Skrevet av Emne: Lena Alexandra sitt kosthold=) (oppdatert)  (Lest 21738 ganger)

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #45 : 16. januar 2009, 13:55 »
Hehe, spennende vinkling: Hvis man er uenig, bør man la være å delta i diskusjonen.

For all del, drit i helseaspektet og de langsiktige konsekvense!
Who cares?
Tenner du på dette ?:


I så fall er kanskje ikke dette forumet for deg?
Her handler det om muskler, helse og prestasjoner.....
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #46 : 16. januar 2009, 14:33 »
må da være kjedelig med grøntfor? kunne aldri tenkt meg et slikt koshold, tren hardt, spis godt, og sov bra da blir det framgang Wink skal følge med hvordan det går med kaninen Wink (sorry for uttrykket, hadde bare lyst) Grin

hehe Wink oj, er det noen som følger med.. :O da er d vel best å skjerpe seg! hehe skal ut å jogge nå da Cheesy
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #47 : 16. januar 2009, 14:38 »
Hei!

Kvinne, du spiser alt for lite proteiner.

Angående kalorinivå er jeg egentlig enig med deg - det er forskjell på folk. Men husk, når du ligger så lavt på kalorier, skal det ikke mye trening til før kalorinivået ditt blir for lavt. Da sparer faktisk kroppen på det fettet den klarer, for å overleve.

Personlig ville jeg lagt meg litt høyere på kaloriene, og heller variert treningsnivået.
Legg inn et par proteinshaker i løpet av dagen, så er ikke dette så ille skal du se! Smiley


hm ... tja, kanskje d Smiley er det dyrt da? proteinshake, eller hva det er..? Wink
så det er bare proteiner jeg mangler nå da..? (hehe, noen blir visst aldri fornøyd)

altså jeg føler at jeg spiser masse, og jeg er alltid veldig mett etter hvert måltid. kan jeg mangle fett og proteiner fordeom?

jeg går ikke ned i vekt, holder meg stabil...

å det er så vanskelig Sad ingenting jeg gjør blir riktig... :/
jaja:)
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #48 : 16. januar 2009, 14:39 »
For all del, drit i helseaspektet og de langsiktige konsekvense!
Who cares?
Tenner du på dette ?:


I så fall er kanskje ikke dette forumet for deg?
Her handler det om muskler, helse og prestasjoner.....

Det er vel ikke "den" tida i måneden igjen?

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #49 : 16. januar 2009, 14:43 »
Hehe, spennende vinkling: Hvis man er uenig, bør man la være å delta i diskusjonen.

Tror ikke det er det som forsøkes formidles her, det er heller at det advares mot å gi råd som kan skade kroppen til folk, og hard trening under perioder med veldig lavt kaloriinntak er skadelig. Man kan forsåvidt ikke være enig eller uenig i fysiologi.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #50 : 16. januar 2009, 14:49 »
hm ... tja, kanskje d Smiley er det dyrt da? proteinshake, eller hva det er..? Wink
så det er bare proteiner jeg mangler nå da..? (hehe, noen blir visst aldri fornøyd)

altså jeg føler at jeg spiser masse, og jeg er alltid veldig mett etter hvert måltid. kan jeg mangle fett og proteiner fordeom?

jeg går ikke ned i vekt, holder meg stabil...

å det er så vanskelig Sad ingenting jeg gjør blir riktig... :/
jaja:)

Vær litt selektive med hvem du mottar råd fra. Ikke alle har samme målsetning, samme grunnlaget, og samme kunnskapen. Jeg sier ikke at jeg vet det du lurer på, men hvis du hører på alle her inne, kommer du ingen vei.

Før NM i fjor skulle jeg ned i vekt. Etter en periode med vektnedgang, stoppet det plutselig opp. Det skjedde ingenting. Jeg forsøkte å øke treningsmengden, men allikevel stod vekten bom stille. Så spiste jeg mer et par dager. Plutselig hadde jeg gått ned 2 kilo.. Smiley

Poenget mitt er, ingen kjenner kroppen din slik du gjør selv. Hvis du ikke føler noe sult, samtidig som energinivået ditt er greit, og du skal ned i vekt, trenger du ikke å spise mer.. Men jmitt råd er å legge til to shaker med proteinpulver ja. Se hva som skjer. Går du opp i vekt av den grunn, kan du kutte på maten..

Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #51 : 16. januar 2009, 14:51 »
I Wikipedia står det:

"Vegetarianism is the practice of a diet that excludes meat (including game and slaughter by-products), fish (including shellfish and other sea animals) and poultry.[1][2] There are several variants of the diet, some of which also exclude eggs and/or some products produced from animal labour such as dairy products and honey."

Det står også:

"Hypocrisy (or the state of being a hypocrite) is the act of preaching a certain belief, religion or way of life, but not, in fact, holding these same virtues oneself."

Du er ikke veggis, du er en hykler. Det er min kommentar.

Jeg tipper at dette hjelper deg i kostholdet ditt og at honnørene kommer til å strømme på. For de av dere som lurer så er jeg faktisk moralens vokter, om natta løper jeg rundt i løfte singletten min og stopper folk ifra å uttale en tro og utøve noe annet. Jeg har også en kappe og rød jogge sko, og wikipedia på mobilen.

Ka faen, kæm e du? Sikker på at du ikke har noen psykiske sykdommer?

Æ e veggis jo! og hvis du ikke viste d, så er det en del veggiser som spiser fisk også Smiley men ikke all salgs fisk seff. ål, og steinbit, og skjelldyr og whatever, d spiser jeg ikke. ikke tunfisk heller. hadde jeg gjort d, ville keg ha kastet opp.
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #52 : 16. januar 2009, 15:05 »
men ikke all salgs fisk seff. ål, og steinbit, og skjelldyr og whatever, d spiser jeg ikke. ikke tunfisk heller. hadde jeg gjort d, ville keg ha kastet opp.

Haha. Sykt at du i det hele tatt klarte å skrive adressen til Treningsforum riktig.
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #53 : 16. januar 2009, 15:06 »

Poenget mitt er, ingen kjenner kroppen din slik du gjør selv. Hvis du ikke føler noe sult, samtidig som energinivået ditt er greit, og du skal ned i vekt, trenger du ikke å spise mer..

Problemet er bare at du kan få deg selv til å tro det utroligste. Husker selv fra den tiden jeg slet med spisevegring, at jeg var fast bestemt på at jeg var stappmett og ikke kunne spise mer. Nå hadde jeg sultet i hjel hvis jeg skulle spist sånn som jeg gjorde for et par år siden. Så det er ikke alltid man kan stole på sult og metthetsfølelse.

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #54 : 16. januar 2009, 15:07 »
Hun vil ha bekreftelse på at hun gjør det riktige, for om det går lukt åt helvete har hun noe annet å skylde på enn sin egen uvitenhet og innsats.


åja er det sånn jeg tenker.. hm.. d var noe nytt. fint at vi har folk her som kan lese tanker også .
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #55 : 16. januar 2009, 15:10 »
åja er det sånn jeg tenker.. hm.. d var noe nytt. fint at vi har folk her som kan lese tanker også .

Men når du ikke vil ta til deg råd og gjøre noe særlig endring, skjønner jeg ikke hva du vil her? Hvis du er så sikker på at du ikke kan spise mer osv så får du jo bare holde på. Det er fler her som har gitt deg gode råd, men du vil jo bare høre det du selv vil.

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #56 : 16. januar 2009, 15:11 »

Henger meg på denne. Kcal inntaket er sikkert greit. Men ett par små protein shaker pr dag i tillegg vil gjøre godt for muskelbygge. Det totale kcal inntaket vil da selvsagt øke litt.

hm, javel.. får sappe i meg noen shaker da Wink hvor mye og hvor mange, og når budre jeg drikke de? Cheesy
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #57 : 16. januar 2009, 15:13 »
hm, javel.. får sappe i meg noen shaker da Wink hvor mye og hvor mange, og når budre jeg drikke de? Cheesy

En etter trening, og en når det passer seg. Ha i ca 40-60 gram pulver i hver shake du. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #58 : 16. januar 2009, 15:14 »
Ka faen, kæm e du? Sikker på at du ikke har noen psykiske sykdommer?

Æ e veggis jo! og hvis du ikke viste d, så er det en del veggiser som spiser fisk også Smiley men ikke all salgs fisk seff. ål, og steinbit, og skjelldyr og whatever, d spiser jeg ikke. ikke tunfisk heller. hadde jeg gjort d, ville keg ha kastet opp.

Det som det pirkes på er at du sier du er vegetarianer selv om du spiser fisk av og til. Pr definisjon så er man IKKE vegetarianer hvis man spiser fisk, selv om det bare er av og til. I ditt tilfelle ville det være korrekt å si at du hovedsakelig praktiserer et vegetarisk kosthold, men du er ikke vegetarianer. Det spiller selvfølgelig ingen rolle om du spiser fisk av og til, men det er det som enkelt henger seg opp i når du sier du er vegetarianer.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #59 : 16. januar 2009, 15:16 »
Tror ikke det er det som forsøkes formidles her, det er heller at det advares mot å gi råd som kan skade kroppen til folk, og hard trening under perioder med veldig lavt kaloriinntak er skadelig. Man kan forsåvidt ikke være enig eller uenig i fysiologi.

Nå har ikke jeg gitt noen råd. Jeg har bare stilt spørsmål ved at en jente som har som mål å bli tynn, uten videre anbefales å spise mer, selv om hun sier at hun slett ikke er sulten og har tilstrekkelig energi. Hun blir attpåtil anbefalt å spise mer fett! Det må det gå an å problematisere på et diskusjonsforum. Og du har misforstått noe temmelig sentralt, hvis du tror at den til enhver tid gjeldende overbevisningen blant kroppsbyggere, fitnessutøvere etc. er "fysiologi" som man ikke kan være uenig i eller stille spørsmål ved.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!