vegeterianere. Hadde en kompis fra Canada som sa at han var vegeterianer, men han spiste kjøtt fra dyr han selv jaktet og fisk som han selv hadde fisket.
Det å fortelle folk at han var veggis var en enkel måte å slippe unna spørsmål når man skulle spise ute.

Vegeterianer pga en religion? LOL

Hinduer, Buddhister, Sikher og Jainister er folk som kan være vegeterianere på grunn av religion. Du har vel hørt om noen av disse religionene håper jeg?



Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #35 : 16. januar 2009, 12:23 »
Hehe, tar det ikke litt av her nå? Hun sier at hun vil bli tynnere - som er et helt legitimt mål - og folk anbefaler henne å spise mer!?

Det er nå faktisk slik at kroppen går i sparemodus hvis den får for lite kalorier inn i forhold til hva som blir forbrukt og det som er ideelt. Det kan med andre ord bety at hun verken får mest mulig ut av trening, men også at kroppen sparer på fettet som hun tydeligvis vil bli kvitt. Å spise minst mulig og unngå alt av fett er ikke den beste måten å gå ned i vekt og fettprosent på, men man bør fokusere på nok og riktig kosthold samt styrketrening for økt muskelmasse og økt metabolisme. Kardio er et selvsagt supplement, men det dreier seg om den totale pakken. Rett kosthold, rett trening og nok hvile.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #36 : 16. januar 2009, 12:40 »
Det er nå faktisk slik at kroppen går i sparemodus hvis den får for lite kalorier inn i forhold til hva som blir forbrukt og det som er ideelt. Det kan med andre ord bety at hun verken får mest mulig ut av trening, men også at kroppen sparer på fettet som hun tydeligvis vil bli kvitt. Å spise minst mulig og unngå alt av fett er ikke den beste måten å gå ned i vekt og fettprosent på, men man bør fokusere på nok og riktig kosthold samt styrketrening for økt muskelmasse og økt metabolisme. Kardio er et selvsagt supplement, men det dreier seg om den totale pakken. Rett kosthold, rett trening og nok hvile.

Ja, det er kanskje én måte å gjøre det på. Men gitt at målet er å bli tynnere og at kaloriinntaket allerede er svært lavt, vil det ikke være minst like effektivt å kjøre på med mer og hardere trening?

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #37 : 16. januar 2009, 12:49 »
Ja, det er kanskje én måte å gjøre det på. Men gitt at målet er å bli tynnere og at kaloriinntaket allerede er svært lavt, vil det ikke være minst like effektivt å kjøre på med mer og hardere trening?

Hvilken energi skal nære den treningen? Kroppen må ha kalorier for å jobbe, blir som å kjøre bil på tom tank, den kan til nød dyttes i sakte fart eller trilles i nedoverbakke. Meningsløst å trene uten nok energi i kroppen, da kan man like godt la vær og heller kjøre hele linja med sulting istedenfor (jeg anbefaler selvsagt ikke dette, men det har like mye for seg).
Om en spiser svært lite over lang tid vil en bli vant til dette, akkurat som når man begynner å spise mere. Det at man føler seg passe mett betyr ikke at kroppen har fått/får optimalt med næring og at man ikke spiser for mye eller for lite, bare så det er sagt.
Hvis målet hennes er å miste muskler for deretter å miste forbrenningsevne til fettfjerning er jo planen din perfekt, kjør på hardere trening med like lite eller enda mindre energi.

Jeg er aldeles ikke ernæringsekspert eller noe i nærheten, men dette er da sunn fornuft i min mening og enhver som har opplevd i det minste litt framgang i egen trening burde ha et nogenlunde begrep om slike ting.

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #38 : 16. januar 2009, 13:11 »
Jeg er aldeles ikke ernæringsekspert eller noe i nærheten, men dette er da sunn fornuft i min mening og enhver som har opplevd i det minste litt framgang i egen trening burde ha et nogenlunde begrep om slike ting.

Sunn fornuft kan så være. Jeg mener det er sunn fornuft at en person som ønsker å bli tynnere ikke først og fremst har behov for MER mat.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #39 : 16. januar 2009, 13:15 »
Sunn fornuft kan så være. Jeg mener det er sunn fornuft at en person som ønsker å bli tynnere ikke først og fremst har behov for MER mat.

Vil anbefale at du leser stickyene rundt omkring på forumet. Dette er helt grunnleggende kunnskap innen kost og trening.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #40 : 16. januar 2009, 13:19 »
Det er et ganske enkelt regnestykke, som flere nevner her. Men for å gjøre det helt enkelt for trådstarter ( dersom hun i det hele tatt er interessert i hva som blir sagt her)

Du kan fortsette med sultingen, uten å trene . Det går helt fint, og du vil til og med helt sikkert gå ned i vekt etterhvert. Det negative er at kroppen sparer mer fett enn muskler. Dette er helt naturlig for kroppen, da fett er mye viktigere enn muskler, SPESIELT dersom musklene ikke brukes.

Du kan fortsette med sultingen og trene hardt med vekter. Resultatet vil da se noe annerledes ut. Du vil beholde noe mer muskler, og ikke spare fullt så mye fett som du ville ha gjort uten noe trening.

Selv om du går på internatskole så er det vel ingen konsentrasjonsleir? Du kan vel gå i en matbutikk om du vil?
Du trenger ikke nødvendigvis å spise 5 om dagen og få i deg hundreogørten gram proteiner pr kg kroppsvekt som veldig mange her inne tror at vanlige folk trenger. Ett par glass melk, eller ett par egg ( for deg som er veggis når det passer deg) ekstra hadde gjort mye.

En liten kommentar til vedkommende som mente at melk ikke var en god proteinkilde. Tull. Melk er en glimrendeproteinkilde, dersom man ikke spiser kjøtt. Forskning har vist at mennesker som ikke trener mye ( spesielt med vekter) ikke har behov for mer enn 30-40gram proteiner pr dag for å ha nok til cellene. Men om man uansett tenker seg at 1g pr kg kroppsvekt for å holde seg på den sikre siden, så er melk glimrende. Lett å få i seg, og ett glass inneholder omlag 7gram proteiner. Ta to glass så har du 14 på fem sekunder.

Det beste du kan gjøre er derfor å øke inntaket av sunt fett og proteiner, og begynne å trene. Forbrenningen øker som nevnt ved økt muskelmasse.

Du påstår også at du har lav forbrenning. Dette er tull. 99% har metabolisme som fungerer mer eller mindre likt, med små variasjoner tatt i betraktning. Om du hadde hatt en metabolsk sykdom som hadde ført til lav forbrenning, så hadde du visst det, tro meg. Legebesøk og ekstrem fedme, og sansynligvis diabetes.
Det er rett og slett at kroppen din sparer på fettet, som du forveksler med lav metabolisme.
Sa brura

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #41 : 16. januar 2009, 13:22 »
Vil anbefale at du leser stickyene rundt omkring på forumet. Dette er helt grunnleggende kunnskap innen kost og trening.

Joda, har sett det. Men hvis du leser innlegget til trådstarter sier hun ikke at hun vil bli sterk, muskuløs, strongwoman, sunn, i-god-form eller noe annet. Hun vil bli tynn og markert. Min påstand er at man blir tynn av å spise lite og trene mye i tillegg.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #42 : 16. januar 2009, 13:28 »
Sunn fornuft kan så være. Jeg mener det er sunn fornuft at en person som ønsker å bli tynnere ikke først og fremst har behov for MER mat.

Det er jo litt mer komplekst enn det. Selvsagt kan en person som ønsker å bli tynnere, slutte å spise. Bare se på modellene. Men for en normal person med normal vekt, som slutter å spise, så vil resultatet bli at kroppen sparer mer fett enn normalt, og bruker mer proteiner enn normalt fra musklatur. Dette fører igjen til at man egentlig ikke blir så mye tynnere på et kort perspektiv, for dersom man ikke gir kroppen noen grunn til å ha muskler samtidig som man sulter seg, så vil dette forsterkes ytterligere. Kroppen trenger ikke mye muskler. Og når den ikke får mat trenger den alt det fettet den kan få. Fett isolerer, er viktig for nervesystemet, indre organer, og er den opplagringsenergien som varer lengst. Kroppen vil derfor naturlig nok bevare fettet. Proteiner kan være på et minimum, og kroppen kan klare seg greit med så lite proteiner at de omtrent bare strekker til å holde cellene ved live.

Man må også se på dette i et lengre perspektiv, som er viktig når man begynner med slanking.
Dersom man bruker sulting som vei, så vil det kanskje funke etter en stund, når fettet er borte. Men da er også alle musklene borte, om du i det hele tatt har klart å holde ut med slankingen så lenge. De fleste glipper iblandt, og da holder man seg på et nivå, med endel fett og ingen muskler.

Årsaken til at folk heller øker vekten litt og bygger muskler for å seinere bruke grunnlaget til slanking er for at med overskudd i muskelmasse, så vil ikke like mye muskler bli borte under slanking. Uansett ved slanking så vil kroppen forbrenne fett OG proteiner. Men om du spiser sunt og trener, vil du gi kroppen grunn til å beholde muskler, og det vil forbrennes mer fett enn det ville ha gjort med dårlig kosthold og ingen trening.
Sa brura

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #43 : 16. januar 2009, 13:31 »
Joda, har sett det. Men hvis du leser innlegget til trådstarter sier hun ikke at hun vil bli sterk, muskuløs, strongwoman, sunn, i-god-form eller noe annet. Hun vil bli tynn og markert. Min påstand er at man blir tynn av å spise lite og trene mye i tillegg.

Din påstand er til liten hjelp da den ikke stemmer overens med virkeligheten! Sultdiett og styrketrening er ikke veien å gå for å oppnå målene, men hvis verken du eller trådstarter vil ha hjelp, kan dere kanskje finne noe bedre å bruke tida på? Rådene er velment og mange på forumet har faktisk peiling på hva de snakker om.

Det hun burde gjøre, er å legge litt om på kostholdet og ta en styrkeøkt mer i uka. Mer muskelmasse er essensielt for økt metabolisme - enkelt og greit! Man kan godt se tynn ut, men det er ikke synonymt med å være veltrent. Det er forholdet mellom muskler og fett som er vesentlig, altså at kroppssammensetningen er god. Det hjelper med andre ord ikke å se tynn ut hvis man har en fettprosent på over 30 (for å sette ting på spissen). Hun kan bli tynn, men hvordan kan hun bli markert hvis hun ikke har noe særlig muskler? De fleste pleier å få i seg en del kalorier og trene tungt en periode, for så å gå ned i vekt og fremheve muskulaturen. Hvorfor ikke høre på mennesker som driver med kroppsbygging/fitness (eks. VargThor) istedet for å gjøre seg opp sin egen mening? Mennesker som har oppnådd resultater har vel gjort noe riktig?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #44 : 16. januar 2009, 13:48 »
Din påstand er til liten hjelp da den ikke stemmer overens med virkeligheten! Sultdiett og styrketrening er ikke veien å gå for å oppnå målene, men hvis verken du eller trådstarter vil ha hjelp, kan dere kanskje finne noe bedre å bruke tida på? Rådene er velment og mange på forumet har faktisk peiling på hva de snakker om.

Hehe, spennende vinkling: Hvis man er uenig, bør man la være å delta i diskusjonen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!