Skrevet av Emne: Lena Alexandra sitt kosthold=) (oppdatert)  (Lest 21754 ganger)

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #60 : 16. januar 2009, 15:16 »
Er du avholds også? Kun festdrikking?
Ingen vecka utan deca!

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #61 : 16. januar 2009, 15:16 »
Hehe, tar det ikke litt av her nå? Hun sier at hun vil bli tynnere - som er et helt legitimt mål - og folk anbefaler henne å spise mer!?

haha enig ja.. skjønner ikke hvorfor jeg må spise som en hest :S trenr jo ikke SÅ mye da!
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #62 : 16. januar 2009, 15:19 »
Stusset på det jeg og, men mange som ikke spiser rødt/hvitt kjøtt som også feilaktig kaller seg vegeterianere. Hadde en kompis fra Canada som sa at han var vegeterianer, men han spiste kjøtt fra dyr han selv jaktet og fisk som han selv hadde fisket.
Det å fortelle folk at han var veggis var en enkel måte å slippe unna spørsmål når man skulle spise ute.

Hinduer, Buddhister, Sikher og Jainister er folk som kan være vegeterianere på grunn av religion. Du har vel hørt om noen av disse religionene håper jeg?




takk for støtte, setter pris på det Smiley

det har ikke noe med at jeg må ha slaktet/fanget dyret selv.. hehe. skrev at jeg er veggis, MEN spiser litt fisk, SKJELDEN Smiley så hvis fisk regnes som kjøtt (noe jeg har hørt at det ikke gjør) så er jeg vel bare 99 % veggis da Wink
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #63 : 16. januar 2009, 15:27 »
Fisk er kjøtt ja, så pr def er du ikke vegetarianer.

Off topic, men kan jeg spørre hva slags religion/overbevisning det er snakk om? Hvis det dreier seg om graden av "bevisshet" som dyr har, så vet jeg at enkelte mener at fisk har lavere grad av bevissthet enn pattedyr, og at enkelte derfor spiser fisk, men ikke andre dyr.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #64 : 16. januar 2009, 15:31 »
Vær litt selektive med hvem du mottar råd fra. Ikke alle har samme målsetning, samme grunnlaget, og samme kunnskapen. Jeg sier ikke at jeg vet det du lurer på, men hvis du hører på alle her inne, kommer du ingen vei.

Før NM i fjor skulle jeg ned i vekt. Etter en periode med vektnedgang, stoppet det plutselig opp. Det skjedde ingenting. Jeg forsøkte å øke treningsmengden, men allikevel stod vekten bom stille. Så spiste jeg mer et par dager. Plutselig hadde jeg gått ned 2 kilo.. Smiley

Poenget mitt er, ingen kjenner kroppen din slik du gjør selv. Hvis du ikke føler noe sult, samtidig som energinivået ditt er greit, og du skal ned i vekt, trenger du ikke å spise mer.. Men jmitt råd er å legge til to shaker med proteinpulver ja. Se hva som skjer. Går du opp i vekt av den grunn, kan du kutte på maten..

Smiley

åhh, nettopp! kanskje jeg bare skal melde meg ut av dette forumet..? alle mener jo forskjellig.. kommer til å sulte meg tynn hvis ingen gir meg et klart svar Sad

ok, to shaker. frokost, før/etter trening?? når skal jeg spise det?

takk for svar Smiley
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #65 : 16. januar 2009, 15:32 »
Hehe, spennende vinkling: Hvis man er uenig, bør man la være å delta i diskusjonen.

Nei, har man ikke peiling - drit i å feilinformere! Synsing basert på egne meninger er av liten verdi - dokumenterte fakta er det!

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #66 : 16. januar 2009, 15:34 »
Problemet er bare at du kan få deg selv til å tro det utroligste. Husker selv fra den tiden jeg slet med spisevegring, at jeg var fast bestemt på at jeg var stappmett og ikke kunne spise mer. Nå hadde jeg sultet i hjel hvis jeg skulle spist sånn som jeg gjorde for et par år siden. Så det er ikke alltid man kan stole på sult og metthetsfølelse.

ok, så nå sier du at jeg er psykisk syk!?:O nei jeg "tror" ingenting. jeg VET at jeg er stappmett, magen er større etter et måltid. (hvis du må ha det med teskjed)
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #67 : 16. januar 2009, 15:36 »
Men når du ikke vil ta til deg råd og gjøre noe særlig endring, skjønner jeg ikke hva du vil her? Hvis du er så sikker på at du ikke kan spise mer osv så får du jo bare holde på. Det er fler her som har gitt deg gode råd, men du vil jo bare høre det du selv vil.

følg med da. Jeg tar i mot råd jeg Smiley skal til byen å kjøpe proteinpulver, haha Wink
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #68 : 16. januar 2009, 15:40 »
En etter trening, og en når det passer seg. Ha i ca 40-60 gram pulver i hver shake du. Smiley

ukey Cheesy  men hva heter pulveret? er det mange forskjellige typer osv?
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #69 : 16. januar 2009, 15:42 »
Nei, har man ikke peiling - drit i å feilinformere! Synsing basert på egne meninger er av liten verdi - dokumenterte fakta er det!

Jammen det som fitness utøvere, pt'er, kroppsbyggere, styrkeløftere og andre sier er bare tull, fysiologien er jo den man gjør den til, fikk du ikke med deg det da?

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #70 : 16. januar 2009, 15:42 »
ok, så nå sier du at jeg er psykisk syk!?:O nei jeg "tror" ingenting. jeg VET at jeg er stappmett, magen er større etter et måltid. (hvis du må ha det med teskjed)

Luxie sier ikke hva du mener eller føler, men hun skriver om egne erfaringer. Selv om man føler seg stappmett er ikke det dermed sagt at man har fått i seg så mye mat man strengt tatt burde. Årsaken er at man, ved lavt inntak over lengre tid, har raskere for å føle seg mett. Man kan med andre ord manipulere metthetsfølelsen ved hjelp av matinntaket. Det kan med andre ord bety at du føler deg mett, men at kroppen din gjerne ville hatt et par kalorier til.

Luxie mener selvsagt ikke at du er psykisk syk, nå tillegger du henne en mening slik du selv tolker det, hvilket er helt feil. Les innlegget en gang til.

Jammen det som fitness utøvere, pt'er, kroppsbyggere, styrkeløftere og andre sier er bare tull, fysiologien er jo den man gjør den til, fikk du ikke med deg det da?

Åja, stemmer det - min feil! Grin

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #71 : 16. januar 2009, 15:43 »
Er du avholds også? Kun festdrikking?

for your information: ja jeg er avholds, drikker ikke på fest heller.
men hvis du bare skal spamme inlegget mitt, så hold deg unna!
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #72 : 16. januar 2009, 15:45 »
Fisk er kjøtt ja, så pr def er du ikke vegetarianer.

Off topic, men kan jeg spørre hva slags religion/overbevisning det er snakk om? Hvis det dreier seg om graden av "bevisshet" som dyr har, så vet jeg at enkelte mener at fisk har lavere grad av bevissthet enn pattedyr, og at enkelte derfor spiser fisk, men ikke andre dyr.

jeg er kristen, spesifisert, adventist. synes selv ikke at fisk regnes som et dyr, eller kjøtt. men men..
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #73 : 16. januar 2009, 15:48 »
Kreisten, hihi Smiley

Kjøtt er muskler, og det har fisker også.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #74 : 16. januar 2009, 15:50 »
Ka faen, kæm e du? Sikker på at du ikke har noen psykiske sykdommer?

Æ e veggis jo! og hvis du ikke viste d, så er det en del veggiser som spiser fisk også Smiley men ikke all salgs fisk seff. ål, og steinbit, og skjelldyr og whatever, d spiser jeg ikke. ikke tunfisk heller. hadde jeg gjort d, ville keg ha kastet opp.

Oioi, for en retorikk. Der fikk jeg den.

Encyclopedia - Britannica Online Encyclopedia kom med følgende:

"the theory or practice of living solely upon vegetables, fruits, grains, and nuts—with or without the addition of milk products and eggs—generally for ethical, ascetic, environmental, or nutritional reasons. All forms of flesh (meat, fowl, and seafood) are excluded from all vegetarian diets, but many vegetarians use milk and milk products; those in the West usually eat eggs also, but most vegetarians in India exclude them, as did those in the Mediterranean lands in Classical times."

Ifra dictionary
Seafood:
any fish or shellfish from the sea used for food

Vegetarian society deffinerer en veggis som:

We define a vegetarian as someone living on a diet of grains, pulses, nuts, seeds, vegetables and fruits, with or without the use of dairy products and eggs. A vegetarian does not eat any meat, poultry, game, fish, shellfish or crustacea, or slaughter by-products.

Dette er veldig enkelt, om du spiser fisk er du ikke veggis. Da er du en som ikke spiser rødt kjøtt. Om du sier du er veggis og gjør noe annet er du en hykler.

Jeg er også veggis, men det er bare imellom måltidene.

Jeg hadde mine reservasjoner mot å poste det siste innlegget mitt, men nå som jeg har ledd og kost meg så mye anger jeg ikke.

Hvem er jeg? Jeg er SuperGrizzly, moralens vokter!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!